Logisztikai beruházás a Salgótarjáni Ipari Parkban Közép-európai logisztikai bázisnak szánja salgótarjáni befektetését a Speralux S.A. tulajdonos-ügyvezetője. Az idén 3,5 millió eurót invesztálnak. A nemrégiben megalakult 3 millió forintos törzstőkéjű vállalkozás, a Speralux Ungarn Szállítási, Szállítmányozási és Logisztikai Kft. még júniusban ötezer négyzetméteres földterület bérlése mellett indította el tevékenységét a Salgótarjáni Ipari Parkban. Dr. Ulrich Rass, a Speralux S.A. tulajdonos-ügyvezetője azonban máris bejelentette, 2005 végéig sort kerítenek a gépkocsipark 40-50 fős bővítésére. A beruházás második lépcsőjében, a raktározási tevékenység bevezetésével, közép-európai logisztikai bázist kívánnak Salgótarjánban megvalósítani.
Boeing 757-tel bővül a TNT légiflottája Boeing 757 típusú repülővel bővítette európai légiflottáját a világ egyik legnagyobb üzleti expressz-szállító vállalata, a TNT. A vállalat az Icelandair izlandi légitársaságtól bérli a gépet, amelyet már szolgálatba is állítottak: a TNT európai légi átrakó- és elosztóközpontjából, a belgiumi Liege-ből repül naponta az Ibériai-félszigetre. A TNT Európában főleg saját Boeing 737-es repülőit használja, ezeket egészíti most ki a Boeing 757, amelynek hasznos szállítókapacitása a már meglévő gépek majdnem kétszerese, mintegy 30 tonna.
A Gasolin Press értesülései szerint a VW részben visszaköltözteti a T5-ös gyártását lengyelországból Hannover-be. Mivel Hannover-ben hamarosan abbahagyják az LT gyártását (azt már a MB fogja gyártani bérmunkában a VW-nek Ludwigsfelde-ben), ezért sok embert kellene elküldeni a VW-nek a Hannoveri gyárból ezért helyezi vissza a gyártást.
A VW tavaly kötött egy megállapodást a szakszervezettel amiben garantálta a munkások tovább foglakoztatását a német gyárakban 2011-ig, amiért cserébe a munkások lemondtak az évenkénti fizetésemelés nagy részéről (ugyazezt tette a MB is, ők azzal fenyegetöztek, hogy a C osztály gyártását költöztetik át a Dél-Afrikai köztársaságba, ha nem mondanak le a munkások néhány előjogukról és a fizetésemelésükről.)
Kiváncsi vagyok nálunk mikor jutnak el oda a rendőrök, hogy hasonlóan keményen fellépnek a rosz műszaki állapotú autókkal szemben. Nem kell feltétlenül külföldi autókkal szemben, hanem lehetne mindjárt kezdeni néhány füstokádó IFA, Skoda, Kamaz stb. teherautóval kezdeni, majd folytatni néhány más túlkoros feketén kormoló (teher)autóval.
Ez az Iveco - Renault kapcsolat nem újdonság. A Master nagytestvére a Mascott (a tavalyi gyártásig) szintén nagyon sok minden megegyezett. Kezdve a motorral (az Fiat-Iveco Sofim motor), majd a fülke karosszéria elemei telejesen ugyanazok kivéve a hűtőrács környékét. Csak az alváz volt Renault termék, meg a kabinbelső.
Ennek ellenére ugyanazt a Renault Mascott-ot legalább 700-800eFt-al drágábban adták a csigazabáló-kagylószívógatók, mint a digók. Nem is nagyon vették a vevők a Renault, de az Iveco az rendesen fogyott. (az új Mascott-okban már Nissan motor van, ha már részben egy cég a kettő)
Utánna néztem a MB magyarországi vezérképviseletét DaimlerChrysler Automotive Hungary-nek hívják.
Na akkor említem, hogy a Rába 831 első állócsapja egy-az egyben Volvo, a terepes IFA kormánytolórúdjának a gömbcsapja pont a Rába összekötőrúdjának a gömbcsapja, az egyik Mercedes első lengéscsillapítója pont a Rába bogi lengéscsillapítója, a Roman dízel diffije egy-az egyben jó az európa-hídba, és még sorolhatnám.
Ez inkább olyan érdekes dolog volt számomra mikor rávilágítottak :o))
Bár lassan nem csodálkozom semmin,mert egyre többször leszek figyelmes olyan dolgokra az utakon,hogy pár apró részlet egyezik a különböző tipusokon.
Lámpa meg ilyenek,ezek szerint karosszéria elemek is,szélvédők.
Káét hete egyik este a retek kettő germany műsorban az autópálya rendörség munkáját mutatták be,amint a kamionosokat ellenörzik.
Hát mondanom sem kell szerintem ha meglátott egy ukrán rendszámot a csávó ezerrel tépett utánna.Természetesen a sofőr szerencsétlenségére mert rögtön vitték a műszaki bázisra,tüzetes vizsgálat aztán kigurul és parking.Rendszám leugrik meg hasonló nyalánkságok.
De szinte csak ukrán,lengyel,moldáv kamionokat spéciztek maguknak ki.
Végül is igazuk volt a rendőröknek ,tényleg nagyon ratyi állapotban volt az összes kamion amit kiszedtek.
csabicsucsu van közelebb a megoldáshoz :o)))
A két ajtó és az első szélvédő (állítólag)teljes mértékben megeggyezik csak árban eltérő.
A Master szélvédő olcsóbb pedig tök egyforma a mérete,sőt még a kinézete is.Annyi a bibije,hogy más a belső visszapillantó felfogatás,de szvsz nem kell az oda max ha valaki sminkelni akar.
Találós kérdés!!
Mi a közös az IVECO Daily és a Renault Master közt????
Nem az új Masterra gondolok hanem eggyel előbbire!
Ha jól értesültem(személyesen nem néztem még utánna)akkor két alkatrész egyezik amit kívülről is lehet látni. :o)))
A gyár nem indult közvetlenül, hanem az MB és a Pappas autó közösen megalapította a mercedes magyarországot (a név nem pontos) és ő lett a MB magyarországi importőre. A Pappas ezután csak dealere lett a MB-nek. A Pappas-nak van szalonja az osztrákoknál, németeknél és Mo.-n is (nálunk azt hiszem 5db).
Aztán, hogy ki miért támadta meg az eredményt, az nem derűlt ki a sajtóközleményből. Persze utánna lehet nézni, de engem különösebben nem foglakoztat.
A Gasolin Press értesülései szerint a Magyar Posta bevásárolt VW kisteherautókból.
A beszerzés 326db VW Caddy és 451db VW Transporterről szól (a pályázaton csak a VW és a Ford indult).
Egy másik pályázaton - ami 6,5-12t-s dobozos emelőhátfalas teherautókról szól - pedig a MB lett a nyertes. Ő 50db teherautót szállíthat a postának. Ez utóbbi pályázatot megtámadta 3 cég (MAN, Italcamion és a Pappas Autó Magyarország).
4 kezesbe mi ugy csinaltuk, hogy 3-4 en, 3-4 span, 1 ora szunet, 3-4 en, 3-4 span, 11 ora piheno (lenyeg, hogy a 4-et sose leptuk tul). Szerintem sokkal farasztobb mitha csak egyedul van az ember, mert az a 4 ora amig ulsz, jobban kifaraszt mint a 4 ora vezetes...persze ilyenkor lehet "termelni" rendesen a km-eket.
Ismerős a nemzetközis tankönyv. Van benne néhány hiba.
Heti max. vezetési idő nem 54, hanem 56 óra.
A vezetésközi állás 45 percét a vezetés kezdetétől számított 5 óra 15 percen belül kell eltölteni nem a 9 óra alatt.
Négykezes fuvarnál pedig ha az egyik vezetőnek letelt a 4,5 óra vezetése, a másik vezethet tovább 4,5 órát.( nem kell mindkettőnek 45 perc pihenőt tartania)
A franciáknál mások az előírások a munkaidőre. Amennyire én tudom, náluk 48 óra a heti munkaidő (3 éve). Ezt lehet 56 óráig bővíteni, de azután az elmaradt pihenőt pótolni kell.
Ami a bírságokat illeti, az horror ami ott van. Néhány perces túlvezetésnél is repkednek az 1000 Eurok. Ezt két dologgal magyarázzák: 1. közlekedésbiztonság 2. tisztességtelen piaci szereplők kiszűrése
A hivatalosrol meg annyit, hogy azt franciaorszagban gyorsan el kell felejteni, ott csak a 4:1-est fogadjak el ha kifogsz egy kontrollt. Ott ha valaki 4 ora vezetes utan nem veszi ki az 1 ora szunetet, a rendor kapasbol 3000 Eurorol indit, amibol leginkabb csak "felfele" lehet alkudni. Es ez nem csak legenda, naluk letezik ekkora cimletu csekk is :( Allitolag a szakszervezetek, vagy mittudomen meg mik miatt mukodik ez naluk igy.
Azert feltoltottem az en verziomat is :) http://www.kepfeltoltes.hu/050904/AETR_1.jpg http://www.kepfeltoltes.hu/050904/AETR_2.jpg (lenyegeben ua, csak van benne ey kis magyarazo szoveg is)
Akkor legyen vezetesi ido megszakitasa :) A lenyeg ugyis az, hogy a 0-14 perc idotartam leginkabb csak elpazarolt idonek szamit. Ha meg 14 percet kell mar varni, akkor celszeru azt az 1 percet meg "leulni" es akkor mar be lehet szamitani megszakitasba is.
Valojaban amiert biztos nem buntetnek meg sehol: v: vezetes a: allas p: piheno
4-1-4-1-1-11 v-a-v-a-v-p
ez hetente ketszer helyettesitheto mondjuk egy ilyennel (franciaknal nem celszeru) 4-1-4-1-2-11 v-a-v-a-v-p
Hetente max. 54 ora mehet vezetesbe es hetente egyszer kell 24 ora folyamatos pihenonek lenni. A napi piheno hetente haromszor csokkentheto 9 orara is (franciaknal ezt sem celszeru), de ha ezt kihasznaljuk, akkor ezeket az "elvett" orakat a heti 24 orashoz hozza kell adni. Na ez egy jo ertelmes mondat lett, de ha igy csinalja valaki, akkor nagy baj nem erheti :)
Az elmelet kicsit maskepp nez ki, majd beszkennelem ha megtalalom a tankonyvet :)
ezzel együtt a pilóta a bögyömben van, lsd Volán topic megfelelő hsz.
Tegnap egy négytengelyes Merci billencs pilótájára, meg egy traktorosra voltam oltári pipa, a mercis barom behúzott a sávomba, de nem volt hova menekülnöm, mert jobbról ott volt a traktor, meg a pótja.Faszán ollóba fogtak, el is ment a jobb tükröm-fél centin múlt, hogy nem szántotta fel a teljes jobb oldalt a baromja.Mondom a billencsesnek, h beszéljük meg, erre aszongya: neki semmi köze hozzá, aztán elsepert.Baxa meg, még szerencse, hogy a traktoros azonnal elismerte a dolgot.
Jol irja Road, ha vegig agyban van az ugy teljesen jo. Amint megall az auto elkezdi huzni a piheno vonalat, ha meg megmozdul egybol abbahagyja. Es mivel az ellenorok a piheno/vezetesi idot nezik, nem is szolnak ilyesmi miatt (egyebkent igy sokkal atlathatobb is a korong, mivel csak 1 vastag vonalat kell nezniuk).
MALWIN, Az 1-2-3-5 perces megallasok nem szamitanak pihenonek, a piheno csak 15 perc utan kezdodik (offkorz francikon kivul...).
Jameg: Ha forda szerint csak ő van arra a napra a kocsira osztva, akkor a második vezető programválasztója végképp mindegy, milyen állásban van, mert csak egy korong van az órában.
A legtriviálisabb és legolcsóbb trükköt meg nem merem írni. Gondolom sejted: Két vezető, két korong az órában, váltáskor cserélgetni kell... a többit kombináld ki.