Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

niváskarcsi Creative Commons License 2012.04.20 0 0 40487

Hali,persze,hogy vannak ötleteim.Nyolc évig versenyeztem Nivával,még eredmények is voltak.Közben állandóan építettem,Lehet azt emelni is meg a motort is lehet tuningolni.Csak nem lóerőre hanem nyomatékra kell menni.Most van egy barátom aki motorokat épít ladacrossban több mint hatvan versenyt ment javítás nélkül a motorja.Nivával mindent lehet de ha eredményt is akarsz, akkor jobban kell vezetned mint az erősebb terepjáróval indukóknak.Ha visszakeresel a topicban,az ősidőkig,akkor sok ötletet találhatsz.

Előzmény: pinguru (40480)
Deneveronka Creative Commons License 2012.04.20 0 0 40486

Csak nam bírtad ki... :)

Előzmény: hoze (40481)
Krinnyi Creative Commons License 2012.04.20 0 0 40485

2,4TD, 4×4+felező!!!!!! :-)

Előzmény: Mz Rider (40484)
Mz Rider Creative Commons License 2012.04.19 0 0 40484

Neked melyik Hiluxod van? a 2.4es 4x4es.....?

Előzmény: Krinnyi (40470)
pinguru Creative Commons License 2012.04.19 0 0 40483

Mé, mi van ott azon a telepen?  :))))

Egyébként amikor lomtananítás van, szeretem a vasparipákat beterelni az udvarra, nehogy valaki azt higyje, hogy.....  ;)

Előzmény: hoze (40481)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.04.19 0 0 40482

Affene, megelőztek! :-)))

 

Előzmény: hoze (40481)
hoze Creative Commons License 2012.04.19 0 0 40481

Hi all!

 

pinguru: Nem nekem szolt a kerdesed, es elore bocsanatot kerek, de ez magas labda volt: A MEH TELEP FELE! :)))))))))

 

Bocsika...

 

Byez: NNHoze

Előzmény: pinguru (40480)
pinguru Creative Commons License 2012.04.19 0 0 40480

Néha elmerengek, hogy mit lehetne tuningolni a Niván, aztán utána olvasok, .s rájövök, hogy úgy jó, ahogy van. Emelni nem lehet, erősebb motort nem érdemes beletenni, egyedül az üléseket hekkeltem.

 

Neked van esetleg ötleted, hogy merre induljak el?

Előzmény: niváskarcsi (40479)
niváskarcsi Creative Commons License 2012.04.19 0 0 40479

Az igaz,hogy a Niva igényli a törődést,de hatalmas a hibatűrése.Engem mindenhonnan hazavitt,rommá esve is.Mondjuk,mikor erősen versenyeztünk,mán jó régen,akkor napi két órát, munka után még dédelgettem.Az se baj,ha autós szaki vagy és értesz hozzá.Én imáron harminc éve javítok autót,terepjárő építéssel is tizenöt éve foglalkozom.Ezért az árokparton,zuhogó esőben,tökig érő sárban is tudok autót javítani.Mondjuk a Niva ezt igényli is.Viszont csodás élményeket és sok barátot adott a terepjárózás.

intercooler32 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 40478

Eladó 4,5 tonnás csörlő,suzuki samurai alkatrészek,új fékbetét(ferodo)+ hátsó pofa, első merevhíd(széleshíd)Elsőféltengely(hosszúszár),első teló 1db,2db hátsó teló,elsőkerékagy,hátsó dobfék 1db,hátsó kerékagycsapágy zsugorgyűrűvel,hátsó kerékagy csapágy, karburátor közbetét, első féknyereg, hardi tárcsa,cuppánt csavarok.

terrano1 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 40477

Mi is mentünk menteni este, sötétben horgásztónál megsűllyedt 120-as skodrit, wartburg kombival!/a mi családunk sok éván át erősitette ezt a vonalat/!Mondjuk féltengelytörés lett a vége!:-)

Amúgy én sem hátráltam meg semmilyen útviszony előtt és ennek a nyoma mind a kasztnin,  mind az alkatrészek csereszükségletének intervallumán tükröződött is!

Előzmény: pinguru (40469)
terrano1 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 40476

Ez egy ezerkecske de lehet hogy volt körlámpás ezerharcsa is!:-)

Előzmény: Krinnyi (40455)
Jager74 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 40475

Volt nívásként mondom,olyan hogy "jó Niva"...na olyan nincs! Az mindíg rossz...terepen viszont tényleg jó!

Előzmény: niváskarcsi (40474)
niváskarcsi Creative Commons License 2012.04.18 0 0 40474

Szevasztok.Ha hiszitek ha nem,én egy jó Nivát ajánlanék az ezeröcsi utánra.Lehet,nem alvázas,meg suv, de azért lehet vele jókat terepezni.Főleg ha megtanulja kezelni az ember.

fúrómester Creative Commons License 2012.04.18 0 0 40473

"Az élet nem habostorta" .-)

Előzmény: Boarhunter. (40471)
pinguru Creative Commons License 2012.04.18 0 0 40472

Oszt nehogy ladává varázsolja neked a hőluxodat ;)

Előzmény: Krinnyi (40470)
Boarhunter. Creative Commons License 2012.04.18 0 0 40471

Csak a gátoldalban vigyázz... :-)

Előzmény: Krinnyi (40470)
Krinnyi Creative Commons License 2012.04.18 0 0 40470

Én bármikor szívesen vendégül látom MagicBoyt egy szar hiluxban! :-)

Az ajánlat bármikor áll!

Előzmény: pinguru (40469)
pinguru Creative Commons License 2012.04.18 0 0 40469

Én még erre is tudok licitálni. Egyszer sikerült egy olyan helyen elakadnom a kombi rugós Dacia 1310 TX-emmel, ahol egy terepjáró is elakadt volna, sőt a vontatásomra kiérkező JCB is elakadt. Reggel fagyott földön ki a mezőre, feljött a nap, a földön lévő vékony fagyott földréteg felolvadt, oszt sűlyedtem mint a titanic:)) Micsoda buli volt.

 

Ha nincs pénzed, vegyél NIVA-t, én mindig azt javaslom. Bár egy komoly alvázas 4x4-el nem képez egy kategóriát, de egészen jól elboldogul terepen. Ha jó emlékszem, a legutóbbi lelki kirohanásodnál is ezt javasoltam......

 

Attól még, hogy valaki x ezer évig hadseregben, meg itt ott amott vezetget minden fajta 4x4-et, még nem jelent sokat. Rengeteg vezetéstechnikai trükk van a történetben, amire az itt lévők tudatosan kigyakorolnak, illetve innét-onnét ellesnek. Arról nem is beszélve, hogy ha esetleg valaki versenyez.

 

Figyeld a fórumokat, ha megyünk valamerre túrázni szerintem találunk neked helyet...

Előzmény: fúrómester (40467)
fúrómester Creative Commons License 2012.04.18 0 0 40468

Belebaszcsizol egy vényócat a Láda is elmegyen tökönpaszujjon. :-)

Előzmény: Tie (40450)
fúrómester Creative Commons License 2012.04.18 0 0 40467

"Saját tapasztalat2: Bokáig érő sárban, egyik oldalt a körös holtág, másik oldalt az árok, középen egy autónyi hely simán kijött egy földútról, ahonnan 2-3 SUV tulajdonos el se mert indulni."

 

Bölcs gondolat.

 

Egy Ladával én is sok mindennek nekifutnék, ha borul, hát istenem. egy drága Szuvval ugyanez, no.

 

Lásd a Balaton átúszó Szuvosok téli akcióját!

 

Ez egy ilyen játék. :-)

Előzmény: MagicBoy (40446)
mandras79 Creative Commons License 2012.04.17 0 0 40466

"Saját tapasztalat2: Bokáig érő sárban, egyik oldalt a körös holtág, másik oldalt az árok, középen egy autónyi hely simán kijött egy földútról, ahonnan 2-3 SUV tulajdonos el se mert indulni."

Esküszöm nem akarlak bántani de olvasd el ezt a mondatod,és a többiek is.:O)

 

De hidd el akik itt hozzászólnak nem bántani akarnak sőt jófejek csak te még nem veszed a poénokat.....De hidd el tele van a töke mindenkinek azzal hogy: ott elment a Wartburg stb  ahol a defi,gmarci,toyotlc,pahero simán elakadt....Akik ide írogatnak TÉNYLEG VOLTAK MÁR TEREPEN!!!Ülj be vki mellé és hidd el csodát látsz!!(Mint én anno mikor a hülye Tie mellé beültem)Egyébként én nem vitázom nagyon senkivel mindenki arra esküszik amire akar hisz az én autóm is egy fos terepen mivel full  vajbőrös elektromos ülésekkel és fejtámlával....Ezt nagyon hozzáértő Vadőrök mondták!!Figyelem nem halőrök!Ezért nem is nagyon megyek vele komolyabb terepre és kímélem ahol csak lehet:



Előzmény: MagicBoy (40446)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.04.17 0 0 40465

A halőr az most már tuti offródikus szuperhős lesz, aki megjelenik a húzós helyzetekben egy mattveresre kopott, fütyüllős kipufogójú, leültetett ezerötössel, kipattan a verdából klaffogós gumicsimmában, tarkóra tolt surda-kalpagban, és rövid úton helyére teszi a nagyarcú hétvégi terepjárósokat. :-))))

Előzmény: spapda (40463)
nyuszy Creative Commons License 2012.04.17 0 0 40464

Szerintem a halőr az már halőr marad, így is, úgy is :)

Előzmény: spapda (40463)
spapda Creative Commons License 2012.04.17 0 0 40463

"de tény, hogy terepjáróba még csak ültem és nem vezettem."

 

Szerintem akkor ezzel érdemes lezárni a témát. Próbálj ki néhány gépet, kéretőzz be utasnak off-road túrákra, menj el Somogybabodra beülni a tereptaxikba, aztán visszatérünk a kérdésre. Ellenkező esetben a halőrből lassan mém vagy net hero lesz, kb. olyan szinten, mint Szalacsiból, Chuck Norrisból és a többiekből.

Előzmény: MagicBoy (40459)
spapda Creative Commons License 2012.04.17 0 0 40462

Azért én arra is felhívnám a figyelmet, hogy oda-vissza játék ez. Te azt mondod, hogy csak az alkosson véleményt a dologról, aki már ült kocka Zsiguliban, de akkor a zsigások is csak akkor alkossanak véleményt egy terepjáróról vagy pickupról, ha már megkergették a nagy vasakat rendes terepen. Mert az ilyen "Wartburggal/Ladával/Trabanttal/Zastavával simán elmegyek ott, ahol a SUV és terepjáró szenved" gondolatmenetek általában olyanokban fogalmazódnak meg, akiknek csak az előbb említett KGST remekekhez volt köze, 4x4 gépet még nem zavartak be a trutyiba.

 

Volt szerencsém kocka Lada kombihoz, sőt még "terepen" is találkoztam vele (idézőjeles a terep, mivel egyszerű, jól járható erdei földútról van szó), így bizton állíthatom, hogy közel sincs semmihez, amit terepjárónak hívunk. De mivel a Trabanttal és a Waresz kombival is van hasonló tapasztalatom, így azokról is ugyanezt ki tudom jelenteni. Mi például anno Wartburg kombit váltottunk Toyota Tercel 4WD kombira (egy ideig párhuzamosan futott a kettő), és a hétvégi szőlőhegyre járás jó összehasonlítási alap volt. Elhiheted, amikor "szitu volt" (eső után a felázott dűlőutak vagy 10-30 centis hó stb), a japó gép alázott (4WD és szükség esetén felező), egyszerűen az összkerékhajtás ennyit számít. A régi KGST autóknak két előnyös tulajdonsága van terepen: viszonylag nagy a hasmagasságuk (a mai autókhoz képest), valamint koruknál és értéküknél fogva senki sem félti őket, bátrabban odacsapja, így hatékonyabban is tud vele közlekedni (ez utóbbi ugyanúgy igaz a régebbi terepjárókra is). A fogyasztás és a megbízhatóság terén viszont sehol sincsenek. De ez teljesen lényegtelen szempont, elvégre két eltérő kategóriáról beszélünk! Egy KGST szgk. sosem lesz egy nyugati terepjáró közelében. De még egy kocka Lada sem lesz a Niva közelében. Egyszerűen be kell ülni egy terepjáróra, kimenni vele valódi terepre, és kész. Onnét kezdve nem merül fel ilyen kérdés.

 

Ha a Lada helyett kell valami, akkor vegyél egy Subaru Legacy kombit (az 1. és 2. generáció is elég olcsón kapható, az Impreza az esetleges boyracer múlt miatt kerülendő), emelj rajta picit (eBay-ről meg az ausztráloktól rendelhető szett), és máris van egy összkerekes, felezős, minőségi autód, szgk-hoz képest korrekt hasmagasssággal (csekkold le az ausztrálok legacy off-road videóit, tetszeni fog). Ja, és persze rakass bele LPG-t, mert a 2 literes benyás boxer azért elkéri a magáét. Vagy kicsit többért ott a Freelander/Rav4/CR-V hármas, esetleg Mazda Tribute. De amúgy egy Lada kényelmi szintjét és menetdinamikáját gyakorlatilag bármelyik terepjáró vagy pickup tudja hozni, szóval egy szívódezső L200-as vagy egy kocka Pajero, esetleg egy Vitara is jó, bár korrekt és hosszú távon használható terepjárót annyiért nem kapsz, amennyiért pöpec szgk-t. És ez a tény is sokat elárul arról, hogy bizony nagy különbség van mezei szgk és terepjáró között.

 

Ha pedig "túrázni, pecázni" kel a gép "járatlan utakra", akkor elgondolkodtató esetleg egy rendszámos utcai szgk és egy rendszám nélküli terepjáró együttes tartása, utóbbi lehet a Nivától kezdve a Samurai-on át a Range Roverig bármi. Persze ez csak abban az esetben járható út, ha pl. falun laksz, ahonnét egyből az erdőbe érsz, és a helyi KMB nem harap az ilyesmire.

Előzmény: MagicBoy (40449)
MagicBoy Creative Commons License 2012.04.17 0 0 40461

A Forestert írtam, hogy kedvelem, de elismerem, hogy nem terepjáró.

Az 1500-as kocka lada se az, de nem is arróll volt szó.

Előzmény: nyuszy (40460)
nyuszy Creative Commons License 2012.04.17 0 0 40460

Nem tudom eldönteni, hogy te 18 éven aluli vagy-e vagy csak egy hobbitroll. Nehéz ügy.

Egyébként meg ebben a topikban a Tie által linkelt videón a Range még úton megy. On road. És valamikor még erről is letérünk. Off road.

Szerintem az én autóm piaci értéke alatta van a legolcsóbb magyar rendszámos Foresterének (pedig ez még nem is öreg), ennek ellenére bármikor nagyon szívesen kimegyek veled terepre kipróbálni ezt. Sőt, ha erre jársz, akkor az ezeröcsit is letesztelhetjük.

Bár még mindig az első kérdésen tűnődöm.

Előzmény: MagicBoy (40449)
MagicBoy Creative Commons License 2012.04.17 0 0 40459

Két sztorit is írtam saját tapasztalat címen, de tény, hogy terepjáróba még csak ültem és nem vezettem.

Előzmény: Szlejer_ (40457)
MagicBoy Creative Commons License 2012.04.17 0 0 40458

Abból a legfiatalabb is 20 éves.

 

Én valami max. 5 évesre gondoltam, de inkább újra. :)

Előzmény: Tie (40451)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!