Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kisfitti Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30578

A kormányművekről egy kis olvasni való, akiket érdekel. ITT

 

R!ck4 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30577

Nem csodálom, hogy ezt csinálta a szerelő, egyrészt neki is meg kell élnie, van a napból 8-9 órája, azt pénzkereséssel kell töltenie- ha szeretne előre jutni. Azt már nem is feltételezem, hogy bármiféle affinitásod van a dologhoz, ha kérdezni kell ennyire egyszerű témakörben is, akkor tényleg a legjobb dolog, ha elviszed egy szerelőhöz, aki megcsinálja, Te meg kifizeted. Sok sok éve én is nagy elánnal, de kevés hozzáértéssel szereltem az autóimat, de rendszerint több kárt tettem bennük, mint amennyiből a hibát egy szerelő megcsinálta volna. Ha nincs hozzáértés, és itt kell kérdezni,   miért hiszed azt, hogy a hibát egy tipp után  el tudod hárítani, miközben még közelről sem láttál olyan alkatrészt, nincs benne gyakorlatod, nem ismered a ki- beszerelési trükköket, meghúzási értékeket. A ciki, hogy még a hibát se tudod úgy leírni, hogy arra érdemi választ lehessen adni, ezért is kérdeztem vissza úgy, ahogy, és ezért is adtam a számodra legmegfelelőbb tanácsot...

 

 

Előzmény: kiro4444 (30559)
-peter Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30576

alig láttam a tompítottal.

 

azzal kezdtem hogy álló motornál fesz.mérés üresen a csatin

aztán rádugtam az izzót és mértem úgy, terhelés alatt.

Aztán ugyanez de már járó motor mellett.

Megállapítottam, hogy

a.) az izzó lehet régi és gyenge

b.) foncsor kezd mattulni

 

szerencsére csak az izzó volt a hibás.

Az újakkal már jól látok.

 

A többség nem igy ellenőriz minden izzócserénél mint én.

Előzmény: Törölt nick (30566)
ssanyaa Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30575

Köszönöm szépen a segítséget!!!

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30574

Először rá kellene dugni diagnosztkát, mit mutat a nyomaték érzékelőkre, élő adatban tekerésre.

Ha kontaktos, az ott általában látszik.

Ha adnak rá garanciát, akkor igen, ahol nem ott nem szabad megvenni.

 

Előzmény: ssanyaa (30573)
ssanyaa Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30573

Még azt szeretném megkérdezni érdemes bontott kormányműt venni hozzá?Mert azt már 15-20 ezertől kapni amint látom.

ssanyaa Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30572

Nem tiltja le a szervót.

ssanyaa Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30571

köszönöm szépen.

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30570

Sajnos kisfitti tippje szinte biztos. A 65 ezres kérdésre gondolok.

 

Ugyan nem a szervomotor megy tönkre jellemzően, hanem a nyomaték érzékelő. Megégnek/megkopnak a jeladó tüskék és nem érzékeli a helyes szögelfordulást. Állandóan korrigálna, ezért a morgás.

 

... és azért a Grandéknál is talákozunk a jelenséggel.:-(

Előzmény: ssanyaa (30567)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30569

Nézd, ezek nem típushibák, bármelyik autón előfordulhat. Biszti, majd mérj 12 V-ot. Jellemzően a csomagtartóajtó átvezetőnél lehet vezetéktörés pl. De lehet kapcsoló is.

A lámpára meg ha megpróbáltad másik égővel, akkor mérj 12V-ot de a stekkeren lévő testhez. (lehet, hogy ez is testet kapcsol, és a 12V a fix.) Szóval külön a 12V-ot, meg külön a testet mérd ki a stekkeren. Ha nincs kapcsolt test, akkor a kormánykapcsolót kell megbontani, ott is mérni. Időbe telik, mire meg van a hiba.  

Előzmény: kiro4444 (30561)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30568

Sajnos ez szokott lenni a 65 ezres kérdés. Szervót még nem tiltja? Ki kell zárni az egyéb (olcsóbb) lehetőségeket, mint a toronycsapágy, kerék csapágy, futómű... 

De készülj arra, hogy sajna típushiba a kormánymű. Kinek előbb, kinek utóbb, nekem asszem 60 ezernél cserélték gariban, a szervizkönyv szerint.

Aztán csinál majd olyat, hogy picit elhúzod balra, és remegve próbálja visszahúzni jobbra, közben ilyen-olyan érdekes hangok. Meg letilt döccenőkben.

 

A grande-nél nem jellemző annyira a szervomotor, mint a 2-es puntonál, itt inkább a kormánymű.

    

Előzmény: ssanyaa (30567)
ssanyaa Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30567

Fiat grande puntom van olyan hibát észleltem,hogy egy helyben vagy nagyon lassú menetben a kormányt mozgatva morgó hangot rezgő hangot hallok,most 100ezer km van benne.Titi nem toronycsapágy!mi lehet?

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30566

Veheted/vehetitek támadásnak, de le kell menni hozzá, és megnézni... Fel lehetne sorolni mi lehet a baja, de értelmetlen, minek ha még a biztosítékot sem nézi meg? Ezen nem lehet segíteni, le kell menni, és megkeresni a biztijét, a fényszóróknál az izzókat kivenni, megnézni a tartalékkal. Az ablak fűtésnél feszültséget, áramot nézni, megnézni az átvezetésnél..

 

Előzmény: -peter (30565)
-peter Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30565

sajnos én sem értem, némely emberre miért támadnak, holott ő lehet házilag szeretne csak ellenőrizni, javítani ezt-azt amihez ért, és amivel nem boldogul, csak azzal megy a szerelőhöz.

Előzmény: kiro4444 (30563)
BY-75-98 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30564

Sziasztok!

SPAL riasztó témában kérnék kis segítséget:

 

Akkut felhoztam tölteni, majd miután visszaraktam, valamiért azóta úgy tűnik, szervízállásban van-maradt- a riasztó! Miért? Hiába csinálom végig a leírtakat, nem akarja működtetni a legfelső gombot, egyik távkapcsolóval sem.

Ötletek? Köszönöm!

kiro4444 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30563

Hát azzal messzire nem szaladok. Nem a kedvességet hiányolom hidd el. Csak legalább ne oltsanak. Mindegy.

Előzmény: -peter (30562)
-peter Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30562

( Megane fórumon sokkal kedvesebbek az emberek... )

Előzmény: kiro4444 (30561)
kiro4444 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30561

Az addig világos, hogy mérek, csak, ha rendben van, akkor merre hogyan tovább. Igazából nem tudom, hogy volt e másnak ilyen baja, lehet csak annyi, hogy mittomén itt meg itt nézd meg, mert típushiba. Vagy valaki bemásol egy bizti tábla kiosztást, vagy ilyesmire gondoltam. Remélem, hogy meg tudom oldani, ha nem akkor jön a szerelő, és akkor ő mókol vele. Csak gondoltam a segítségetekkel hátha magam is meg tudom oldani.

Előzmény: Törölt nick (30560)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30560

Szia, Nem értem e kérdésed.

Ha meg tudod oldani, akkor mit szeretnél, mert csak meg kell mérni a feszültséget, hol fogy el, illetve áramot mérni.

Refi ugyanaz, mérni kell.

Előzmény: kiro4444 (30554)
kiro4444 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30559

A hozzáállás azért ilyen, mert futottam már bele abba, hogy megkérdeztem a szerelőt, hogy szerinte mi lehet a baj, olyan dologba, ami általam is javítható lett volna. Mondtam is neki, hogy csak segítség kéne, mert úgy érzem én is megtudnám csinálni. Azt mondta, ha jövök az autóért addig megnézi, és akkor elmondja. Ehelyett mentem érte, és megcsinálta, majd persze ki is számlázta. Csinos kis összeg lett belőle, és én is meg tudtam volna oldani otthon. Ezért az óvatosság.... Ez másik szerelő, de ki tudja ő milyen.

Azt hittem a fórum arra való, hogy kérdezzünk-válaszoljunk, beszélgessünk, segítsünk egymásnak stb., és nem arra, hogy oltogassuk egymást.....

 

Előzmény: R!ck4 (30558)
R!ck4 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30558

Érdekes hozzáállás... Pénzbevonzó mágia, meg rontáslevétel nem érdekel inkább? Az megy nagy távolságokra is, viszont azt egysoros mondatból kikövetkeztetett helyes hibamegállapítás kevésbé.

Előzmény: kiro4444 (30557)
kiro4444 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30557

Nem kérdeztem meg tőle.

Előzmény: R!ck4 (30556)
R!ck4 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30556

A szerelő mit mondott ugyanezekre a kérdésekre?

Előzmény: kiro4444 (30554)
Pepi 517 Creative Commons License 2014.01.21 0 0 30555

Sziasztok! ha valakit érdekel,C-matik vezérlő,

kiro4444 Creative Commons License 2014.01.21 0 0 30554

Sziasztok!

 

Itt a Punto fórumban új vagyok. Hozzánk került egy 94-es Punto egy 60 sx. Igazából semmit sem tudok az autóról, most szerelőnél van. Komplett fék csere van.

Van pár kisebb hibája, amit szerintem én is meg tudnék oldani, hátha tudtok segíteni hol keressem a bajokat.

1. Nem megy a hátsó ablakfűtés, de a visszajelző izzó világít. Ez biztosíték hiba lehet??

2. Egyik refi sem világít, lehet kiment mind a kettő, de lehet más a baj. Ez is lehet bizti?

 

Előre is köszi a válaszokat, ha eszembe jut még valami, akkor nem kíméllek titeket. :)

-peter Creative Commons License 2014.01.21 0 0 30553

" 175/65 R15 nyári, és 175/70 R14 a téli. "

 

és ezekkel a nagyobb kerekekkel is sokat csal az óra?

h igen, akkor vennék a bontóba komplett óracsoportot.

Előtte szétszedném, lefotóznám a mostanin a csatlakozókat hogy biztosan kompatibiliset küldjenek.

Előzmény: PeeWee33 (30533)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.01.21 0 0 30552

175/65R14

Előzmény: -peter (30536)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30551

Na kérem van még egy ilyen is nekem ezt még 2005-be hozták kintröl,és azt mondták a CarCod Müller-nél,azért van az ELM chip tokozva,és nem beforasztva,hogy a következö fejlesztést csak cserélni keljen nem forrasztani.Mikor jött akkor még az 1.0 volt most ami benne van az 1.3-as,azért vetem ezt a másikat,mondván sokkal kiseb,és egybe van minden,nem kell szerelgetni,két külön kábelt hozzá,és ez még soros portos,nem USB-s.Lehet véleményt mondani:))

Előzmény: Törölt nick (30546)
ZoliC220 Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30550

Nekam egy BT-os kütyű van, ami eredeti állapotában is műkődött, de a CAN -buuszos csatlakozást nem kezelte. Fiat EcuScan csak a motor állapotokat látta de pl a kormányt nem (vagy forditva:)

Be kellet épiteni 2 felhúzó ellanállást és két kondit. Azóta tökéletes.

Viszont win7 el sokszor nem csatlakozik, vagy eldobja..

De lolii hathatós segítségével XP alatt 100%-os, minden esetben gyorsan, stabilan megy.

Szóval csak azt akarom mondani, hogy a nem feltétlen a kütyű a hibás ha nem csatlakozik azonnal.

 

Előzmény: Mikusz. (30549)
Mikusz. Creative Commons License 2014.01.20 0 0 30549

Sziasztok!

 

Nem igazán értem ezt a sok problémázást az ELM 327 kínai interfészek miatt.

A kínaiak a CAN busz lábai közé beépítettek egy 1x0 ohm körüli ellenállást, csak ők tudják hogy miért. Ezt kell eltávolítani és ennyi. Aki nagyon precíz az berakhatja az ellenállás-kondenzátor tagokat is de eddig még az összes általam próbát ment anélkül is.

Gyakorlatilag mióta van MES /régebben FiatECUScan/ azóta használom, van hozzá KKL, ELM és átalakító kábelkészletem és minden működik. Mint a Puntommal mind a Stilommal, de számtalan olasz autót próbáltam már, mindig mindegyik úgy kapcsolódott ahogy kell.

Sok ELM interfészt alakítottam már át, csak a 6 és a 14 láb közötti ellenállást kell levenni hagy kapcsolódjon a CAN buszra.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!