Létezik, hogy a relé meghúzott állapotban marad és ez okozza az el nem indulási jelenséget?
Ha előtte nem indult a kazán, akkor a relé nem volt beragadva, mert akkor folyamatosan ment volna a kazán.
Ha a félórás elemkivétellel nem javult meg, akkor hibás a termosztát. Még ha most el is indult, innentől kezdve egy másodpercig sem bíznék benne, jobb lenne kicserélni.
Vagy beviszed a Honeywell vevőszolgálathoz és megnézik, illetve javítják:
Egy kis segítségre lenne szükségem: hogy lehet leellenőrizni egy zárt tágulási tartályt: ZILMET 7 L-es? Gyanús, hogy átereszt a g.membrán, de ez nem teljesen egyértelmű. Most ki van szerelve a falikazánból. Szerszámok, kötőelemek, feszmérők, kompresszor, víz van. Csak ismeret kellene hogyan?
Igen, nincs rajta reset gomb. De a napok beállítása a legkisebb problémám volt vele.
Kivettem az elemeket és utána amikor visszatettem nem akart elindulni. Nullát jelzett a jobb oldalán, a bal oldalon pedig megjelent egy olyan óra szimbólum, ami éppen jelezz. Tehát valami riasztásra utal.
Többször ki-be tettem az elemeket, míg belefáradtam és leültem netezni. Kisvártatva egyszer csak hallok egy kattanást, mint amikor a relé meghúz vagy elenged, odamentem megnézni és csodák csodájára a kijelzőn ott voltak a korábban beállított értékek és a kazán is elindult. Húúú, kemény perceket éltem át, mert enélkül nincs fűtés. Már a proci meghibásodására kezdtem gondolni. Reggelre pedig melegnek kell lennie a háznak és nem örültem volna, ha a régi, tekerős termosztátot kellett volna visszaoperálnom. (Mert azt eltettem tartaléknak.)
Na, de a napokat most sem tudom állítani. Megnéztem a másik házban, ott hogyan működik, (azt a Kolibrihez adták, olyan mint ez, csak D-ÉG és jól emlékeztem; a program állásban tudnom kéne állítani a napokat úgy, hogy ott is maradjon.)
Viszont egy kérdés merült fel bennem: Mi kattanhatott? Nyilván csak a relé lehetett. Létezik, hogy a relé meghúzott állapotban marad és ez okozza az el nem indulási jelenséget?
Nagyon köszönöm válaszod és segítséged. Ha 90fok lehet a potin a max, és ha szerinted 70fokon használni ideális, az kb. háromnegyed állás, akkor eszerint módosítom. :-)
Nagyon nem keserítettél el, sajnos tisztában vagyok vele, hogy itt minden szép és új, de minden sz@rul működik, olcsó megoldással lett felújítva az egész társasház, viszont olyan áron vettem, hogy használt lelakott garzon - ennél sokkal sz@rabb helyen - sem veszel. Nem 20évre tervezek itt... :-) Köszönöm mégegyszer hogy visszaolvastál és segítettél.
Van valami értelmes magyarázata a következőnek szerintetek? A kazánhoz legközelebb eső radiátorra a kivitelező a felső csonkra is olyan szelepet szerelt, mint az alsó torlószelep, hogy csak imbuszkulccsal állítható, kézzel nem. Ráadásul bizonyos mértékig el is volt forgatva, nem nyitott állásban volt. Egy 60 centis radiátorról van szó, azon kívül, hogy egy méterre van a kazántól, nincs kitüntetett szerepe. Az alsó csonkon gömbcsap van, mint a többi radiátoromon, amiket meghagytam a régi rendszerből, csak a felsőket cserélte le, mert csöpögtek.
Tegnap este megadta magát a Beretta gázkazánunk. Délután még felfűtötte a lakást, este a zuhanyzásnál már nem indult el. Piros lámpás lett, és csak szikráztatott, de nem indult el. Van valami ötletetek?
CM67-es esetében -elemcsere után- nem tudom úgy beállítani a napot, hogy átkapcsolás után (auto/kézi) ott maradjon. Mindíg átugrik -tegnap csüttörtökre, ma péntekre. Tehát működik, mert lépdel, a nyomógombok is működnek, de nem tudom fixálni, csak a hőmérsékletet. A leírásban erre nem utal semmi.
Meg hogy nem találok megfizethető áron megoldást, hogy a meglévő hangfalakat a meglévő erőlködőre "tyúkbél" nélkül üzemelhessem be. (Hátsókat.) Igaz, az messze nem hifi minőség, de nem is arra gyúrok.
Ezt most hosszú lenne neked itt elmagyarázni, de legyen annyi elég, hogy C12-ről C18-ra csere volt csak, FÉGileg.
Már most tapasztalom, hogy a C12-nek jobb volt a hôcserélője, talán azért drágább is.
Házunkban kombi cirkós /Beretta Junior/ radiátoros fűtés van. A használati meleg vízcsap elzárása után az egyik radiátorban „csöpögő” hangot lehet hallani.
Azt szeretném megkérdezni, hogy mi lehet ez a hang és van-e jelentősége?
Ez nem csak Nagykanizsán van így, itt a hideg és tele vannak munkával. Csak azt nem értem, hogy akkor miért vállalja el, amikor felhívom?!? És ha elvállalta, miért nem bír egy 30 Ft-os telefonhívást megereszteni, hogy mégsem tud jönni? Az OFF tetőfedők egyébként ugyanígy. Szarrágó banda. Viszont egy csomó munkadíjat spórolok azzal, hogy lassan már mindent magam csinálok.
Esetleg tudd valaki gaz szerelot Nagykanizsa kistersegben ?Csak egy regi kis gaz konvektort kellen megnezni egy nyari konyhaba begyullad de el is alszik.Akit eddig hivtam nem jott (biztos nem olyan nagy penz) azert hihetetlen hogy itt milyen jol megy a szereloknek. Na mindegy vagy az Eon is csinal esetleg ilyent?Koszonom a valaszokat.
A magyar kéményesprők egy hozzá nem értő, lehúzós banda. Indokolatlan az egész létük. Rendszeres ellenőrzés mellett, két hónappal a "kéményseprés" után elszenesedett a kazánom, valószínűleg már az ellenőrzéskor is égett. A kéményen az ajtót öt éven át csak messziről megnézte, majd amikor legletteltem, lefestettem, pampogott, hogy nem tudja kinyitni. Az új háznál kerek perec megmondta az ellenőr, hogy jattot vár. Szerencsére diktafonnal a zsebemben vártam. Hogy azóta még ott dolgozik-e? Ki tudja. Talán egy másik kerületben. Elmennek a pics@ba. Hozzám többet a lábukat be nem teszik.
Ez is egy mese csak - tény elvileg biztonságosabbnak kell lenni.
De nálunk annyira elbonylítják a rendszert, hogy lerontják a biztonság esélyeit.
Pl. nálam vizsgálták ugyan a füszcsőrendszer tömörségét, csakhogy nem mindenütt.
A rendszer nagyjából :
égéslevegő be egy műa. csővön a kazánba, itt keveredik a gázzal - elég - a hő javát a hőcserélőn leadja fűtővíznek, majd egy ventillátor segítségével a füstgáz távozik az un. osztóidomon át a csörendszerbe ( első nem vizsgált kötés ) a cső folytatódik az un. tisztító/ vizsgáló csőbe majd nálam 3 könyökön át a bélet kéménybe , innen a béléscsövön és egy végidomon át a szabadba.
na a két ürge alul egy labdát helyezett a vizsgálóba és felül szintén az egészet nyomás alá helyezték és nézték a nyomás esést.
Így nem vizsgáták vizsgálhatták a labda előtti szakasz ( az említett osztóidom csatlakozását, az osztó idom utáni vizsgáló első csatlakozását és a vizsgáló lezárását ) ezek pedig a belső légtérben vannak. Gyakorlatilag a kötések felét nem vizsgálták.
Vizsgáltak viszont olyan kötéseket amik gyakorlatilag indiferensek a szivárgásra. Így a kéményen belüli két csatlakozásnál afelsőnél nincs jelentősége, hogy szivárog vagy sem.
Sőt az által, hogy a volt tisztító ajtó helyére egy rácsos ajtót erőltettek / szellőző ajtónak becézve / egy esetleges kémény bélésen kiszivárgó füstgáz visszafelé is jöhet, szerencsére mivel felül is nyitott inkább kifelé megy . Nálam egy 14 x 14 es tégla kürtőben van a 8 cm -es bélés cső.
Mennyivel egyszerűbb ( ólcsóbb ) és főleg biztoságosabb lett volna a falon való direkt átvezetés ( parepett).
Nálam a kazánba egy 50 cm -es csövön jött volna be a levegő és kb. egy 80 cm - esen távozott volna a füst.
Most meg 9m ( 900 cm az egész )
Ja és erre meg fontoskodnak az ellenállás méretezéssel.
A gyártó 30 m-t ad meg mint max. hosszt. Igaz ebből le kell vonni a könyököt miegy mást, de így is 20 m tud legyőzni a rendszer.