Micsoda ??? Csak Dunaújvárosig ,pontosabban alatta jössz ki. De addig nagyon funky. ( Kipróbálhatod az autód végsebességét )Jobb mint a hetes. Szerintem Dunaföldvártól Szekszárdig is lehet haladni. Tamási felé kanyargósabb az út. De nem rossz azt aláírom.
Attól egy kicsit félek. Meddig megy? Csak Paksig? Mert nekem van egy tuti jó kis bevált utam Siófok - 65-ös, és csak akkor hagynám a járatlanért, ha tényleg jobb!
Bioetanolt lehet tankolni októbertől addToShelf("20060825etanol","Bioetanolt lehet tankolni októbertől","/gazdasag/20060825etanol.aspx?s=2006825nl");
A Nyugat-Európában már bevált, szinte tiszta bioetanolt Magyarországon várhatóan október elejétől lehet tankolni - tájékoztatta Gál Péter, a környezetbarát üzemanyaggal is működtethető autókat gyártó Saab képviseletét ellátó cég illetékese.
A regionális vezérképviseletet ellátó GM South-East Europe PR-menedzsere elmondta, hogy a 85 százalékban biológiai úton előállított etanolt és 15 százalékban 95-ös oktánszámú benzint tartalmazó E85-ös "alternatív motorhajtóanyagot" a jövedéki adókedvezmény miatt a jelenlegi benzináraknál 30-35 százalékkal olcsóbban lehet majd megvásárolni.
Egyelőre még nem lehet tudni, melyik üzemanyag-kiskereskedő árulja majd a zöld üzemanyagot. Erről a Saab képviselete több kisebb és nagyobb céggel is tárgyalást folytat - jelezte Gál Péter, hozzátéve, hogy a tervek szerint ősztől egyelőre egy, majd folyamatosan egyre több helyen lehet majd bioetanolt tankolni.
A Saabnak az első bioetanol-kút létesülésében csupán koordiniáló szerepe van, a finanszírozásban nem vesz részt. A cég számítása szerint az idén összesen 5-10 ezer liter E85-ös üzemanyag fogyhat, a kiskereskedelmi ár literenként 200-210 forint között várható.
A Saab már megkezdte az E85-tel is működő kocsijai magyarországi forgalmazását, amelyek 3-5 százalékkal drágábbak a hagyományos üzemű típusoknál. Eddig öt ilyen autót adtak el, a cég reményei szerint év végéig több tucat is elkelhet.
Gál Péter tudomása szerint a konkurens Volvo és Ford még nem kezdte meg etanolüzemű gépjárművei értékesítését Magyarországon, de ezek a cégek is előbb-utóbb biztosan piaca dobják környezetbarát fejlesztéseiket.
A bioetanol a benzinhez képest kisebb fajlagos energiával rendelkezik, így a "zöld autók" fogyasztása 100 kilométeren mintegy 20-30 százalékkal nagyobb a hagyományoshoz képest. Megnő ugyanakkor az autók teljesítménye: a benzinnel 150 lóerős, 2 ezer köbcentiméteres jármű bioetanollal 185 lóerőssé válik.
Az ügyvezető igazgató szerint az E85-ös üzemanyagból "saját rizikóra" a hagyományos autókba is lehet tankolni, de ez nem tesz jót a motornak. A tapasztalatok szerint 5-10 százalékos bioetanol tartalmat viselnek el a hagyományos üzemű autók meghibásodás nélkül.
Az E85-ös üzemanyagra a hivatalos szabvány szeptember elsején válik érvényessé, amely alapján a terméket a Magyarországon egyelőre egyedüliként működő győri és a szabadegyházi alholholgyárak állítják majd elő. Jelenleg az üzemek a vámhivatal engedélyére várnak, amelyek a minőségbiztosítási és biztonságtechnikai követelményekre vonatkoznak.
Bioetanolt a Magyarországon forgalmazott benzin 2 százalékos arányban tavaly óta már tartalmaz, azt a Mol oktánszám-javító adalékanyag formájában keveri az üzemanyaghoz.
Németországban tavaly jelentek meg az első E85-ös üzemanyagot áruló kutak, amelyek száma mára 50-re bővült. Svédországban 300 helyen lehet E85-öt forgalmazó kúttal találkozni, a tervek szerint az ottani hálózat 2010-re 600-ra bővül.
Szekszárd felé próbáld ki az M6-ost. Király. Autó sehol. Na ott lehet tesztelni. Múlt héten amikor felmentem rá annyira nem volt autó, hogy azt hittem még nem adták át...
Ilyeneket nem kérdeztem. De a 406-osomban ugyanilyen chiptuning volt, nem kopott tőle semmi jobban, legalábbis abban a 60-70 ezer kilométerben, amit beletettem, amíg nálam volt. A kupplungot kellett cserélnem 80.000,- nél.
A szám 5,6, vagy 5,8, nem tudom. Nem annyira oda figyeltem, inkább az utat néztem... :)
De egyébként igazán még mindig nem tudok érdemben nyilatkozni a fogyasztáscsökkenésről - kivéve azt az egyetlen Székesfehérvár-Budapest távolságot, amikor 170-nel jöttem, és 7,2-vel jöttem le a sztrádáról -, mert olyan trübájokat csinálok az autóval, amiket chiptuning előtt nem mertem... :)
Most csütörtökön csinálok egy nagy turnét: reggel 9-re megyek Szekszárdra, aztán Bonyhád, Mohács, Pécs, Budapest. Na. Akkor megcsinálok egy-két tesztet, aztán meglátjuk.
A chippelés maga kb. 20 perc volt, ki kellett menni Halacshoz, hogy mennyit kóstál, azt meg hadd mondja meg Halacs. Ha akarod, megadom a telefonszámát, hívd fel szerintem nyugodtan!
Szóval a hét végén nem volt lehetőségem azt a tesztet megcsinálni. Egy nagy édesvízű tóhoz utaztunk, ami a keletnémetek felkapott fürdőhelye volt korábban, annak megfelelő vezetési kultúrával... :(
Ezt az egy átlagot sikerült mérnem (egy másik autópályán), 80 és 210 között mentem mindent egyébként...
Viszont ez a csiptuning tényleg marha jó. Egy V6-os Opel Omega szívozott velem először 160-190 között ment előttem mindent, de lehúzódni nem volt hajlandó. Végül jobbról kellett előznöm, és bár tolta, ahogy csak bírta, nem okozott problémát.
A másik egy Passat volt, 180-ról indultunk, és úgy mentem el mellette, mintha állt volna...
Hozzáteszem: nem szeretek versenyezni. Sőt! 160-170-et szeretek menni (Németországban természetesen), és ha gyorsabb autó jön, akár fékezés árán is lehúzódok.
Nem várom el ugyanezt, viszont ha lehetősége van egy nálam lassabban haladó autónak, akkor húzódjon le. Ha nem teszi, először kiteszem az indexet. Aztán villogok. Ha ez sem megy, és nem veszélyeztetek senkit, akkor előzök jobbról. Ha hosszú, betömődött kocsisor van, akkor nem vacakolok, megyek annyival, amennyivel a nagy átlag. Így is odaérünk...
No. Hát itt a fotó:
Elnézést a rossz minőségért, a mobilomról készítettem, és elfelejtettem beállítani a képminőséget!
Ezt ma a nagykőrösin fényképeztem. Milyen lekületű ember kötöz fel egy mackót a kamionjára?? És milyen meggondolásból ?? Valószínű túliskolázottság lehet az oka...
Szerintem a c6 egy hatalmas bukás mind a gyárnak mind annak aki megveszi. (lásd Velsatis ) .
Nem vagyok citroen ellenes, mert fateromnak volt BX-e (mondjuk az nem annyira remekelt) az XM az egyike volt azoknak az autóknak ami nagyon tetszett. A feleségemnek is c3-asa van.
Nézzük a c4 -est . Megbírkózhatatlan feladat az elektronika kordába tartása, akkor a C6-ban szereplő dupla annyi cucc szép jövőt jósol nem.....? Az ára ? Van olyan eszelős aki 13-14 misiért citroent vesz???? Viszont abba biztos lehet a kedves vásárló, hogy az első két évbe az autója 7-8 misit biztos veszít az értékéből.
Én vok aki gyakran megy a 62-en :) Eddig se volt valami fényes, de most már elmondhatjuk, hogy plusz egy M6 minusz egy 62-es út. Amíg épült a pálya kőszállító kamion konvojok vidítottak az úton (2005. március - 2006. július). De a mai napig elég komoly teherforgalmat bonyolítanak itt.
Szumma szummárum júniusban a helyzet odáig fajult, hogy Szabadegyházánál a vasúti átjáró előtt annyira ki lett járva az út, hogy a középen összegyűrődött aszfalt leszedte a kipufogómat. (1500Ft ért vissza lett hegesztve 30 perc alatt már kint is voltam a helyi kipufogó szervízből még aznap. PUG cserélte volna és 2 órás melót mondtak rá és csak 2 nap múlva lett volna időpont)
Az M6-ot tudom ajánlani mindenkinek. Sokkal biztonságosabb, mint a 6-os út. És mivel tényleg nem fedezték még fel sokan, lehet is rajta döngetni rendesen. (Csak szerintem néhol ráz az út, olyan mintha hullámos lenne az aszfalt)
A hétvégén megint meghajtottam egy francia ügyfelünk C6-osát. 2.7hdi (ford-psa fejlesztés) full. Szerintem beleestem, mint maci a málnásba. Már nézegetem is. Egyenlőre az ára egy kicsit visszatart 14milla! (kb 4 millió (40%) van a c6 és a 607 között) :)
Nagyon nagyon megy, és szomjas is a csorda. 10 lityi alatt nem fogyasztott még a gazdija szerint. De inkább 11 literrel számol. (majdnem 2 tonna)
A kedvencem a sebességfüggő hátsó szárny volt, meg hogy este, sötétben a sebességet rávilágította a szélvédőre, meg hogy.... sok minden.
Ez az ügyfél (előtte 607-ese volt) azt mondja, azért rángathat a motorom, meg néha nehezen indul, mert kéne raknom valami lötyit az üzemanyagba, hogy az kicsit tisztítsa a motort meg az injektort. Mivel fogalmam sincs miről, milyen anyagról beszélt ezért szeretnék tanácsot kérni, hogy ez vajon mi lehet. Ő nem tudta megmondani mert neki dízeljei voltak.
Mérek szívesen - természetesen Németországban -, de összehasonlítás nem lesz igazán, mert az előző, tuning nélküli állapotban nem csináltam ilyet.
Egy tesztem már van, 156 km/h-s átlagtempó (képzelj el egy Székesfehérvár-Budapest távolságot) 7,2 liter fogyasztással.
A hét végén megyek Németországba, majd megnézem... :) Már ha sikerül, mert olyan autópályán megyek, ahol ilyenkor nagy dugók szoktak lenni, szóval nem biztos, hogy tudok menni 10 kilit huzamos tempóban.
Köszönöm a tanácsot, és megfogadom. Már most is nagyon jól jártam Halacska Mesterrel, aki az ötödéért csinálta meg a tuti csiptuningot, mint amennyiért a P-Boxot kaptam volna... :)
Nekem nem ezért tetszik. A fosszíliák elégetésével növeljük az üvegházhatást. A repce, vagy a napraforgó olajának elégetésével csak azt a gázt bocsátjuk vissza a környezetbe, amit egyszer már a növény lekötött, és ami a természetes körforgásban benne van.
Ausztriában kúton lehet tankolni a biodízelt, ami annyiban különbözik az étolajtól, hogy repcéből készül, és már eleve keverék ("rendes" dízel, és növényi olaj).
Nem. Elég rámenni a Dunaújváros-B.p. autópályára. Hogy milyen gyér forgalom van ott.... Ma volt részem megtapasztalni. Erősen emlékeztetett a régi M5-re amikor egy K.K.Félegyháza -B.P. és vissza összesen 6.000 ft-ba került (1 oda-vissza út !!!) és a kutya nem használta.
Ha jól emléxem valamelyik fórum társ ingázik Fehérvár és Dunaújváros között. Azt a szar utat !! Itt a helyi politikusok nem ismerik a lobbi fogalmát??? Durva.
Ha mennél pályán ,mérnél egy legalább 10 km -e hosszakon 150,160,170 km es sebességnél átlag fogyikat. Kiváncsi lennék ezeknél a tartományoknál mennyit csökkent az átlagfogyasztás.
A szemete gázolaj az olyan, hogy amikor hoznak neked fincsi shell-es naftát szép fehér kannába, de te óvatos vagy és nem teszed bele mind az autóba . A legalját átöntö egy másikba. Majd így is megtelik egy kanna ( a többi aljából). Ennek a kannának a 2/3-át megint belenyomod az autóba majd megnéze mi marad. Hát itt már akad piszok azért.... És ez akútról jött műanyag kannába. Ez a maradék már csak a jó öreg fiat temprámba megy. Ez szereti.
Az eddigi adagolós autóimba jugó gázolajtól a tesco gázolaj és a klub petrolos gázolajig mindenfélét tankoltam. (2.5 td omega bmw mocival valamin audi 1.9 tdi-s a jó öreg adagolós motorral). Az eddigi autóimnak nem volt baja.
De ezek a mostani dieselek mások....ezekről sok rémtörténet kering . Konkrétan egy barátom akinek a cégénél passtok voltak mesélte, hogy 1,5 év alat 8-ból kettőnek könyökölt ki a szivattyúja.
a peug szervíznél ahova járok egy fuvarost emlegetnek akinek 400.000 van a boxerjébe, (gondtalanul) de ő mindig ausztriába tankolt.
Azonkívül már ide leírtam, hogy a OMW és aSHELL is csak a prémium dieselét hozza kintről a többi MOL-os !
Egy ismerősöm az 530 D-jébe tankolás után mindig önt egy kis olajat.
Hogy mi az igazság......? Talán az a recept, hogy végy "kicsi pízért" egy jó használt autót, tégy bele max 150.000 km-ert majd (így lesz kb 250-300.000 km benne ) hiába jó még az autó de add el gyorsan , és végyj megint egy kicsit fiatalabb használtat ..... Én ezt csinálom már 10 éve. Motort, komolyabb alkatrész nem cseréltem autón. Kopp-Kopp.
Valaki segítsen abban, hogy milyen az a "szemetes" üzemanyag! A gázolajszűrő az mire való? Én már beletettem 55.000 km-t az autómba és eddig nem cseréltem semmilyen szűrőt. Már napirenden van a szűrővásárlás is. A régi 306-osomba 200.000-t tettem és ott sem cseréltem szűrőt. Több mit 320.000-rel adtam el de még eredeti az AC-je is. Szerintem a kutakon szürt üzemanyagot tankolok, esetleg víz kerülhet a rendszerbe. Nem is értem ezt a sok kritikát a kutakról, nekem soha egyetlen kúttal sem volt bajom, pedig majdnem mindig máshol tankolok.