Szétszedtük, de az LCD lap cseréje az elég finom munka, max szétbarmolni tudnám, úgyhogy viszem vissza a bontóba a cuccost.
A jó hír, hogy kontakt spray-vel átfújva az enyémet megjavult a kijelző, de olyan szinten, hogy most tökéletes, pedig már amikor vettem a kocsit, már akkor hibás volt,.
azért én ráakasztanék nem csak diagot hanem egy emisszió mérőt is
Ne mondja valaki hogy az mert a hibakód az.. mondom 255e km van az autómban és még nem kellett cserélni katalizátrot , pedig jó párszor megnyüstöltem már.
Bontóban azért csak csak találsz ha már tényleg kell a kat.
Ez az un turbótűz efektus. Félelmetes lehet amikor elkezd emelkedni a fordulat és bármit csinálsz csak növekszik addig amig szétrobban az egész motor. Vajon egy motorfékes probálkozás meg tudná állítani vagy annyira erős hogy megcsúszik és az is szétég?
Amúgy Ádinak nincs fap, bár a turbótűzhöz nem is feltétlen kell. Sose járjunk így!!
Egy régebbi hozzászólásomban érdeklődtem a katalizátorok élettartama iránt, mert megjelent az Antipollution Fault üzenet. A kiolvasott hiba szerint katalizátor öregedés van, tehát csere. Ott már írtam, hogy az autómban lévő autós DVD szettet eladnám 75-80000 Ft-ért, mert anélkül még elvagyok, de tönkrement katalizátorral sokáig nem tudok közlekedni (ha útszéli ellenőrzésnél mérnek zöldkártyát, akkor lehet bukta). Érdekel valakit?
A citroenes fórumban olvastam régebben. Gond volt a C5-ös FAP rendszerével és gázolajjal higította a motorolajat. Egyszer csak az egyik gázadásra a turbón keresztül bekerülő plusz olaj miatt felpörgött a motor, úgy hogy nem tudta leállítani. A végére már nem emlékszem, de elég szar érzés lehetett.
Ha valóban nem érdekel a km kijező akkor ok, de azt ugye tudod hogy meg lehetne csináltatni. Ha nem nyúltak hozzá és működik, akkor be volt kapcsolva, de sajna nem a megfelelő opció. (Van vagy 3 lehetőség) Vagyis ha a mester a megfelelő opciót választja ki, akkor úgy működik ahogy az a leírás is mutatja. Látod ha gyorsabban mész, mert villog a beállított érték, meg látod hogy mennyit növelsz vagy csökkentesz. Ez csak rajtad múlik hogy beállítattod-e vagy sem.
99%, hogy gond nélkül menni fog. Az az 1% azért van ha valami brutálmódon lebutított (céges) az autód. Ha nem ilyen, akor menni fog. Eddig csak egy kollega nem tudta megcsinálni, mindenki más aki akarta megcsinálta. Kresed meg a Tempomat kar helyét, meg a fékpedálon lévő kapcsolót, ill a vezetékek számát. Itt egy kis segítség hogy mit is kell nézned. Ha megvan minden akkor csak tanítani kell. Kérdezz bátran ha tudunk, segítünk.
A turbó hangja tuti megvolt eddig is, max. nem figyeltél rá.
A tuninggal a max. nyomásba, illetve a nyomáselengedés mikéntjébe szólnak bele, de a nagyobb fordulatra igaz csak, amikor a turbó már képes több levegőt szállítani a szükségesnél.
Alacsony fordulaton a turbólapátok fizikája az úr. Ott tud szállítani valamekkora légmennyiséget és kész. A tuningtól nem fog többet szállítani mert egyszerűen fizikailag annyit tud, amennyit.
az APF meg ugye egy olyan szemét üzenet, amivel nem sokat lehet kezdeni.
Akármilyen eltérés van az ideálisnak megálmodott kipufogógáz összetételtől, máris megkapod.
Írtam, hogy a szar gázolaj, mégha minőségi kútról is származik, hogy ki tud babrálni az emberrel.
A nemrég belinkelt cikk példája meg egy gázolajszűrő típust is összehoz ezzel.
Szóval szerintem fölösleges temetni az autót, meg überkoncepciókat álmodni, hogy milyen hatvannégy összetevőből álló hibakomplexum állhat a háttérben, mert lehet, hogy valami tök primitív baja van.
Ne sok reményt fűzz hozzá.A C5 fórumon van egy "betq " nevezetű srác.Az adatlapján van a tel száma.Kérdezdd meg hogy mit tud melyik évjárattól nem tudja megcsinálni a tempomatot.Nekem ő tanítottta fel.
A 307-eseket először CAN-VAN rendszerrel szerelték, az újabbakat (kb. 2005. májustól) CAN-CAN rendszerrel és a kettő nem kompatibilis egymással. Lehet, hogy a másik rendszerű kijelző csak a dátumot tudja mutatni, mert a komputer adatait már nem képes "megérteni" és kijelezni. Az is lehet - mivel a kijelzők között is van eltérés - hogy az egyik "alap" kivitel, a másik már többet tud (pld. navigáció) és emiatt nem egyeznek belülről. Én is csak tippeltem, de meg kellene próbálni egy Peugeot szalonban a számok alapján megtudni, hogy melyik milyen felszereltségű és rendszerű autóhoz való.
Tegnap délután beszereltem a kart és még este bementem Fehérvárra és működik minden tanítás nélkül.Annyi hogy nem vált át a KM számláló tempomat módra de ez nem érekel.
Nekem 5 ajtós van nem SW ha valakinek volt már tapasztalata a tető díszléc leszedéssel az infót megöszönném.
"Egy dolog azért eszembe jutott: mivan akkor, illetve inkább úgy írom: létezik-e az, hogy ha a turbó kopik kicsit és mondjuk engedi az olajat, be a szívóoldali légkörbe, akkor egy nagyobb kigyorsításkor köphet-e annyit, hogy betolja a motorba a levegővel együtt?"
Ezt a kérdést úgy 4-500ezernél tedd fel.
A turbó nyomásodon, max 2tized bart emeltek, de szerintem csak 1tizedet , ha olajoz a turbó akkor jó kéken füstöl, és leginkább terhelésen és melegen. Teszt tartod a fordulatot 2000en egy darabig aztán nyomsz egy padlót, vagy a sok alapjáraton egyhelyben ketyegés után dob kéket, és motorolaj szagot akkor lehet turbó. De nem turbó tuti. Én az egérre tippelnék, sőt fogadnék is.
Az alacsony olajnyomást inkább egy pillanatnyi elmezavarnak tudnám be mint valós jelenségnek.
A szoftot elküldtem elemzésre, de nem jött válasz sajna, vagy nem ér rá vagy terhes neki. De megyek hozzá tempomatozni és akkor kifaggatom.
Én semmi képpen, nem tudnám ezt be a tuningnak, ki kellene ezt már olvasni nagyon, én nem bírnám ennyire hogy mi van vele.
LCD kijelző, szóval műküdik az "új": bontott, és mégsem. Minden szép rajta, csak a komputer adatokat nem lehet előhozni, ha beteszem.
Nem tudom,, hogy van-e köze hozzá annak, hogy az én gyárimnak C00 a cikkszáma, ennek meg B00... tehát korábbai félé vvel kb., de mi a répáért nem megy rajta a kompu adat. Nem tudom elképzelni, hogy feltanítási gond lenne, mint mondjuk tempo karnál, vagy azt, hogy a korábbiakban lévő kijelző ne tudná ezt a funkciót...