Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gyozi2 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30594

Hagyd, vele nem érdemes vitázni.

Előzmény: kiro4444 (30593)
kiro4444 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30593

Miért van az, hogy más tud válaszolni egy kérdésre, ha az szerinte fa.zság is, te meg osztasz? Szerintem ez téged minősít. A szerelőnek abból kell megélnie, amivel megbízzák, hogy csinálja meg, és nem sunyi módon megcsinálnia azt is (egyeztetés nélkül), ami csak kérdés szinten felmerült..... Én biztos nem így csinálnám, de nem vagyunk egyformák. Miért ne segítenék szerelőként valakinek, aki otthon akar maszatolni az autóján. Ha nem ért hozzá hozzám fogja visszahozni, mivel emlékszik, hogy segíteni akartam. Mindegy, nem fogok itt óvodásan szócsatázni.

A fórumban az emberek kérdeznek és válaszolnak, normális esetben.  Legyen igazad, jobb vagy, ennyi. 

Előzmény: R!ck4 (30592)
R!ck4 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30592

Ha Te ennyiből ítélsz, azzal magad járatod le.. Nem tudom, melyik bolygóról, meg melyik országból jöttél, hogy ott ingyen tanácsokat osztogatnak, és munkaidőben ingyen segédkeznek bárkinek, de szerintem el vagy tévedve, a szerelőnek abből kell megélnie, amit bevisznek hozzá... Ha nem jól csinálta meg, és a hiba a kifizetett pénz ellenére fennáll, azért lehet panaszkodni, ha korrekten rendben van, akkor adj hálát az égieknek, hogy ennyivel megúsztad...

Az, hogy látom, nem értesz hozzá, majd leírom a tutit, szerinted jó megoldás, szerintem nem. Elmondom a megoldást, elrontod, és még több problémát okozol, majd tovább sírsz itt. Ne haragudj, de ha neked 11 éve van autód, és arról kérdezel itt, hogy mi miatt nem világíthat a lámpa (és persze a kérdésfeltevés már eleve minősíti a kérdésfeltevőt, szó se volt arról, hogy megnézted a lámpákat, megnézted a reléket, megnézted a kapcsolót, kimérted, eddig- addig eljut az áram) szóval előadtad a tökéletes lúzert, aki még egy izzót se tud kicserélni.  Olvasd el a kérdést, mintha egy 10 éves gyerek írta volna... Mivel tudok egy ilyen együgyű kérdezőnek a legjobban segíteni? Ha elküldöm egy szerelőhöz....  És tényleg jószándékkal tettem.

 

Akkor most vagy az van, hogy az autókhoz értesz, de fórumban kérdést feltenni nem tudsz, nyilván lehet ezt se érted, ha két mondatban nem tudod láttatni, Te milyern szinten állsz a dologgal, akkor legalább engedd meg, hogy aféleképp válaszoljak, amilyen embernek gondollak, és amivel a helyzetedben a legtöbb segítséget nyújthatom.

 

 

Előzmény: kiro4444 (30581)
Saabat Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30591

Péter: 130e kilóméter van benne. 3 évig havi 10-20km ment csak bele kapásból, külföldön dolgoztam. Amúgy sem járunk vele sokat.

 

Igen, 20e forintot mondtak rá, mert hogy magas az óradíj, bonyolult művelet a szerelő szerint (Kettőt is kérdeztem, a másik 15e forintot mondott /darab mert hogy csak egyszerre lehet cserélni az összeset. Bár nem vagyok annyira hozzáértő, simán át akartak verni. Köszi a tippet, utána is néztem az áraknak és tényleg igazad van, úgyhogy ennek tudatában fogok szerelőt keresni! 

 

59 kW, 80 LE.

 

Köszönöm!

 

 


Szumoo: Igazad van, meg fogok mindent csináltatni. Csak sürgős lenne az eladás és idő hiányában vagyok. Megmondom őszintén, hogy a klímát kb. soha nem is használtuk (folyton megfázom tőle) így majd 2 évvel később amikor újra használni akartuk figyelmeztett a szerelő hogy valahol ki van lyukadva. Ezt mindenképpen közölni fogom a vásárlóval! (még akkor is ha megcsináltattam). Ha teljes javítással kapnék érte 500-at már rendben lenne a dolog, én is ezt az összeget lőttem be reálisnak. Tudom hogy nem fog megtérülni minden ráköltött cent, de legalább a pénzemnél legyek.

 

 

kisfitti: Köszi neked is! Igazad van, egy "átlagvevőt" tényleg elijeszt hogy rossz a klíma. Egyelőre elviszem egy hozzáértő szakihoz, hogy állapítsa meg legalább mibe fájna a dolog. Az 1db gyerta miatt nem szedetném szét a motort, mert tényleg kijöhet egy 60 ezres horror a végére. Közben meg simán pöccre indul így is a kocsi. Így végigzongorázva mindent, nem is állt messze a nepper ajánlata a 300e forinttal. Úgy számolok hogy a klíma javítása 10-30e, a gyertya 30e körül, a festés újabb 40e. Az össz. 100e körül jön ki (jobb esetben) és úgy vinnék el 450-ért, akkor ugyanott vagyok, csak ráment egy csomó szabad órám és még kocsi nélkül is voltam.

kiro4444 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30590

Gödöllőn lakom, megtaláltam, Tatán 2 is van. Hívom majd őket. Köszi!

Előzmény: Gyozi2 (30583)
kiro4444 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30589

Köszi szépen! Nagy segítség volt. Tudom hol az a tároló, de alá nem néztem volna be az tuti. Szükségem lenne "apróságokra is". Valakinek elfekvőben otthon kerékkulcs a pótkerékhez? Ha nincs, majd bontóba nézek azt is.

Előzmény: Törölt nick (30584)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30588

Nézd, ez csak az én véleményem, de én nem adtam el soha autómat klíma hibával, pont azért, mert lehet 15 ezres baja, és 120 ezres baja is. A thaliamnak évente kellett tölteni a klímáját, amikor eladtam, persze akkor sem volt jó. Hogy ne legyen köpködés, nem engedtem az árból annyit, de megcsináltattam. Az expanzios szelepet kellett újra tömíteni, + töltés, + ventilátor fokozatválasztó elektronika javítása, olyan kontaktos volt, hogy nem is lehetett bekapcsolni. Persze a töltést nem tudom megcsinálni, ezért fizettem 15K-t, a többit megcsináltam, de egy szerviz ezért simán elkért volna 30 körül.

Talán ezt tartom a legfontosabbnak a felsorolt hibák közül, ami elijeszt egy vevőt (pl. engem). 1 izzító gyertya hibával ez a motor még teljesen jól fog indulni, bár nem drága, de mi van, ha nem jön ki???? A 4 gyertya OK, hogy 12K, de ha le kell venni a hengerfejet, akkor lesz belőle 50K is. (kifúrni, síkolni, új tömítés, és gondolom már rendesen van benne km, így ha le van szedve a hengerfej, 1-2 szelepet is cserélhetnek.)

A te dolgod, de én szerintem ezeket nem vállalják be olyan könnyen a vevők, mint hogy karcos, vagy lepattogott a festék. Aki bevállalja, az meg tisztában van ezekkel, és nem fogja kifizetni így a 450-et, vagy amennyit szeretnél érte. Nehéz ügy, de én megcsináltatnám, legalább műszakilag, és még akkor is kérdéses. Nekem az egyetlen csábító benne, az 1.9 jtd. De sajnos nem sokan merik bevállalni.    

Előzmény: Saabat (30585)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30587

Használtautó.hu -n 500-600 között mennek, működő klímával és izzítógyertyákkal.
Csináltad meg, javíttasd ki a festést, és tedd ki 550-ért, vagy ne csináltasd meg és hirdesd 450-ért.
Sajnos az autó eladása mindig buktával jár, nem fogja senki megfizetni a ráköltött pénzt, pláne nem az új váltót. 
Viszont ha kiírod hogy a klíma pár ezer forintért javítható, az első kérdés ami felötlik a vevőben, hogy akkor miért nem csináltattad meg?
Általában amúgy sem igaz.
Ennyiért a csövet befoltozzák, kicserélik, de fel is kell tölteni az is pénzbe kerül, ha régóta állt a lyuk miatt akkor tönkrementek a kompresszor tömítései is ... stb.
De ha meghirdeted és nem jönnek a vevők, esetleg, jönnek megnézik de otthagyják akkor már tudni fogod hogy túláraztad.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/22/igy_add_el_az_autodat/

Előzmény: Saabat (30585)
-peter Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30586

Feleségemnek II. Puntót keresek, de alapfeltétel az 5 ajtó. Nagy kár! :(

 

hány km van az autóban? Erről nem beszéltél.

 

Micsoda, egy izzítócserére kaptál 20ezres ajánlatot?!

Ez a 86 lovas 1.9jtd?

11V-os utóizzításra képes kell bele?

Négy izzítót kapsz 10ezerért Eyquem gyártmányút Kovácsautónál (12-ért van Bosch, Magnetti Marelli, Denso)

Ha meg akarod csináltatni eladás előtt, szerintem vegyél 4 gyertyát és cseréltesd ki mindet.

De ha már nem akarsz vele vesződni, tájékoztasd a leendő tulajt ennek anyagi vonzatáról, hogy 10-12ezerért lehet bele venni 4 izzítót, nehogy megijedjen! :)

Légkondi ráér tavaszig, a festés az amin lehet alkudozni...

 

sok sikert!

Előzmény: Saabat (30585)
Saabat Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30585

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Eladóvá vált az autóm, viszont a kereskedésben nagyon vicces árajánlatot kaptam. A nepper szerint ha minden jól megy 300e körül el fog menni. Kb. ebben az évben költöttem annyit az autóra, hogy rendbe szedjem.

 

 

1.9 JTD 2001, 3 ajtós, sport elemekkel. Légkondi, elektromos ablakok, stb. Full felszereltség.


A hibái:

 

- légkondi csövén lyuk van, meg kell javítani (szerelő szerint néhány ezer forintért ki lehet javítani)

- Izzítógyertya hibát jelez az autó, szerelő szerint 1db gyertya rossz, de nem életbevágó a cseréje (20e forintos javítási ajánlatot kaptam)

- Festék a kilincs alatt lepattogott (alá nézve látszik csak), illetve a motorházon van egy 5x5-ös lepattogás (mindkét elem teljes újrafestésére 40e forintos ajánlatot kaptam egy barátomtól, de szerintem javítani is lehet - erről nem beszéltünk még)

 

Állapota:

- friss műszaki, olajcsere, stb.

- teljesen új gyári lámpák (motoros)

- pedálok elektronikával együtt cserélve (szintén gyárira)

- ékszíj augusztusban lett cserélve, illetve kapott egy új generátort

- teljesen új váltót kapott!

- Sony rádió, hátul mélynyomókkal

 

Én se gondolom hogy millió körül elmenne. Tisztában vagyok, hogy nem ér annyit de szeretnék érte normális árat kapni, nem pedig egy '97-es fapados Swift értékét. Mivel vannak hibái az autónak, természetesen a további javítások költségét levonnánk a végösszegből.

 

Mi lenne szerintetek a reális ár amiért meghirdethetném? Átverni nem akarok senkit!

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30584

Kormány bal oldalán térdmagasságban van egy tároló, két csavar tartja a felső részén, alatta van a biztosítéktábla.

Előzmény: kiro4444 (30582)
Gyozi2 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30583

Nem tudom merre laksz, de Tatán van egy komoly bontó, a neten megtalálod az első 3-google találat közt.

 

 

Előzmény: kiro4444 (30582)
kiro4444 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30582

Köszi a válaszod!

Hol a biztitábla, mert a kesztyűtartóban találtam csak eldugva 3db-ot, gondolom nem annyi van...Tegnap megnéztem a kormány alatti területet, a kesztyűtartó alattit, a gépteret, de semmi.

A csomagtérajtó sajnos nem nyílik, se kintről, se bentről. Olyan mintha a kulcsot csak egy sima lyukba tolnád, semmi ellenállása sincs a zárszerkezetnek. Központis az autó, de nem lehet kinyitni. A vezetéket így nem tudom megnézni, hogy törött-e, de majd rámérek. Ha a visszajelző világít bekapcsoláskor, akkor nem azt jelenti, hogy zárul az áramkör? Sajnos nem csak egy-két csík nem megy, hanem kompletten marad párás az ablak. Mindegy rámérek, és jövök majd az eredménnyel.

A refi probléma közben megoldódott, az pipa. A fűtéskapcsoló panelt már kiszedtem, mert rizsszem izzót cserélek, így a kapcsolóra is rátudok mérni. Megpróbálom megbontani azt a műanyag panelt, ami alatt van.

Van még sok baja az autónak, ismertek megbízható jó bontóst, vagy olyat aki otthon bont? Kellene majd kormánymű (nem szervós), lengőkarok (gömbfej miatt), gátlók stb.

Előzmény: kisfitti (30569)
kiro4444 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30581

Hasonló ember lehetsz te is mint a szerelő.... Okos ember volt az is. Ahelyett, hogy segített volna lehúzott feleslegesen, és ezzel annyit ért el, hogy többet nem vittem hozzá az autót, sőt meséltem róla másnak is.  Ha okos lett volna, és látja, amit te is, hogy (szerinted) közöm nincs semmihez, akkor elmondja mit kell csinálni, vár 2 napot, majd örömmel látja, hogy fordulok az udvarába, és megkérem csinálja meg, mert odáig jutottam, hogy szétszedtem, ezzel megspórolt volna egy csomó időt, és elkrhette volna ugyanazt a pénzt....Amit csinált úgy hívják: rövid távon kifizetődő marketing stratégia..... 

Azért kell kérdezzek vazz, (és azt hittem a fórumok erre valók), hogy szinte minden hibalehetőség meg legyen, mire odakerülök, hogy megpróbáljam megjavítani. Ne akkor kelljen gondolkozni, hogy: nem ez a hiba. Most mi legyen? Áááá írok a fórumra, hogy nem nyert. Tudod dolgozom, nem a f.szom verem egész nap, és este fejlámpával nem az igazi bármit is szerelni....., így jobb ötletnek tartottam, hogy összeírom, amiket írtok, és hétvégén nekiállok.

Egyszerű dolgoknak akarok nekiállni, nem főtengelyt fokolni, vagy hengerfejet síkolni.....

Nagy király vagy itt a Punto-sok között, mert kívül-belül ismered az autót. A saját autómat én is ismerem ne aggódj, 11 éve az enyém....Csak míg te kifejted egy nagy hsz-ban hogy mennyire béna vagyok a kérdéseimmel, meg vigyem szerelőhöz stb, addig én egy másik TC fórumon az olyanoknak, mint én (frissen vette, kapta az autót) leírom ugyanennyi idő alatt a kérdésére a választ...... Nem sokkal egyszerűbb a fika helyett azt írni, hogy: szerintem nézd meg ezt, keresd meg azt, ott mérj rá, mert általában ott szar stb, mint ahogy tette más is??

De gondolom Puntoban születtél, és gyerekkorod óta szereled is, soha nem kellett neked segítség, nem kérdeztél senkitől semmit, csak magadba szívtad az éterből az eredendő Punto-s tudást.....

Aki segít(ett) annak köszönöm szépen! Elnézést az OFF-ért!

Előzmény: R!ck4 (30577)
kiro4444 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30580

Felsorolásnak igenis értelme lett volna. Ennyi savazás helyett már leírtátok volna.... Arra senki nem gondol, hogy mondjuk dolgozom, tehát mondjuk hétvégéig gyűjteném az ötleteket, és amikor van rá végre időm, akkor az ötleteken végigmenve elkezdem?? Ehelyett csak megy a fika. Mindegy. Megfogom oldani azokkal az emberekkel, akik segítőkészek.

Kezdjük pl ott, hogy hol a biztosítéktábla?? Találtam a kesztyűtartóba 3db eldugva, de gondolom azért ennél több van, de ki tudja hol. Kormány alatt, kesztyűtartó alatt, motortérben megnéztem, de semmi. Jöhet a fika, hogy milyen béna vagyok, segítőkész ember egy mondattal is segíteni tud rajtam.

 

Előzmény: Törölt nick (30566)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30579

Kedves urak!!

Kéne kis vélemény szerintetek mennyire használható az az ELM-327-es interfész amit a 30551-es hsz be betetem képeket!!

Elöre is kösz a véleményeket!!

 

 

kisfitti Creative Commons License 2014.01.23 0 0 30578

A kormányművekről egy kis olvasni való, akiket érdekel. ITT

 

R!ck4 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30577

Nem csodálom, hogy ezt csinálta a szerelő, egyrészt neki is meg kell élnie, van a napból 8-9 órája, azt pénzkereséssel kell töltenie- ha szeretne előre jutni. Azt már nem is feltételezem, hogy bármiféle affinitásod van a dologhoz, ha kérdezni kell ennyire egyszerű témakörben is, akkor tényleg a legjobb dolog, ha elviszed egy szerelőhöz, aki megcsinálja, Te meg kifizeted. Sok sok éve én is nagy elánnal, de kevés hozzáértéssel szereltem az autóimat, de rendszerint több kárt tettem bennük, mint amennyiből a hibát egy szerelő megcsinálta volna. Ha nincs hozzáértés, és itt kell kérdezni,   miért hiszed azt, hogy a hibát egy tipp után  el tudod hárítani, miközben még közelről sem láttál olyan alkatrészt, nincs benne gyakorlatod, nem ismered a ki- beszerelési trükköket, meghúzási értékeket. A ciki, hogy még a hibát se tudod úgy leírni, hogy arra érdemi választ lehessen adni, ezért is kérdeztem vissza úgy, ahogy, és ezért is adtam a számodra legmegfelelőbb tanácsot...

 

 

Előzmény: kiro4444 (30559)
-peter Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30576

alig láttam a tompítottal.

 

azzal kezdtem hogy álló motornál fesz.mérés üresen a csatin

aztán rádugtam az izzót és mértem úgy, terhelés alatt.

Aztán ugyanez de már járó motor mellett.

Megállapítottam, hogy

a.) az izzó lehet régi és gyenge

b.) foncsor kezd mattulni

 

szerencsére csak az izzó volt a hibás.

Az újakkal már jól látok.

 

A többség nem igy ellenőriz minden izzócserénél mint én.

Előzmény: Törölt nick (30566)
ssanyaa Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30575

Köszönöm szépen a segítséget!!!

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30574

Először rá kellene dugni diagnosztkát, mit mutat a nyomaték érzékelőkre, élő adatban tekerésre.

Ha kontaktos, az ott általában látszik.

Ha adnak rá garanciát, akkor igen, ahol nem ott nem szabad megvenni.

 

Előzmény: ssanyaa (30573)
ssanyaa Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30573

Még azt szeretném megkérdezni érdemes bontott kormányműt venni hozzá?Mert azt már 15-20 ezertől kapni amint látom.

ssanyaa Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30572

Nem tiltja le a szervót.

ssanyaa Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30571

köszönöm szépen.

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30570

Sajnos kisfitti tippje szinte biztos. A 65 ezres kérdésre gondolok.

 

Ugyan nem a szervomotor megy tönkre jellemzően, hanem a nyomaték érzékelő. Megégnek/megkopnak a jeladó tüskék és nem érzékeli a helyes szögelfordulást. Állandóan korrigálna, ezért a morgás.

 

... és azért a Grandéknál is talákozunk a jelenséggel.:-(

Előzmény: ssanyaa (30567)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30569

Nézd, ezek nem típushibák, bármelyik autón előfordulhat. Biszti, majd mérj 12 V-ot. Jellemzően a csomagtartóajtó átvezetőnél lehet vezetéktörés pl. De lehet kapcsoló is.

A lámpára meg ha megpróbáltad másik égővel, akkor mérj 12V-ot de a stekkeren lévő testhez. (lehet, hogy ez is testet kapcsol, és a 12V a fix.) Szóval külön a 12V-ot, meg külön a testet mérd ki a stekkeren. Ha nincs kapcsolt test, akkor a kormánykapcsolót kell megbontani, ott is mérni. Időbe telik, mire meg van a hiba.  

Előzmény: kiro4444 (30561)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30568

Sajnos ez szokott lenni a 65 ezres kérdés. Szervót még nem tiltja? Ki kell zárni az egyéb (olcsóbb) lehetőségeket, mint a toronycsapágy, kerék csapágy, futómű... 

De készülj arra, hogy sajna típushiba a kormánymű. Kinek előbb, kinek utóbb, nekem asszem 60 ezernél cserélték gariban, a szervizkönyv szerint.

Aztán csinál majd olyat, hogy picit elhúzod balra, és remegve próbálja visszahúzni jobbra, közben ilyen-olyan érdekes hangok. Meg letilt döccenőkben.

 

A grande-nél nem jellemző annyira a szervomotor, mint a 2-es puntonál, itt inkább a kormánymű.

    

Előzmény: ssanyaa (30567)
ssanyaa Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30567

Fiat grande puntom van olyan hibát észleltem,hogy egy helyben vagy nagyon lassú menetben a kormányt mozgatva morgó hangot rezgő hangot hallok,most 100ezer km van benne.Titi nem toronycsapágy!mi lehet?

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30566

Veheted/vehetitek támadásnak, de le kell menni hozzá, és megnézni... Fel lehetne sorolni mi lehet a baja, de értelmetlen, minek ha még a biztosítékot sem nézi meg? Ezen nem lehet segíteni, le kell menni, és megkeresni a biztijét, a fényszóróknál az izzókat kivenni, megnézni a tartalékkal. Az ablak fűtésnél feszültséget, áramot nézni, megnézni az átvezetésnél..

 

Előzmény: -peter (30565)
-peter Creative Commons License 2014.01.22 0 0 30565

sajnos én sem értem, némely emberre miért támadnak, holott ő lehet házilag szeretne csak ellenőrizni, javítani ezt-azt amihez ért, és amivel nem boldogul, csak azzal megy a szerelőhöz.

Előzmény: kiro4444 (30563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!