sarokkádat épitünk be fürdöbe és a kád belsö oldalain ahol ugye van perem de belsö oldalon a fal elött van közvetlen a kád...szóval oda benntre mivel kellene rögizetni a peremet?
mármint téglákon fog ülni a kád nem lábon... meg be lesz rwendesen fogatva de én nem bizok...inkább 100x túl biztositom...
szóval megoldási ötletek:
1 létezik vmi konzol amit falra felurok és bele akasztom a kád peremét
A kazán fölött olyan idom kell, amin van egy kis "ajtó" és ott tudnak mérni. Efölött már csak a sima (=dupla) cső. Meg persze a végén a tetőelem. Ilyet nem vetettek veletek? Ha másnak nem, legkésőbb a kazánt eladó boltosnak illett volna szólnia...
De, ha jól látom, ilyen csak függőleges kivezetésnél kell, vízszintesnél nem. Vagy csak rossz a rajt, amit én néztem.
Remélem nem okozok vele problémát, ha itt is meghirdetem jelenlegi cirkónkat:vadonatúj, dobozából ki se vett Beretta Junior 24 C.S.I. tipusú, 24 KW-os,turbós kombicirkó.Számlája van, nem kamionról esett le, jelenlegi ára akcióban 129.900 ft ott, ahol vettük(D-ÉG KFT).Az ára alku nélkül 100.000 ft.Alku tárgya még a hozzávaló 2m turbós füstcső is, idomokkAL.Érden található a készülék. Mailban kérném az érdeklődést.Köszi előre is!
Volt nalunk kemenysepro (ingyenelo, rablobanda), a felesegem volt otthon. Allitolag azt mondta, hogy kell valami merocsonkot szerelnunk a kazanra, de mivel en nem beszeltem vele, fogalmam sincs, milyen merocsonkrol van szo. Gyanitom, hogy a fustgaz meresehez kene valami. Kerdesem, hogy mi ez a csonk egyaltalan, es kotelezo-e ilyennek lenni? Sima turbos kombi falikazanrol van szo.
Az én elképzelésem szerint nerm a forróval az biztos.
Egy langyosabb hőmérsékletű előremenőnél, lekapcsolja a lángot, ha eléri a beállított víz hőmérsékletet, de a szivattyú megy tovább, ha újra lecsökken a víz hőfok bekapcsol a láng.
Ha magas vízhőfok van beállíva előfordul, hogy úgynevezett túllendülés lesz a lakás hőmérsékletében, tehát hiába állítod be 18-ra és le is kapcsol 18,5-nél, a forró víz miatt felmehet még 1-1,5 fokot is, amit ha nem szeretnétek felesleges pénzkidobás.
Ha alacsonyabb a vízhőfok, lehet, hogy már nem is megy a láng, de a keringtetett víz miatt még melegszik a rendszer, és így éri el a kívánt lakás hőmérsékletet, és így kisebb lesz a túllendülés is.
Van egy elvi problémám, meg tudnátok-e magyarázni?
A cirkó kazánon van egy fokozatmentes potméter (1-7-ig jelöléssel), ami az előremenő vízhőmérsékletet szabályozza. Ebben a mostani időjárásban melyik fokozatot érdemes használni? Van hőfokszabályzó is, ami 18 fok körüli értéken van.
Szóval, nemigen értem, hogy "forróbb" vagy langyosabb vízzel kell/érdemes fűtenem, illetve mi a hatása gázfogyasztásra?
Annyiból más a fürdés utáni leeresztés, hogy sokkal gyorsabban tud kifolyni a kádból a víz, mint amennyit a zuhagy (vagy akár a sima csap) tud adni, olyankor már jöhet a hab. De zuhanynál nem tapasztaltam és kdánál is csak odafigyelés (vagy megfelelő leeresztés) kérdése a dolog.
A zsír új házunkbam is tettek és nem véletlenül, gusztustalan cucc tud kijönni belőle. :o) Az új radiátor belsejéből pl. biztosan összeszed mindenféléket a víz.
Köszönöm minden hozzászólónak a buderusos termosztáttal kapcsolatos tanácsokat. Úgy döntöttem, hogy megveszem azt a gyári kütyüt és nem kísérletezgetek.
Egyébként tegnap bementem egy Honeywell márkakereskedésbe és érdeklődtem, hogy a kazánomhoz milyen szabályozót ajánlottak, de erről az EMS rendszerről fogalmuk sem volt, így náluk nem jutottam előbbre.
Más kérdés. Iszapleválasztó akkor is tanácsolt, ha teljesen új a rendszer, vagy inkább akkor van létjogosultsága, ha egy régi rendszerbe illesztenek új kazánt? Nálunk teljesen ki lett cserélve a vízrendszer is, tehát gondolom én, az alkotóelemeiből nem nagyon fog még szennyeződés kiválni.
Szóval vegyek, vagy ne vegyek ilyen iszapofogót? Ha javasolt, akkor mi alapján kell választani?
Viszont a fürdőszobában baromira gyorsan tud ingadozni a hőmérséklet (egy kád melegvíztől pl.), ráadásul ott van általában a legmelegebb is...a kicsapódó pára meg ha az elektronikába nem is jutt be, de a hőérzékelőt esélyes, hogy megkergeti.
Napi 4-5 zuhanyzás, gyerekfürdetés stb. alatt még sosem jött fel hab a padlóösszefolyóba kötött zuhanylefolyóból, viszont szépen összegyűlik benne a hosszú női haj, ami amúgy elakadna, és egy mozdulattal kitisztítható. Én csak javasolni tudom. A felmosóvizet is simán beleöntöm a padlóösszefolyóba, az sem habzott vissza soha.
Nálunk a kád van így megoldva. Ha a kádból engedjük a vizet, hajlamos feljönni a hab (tökig kitekert automata leersztőnél), zuhanyzáskor még sosem jött fel. Gondolom, mert a zuhanyból eleve kevesebb víz jön, mint ha csapból engednénk (a kádból meg a csapnál is több). Szvsz a zuhanyzást bírnia kellene.
Amúgy meg biztos kitaláltak már valami habzásgátlót az összefolyóba, csak én még nem kerestem.
Más ! kb. 2 hónapja érdeklődtem a 70 x 70 zuhanytálca felől. Legtöbb honlap ezt nem is reklámozza.
Végül bemegyek a baumaxba és látom, van dögivel !
Gondolom ezek a kereskedők snassznak találják, hogy ilyen piti dolgot reklámozzanak, a portékájuk 30 -nál kezdődik és megy vagy 100 ezerig.
De van nálam hatalmas kád is 180 x 70 -es, csakhogy abba mindenki nem tud belépni. Így vagy marad a lavór vagy ez a mini zuhanyzó , Ez lett végül.
és mibe kell ágyazni ezt a zuhanytálcát ?
korábban - életemben először - úgy csinálták : körbefalaztak egy 80 x 80 -a helyt, elhelyezték a lefolyót, mad purhabot fújtak ki és belenyomták a tálcát, harmadnap én körbecsempéztem. már 11 éve müködik.
Telpítek egy zuhanyzót, amihez tartozik egy szifon. Gondoltam ezt bekötöm a padlóösszefolyó egyik ágába / 40 -es/ a másik ágát / 40 es / meg bekötöm a 100 -as gyüjtő csőbe.
Azt mondja a szerelő segédje ,hogy azt nem lehet mivel feljő a hab.
Igaz ez. ?
Csak azért, mert van egy másik hely ahol a fürdőkád csatlakozik szintén egy padló összefolyóba, majd onnan megy tovább, egyesülve a mosdó ággal, a 100 -as gyüjtőbe. Itt hab csak akkor jö ki, ha a szifonban öszegyűlik a kossz - éppen tegnap tisztítottam - fel a fedőt, ki a szemét, majd megy a következő félévig.
Tényleg nem lehet a zuhanyzó lefolyóját a padlóösszefolyó szifonján keresztül elvezetni ?
A terhelés itt minimális - nem úgy mint a kádnál , ahol napi 3 személy fürdik és naponta két mosás szenyvíze is itt megy ki.
vagy a másik , hogy nem lesz padlóösszefolyó - kicsi a hely. Viszont egy esetleges csőtörésnél akkor meg ázik az alattam lévő !
Kozben azon gondolkoztam, hogy nem biztos, hogy jo lesz a lenti abra szerint. Mert ha a keveroszelep lezar, akkor teljesen megszunik a keringes. Ezt hogyan lehetne elkerulni?
Nem huti, mert most az eloremeno (es a visszatero is) T-szeruen elagazik a padlo es a radiator fele, tehat gyakorlatilag teljesen "kulon" mukodnek. Asszem meg egy kicsit gondolkozok rajta, hogy lenne ez a legjobb.
Ez azt jelenti, hogy a mágneses kapcsoló ment tönkre? Ezt lehet javítani?
Még valamit hozzátennék az előbbiekben leírtakhoz: amikor a régi, leégett fejű hőelemet próbaképpen visszaraktam úgy, hogy a még megmaradt fejrészt közelebb hoztam az őrlángoz, akkor a láng elfújásakor a gáz is kikapcsolt - csak hát a régi hőelemet már nem tudom használni, azzal ugyanis a láng elég hamar elalszik.
Igen, de most a padló hűti az előremenőt, mire a radiátorba ér a víz, addigra már hidegebb lesz. Ha megcseréled, akkor a padlóba kerül a hidegebb víz. A csere megér egy próbát, nem is kell túl sokat szerelni. Ha tudod, csinálg gömbcsapokkal, hogy könnyen lehessen váltani :-). Így az átmeneti időszak és az igazi fűtési szezon között kétmozdulattal tudsz majd váltani :-).
Jelenleg sincs kulon szabalyozva a padlofutes es a radiator. A termosztat a padlofuteses helyisegben (nappaliban) van, mindket oldalan vannak radiatoros helyisegek. Viszont ha bezarom az ajtokat, akkor elofordulhat az altalad leirt eset, csak pont forditva: a radiatoros helyisegek tulmelegedhetnek. Bar ezen meg lehet termoszeleppel segiteni, csak akkor megint ott vagyunk, hogy a visszatero tul meleg lesz. De bonyolult ez. :)
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy FÉG V4-es vízmelegítőm, amiben leégett a termoelem feje (emiatt rendszeresen lekapcsolt a gáz), így ezt az alkatrészt egy újra kicseréltem. A láng most már nem alszik el, viszont nem működik a biztonsági funkció: ha próbaképp elfújom az őrlángot, nem kapcsolja ki a gázt. Mi lehet a hiba? Pedig pontosan úgy raktam be az új termoelemet, mint ahogy a régi be volt rakva…
Két hete beépítettünk egy Celsius vegyeskazánt a már meglévő gázfűtéses rendszerünk mellé. (Baxi fali turbós+indirekt 120l+hidraulikus váltó+3padlókör+4radiátorkör) Az előremenőbe beépítettünk egy 12literes tágulásit, egy motoros szelepet, a visszatérőbe egy szivattyút. Ha a víz a vegyes kazánban 35fölé megy, akkor egy csőtermosztát kapcsolja át a motoros szelepet a vegyes felé, indítja a szivattyút, valamint kiiktatja egy relé a gázkazán termosztátját. A hidraulikus váltó utáni két szivattyút (ami annyi melegvizet vesz le a hidr. váltóról amennyi kell a házba) plusz egy csőtermosztát kapcsolja.
Azóta alig fogy gáz, és mivel rengeteg hulladékom van, így bátran nézek a tél elé.
A bajom a következő: ha a vegyes kazán felől megy a víz a rendszerre, és a gázkazán be akar kapcsolni melegvizet csinálni az indirektbe, nem mindig sikerül neki, tehát nem bír a gázkazán alján található mágnesszelep behúzni (kattog, pattog).
Szerintem az lehet a gond, hogy a visszatérőbe nem raktunk visszacsapószelepet, és így a vegyes kazán szivattyúja "rászív" a másik rendszerre. (pedig már a legkisebben dolgozik a szivattyú)
A legfurcsább az, hogy általában egy nap alatt (a vegyessel történő tüzelés alatt) csak 1X csinálja, máskor simán behúz.
Tudomásom szerint ezzel az a gond, hogy radiátoros fűtésnél általában "rövid" ideig megy a fűtés, így a padlós rész nem fog átmelegedni. Ezzel nincs túl nagy gond ha mondjuk 2 radiátoros helyiség fog közre egy pf-eset, mert átmegy a radiátorosból a meleg valamennyire. Ha viszont alsó/felső vagy jobb/bal részben van elosztva a két rendszer, akkor lehet hogy nagyon hideg lesz a pf-es részen.
Tavasszal mar felvetettem itt a problemamat, ami abban all, hogy padlofutes + radiatoros rendszeremben csak egyetlen szivattyu van (a kazan szivattyuja), igy jelenleg kenytelen vagyok kb. 50 fokos vizet hasznalni, kulonben a padlofutes keveroszelepe lezar, es igy nincs keringes a padlos reszben... Idohiany miatt meg nem volt idom foglalkozni ezzel a problemaval, de jovo tavasszal mindenkeppen szeretnem megcsinaltatni.
Az egyik megoldas ugye az lenne, hogy beszerelek egy plusz szivattyut a padlofutes korbe. Ez mindossze azert nem szimpatikus, mert plusz elektromos fogyaszto, es az eloszotszekrenybe is neccesen ferne be.
A masik megoldas pedig az lenne, hogy a radiatorok visszatero agat kotnem a padlofutes eloremeno agara. Allitolag ez a megoldas ki volt mar vesezve itt a forumon, de eddig nem sikerult megtalalom azt a reszt, ahol errol volt szo. Tudnatok nekem segiteni abban, hogy mi ennek a rendszernek a hatranya (ha van)? En kicsit attol felek, hogy ez sem mukodne tokeletesen plusz szivattyu nelkul... Bar gondolom ez attol is fugg, hogy hany fokos a radiatorokbol visszatero viz. Most az 50 fokos vizzel jol mukodik a rendszer, tehat ha max ennyi lenne a visszatero, akkor mukodne a valtoztatas. Itt egy kep, hogy hogyan kepzelnem el a dolgot:
A sargaval jelolt reszeken megszuntetnem a csoveket, es a piros (eloremeno) es kekkel (visszatero) jelolt uj atkoteseket hoznam letre (jobb oldalon vannak a radiator osztok-gyujtok). Mi a velemenyetek?
Pontosan emiatt célszerű a hálóba tenni, hogy ott lesz 18-20 C fok, míg a nappaliban 22.
Eleve termosztátot csak a legnyugisabb helységbe célszerű tenni, ahol nincs jövés-menés, nincs huzat, nincs örökös szélmozgás. Erre nagyon alkalmas a hálószoba. Főleg, ha az amúgy is a leggyorsabban kíhűlő...:)