Maradjunk annyiban, hogy kondenzációs kazánba ritka nagy baromság visszakeverést alkalmazni, meg ha tisztán kézi állitású, akkor az eleve nem túláramszelep és eleve semmi ilyennek nincs helye kondenzációs készülékben (meg egyikben sem!).
Ocean Luna 20P típusú kazánhoz kérnék segítséget. Minden előjel nélkül melegvíz-használat közben felmondta a szolgálatot. Először azt gondoltam, hogy a biztosítékot verte le, mert nem világít a homlokvali bekapcsolást jelző led sem. A konnektorból jön áram, a kazán nem fűt, nem ad melegvizet, őrláng van, és ha megnyitod/elzárod a melegvizet, lehet hallani a kapcsoló kattanását is. Hívjak szerelőt, vagy valami elektromos hiba lesz (elektromos hibákat - ha nem a kazánon elektronikáján belül történt - ki tudjuk javítani).
Az anyag meg van, sőt akkor is meg volt amikor jöttek beüzemelni, csak nem rakták be.
Dokumentáció ezt írja:
Nagy hatásfok és a csekély károsanyag-kibocsátású égés biztosítása érdekében fojtótárcsát kell beépíteni. A fojtótárcsa kiválasztása a normális üzemi feltételek melletti nyomáskülönbség mérése révén történik.
Nem nagyon tetszik az új bosch gaz 3000 w ow turbó fali gázkazánom működése.
Olyan érdekes dolgot művel, hogy beremeg az egész kazán. Ilyenkor a tágulási tartály és a lemezburkolat is nekiverődik a kazánnak (borzalmasan hangosan).
Tapasztalt már valaki ilyet?
Néha pedig olyan, mintha dadogna. Melegvíz adásánál pl rendszeresen.
Most olvastam a szerelési útmutatót és a füstcsőnél folytó tárcsa beszerelését írják a csőhossz függvényében.
Ez kinek a dolga? Azé, aki felszerelte az egész kazánt, vagy a beüzemelő szakszervizé?
Lehet, hogy ez az oka a remegésnek, dadogásnak?
Amúgy is a beüzemelés abból állt, hogy az áramot belekötötték és elindították (csekély 20 ezerért).
Sziasztok, laikus kérdésem lenne: gáztűzhelynél a sütő használatakor mennyire normális, hogy a tűzhelyből hátul kiálló bekötő fémcsonk, amire a (vezetékes) gázcső fémflexivel csatkakozik, is tűzforró? Milyen hőt bír maga ez a bekötés (szaki csinálta annó), a tömítései, stb?
:-)) Azért, mert mindig utólag okosodik a zember fia, többekközött az ilyen fórumokról. Amíg a távfűtéses lakótelepi volt, nem nagyon izgatott a téma. Amikor elkészült ez a fűtési, és vízrendszer a házban, pár apróságot összecsipegettem, és külön kértem a "vizestől", hogy csinálja meg. A ma már sokmindent másképp csinálnék. Igy sem rossz, megbízható, komfortos, gazdaságos. Mivel nem akarok bontani, vésni, túl nagy felfordulást, költséget csinálni, így sokmindent nem, vagy nem egészen tudok megvalósítani, viszont a fenti kényelmetleségek elkerülésével is tudatm még fejleszteni a rendszeren. Mivel eredetileg sem volt rossz, így jelentős hatásfokjavulást már nem lehet benne elérni, illetve terrorista ráfordítással biztos lehetne, de az évtizedes megtérülést valahogy nem tartom túl nagy bótnak. Ha csak a melegvízkomfortot nézem, és a villany/gáz/vízszámla összegének változása 0, akkor már megérte egy ilyen egyszerű átalakítás, mivel egy tárolós kazán súlyos összeggel került volna többe a Vaterán vásárolt garanráltan 1 éves boylernél.
A villanyhoz viszont van közöm, úgyhogy az elektromos hálózat magában hordozza a későbbi variálás lehetőségét, mindenféle toldozgatás nélkül. pl, ha belefogok valami zöldvillanyba aminek megfizethető teljesítménye egyenlőre korlátozott, akkor a világítást teljesen külön tudom választani, illetve tetszés szerint mást is ami még belefér. Bárhova szerelhetem, akár a garázsba, műhelybe, mert van szabad vezetékkapacitás. Most a pincébe lemegy egy 2,7-es aggregát, áramszünet esetén automatikusan leválaszja a hálózatot ha indítom, és arról ketyeg a ház. Ha tudok rá önindítót szerezni, akkor rángatni sem kell, sőt felé nézni sem. ( már csak egy régi reduktor kell, és csattoghat palackról fillérekért, mert szlovákiában 3 rugóért megtöltik az LPG-s kutaknál)
A következő háznál (valószínűleg soha) okosabb leszek. :-)
1. tervező, kémény bélelő (ha kell ), kémény seprő, villany szerelő ( eph, fi relés áramkör ), tervező újra, terv ellenőr, tényleges munka egy vagy 2 gázszerelő, gáz Meo, gázkazán üzembehelyező.
Bizonyos cserénél viszont elég egy ember is ( ha ért hozzá és elvállalja).
A kazánban lévő túláram szelepet ti hogyan szoktátok beállítani?
A vaillantomban ez gyárilag középállásban van, ami 250 mbarnak felel meg. Az állítási tartomány 170-350 mbar. Én most betekertem maxra a csavart, hogy ne legyen visszaáramlás a visszatérőbe a jobb hatásfokú kondenzációs üzem miatt. Jó ez így?