Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gasolin Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10051
"Ugye év elején sógorom vett egy IVECO Daily 35C14-et és a hirdetésekben hangoztatják a 40.000km-enkénti szervíz intervalumot. Nos mikor megkötötte már a szerződést és megrendelte a kocsit és a további részletekbe menő eszmecserefuttatás közebn kiderült,hogy a "biztonság" kedvéért,hozza be a kocsit 20.000-enként!!!!"

Nem akarom védeni az Iveco-sokat, de ismerem a Sofim motorokat.
A leghosszabb szervízintervallumokat a gyártók szintetikus olajra állapítják meg és hosszútávú elsősorban autopálya használat esetén, mert ilyenkor nem használódik el annyira az olaj.
Ha városi árúterítésre használják a gépeket, akkor a sok leállítás és újraindítás, városi gyorsítás fokozottabban veszi igénybe az olajat is.
Elképzelhető ezért mondták a rövidebb szervízintervallumot, mert feleslegesnek látták a drágább szintetikus olaj alkamazását, mert nem tartósan nemzetközi üzemben pl. autópályán használják a járművet. Egyébként általában a gyárban az új motorokat a legjobb minőségű (szintetikus) olajjal töltik fel.
Előzmény: Roadtrain (10039)
Gasolin Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10050
"Egy ilyen szerelvény 25 tonnával megpakolva mennyit fogyaszt? És üresen?"

Általában rakodva olyan 30-35L/100km, de ez több tényezőtől függ! Elöször a sofőr lábától, (ha nehéz a lába akkor lényegesen több is lehet), útviszonyoktől (hegyvidéken, városi üzem stb. magasabb), hátsóhíd áttételtől, illetve a motor teljesítményétől amit a hengerűrtartalom is befolyásolhat, de egy energiatakarékos gumiabroncs a teljes szerelvényen is minuszolhat 1-2L/100km-ként.
Üresen akár 25L/100km is lehet a fogyasztás vagy némileg kevesebb is. Ha csak a vontató megy üresen akkor elképzelhető 21-22L/100km is.

"Az is érdekelne mennyi kilometert megy el 1 garnitura gumi 1 kamionon(kb) Fele ut üres, fele teli.

Ha a sofőr vigyáz a gumiabroncsra és egy jobb minőségű energiatakarékos (Energy) gumi van a gépen akár 300.000km-t is elmehetnek vele. Ezt a tényezőt is befolyásolja 1-2 dolog. Azért írtam energy gumit, mert ezek keményebb gumik, így nem kopnak annyira.
Az alacsony oldalfalú gumik (/60), a kisebb átmérő miatt hamarabb kopnak mint a (/80)-as gumiabroncsok, mert itt az egy körülfordulás útja kisebb mint a magasabb oldalfalú abroncsoknál, azaz ugyanakkora futásteljesítménynél a kisebb gumiabroncs többször fordul körbe és ezért ugye jobban kopik.
A pótkocsi gumijait érdemes forgatni a különböző tengelyeken, mert legjobban az utolsó kopik a kúszó mozgás miatt a kanyarban.
Ezenkivül a gumiabroncsokat után lehet vágni, illetve újra is lehet futózni.
Előzmény: jancsika35 (10046)
jancsika35 Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10049
Mindent!:))
Előzmény: Roadtrain (10047)
jancsika35 Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10048
Az is érdekelne mennyi kilometert megy el 1 garnitura gumi 1 kamionon(kb) Fele ut üres, fele teli. A határátlépés union belül mennyire nehéz? Mire kell figyelni? Abszolut nem értek hozzá, sose fuvaroztaml, de lehet hogy szeretnék.
köszönöm
Roadtrain Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10047
Miért mit szeretnél tudni??
Előzmény: jancsika35 (10044)
jancsika35 Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10046
Egy ilyen szerelvény 25 tonnával megpakolva mennyit fogyaszt? És üresen?
Köszi
Roadtrain Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10045

Most olyan 45000km van a kocsiban,semmi gond nincs vele.

Egyedül nekem a fék nem tettszik mivel sokkal bejjebb fog és puha lett.

Előzmény: KODI (10042)
jancsika35 Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10044
Hát itt se leszek okosabb.
Roadtrain Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10043

Én biztos nem :o))

Nem is akarok.

Előzmény: jancsika35 (10040)
KODI Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10042

nálunk ugyan ez volt amikor megvettük a két dailyt. csak nekünk valami gond volt vele 7000 km után azt vihettük vissza.

 

Kodi

Előzmény: Roadtrain (10039)
KODI Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10041

ezekszerint nem, de csak akkor aludj csebe ha muszáj!

 

Kodi

Előzmény: jancsika35 (10040)
jancsika35 Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10040
senki nem szállit folyékony bitument?
Roadtrain Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10039

Na itt van a kutya elásva :o)))

Most nem a SCANIA-ra gondolok elsősorban.

Ugye év elején sógorom vett egy IVECO Daily 35C14-et és a hirdetésekben hangoztatják a 40.000km-enkénti szervíz intervalumot.

Nos mikor megkötötte már a szerződést és megrendelte a kocsit és a további részletekbe menő eszmecserefuttatás közebn kiderült,hogy a "biztonság" kedvéért,hozza be a kocsit 20.000-enként!!!!

Na ez a nem semmi........

Előzmény: Gasolin (10030)
Pavel Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10038
Szerintem tuti Euro 3.
Előzmény: manf2000 (10037)
manf2000 Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10037

Köszi a Gasolin

 

Én úgy tudtam, hogy a MAN jele a farkas de akkor mostmár tudom, hogy oroszlán

 

A benzint még mindig nem értem ha azt monjátok, hogy van még viszont meg nálunk 300ft/littyő akkor ez csak azért van így mert a MOL-fejeseinek nincs még háza Krétán?

 

A Raynart os ivecok milyenek? Euro 3, 4 vagy 5 mert ugye az iveco multhónapban mutatta be az euro 4 és 5-ös Starlist-jait mert ha euro 5-ösek akkor gondolom akkor már nem kell veleük foglalkoznik egy olyan jó 5 évig, nem?

 

Vagy lehet, hogy azt mondták a Rainart nagykutyáinak, hogy kompatibilis az euro 4 és 5-re?

 

SZERINTEM :) :) 

Előzmény: Gasolin (10022)
jancsika35 Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10036
Sziasztok! Forró bitumen szállításról tud valaki valamit? A cseheknél mennyire gáz aludni?
kasuka Creative Commons License 2005.09.17 0 0 10035

Háát az új DAFok nem a legnagyobb fülkével jöttek...Merciböl meg Volvóból meg igen.A múltkor ültem 1 Actrosban hát egyszerüen beleszerettem a fülkéjébe...nagyon tágas(1,95 vagyok) és a felsö ágy télleg fantasztikus.

 

Rynartékhoz belföldre jöttek a stralisok?Náluk már a kisfülkés Scaniákkal is kijárnak Bécsbe+Pozsonyba

Előzmény: Gasolin (10031)
Gasolin Creative Commons License 2005.09.16 0 0 10034
"Kínára nagyon ráizgult minden gyár"

Hát az az 1,2Mrd ember kínában nem csodálom, hogy megmozgatta a fantáziájukat, meg a pénztárcájukat. :o)
Indiában is több mint 1Mrd-an laknak.
Előzmény: Pavel (10032)
KODI Creative Commons License 2005.09.16 0 0 10033

na igen. de azt nem szabad elfelejteni, hogy ők néha 2-3 hónapot is az autóban laknak : (

 

Kodi

Előzmény: Gasolin (10031)
Pavel Creative Commons License 2005.09.16 0 0 10032
Kínára nagyon ráizgult minden gyár, a Renault, a Merci, mind-mind sorra létesítik a gyáraikat, általában 1-1 ottani céggel együttműködve. Közben egyre több kínai autó is jelenik meg, nagyrészük durva koppintás, dehát valahol el kell kezdeni :)
Pl. ez a BYD F6 is ilyen, a képen nem annyira jön át, de tiszta BMW 5-ös sorozat :)

Előzmény: Gasolin (10029)
Gasolin Creative Commons License 2005.09.16 0 0 10031
"na ez a gond! nem annak kell vele melózni aki megrendeli!"

Azért a Waberers-nél legalább a legnagyobb fülkés autót kapják a driverek.
Előzmény: KODI (10028)
Gasolin Creative Commons License 2005.09.16 0 0 10030
A mai nehézteherautók közül a Scania-nak a legrövidebb a szervízintervalluma. Max.60.000km, igaz nem kell méregdrága szintetikus olaj, de az akkor is elég rövid.
Azért tegyük hozzá, Scania név is főleg a múltja miatt cseng olyan jól. Ma már a többiek is megtanultak elég jól teherautót építeni...
Előzmény: KODI (10026)
Gasolin Creative Commons License 2005.09.16 0 0 10029
A feltáratlan kőolajkészletekkel a következő a gond.
Pár évvel ezelőtt úgy 1999 környékén a kőolaj világpiaci ára hordónként 10-15 dollár közt volt. Mivel kicsi volt a nyereség ezért a kőolaj kitermelőknek nem igen volt pénzük új mezőkön kútatni illetve termelést beindítani. Ugyan ez volt a helyzett a finomítokkal is. Részben úgyanazon érdekcsoportok tulajdonában vannak a kőolajmezők és a finomítok.
Egy új kőolajmezőt feltárni, beindítani és termelésbe állítani nem pár hónap kérdése, hanem hosszú évek kérdése. Ugyanez a helyzet a finomítokkal, egy finomító felépítése és beindítása minimum 3év, de ha nincs hozzá csatlakozó csővezeték akkor még ennél is sokkal több.
Viszont kínában és indiában pillanatok alatt beindult a motorizáció, és a rendelkezésre álló nyersolaj és finomítói kapacítás ezzel nem bővült ugyanilyen mértékben. Ez verte fel a világpiaci árakat ilyen mértékben. (ha a kapacítások is majd bővülnek, akkor majd megnyugszik a piac és az olaj ára várhatóan beáll olyan 50 dollár körülire.)
Mellesleg a kinai autópiac ha jól tudom az USA mögött már a 2. legnagyobb a világon.
Az már most látszik, hogy az olcsó olaj korának azonban mindörökké vége.
Előzmény: deps (10015)
KODI Creative Commons License 2005.09.16 0 0 10028

"és a költségek az elsődlegesek, nem a fülke kényelme vagy a kezelhetőség."

 

na ez a gond! nem annak kell vele melózni aki megrendeli!

 

Kodi

Előzmény: Pavel (10027)
Pavel Creative Commons License 2005.09.16 0 0 10027
Igen kb így lehet, gondolom jól kitalálták a Stralisok finanszírozását. Persze az is lehet, hogy nem annyival jobbak a Scaniák, mint amennyivel drágábbak. Fene se tudja, épp nemrég beszélgettem egy cégvezetővel, 5 zsírúj Scaniát vett és kettőt már javítani kellett váltóhibával a kb 20e km alatt. Jó, persze garancia de akkor is kiesés. Túl sok gond a Stralisokkal se lesz, és a költségek az elsődlegesek, nem a fülke kényelme vagy a kezelhetőség.
Előzmény: Gasolin (10025)
KODI Creative Commons License 2005.09.16 0 0 10026

annyira nem ismerem egyiket se de feltehetőleg a scania nem annyira szervízigényes. pl. ma a rakparton láttam egy starlistot boritottfülkével ha az volt egyáltalán.

 

Kodi

Előzmény: Gasolin (10025)
Gasolin Creative Commons License 2005.09.16 0 0 10025
Tartok tőle az lehetett a kérdés. Vegyünk ugyanannyi pénzért 23db Scania-t vagy 25db Stralist? :o)
Előzmény: KODI (10023)
Gasolin Creative Commons License 2005.09.16 0 0 10024
"A gázolajét nem tudom de ez nem azt jelenti, hogy fogynak a föld készletei? És ha elfogy? Akkor mi lesz?"

Nagyon nem kell izgulni, hogy elfogy!
Már a 2.VH előtt egy német tudós kifejlesztette az eljárást, amivel fekete illetve barnakőszénből szintetikus úton lehet olajat fejleszteni. A németek használták is ilyen üzemanyagot a 2.VH-ban.
A világ kőszénkészlete pedig lényegesen nagyobb mint az olajkészlet kb. 150-200évre elég. A kőszénből fejlesztett olajnak pedig az az előnye, hogy már nem kell finomítani mint a nyersolajat.
Más kérdés, hogy az így előállított olaj drágább volt mint a kőolaj a világpiacon ezért nem foglakozott senki ezzel. De a jelenlegi olajáraknál már olcsóbban lehet előállítani ilyen olajat, és Kinában nemsokára be is indul egy ilyen technológiával működő üzem, ami ipari méretben állít majd elő üzemanyagot ezzel a technológiával.
Ezért is mondják a szakértők, hogy tartósan nem marad ilyen magas áron a kőolaj világpiaci ára, mert akkor az alternatív technológiákat rohamosan elkezdik fejleszteni, ez pedig az OPEC és más kőolajkitermelő országok érdekeit igencsak sérti.
Előzmény: manf2000 (10014)
KODI Creative Commons License 2005.09.16 0 0 10023

bizony!!

 

pont ez járt a fejembe mire ez a visszalépés!?

 

Kodi

Előzmény: Gasolin (10021)
Gasolin Creative Commons License 2005.09.16 0 0 10022
"Ja és egyébként nem azért de a man jele nem oroszlán hanem farkas csak mondom de hívhatsz oroszlánnak is csak szólok a pontosság kedvéért! :)"

Nem akarom, hogy abban a tudatban élj, hogy az farkas a hűtőrácson! Az egy oroszlán ott a motorház elején az MAN-eken.
Története még a Büssing időkre nyúlik vissza. Az oroszlán a Büssing-nek volt a jelképe és Burglöwe-nek hívják, márpedig a Löwe németül oroszlán-t jelent. Miután az MAN átvette a Büssing-et azután került át az oroszlán is az MAN-ekre utalva némileg a legendás márkára, és az általa alkalmazott Unterflur (padló alatti motoros tipusokra). Az Büssing átvétele után kezdetben így különböztették meg a Büssing konstrukciójú teherautókat azaz a MAN logó alá került az oroszlán, míg az MAN konstrukciójű teherautóknál a hűtőrácson a MAN felírat alá a Diesel felírat került, utalva MAN középgömb égésterére. Később az oroszlán minden járműre rákerült.
Wolf (farkas) az másnak a logója, pl. az első farkasnak aki sütni tud.
Előzmény: manf2000 (10018)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!