Egy 1956-ban gyártott Fordson Major traktorhoz keresek vezérműtengelyt. A gép eddig napi használatban volt és tökéletesen működött, de sajnos közvetlenül a meghajtó fogaskerék mögött eltörött a vezértengely. Valaki tud olyanról aki ilyet esetleg javít !
Új vagyok itt, mivel régi vágyam most vált valóra, és szereztem egy veterán traktort. A gép egy Steyr 188-as típus. A gépben WD 209-es, kéthengeres motor (nem az osztott hengerfejes) van. Szeretném rendberakni, és ehhez első lépésként némi dokumentációt szeretnék szerezni.
Esetleg nincsen valakinek ehhez a géphez alkatrész katalógusa, javítási utasítása? Kintről lehet rendelni, de egyszerűbb lenne ithon találnom.
Illetve ha valakinek van bármilyen, eladó alkatrésze a típushoz, az is érdekelhet.
Üdv mindenkinek!Volt egy UE28-asom jó pár éve.Mostanában találtam meg 3db komplett porlasztót és 1 db izzító gyertyát.Ha valakinek szüksége van rájuk,ajánljon értük valamit
Próbáld úgy az indítást ezeknél a nagyköbcentis motoroknál, hogy ne a sűrítésre húzd a dugattyút a berántózsinórral, hanem a felső holtpontra - és onnan rántsd meg.
A sűrítéstől megrántani ha végiggondolod a motordiagramot, veszélyes, mert lendület nélkül kezded sűríteni a gázkeveréket, aztán tíz fokkal a felső holtpont előtt meg is kapja a szikrát.
Felsőholtpontról meg legyőzöl egy kisméretű légritkulást, aztán onnan már csak a lendületet gyűjti a lendítőkerék.
:-) Napi gyakorlatod van kismotor indításban! A letekeredős madzagnak párja nincs! Nekem az MF 70-es szokta a vállamat kitépni (pedig könyv szerint van az előgyújtása), a végén már féltem behúzni. Aztán a JUMZ-ból kiindulva, levettem róla a behúzó szerkezetet és feltekerős zsinórral tökéletesen bevált!
Az RS katalógust jó lenne, ha másolásra meg tudnád szerezni! Megbízott már bennem vadidegen ember az alföldről is. Úgy csináltuk, hogy elküldte postán, én lemásoltam és visszaküldtem neki. A csomagba természetesen beletettem az ő feladási postaköltségét is! Levélként fel lehet adni, úgy olcsóbb (tudom, mert az asszony postás). Nekem ez az "eljárás" most is nagyon megfelelne, persze, ha Lentibe leugrasz egy saját vezetésű mozdonnyal, az is jó lesz :-)
Szervusz kedves mérnökferi, egy régi jóbarátomnak van kettő kéthengeres RS traktorja, és amellé tart egy alkatrészkatalógust.
Anno mikor elkezdtem a traktortulajdonlást, őtőle kaptam meg betekintésre a könyvet, ha kell neked, biztosan kölcsönadja most is.
Igenigen, sikerült megvennem a szomszédbácsi hagyatékából a huszonnyolcast, széjjelfagyott a blokkja, úgyhogy most egy másik blokkot próbálok összelegózni az eredeti alkatrészeiből.
Köszönöm a dícséretet, nem ügyesnek hanem szerencsésnek érzem magamat, bár a hibamentes üzemórák még irtó távolinak tűnnek...
A kezem már majdnem sebmentes, sajnos a fájdalommentesség eléggé arrébb van még.
Egy Sz100-as lánctalpast próbáltam bekurblizni (az indítómotorja elvileg beindul kézitekerentyűvel is), de az előgyújtás megtréfált. Nyolc napon túl gyógyuló módon vágta vissza a kurblivasat, szerencsére csonttörés-repedés nem történt.
Jövőre fix hogy megyek vele egy kört, és be is kurblizom majd. Sajnos Kiskunhalas környékén található, különben előbb kérném azt az indíthatóságot.
Szerintem azt a gyújtást a felsőholtpontra kellene tenni, úgy nem lenne ilyen visszapofázós.
Endrebá! Van RS alkatrészkatalógusod, 2 és 4 hengeresről is?
Most jöttem rá, hogy U28-ast szereztél (bele olvasok ide-oda). Fantasztikus, ügyes vagy, gratulálok hozzá! Hogy sikerült? Sikeres felújítást és utána sok-sok hibamentes üó.-t kívánok.
Olvastam, hogy kezeddel is valahol rossz helyen tapogatóztál?! Mit csináltál, gondolom gép és nem menyecske van a dologban? Jobbulást!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy az UE28 motor helyett milyen motort lehetne beépíteni egy járműbe minimális átalakításokkal? Gondolok itt akkora átalakításra, hogy a motorfelfogatás változhat, de pl a befoglaló méretek ne nagyon növekedjenek és esetleg olyan motor érdekelne, melyhez viszonylag jó az alkatrészellátása.
(Egy járműbe kellene, melyben anno UE28 motor volt, nem traktor, némi átalakítás belefér, nem cél a múzeális felújítás, csak menjen és legyen hozzá alkatrész...)
Keresek Warchalowki WT30 B V2 traktorhoz komplett porlasztót! 2 db-ot.
vagy ha esetlek tudtok walakit akinek van ilyen traktorja és van neki infoja hovnnét lehet beszerezni porlasztót bele az kérem jelezzen! dobj 1 smst visszahívlak! 0670 58 48 250.
Van egy nem tudom milyen traktormotorom. A furat 100mm. a hengerfej mérete 20x17cm, négy csavar fogja fel, karteldekni mérete 15x12cm, kétoldalt ívelt talpa van 2-2csavar tartja, karteldekni /olajteknő/ rovátkolt, elől egy kar van /regulátor!?/, lendkerékátmérő 44cm, szélesség 12cmn. Csak a motor van meg, a dugó, hajtókar nincs, egyhengeres, a harang átmérője 51cm. Olyan Zetor kinézete van, zöld színű, szerintem ez még eredeti szín. Üdv....