Mi, amiket gyártunk átkapcsoló szekrényeket, ott mágneskapcsolók kapcsolnak, valamint a kapcsolást is lehet késleltetni. Értelem szerűen neked egy mágneskapcsoló kellene, feszfigyelő, időrelé, bár már van olyan feszfigyelő, amiben van késleltetés is.
"Nem úgy működnek a szünetmenetesek, hogy folyamatosan működik az inverter, csak a betápot az akksiról kapja ha elmegy a delej ???"
Egy egyszerű szünetmentes három fő részből áll:
- egy akkumulátor,
- egy akksitöltő
- és egy inverter, ami az aksiról működve előállítja a kimenő (négyszög/trapéz/szinuszos/stb) feszültséget.
Az olcsó szünetmentesekben alapesetben az inverter csak akkor kezd dolgozni, amikor áramszünet van, tehát amíg van villany, addig csak átmegy a dobozon, plusz folyamatosan töltve tartja az aksit csepptöltéssel. Az ilyen szünetmentes csak áramszünet idejére kapcsol át az inverterre.
Ha leáll az nem gond max 50 fokos szokott lenni a fűtővíz. de ha a ventilátorszabályzó elektronika (150 000) Vezérlőpanel (55 000) elszáll az gond. Viharos időben inkább kihúzom a dugaszolóaljzatból.
Gázból biztosan nem. Vellanyból sem. De ha rádugsz egy konnektorba dugós teljesítménymérőt, akkor pontosan meglesz mennyi a szünetmentes+a kazán kombó összfogyasztása. De én egy 3 wattos led kapcsolós lámpát is rákötnék, legalább kézközelben legyen vész esetén fény.
Érdeklődnék,hogy egy 650-es szünetmentes(a 250-es nem bír el egy kondenzációs kazánt) beüzemelése után lesz-e jelentősebb töbletfogyasztás. 150 watt a kazán. Jó gondolom,hogy a 250(170)-es APC határeset? Mennyivel kell túlméretezni? Üdv!
Egy cirkó símán lehet félmillió forint, ha bedöglik megfagy a család és büdös lesz napokig a fürdés hiányától. Ha bedöglik a pc, legfeljebb nem fórumoznak :-)
Az átkapcsolás hogy van megoldva ezekben? Csak nem relével ???
A nagy, komoly, elsősorban cégeknek szánt cuccok (SMART UPS) ilyenek mint írod. Sőt,ezek minden aksira kapcsolás nélkül leszedik a tüskét, kivasalják az ingadozást, megjavítják a frekvenciát, megnövelik a feszültséget, akármi.
De ezek sokszázezer ft-tól kezdődnek, egy cirkónak kicsit a gépágyús agyaggalamblövészet kateg.
Nem egy ezekből ma már lan-on távfelügyelhető, kijelzős, menüs, mifene, mert nem ide szánják, hanem informatikai környezetbe.
A kisebb butább otthoni felhasználóknak szánt un "BACK" ups-ek bizony jellemzően nem szinuszosak, esetleg rossz álszinuszosak, és némi szűrésen meg passzív védelmen túl semmit nem csinálnak az delejjel, ha gond van, max átkapcsolnak a belső inverterükre...(mire észreveszik, meg stb)
Ez két tök különböző működési mód, ez a felhasználás célterületéből és az árakból is jól látszik.
Pistikének otthon ne száljon el a PC, teljesne jó a back ups, vagy egy kicsike irodának, stb.
Egy "saját szerveres" méretű helyen, ahol értékes profi szerverek, fontos szenzitív adatok, switch-ek, routerek, stb, nagy rendelkezésre állási igény van, fel sem merül ilyen játékkocka, nyilvánvaló a sokszázezeres smart szünetmentes, akár szünetmnetesEK beszerzése.
Én sem mernék villanymotort tartósan nem-színuszos tápról járatni.
De:
- jelen esetben maximum 2 másodpercről van szó, ennyi négyszögjelet valószínűleg simán elvisel a keringető motor tekercselése
- ráadásul valamilyen fatüzelős-kazános fórumban többen is megesküdtek, hogy akár félórás áramszüneteket is áthidalnak legoccsóbb szünetmentes tápegységgel, a keringető szivattyú leégése nélkül (na ezt én már nem merném kipróbálni).
Rövid tüskére nem kapcsol, ha tartósan van áram, akkor X mp után engedi rá. Addigra talán nincsenek őrült lengések, stabilizálódott a hálózat.
Én megtoldanám még egy túlfeszültségvédős hosszabbítóval, és akkor (a tényleges szünetmentességet leszámítva) védelem szempontjából gyakorlatilag kb az olcsó otthoni szünetmentes szintjén van.
nem baj ha elmegy az áram, azt szeretném ,hogy ne 1-másodperc elteltével,hanem legalább 10-re jöjjön vissza.Félelmetesek ezek a lökések. A Digis beltérink már tönkrement miatta de azt legalább kicserélték.
Tiszteletem! Szokott leni nálunk 1-2 másodperces áramszünet. Féltem a kazánunkat,kérdésem az lenne,hogy létezik-e egy olyan szerkezet ami hagyna egy kis időt visszakapcsolódáskor. Szünetmentesre nem szeretnék beruházni.
"A szimmetrikus kábeleknek elhanyagolható a csillapításuk a koax kábelekhez képest. Ez az egy előnye van a szimmetrikusnak. "
Az UTP kábel minden érpárja egy-egy teljesen szabályos 100 ohmos hullámimpedanciájú nagyfrekvenciás szimmetrikus tápvonal. Annyira szabályos, hogy egy ilyen UTP érpárral (megfelelő illesztés után) szerintem akár adó-vevő antennát is lehetne működtetni.
"Ugyanakkor a zavarokkal szemben sem védett úgy, mint a koax."
Ha a szimmetrikus tápvonalat megcsavarjuk, akkor az egyes rövidke szakaszok (fél-menetek) felváltva részesülnek ugyanabból a külső zavarforrásból és a két ellenkező irányú zavarjel ellenfázisban kioltja egymást. Tehát minél sűrűbb egy szimmetrikus tápvonal sodrása, a zavar-érzéketlensége úgy kezdi megközelíteni a koax kábelekét.
Az olcsó UTP kábelekben teljesen eltérő nagyfrekvenciás jeleket továbbító érpárok futnak szorosan egymás mellett sok száz méteren át, mégis alig van közöttük áthallás, ez a csavarásnak köszönhető.
Az egyszerű villanyszerelők is tanulnak az iskolában a bifiláris tekrecselésről, ott is ugyanez az alapelv érvényesül: az ellenkező irányú mágneses/elektromos terek kioltják egymást: ahogy egy jó bifiláris tekercsnek közel nulla a külső mágneses tere, ugyanúgy közel nulla egy UTP érpár kifelé sugárzása és zavar-érzékenysége (a koax kábelekhez hasonlóan), csupán a sűrű megtekerés miatt.
Az alternatív kapcsolóba menő három vezetékből csak az egyik szál nem mindegy, hogy hova kötöd, a másik kettő szál derót véletlenszerűen mehet a kapcsoló maradék két pontja közül bármelyikre.
Neked csak azt kell kitalálnod, hogy melyik a "közös" szál a három vezetékből. Ezt nem nehéz kitalálni, legrosszabb esetben harmadikra sikerülni fog :)
Az alternatív kapcsolók három bekötési pontjából az a pont a fontos, ahova a "közös" vezeték megy, ez a bekötési pont meg van jelölve a kapcsoló hátulján.
Tehát a feladat:
1: a kapcsoló hátulján állapítsd meg, hogy melyik a közös pont
2: a három vezetéket nevezd el mondjuk A-B-C-nek (áramtalanítás után jelöld meg mondjuk 1-2-3 vékony szigszalag csíkkal)
3: kapcsold le a villanyórát
4: kösd az "A" vezetéket a kapcsoló közös pontjára, a másik két vezetéket meg a kapcsoló maradék két pontjára (mindegy, hogy melyiket hova)
5: villanyóra felkapcs,
6: kapcsolókat össze-vissza kapcsolgatva MINDEN kombinációt kipróbálni (mindkét kapcsolóval kipróbálva égjen is a villany meg ne is)
- Ha nem lett jó az eredmény, akkor irány vissza a 2-es pontra, csak most a "B" (ha az sem jó, akkor a "C") jelű vezeték kerüljön a kapcsoló közös pontjára.
Hát, házibarkács módon? Mondjuk hobbiboltból vett mágnescsík plusz az öntapadós E ablakszigetelés fémszegélyre ragasztva? Vagy a hűtők ajtószigetelését megvenni? A fiók lehetne olyan is, hogy kihúzáskor automaticén ügyesen felnyíljon, vagy felemelkedik, de nem jön ki, mert kihúzódik alóla a fiók. Picit agyalni kell rajta, de megoldható.
Igen, 2 eltérő hőmérsékletű is lehetne. Sőt, azt is meg lehetne csinálni, hogy az egyikbe furmányosan éppen befűtök, mert oda meg egyenletes melegen szeretném tartani mondjuk a kelesztendő kaját amíg kitakarítok, szellőztetek stb.
Perpill a sima hűtőláda a nyerő cucc. Olcsó, készen van, járatos méret, ki van találva, füle is van és még a kocsiba is pont befér. A tescóban 1 hét múlva utánamvágják, vége a szezonnak, kell a hely csokimikulásnak.