Nem csodálom, hogy ezt csinálta a szerelő, egyrészt neki is meg kell élnie, van a napból 8-9 órája, azt pénzkereséssel kell töltenie- ha szeretne előre jutni. Azt már nem is feltételezem, hogy bármiféle affinitásod van a dologhoz, ha kérdezni kell ennyire egyszerű témakörben is, akkor tényleg a legjobb dolog, ha elviszed egy szerelőhöz, aki megcsinálja, Te meg kifizeted. Sok sok éve én is nagy elánnal, de kevés hozzáértéssel szereltem az autóimat, de rendszerint több kárt tettem bennük, mint amennyiből a hibát egy szerelő megcsinálta volna. Ha nincs hozzáértés, és itt kell kérdezni, miért hiszed azt, hogy a hibát egy tipp után el tudod hárítani, miközben még közelről sem láttál olyan alkatrészt, nincs benne gyakorlatod, nem ismered a ki- beszerelési trükköket, meghúzási értékeket. A ciki, hogy még a hibát se tudod úgy leírni, hogy arra érdemi választ lehessen adni, ezért is kérdeztem vissza úgy, ahogy, és ezért is adtam a számodra legmegfelelőbb tanácsot...
Sajnos kisfitti tippje szinte biztos. A 65 ezres kérdésre gondolok.
Ugyan nem a szervomotor megy tönkre jellemzően, hanem a nyomaték érzékelő. Megégnek/megkopnak a jeladó tüskék és nem érzékeli a helyes szögelfordulást. Állandóan korrigálna, ezért a morgás.
... és azért a Grandéknál is talákozunk a jelenséggel.:-(
Nézd, ezek nem típushibák, bármelyik autón előfordulhat. Biszti, majd mérj 12 V-ot. Jellemzően a csomagtartóajtó átvezetőnél lehet vezetéktörés pl. De lehet kapcsoló is.
A lámpára meg ha megpróbáltad másik égővel, akkor mérj 12V-ot de a stekkeren lévő testhez. (lehet, hogy ez is testet kapcsol, és a 12V a fix.) Szóval külön a 12V-ot, meg külön a testet mérd ki a stekkeren. Ha nincs kapcsolt test, akkor a kormánykapcsolót kell megbontani, ott is mérni. Időbe telik, mire meg van a hiba.
Sajnos ez szokott lenni a 65 ezres kérdés. Szervót még nem tiltja? Ki kell zárni az egyéb (olcsóbb) lehetőségeket, mint a toronycsapágy, kerék csapágy, futómű...
De készülj arra, hogy sajna típushiba a kormánymű. Kinek előbb, kinek utóbb, nekem asszem 60 ezernél cserélték gariban, a szervizkönyv szerint.
Aztán csinál majd olyat, hogy picit elhúzod balra, és remegve próbálja visszahúzni jobbra, közben ilyen-olyan érdekes hangok. Meg letilt döccenőkben.
A grande-nél nem jellemző annyira a szervomotor, mint a 2-es puntonál, itt inkább a kormánymű.
Fiat grande puntom van olyan hibát észleltem,hogy egy helyben vagy nagyon lassú menetben a kormányt mozgatva morgó hangot rezgő hangot hallok,most 100ezer km van benne.Titi nem toronycsapágy!mi lehet?
Veheted/vehetitek támadásnak, de le kell menni hozzá, és megnézni... Fel lehetne sorolni mi lehet a baja, de értelmetlen, minek ha még a biztosítékot sem nézi meg? Ezen nem lehet segíteni, le kell menni, és megkeresni a biztijét, a fényszóróknál az izzókat kivenni, megnézni a tartalékkal. Az ablak fűtésnél feszültséget, áramot nézni, megnézni az átvezetésnél..
sajnos én sem értem, némely emberre miért támadnak, holott ő lehet házilag szeretne csak ellenőrizni, javítani ezt-azt amihez ért, és amivel nem boldogul, csak azzal megy a szerelőhöz.
Akkut felhoztam tölteni, majd miután visszaraktam, valamiért azóta úgy tűnik, szervízállásban van-maradt- a riasztó! Miért? Hiába csinálom végig a leírtakat, nem akarja működtetni a legfelső gombot, egyik távkapcsolóval sem.
Az addig világos, hogy mérek, csak, ha rendben van, akkor merre hogyan tovább. Igazából nem tudom, hogy volt e másnak ilyen baja, lehet csak annyi, hogy mittomén itt meg itt nézd meg, mert típushiba. Vagy valaki bemásol egy bizti tábla kiosztást, vagy ilyesmire gondoltam. Remélem, hogy meg tudom oldani, ha nem akkor jön a szerelő, és akkor ő mókol vele. Csak gondoltam a segítségetekkel hátha magam is meg tudom oldani.
A hozzáállás azért ilyen, mert futottam már bele abba, hogy megkérdeztem a szerelőt, hogy szerinte mi lehet a baj, olyan dologba, ami általam is javítható lett volna. Mondtam is neki, hogy csak segítség kéne, mert úgy érzem én is megtudnám csinálni. Azt mondta, ha jövök az autóért addig megnézi, és akkor elmondja. Ehelyett mentem érte, és megcsinálta, majd persze ki is számlázta. Csinos kis összeg lett belőle, és én is meg tudtam volna oldani otthon. Ezért az óvatosság.... Ez másik szerelő, de ki tudja ő milyen.
Azt hittem a fórum arra való, hogy kérdezzünk-válaszoljunk, beszélgessünk, segítsünk egymásnak stb., és nem arra, hogy oltogassuk egymást.....
Érdekes hozzáállás... Pénzbevonzó mágia, meg rontáslevétel nem érdekel inkább? Az megy nagy távolságokra is, viszont azt egysoros mondatból kikövetkeztetett helyes hibamegállapítás kevésbé.
Itt a Punto fórumban új vagyok. Hozzánk került egy 94-es Punto egy 60 sx. Igazából semmit sem tudok az autóról, most szerelőnél van. Komplett fék csere van.
Van pár kisebb hibája, amit szerintem én is meg tudnék oldani, hátha tudtok segíteni hol keressem a bajokat.
1. Nem megy a hátsó ablakfűtés, de a visszajelző izzó világít. Ez biztosíték hiba lehet??
2. Egyik refi sem világít, lehet kiment mind a kettő, de lehet más a baj. Ez is lehet bizti?
Előre is köszi a válaszokat, ha eszembe jut még valami, akkor nem kíméllek titeket. :)
Na kérem van még egy ilyen is nekem ezt még 2005-be hozták kintröl,és azt mondták a CarCod Müller-nél,azért van az ELM chip tokozva,és nem beforasztva,hogy a következö fejlesztést csak cserélni keljen nem forrasztani.Mikor jött akkor még az 1.0 volt most ami benne van az 1.3-as,azért vetem ezt a másikat,mondván sokkal kiseb,és egybe van minden,nem kell szerelgetni,két külön kábelt hozzá,és ez még soros portos,nem USB-s.Lehet véleményt mondani:))
Nekam egy BT-os kütyű van, ami eredeti állapotában is műkődött, de a CAN -buuszos csatlakozást nem kezelte. Fiat EcuScan csak a motor állapotokat látta de pl a kormányt nem (vagy forditva:)
Be kellet épiteni 2 felhúzó ellanállást és két kondit. Azóta tökéletes.
Viszont win7 el sokszor nem csatlakozik, vagy eldobja..
De lolii hathatós segítségével XP alatt 100%-os, minden esetben gyorsan, stabilan megy.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy a nem feltétlen a kütyű a hibás ha nem csatlakozik azonnal.
Nem igazán értem ezt a sok problémázást az ELM 327 kínai interfészek miatt.
A kínaiak a CAN busz lábai közé beépítettek egy 1x0 ohm körüli ellenállást, csak ők tudják hogy miért. Ezt kell eltávolítani és ennyi. Aki nagyon precíz az berakhatja az ellenállás-kondenzátor tagokat is de eddig még az összes általam próbát ment anélkül is.
Gyakorlatilag mióta van MES /régebben FiatECUScan/ azóta használom, van hozzá KKL, ELM és átalakító kábelkészletem és minden működik. Mint a Puntommal mind a Stilommal, de számtalan olasz autót próbáltam már, mindig mindegyik úgy kapcsolódott ahogy kell.
Sok ELM interfészt alakítottam már át, csak a 6 és a 14 láb közötti ellenállást kell levenni hagy kapcsolódjon a CAN buszra.