nem ismerem, de úgy rápillantva lehet, hogy ez a logomatic nem egy egyszerű (öntanulós)termosztát, hanem annál több, tehát így már nem is olyan vészes az ára.
Computherm Q7RF-et vettem apósomnak tavaly, egy szezont már végigment, hibátlan cucc. Elemet kell bele venni, oszt kész. Ez is "öntanuló" egyébként, ami igazából nem tanul ám semmit (nem neurális hálózat), hanem egy sima PI vezérlő (ld. wikipédia). Én a jó drága "modulálgatós" vezérlésekről nem tartok sokat, a rettentő szarul szigetelt ámde rettentő erős fűtéssel szerelt házakban lehet értelme modulálgatni (nem ingadozik annyit a hőmérséklet).
Méred meg kb. hogy hány folyóméter cső kellene (kétcsöves rendszer esetében kétszer kell számolni a csöveket!). 90-os könyök idomból is számold össze hogy hány darabra van szükség. Utána a közelben utánaérdeklődsz víz-gáz-fűtésboltban a cső méterének illetve az idomok darabjának. 15-18-22-es méretekre érdemes árat kérni. Egy abszolút minimum összeget fogsz kapni. Munkadíj nagyságrendileg ugyanennyi ennyi lesz.
Persze ez egy nagyon hozzávetőleges becslés, de minimum érték belövésének jó. Van sok apróság, pl. nem ugyanolyan cső kell végig (gerinc vastagabb), kellenek (fél)kerülő illetve T idomok, stb stb. Meg a radiátorhoz bekötőszettek, ezek se olcsók. + falon rögzítéshez elemek... meg gondolom falat is kell pár helyen majd furkálni. Úgyhogy ez csak egy nagyon körülbelüli összeg lesz. (a szerelő kedvezményt is kap a boltban de az nem biztos hogy nálad megjelenik az árban)
Ha bevállalós/barkácsolós vagy és nem sürget az idő, akkor te is meg tudod csinálni. Egy hozzáértő ismerőst hívj el, azért adjon tanácsot (kell-e tágulási, stb. stb.), gerinc vastagság, ilyenek.
Bár szaktudásom nincs e téren, de próbáltam nézegetni egyszerűbb, olcsóbb szabályozókat is. Nem akarok egy számomra fölöslegesen bonyolult cuccot, mert nem vagyok kütyümániás, szeretem az egyszerű, de azért jó hatásfokú szerkentyűket. Ha már Buderus, akkor találtam egy ilyet is, ami egyszerűbbnek tűnik és persze olcsóbb is: CM707
Gondolom, a Honeywell gyártja és a többi cég csak saját logoval látja el. Ez a CM707-es termosztát passzol az én kazánomhoz? A kazán garanciájához előírhatják a saját márkás szabályozót vajon?
A rádiófrekvenciás szabályozók beváltak a mindennapi életben? Azért gondolkodtam el rajta, mert a házfelújításunk két ütemben valósul meg. Nem ugyanabban a szobában lesz a háló a jövőben, ahol most kényszerülünk egyelőre kialakítani. Tehát idővel át kell úgyis helyezni a termsztátot. Egyszerűbb volna ezt megoldani egy rádióssal. Tudtok esetleg ajánlani nem túl bonyolult rádiófrekis termosztátot a fent leírt kazánhoz?
20 éve van padlófűtésem, 9 körös. Golyóscsappal beszabályozva! Soha semmi baja nem volt. Nem kopott el, nem ment tönkre semmi! Tökéletesen be lehet állítani. Semmi értelme drága áramlásmérőt venni.
Nemtudom neked ennél érthetőbben leírni... A rendszer 2007 óta hangos volt ha csak a felső zóna ment.
Ekkor még FÉG kazán volt. Most Vaillant van, és mindegy hova állítod, felül túl nagy az áramlási sebesség a csövegben, ezért hangos. A kazán bypass szelepét nem akarom kicsavarni végállásba, mert akkor halkabb lenne, de annak árán, hogy a kazánban fordul meg a felesleges víz. Ez a fojtós dolog működik, leszámítva hogy a sima golyós csap zajt csinál félállásban. Én úgy gondoltam, hogy egy strangszelep nem zúg, ha szabályzási tartományra van állítva, hisz ez a dolga nem ? Ha így van, akkor beteszek egy strangszelepet a felmenőbe és belövöm úgy, hogy már ne legyen olyan az áramlás, hogy zajos legyen, és kész. Ha viszont azt mondjátok, hogy egy strangszelep is ugyanolyan zajt kelt, mint egy golyóscsap, akkor nem fogok erre beruházni.
Akkor ahol strangszabályzó van, ott zajosak a csövek ? Nem azért strangszabályzó, hogy halk legyen részterhelésen is ? Ilyen alapon lehetne egy golyóscsap is strangszabályzó
Persze, még a fég kazán szivattyújával is zajos volt ha csak a felső zóna ment. Túl nagy olyankor az áramlási sebesség. A régi radiátorokon torló sem volt, semmit sem lehetett állítani. Most ki lett cserélve 9 radiátor, de kettő fent megmaradt, mert az olyan fajta, amit talán ritkán láttok: gyakorlatilag két hullámlemez között fut egy fél collos csőkígyó, ami el van laposra hengerelve, és 6 fordulatot tesz a radiátoron s alakban. Ezen gyakorlatilag nincs mi beszarjon, gyakorlatilag egy fél collos cső :)
A zajjal kapcsolatban:
Ha a golyóscsapot, ami a felső szint elzárója, elkezdem visszavenni, akkor az áramlás gyönyörűen beáll, és a radiátorok is csendesek, szuper lenne minden, csak a golyós csap ad áramlás zajt félállásban, mivel nem erre van tervezve. Kérdésem az, ha veszek egy Strangszabályzó szelepet, ami úgy 45 fok szögben áll ha minden igaz, az teljesen csendes áramlást biztosít akármilyen szabályzási tartományban ?
"mivel megegyeztem az asszonnyal, hogy jövőre veszünk egy vegyeskazánt, így a gázkazán háttérbe fog szorulni."
Nálunk is ez van, egy vegyestüzelésű ezeréves orosz öntöttvas kazán és egy ÉTI T-25-ös gázkazán, jól lecsavart lánggal. Háttérbe ugyan nem szorult a gáz, de volt már volt hogy csak Karácsony tájékán kapcsoltam be először. Nekem nagyon bejött e kettő párhuzamos megléte.
A vegyes pedig simán üzemeltethető távirányítással is, hogy mire hazamész meleg legyen, csak asszony kell hozzá meg egy telefon. :-)
A tüzelő választás szerintem sokmindentől függ. Aki a pénztárcájának és a kényelmények is a barátja az ezt a kettőt veszi figyelembe, és akkor nem beszéltem a ökológiai nézőpontról. Utána a lehetőségek tárháza, amiben a mihez jut hozzá, mit lehet kapni, mit tud tárolni, mit tud tartósan tárolni, stb, stb....
Mindenki maga dönti el, hogy mit tesz és mit vesz. Akinek a pénztárca a szempont az energiát vesz (ekkor mondjuk az ökológia hátra kerül). Figyelembe véve a hatásfokot, azt hogyan tudja használni, felhasználni.
Ezért van ennyi tüzelőanyag, ezért van piac és van marketing. Van kereslet a qrva drága pellet kazánra és pelletre, stb, stb.
Én azt nézem mit olcsóbb eltüzelnem, de ugyanakkor a kényelem is fontos. Ezért nálam a szén+fa a nyerő, a szén az miatt, hogy fajlagosan hatalmas energia tartalma van, keveset kell rátenni, kényelmes abban, hogy nem kell lerohangálnom a kazánhoz. A fa meg azért mert a legolcsóbb (ha ki van szárítva és erre van is helyed). Valamint ökológiailag is nyerő vagyok, mert a biomassza+szén párosítás jobb (a tanulmányok szerint) mintha magában lennének eltüzelve. És mindamellett megmaradt a gáz is, mert az életvitelünk miatt nem tudok mindennap begyújtani.
Ha csak gáz lenne, nem bírnám (anyagilag), ha csak szén lenne, akkor nem lenne sokkal olcsóbb (de jóval azért) és ha csak fa lenne akkor a kényelmemnek ugrana.
A kazánon mindkét szelep teljesen nyitva, ahogy kell. A felső szinten, a gerincvezetéken van egy elzáró golyóscsap. Igaz ez is a visszatérőben van, mert az előremenőben is volt de a helyére került 2007 ben a zónaszelep. Ha ezzel a csappal fojtom meg, akkor lent a kazánnál már nem látok nyomásesést a szívó oldalon. ( gondolom mert van felette jelentősebb vízoszlop, míg az előbb, amikor a kazán alján fojtottam, akkor a fojtás és a szivattyú között 10 centi volt. Ezen megtudta húzni 0,2 barral a nyomást. ) Ami miatt először is a szívó résznél fojtottam az az volt, hogy nehogy szívottá alakuljon át a fojtás miatt a rendszerem. Mert ha a nyomó oldalon fojtok, akkor a teljes keresztmetszetű szívó oldalon nagyobb erők léphetnek fel, és szívottá válhat a rendszer. De ez lehet hogy hatalmas baromság, ezt csak én szültem meg. Majd a szakik elmondják mi a helyzet ezekben az esetekben.
Amúgy egy baj van még: Ezek az elzáró csapok részleges állásban áramlási zajt okoznak, nem is kicsit. Kérdésem, ha vennék eme golyóscsap helyére egy Strangszabályzó ( egyszerű kézi fix ) szelepet, az nem csinál áramlási zajt ?
Mert pl a régi Herz radiátorszelepeimnél is részterhelésen zaj volt, az újfajta, amik most lettek felszerelve, amin jó sokat lehet tekerni a régihez képest, az minden tartományban csendes.
Na átállítottam, és mégis a szivattyú után, az előremenőnél folytottam meg, mert az volt a fura, hogy ha a visszatérőnél folytottam, akkor a szivattyú-tágulási pontra bekötött analóg nyomásmérőt szivattyú üzemben "meghúzta". Ha az előremenőt fojtom, akkor nem esik a nyomás az analóg mérőn. Várom az ötleteket.
vaillant vrc ubw típusú kazánunk van, és a fűtés ugyan bekapcsol de nem keringeti a rendszerben, a hőfok felmegy 80-ra aztán lekapcsol. Ez a keringető hibája vagy a rendszerben van a hiba? 10-ből 1x keringeti csak a vizet, mostanában rendszerint hajnaljban 4-5 körül szokott rendesen működni, a többi esetben ugyan elkezd fűteni de csak a kazánban melegszik a víz, a radiátorokban nem. A keringető már több alkalommal volt cserélve, lehetséges hogy most is azzal van gond? Ez már kb. a 3. Grundfos keringető 3 év alatt.
Melegnek meleg van, de a bypasst nem akarom kitekerni, mert akkor folyamatosan visszaáramlás van a visszatérő ágba, ami a kondis kazánnál nagyon nem jó. Most így nem nyit még a bypass, de mégis csend lett, és nem kering a víz mint egy bolondgomba.
A kérdésem az lenne, hogy a szivattyú előtt vagy után fojtsam a szivattyút ? Jelenleg a visszatérő szelepnél fojtom, tehát a szívó oldalon. Nemtudom, hogy a strangszabályzók hol fojtanak, előremenőn vagy a visszatérőn.