Keresés

Részletes keresés

Leszállópálya Creative Commons License 2016.01.06 0 0 63170

A befejezést én is erősen javallom!

Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 63169

Én befejezem. Te nyertél. El kell fogadnom, hogy a vadkapitalizmus meg a mutyi előbbrevaló szempontok, mint a repülős élmény. De legalább ebben a topicban ne kelljen ennek örülnöm :-(

Előzmény: malazs (63167)
malazs Creative Commons License 2016.01.06 -1 1 63167

Ne terelj! Ott a konkrét link arra válaszolj meg arra amit írtam! Már megint próbálsz kimosakodni a szarból!

Előzmény: Vgyuri1946 (63165)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.06 -1 0 63165
OFF

Na ugye, hogy nem bírtad ki, hogy összekeverd a szezont a fazonnal, megindokolandó, hogy a repülőklub miért nem fizeti ki azt a kezelési költséget, amit a Wizair nem fizet ki a reptérnek, hogy fenntarthassa a nyomott árait?

En meg akkor is megmondtam, HOGY MAJD HA annyi utas lesz, hogy naponta 1 helyett 6 járat megy Londonországba, akkor lehet az egyiket Debrecenből indítani, mer a kelet-magyar és nyugat-román utaszám is nőni fog. Én nem azt mondtam, hogy ez SOHA SEM fog bekövetkezni, csak azt, hogy 2010-12 ben ez még nem áll fenn. Azóta pedig pártunk és kormányunk "áldozatos munkája" révén ez a folyamat felgyorsult. De nem a ki és főleg beutazó turizmusé, üzleti repülése :-(

ON

Azt pedig, hogy Debrecen adófizető polgárainak nincs joga a saját repülős élményekhez, nem magyarázza meg a JFK futóvendégeinél indokolt tarifa alkalmazása az állandó "benntlakókra" a még sajnos nagyrészt kihasználatlan DEB-en, miközben ez a repülőtértől semmilyen többletráfordítást nem igényel.
Előzmény: malazs (63164)
malazs Creative Commons License 2016.01.06 0 0 63164

Még akkor leírtuk neked sokan hogy mennyi magyar határ közeli transzferezik BUD-ra és indulnak onnan. Ugye nem egy hónap alatt lett ennyi utas?! Fogalmad sincs mennyi meló volt és van ebben hogy innen járatok üzemelnek, továbbá sajnos még sokan ezt sem tudják Békés,Szabolcs,Borsod,Szolnok megyékben, illetve a határ túloldalán. Az elmúlt hetekben igen csak sok román transzferest láttam még mindig BUD-on, igaz nálunk a Németországba tartó járatok még nem jelentek meg, ez nagy áttörés lehet, bár a LH-nak még picit faragni kellene az árakon, mert a jelenlegi 48300.- ft-os oda-vissza ár picit még eltúlzott szerintem, bár ha a transzfert belevesszük BUD-ra akkor már nem annyira.

Előzmény: Vgyuri1946 (63157)
malazs Creative Commons License 2016.01.06 0 0 63163

Saját meglátásom szerint az lesz itt a sportrepülők problémája hogy át kell esniük egy UB ellenőrzésen, ennek is fizetni kell a díját, HC által irányított légtér, mely szintén díjköteles. Ezek ugyebár már nem reptéri vagy tulajdonosi hatáskörbe tartoznak, Schengeni határról és irányított légtérről beszélünk. Erre jön rá a 25€-s leszállási díj+ a hangárbérlés díja. Na ez utóbbiak ami reptéri és tulajdonosi hatáskör.

Előzmény: malazs (63162)
malazs Creative Commons License 2016.01.06 0 0 63162

Ennek tükrében majd megkérdezem már a másik félt is hogy mi is a valóság. Mert eddig ez csak egyoldalú hőbörgés, és ez arról az oldalról ahonnan mindennel próbáltak már érvelni az itteni kereskedelmi repülés ellen.

Előzmény: malazs (63161)
malazs Creative Commons License 2016.01.06 0 1 63161

Amúgy meg megy a szájtépés a semmiről.

 

Mikor is a dokumentum szerint Vgyuri megint csak ferdít! 10.oldal 6.2 pont!

http://www.debrecenairport.com/wp-content/files/airport_charge.pdf

Előzmény: erchegyia (63159)
malazs Creative Commons License 2016.01.06 0 0 63160

Nincs olyan hogy 10,5t ;-) Ha megnézed minden megkezdett 1000kg....  Tehát a 10,1t-s gép az 11t

Előzmény: erchegyia (63159)
erchegyia Creative Commons License 2016.01.05 0 0 63159

Hát nem. Mégis inkább azt furcsállom, hogy egy 10t gép több leszállási illetéket fizet mint egy 10,5t :)

Előzmény: malazs (63148)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.05 -1 0 63158

Nem én kezdtem. Én csak egy repülő élményről számoltam be és hozzátettem egy mondatot tájékoztatásul, hogy kerültünk oda.

 

De ha már itt vagy, esetleg nagyságrendileg elárulhatnád, mennyit fizetnek Péren a repülőklubok és a magángépek tulajdonosai a hangárért és a le/felszállási műveletekért. Igaz, ti nem vagytok Ferihegyhez mérhető légikikötő, nálatok csak üzleti alapon bonyolított forgalom van, nagy mellény nincs :-)

Előzmény: GYA (63156)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 63157

Úgysem fogod befejezzni, mert valamilyen hazugsággal el kell fedned azt a tényt, hogy amikor én ezt mondtam,  akkor 100, (most 500+) ezer magyar vendégmunkás volt Londonországban, Románia meg Bulgária meg éppencsak belépett az EU-ba, még nem sok utast küldtek.

 

A Xanga (te nevezted meg) meg nem fog arról beszámolni, hogy a repülőklub működése jelent-e egyáltalán bármilyen pluszköltséget a reptérnek, mert fogalmuk sincsenek a reptéri dolgokkal, nem az foglalkoztatja őket, csak a főösszeg. Az, hogy mennyi békát kell nekik lenyelni veszteségként, amit a baráti áron megkapott ipari parki részen kell (busásan) visszakeresni.

Előzmény: malazs (63155)
GYA Creative Commons License 2016.01.05 0 0 63156

Jajj gyerekek ne má'...

Már itt is?

malazs Creative Commons License 2016.01.05 0 0 63155

Reménytelen vagy.

A költségeket illetően fordulj a Xangához, szívesen elmagyarázzák mi mennyi, bár felesleges.

2012 meg nem 5 éve volt mikor is verted a melled hogy a Lutoni járat is csak az olimpia végét éri meg.

 

Befejeztem.

Előzmény: Vgyuri1946 (63154)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 63154

Te meg egy helyesírási hibát is hajlandó vagy szakmai felsőbbséged bizonytására felhasználni :-)

 

 

És a kapitalizmus törvényei egyáltalán nem tiltják az empatikus hozzáállást. A reptér semmit nem nyer azzal, hogy elzavarta a repülőklubot. Sőt, az eddigi 1-2 millió forintot, amit a klub évente kifizetett, elveszti, a megálmodott 10-15 millióra nem talál jó bolondot. Persze az is lehet, hogy nem is kell, a háttérben már megvan az a "csókos", akinek jó lesz a repülőtérhasználata 100-150 ezerérét is. Lehet, hogy ez éppen te vagy - szolgálataid jutalmául :-?

 

A szovjetek idején, a hidegháború tetőpontján a katonai repülőtér technikailag nem volt alkalmas a sportrepülés bonyolítására. De az akkori állam és vezetése nem tekintette ellenségnek a sportrepülést, és gondoskodott helyette méltó elhelyezésre Hajdúszoboszlón. És adott anyagi támogatást, hogy ne a papa milliói döntsék el, hogy kiből lesz akár profi pilóta is, a katonai vagy a polgári repülésre.

 

A szovjetek hozzáállást még évekig viszasírták a repülőklubok. Sok technokai segítséget kaptunk cserébe mindössze azért, hogy évente egyszer mi adtuk a műsort a szovjet légierő napján, meg néha elvitték repülni a főnököket, hagy lássanak már újra légcsavart maguk előtt :-)

 

Egy tipikus példa, amit a jelenlegi reptérvezetés is megszívlelhetne. Amikor egyszerre volt üzemnap Hajdúszoboszlón a vitorláknak, Debrecenben a MiG-27eseknek, nem pecsételtették le a szoboszlói hangárajtót, bár megtehették volna. Ehelyett 500 méterről 900 méterre emeltették a szoboszlói reptér feletti iskolakört, és a szoboszlói starthelynél ott űlt rádióval a kezében a szovjet repvez-helyettes és összevaslta az indításokat.

Előzmény: malazs (63153)
malazs Creative Commons License 2016.01.05 0 0 63153

Mint írtam téma lezárva. Mindig megmagyarázod a megmagyarázhatatlant, lezseren egyszerűsítesz, próbálsz kimosakodni. Fogadd már el piacgazdaság van, ha egy üzemeltetőnek költségei vannak, azt ki is kell gazdálkodnia, nem működik puszira a történet. Mikor az oroszok itt voltak akkor miért nem verted az asztalt hogy nem repkedhetnek a reptéren?!

Előzmény: Vgyuri1946 (63152)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.05 0 1 63152

Tényleg off, ez a topic a repülési élményekről szól, ami Szilveszter napján néhány embernek megadatott - ha nem is az anyarepterökön, de 60 km-rel odébb. Én eddig egyetlen topicból távoztam, ahol az a norma, hogy az 5 évvel ezelőtti teljesen más helyzetben leírt vélemyényemet a fejemre olvasása jelentik a szakmaiságot. Te ugyanezt csinálod, nem tudom milyen indíték alapján magyarázod ezen a topicon is a debreceni reptér jelenlegi üzemeltetőjének bizonyítványát azzal, hogy a 25 évvel ezelőtti MHSZ-el (ahol kevésbé eleresztett fiatalok és idősebbek ezrei lehettek pilóták) veted össze a mai sport és hobbirepülőket.

 

Kiváncsi vagyok, ezen a topicon hány ember osztja a véleményedet, hogy az ország 2. legnagyobb városának 80 éves repülőklubjának nincs helye a város légterében, mert (vad)kapitalizmus van. Meg úgy általában, bárhol másutt, ahol nem bizonyos erők "miért jó ez nekünk" doktrinája érvényesül.

 

Előzmény: malazs (63150)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 63151

A leszállási illleték kérdésében lezseren egyszerűsítettem, aki a valóságban ért a repüléshez, az tudja, hogy tökmindegy, milyen néven vannak a tételek a számlában, a lényeg az utolsó sorban a végösszeg. Egy biztos, légiirányítási díj nem szerepel köztük. Akkor sem fog, ha a HC nem bedolgozó lesz, hanem állami hatósági szerv, Ferihegyen sincs ilyen tétel a számlában. Én már láttam general aviation számlát Ferihegyről. Te is láttál?

 

A repülőtér használati illetéke egyébként csak egy apró része a vállalatpolitikának. Ahol az a cél, hogy mindenki repülni tudjon, és a kieső szabad időkben, amiből Debrecenben még jó sok van, a keveset fizető is jobb, mint a semmi, ott megoldják a feladatot. Wiener Neustadt és Kassa jó és közeli példák, hogy van empatikus megoldás. Ahol meg valaki nagy ember kiadta a parancsot, hogy a kisgépeket el kell takarítani a debreceni légtérből, akkor bármilyen eszköz meg felelő, ami nem sért jogszabályt. Ha mégis is sértene, a mai Mo.-on akár visszamenőlegesen is módosítani lehet a jogszabályt, hogy a debreceni repülőtéren csak lila-fehér színű gépek szállhatnak le esztétikai okokból. A Lajtán túl nem jelent problémát, ha a 23L pályán egy B737, a 23R pályán meg egy movit vár az irányítás engedélyére.

Előzmény: malazs (63147)
malazs Creative Commons License 2016.01.05 0 0 63150

Amúgy pedig ez itt off, kiléptem az értelmetlen vitából, épp elégszer bebizonyosodott már hogy igen tévesen látod a dolgokat, számtalan topicban járattad le magad, írtál hülyeségeket,aztán elsunnyogtál.

 

Részemről lezárva.

Előzmény: Vgyuri1946 (63146)
malazs Creative Commons License 2016.01.05 0 0 63149

A HC-t ne keverd a Tréner Kft-vel.

Előzmény: Vgyuri1946 (63146)
malazs Creative Commons License 2016.01.05 0 0 63148

Köszönjük ;-) Akkor ott sem tacsengózhatnak kényük-kedvük szerint fillérekből.

Előzmény: erchegyia (63145)
malazs Creative Commons License 2016.01.05 -1 0 63147

Nem kicsit vagy te eltévedve!

 

A leszállási illeték nem foglalja magában a gép teljes kiszolgálását! továbbá nézd csak meg amit a fórumtárs is linkelt! BUD-on 10 tonnáig 1 kategória van!

 

Amit te téglajegy néven emlegetsz,abból gyakorlatilag semmi sincs, ezt az aszfaltot meg bizony ha nem is a Xanga készítette,de bizony fizette és fizeti, csakúgy mint számtalan más dolgot, fejlesztéseket, határőrizetet, tűzoltóságot (mert ugye nálunk ezt nem az állam fizeti) és még sok-sok mindent.

 

Tudomásul kell venni, itt ennyi a költség, ha sok akkor máshová kell menni. Szoboszló és Nyíregy miért is nem jó?!

Előzmény: Vgyuri1946 (63146)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63146

Hol is írtam én, hogy ingyen kapja az irányítást? De nem is erről van szó, a HC a debreceni reptéren a reptéri kft. alvállalkozója, a reptér az egész műszakért fizet fix összeget, nem az egyes műveletekért. Nyilván te úgy gondolod, hogy az "egy király, egy cigány" elven ex has a 10 kisgépes múvelet 5x annyit fizessen, mint a 2 nagygépes.

 

Egy nagygép kezelése, kiszolgálása a sokszorosa saját pilótája által kezelt kisgépének, de jóval kisebb egy kereskedelmi forgalomban érkező kisebb gépének is, aminek felvezető kocsi kell, földi mozgatók stb. Ezért a repülőtér maga dönti el, hogy kivel mit fizettet. Üzleti alapon működő reptereken is vannak a legalsó kategóriában 10-150 euro közötti díjak. A debreceni repülőtér üzemeltetője az igen széles kategórián belül a legkisebb gépekre a legnagyobb díjat szabta ki - nyilván nem a kisgépes forgalmat fejlesztendő. Hallottunk olyan rádióforgalmazást, ahol az érkező külföldi movitnak megmondták a 130 euró árat, erre azt mondta, hogy akkor megy Békéscsabára 15 euróért.

 

Igenis a sportrepülés ellen vagy, mert 25 év után még mindig az MHSZ időkre hivatkozol és míg a sportrepülők egy méltányos árat már 5-10 éve fizetnek még a saját klubjuk repterén is, te még a "pufajkás" ingyen benzint emlegeted. A debreceni repülőklub eddig is fizetett az X-nek, ezt emelték fel most egy nagyságrenddel.

 

A repbenya árát az állam szabja meg, a mai kisgépek által használt autóbenzinét úgy szintén. Nem a reptérüzemeltető költségét terheli a sportgépek ellátása, de persze tisztességes áron ő is komkurálhat a MOL-lal, meg a többivel, és akkor a pilóták nem a benzinkútról hoznák marmonkannában a benzint.

 

A repülőklub mekkora területet betonozott le?

 

És a jelenlegi üzemeltető mekkorát? Ha konkrétan érdekel, a ma is használt beton bitumenes hézagtömítését a DRC végezte valamikor 1996 körül. Miközben nem is használta. De ez nem is lényeges, az akkor még  baráti együttműködésbe ez is belefért.

 

Amúgy a  repülőteret eredeileg a repülőklub építette téglajegyekből, "társadalmi munkával" - természetesen nem kevés állami és városi támogatással. Amikor a háború miatt a jelenlegi reptér "bevonult", a város még tudta, mi a kötelessége, új repteret épített Nyulason a sportrepülőknek. Amikor 1948-ban a társadalmi repülőklubokat és reptereiket szocializálták, a debreceni is erre a sorsra jutott.

 

Ennek alapján 1992-ben az újra önálló Debreceni Repülő Club kárpótlásként visszaigényelhette volna az akkori repülőtér arányos részét. (kb. 15%) De ezzel bekevert volna a városnak a teljes reptér hasznosításáról szóló terveibe, ezért a város saját hatáskörben kiadta az arányos részt, 3 hangárt, illetékmentességet sőt még némi pénzt is a kezdeti költségekre. Azzal, hogy a debreceni repülőklub(ok) mindig otthon lesz(nek) a debreceni repülőtéren. Működött is 15 éven keresztül jól-rosszul.

 

Ez az, amit elfeledtek belefoglalni a repülőtér legutolsó kótya-vetye szerződésébe. Az új üzemeltető pedig úgy döntött, hogy a reptér kb. 200 millió üzemi veszteségét jelentősen  kompenzálni fogja a sportrepülőkre kivetett 10-15 millió sarccal :-)

 

De nyilván nem ez volt a cél, hanem mivel a maradék sportrepülők műszaki és szakmai szempontból teljesítették a nemzetközi kereskedelmi repülőtér és a CTR légtér  használatához szükséges feltételeket, ki nem tilthatták őket, el kellett érni, hogy maguktól menjenek el.

Előzmény: malazs (63144)
erchegyia Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63145
Előzmény: malazs (63140)
malazs Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63144

Az megvan ugye hogy HC irányítás lesz?! Annak a költségét állja a Xanga szerinted, a kisgépesek meg kapják ajándékba? Nemzetközi reptér esetén van pár kritérium aminek a reptérnek meg kell hogy feleljen, ezek pedig igen csak költséges mulatságok. A repülőklub mekkora területet betonozott le? Mekkora vagyonnal szált be hogy ingyen kellene használhassanak egy nemzetközi repteret?! Nem a sportrepülés ellen vagyok, de ez már nem az MHSZ-es időszak hogy az állam csecsén lógva lehessen ingyen repkedni az adófizetők pénzéből, vagy netán egy magáncég költségére. Nem kell más f@szával verni a csalánt, ennyi....

 

Reklamálni meg magasabb szinten kellene hogy a repbenya jövedéki adójából vegyenek vissza, akkor a kisgépesek is elégedettebbek lennének, az helyett más költséget tudnának fizetni, az állam számára meg az ebből befolyó adó épp egy jelentéktelen összeg.

 

Mondtam már sokszor, ez a piszkos kapitalizmus, itt nincs ingyen semmi! Tudom hogy van aki ezt 25 év távlatából sem képes megérteni, azzal meg nincs mit kezdeni. Az üzemeltetőnek igen csak vaskos költségei vannak, így nem kell meglepődni hogy ő sem ad ingyen semmit.

Előzmény: Vgyuri1946 (63142)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63143
Te akkor alkalmi idegenforgalmi szájtátó voltál, ennyivel segítetted a repülőtér fenntartásában a kisvárost :-)

Szerencsére állandó bérlők, üzleti vállakozások is vannak, így nem buknak annyit az államtól ajándékba kapott ingatlanon. A debreceni repülőklub tagjai és vendégeik a hangárbérleti díjon felül tisztességes határokon belül persze nem fizetnek belépődijat.

Kunmadarasról nem tudom, hogy a legnagyobb volt-e a VSZ szovjet támaszpontjai között, de Mo.-on az volt, már csak azért is, mert a többin 1-1 ezred volt, ezen meg 2.

Lehet, hogy régen mezőgazdasági területeket vontak ki, most viszont a kerítésen belül is vannak kukoricatáblák, egyebek. És még sok szabad terület, használaton kivüli épület áll üresen, többek között egy komplett házgyári elemekből álló lakótelep kórházzal, iskolával, kultúrházzal.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (63141)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63142
Nincs ilyen kategorizálás. Minden repülőtér maga szabja meg, hogy mennyit kér a szolgáltatásaiért, mitlyen üzletpolitikát alakít ki. Mit akar csinálni. Ferihegyen nyilván nem akarnak sárkányrepülőket bekeverni a percenként érkező nagygépes forgalom közé. Nyilván ez a probléma fennáll a debreceni napi 1-2-3 nagygépes forgalomnál is:-) Egyébként Wiener Neustadtban feleennyi a handling költség. A város repülőklubja - mert ott az a tárgyalópartner, nem kezelnek minden tagot egyéni futóvendégként - tovább kedvezményeket élvez. A cégnek el kellene dönteni, hogy Debrecen város reptere-e, vagy a Wizzair-é. Nyilván úgy gondolják, hogy egy nemzetközi légikikötő imázsát menyire rontja el, ha hétvégén "szennyezi" a légteret 3-4 kisgép. Mindenesetre köszönjük a jótanácsodat, hogy 80 év után a repülőteret anno létrehozó sport- és hobbirepülők takarodjanak a város légteréből, amit nyilván városod iránti olthatalan szereteted diktál:-)
Előzmény: malazs (63140)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63141

Én voltam Kunmadarason, és csak a belépőjegy volt 500 Ft, hogy körülnézhessek.

Egyébként állítólag ez a Szovjetunión kívüli legnagyobb szovjet repülőtér (nem tudom, mennyire hiteles az infó), és kétszer tette tönkre Kunmadarast: először, amikor Horthy idejében építeni kezdték, mert a mocsaras vidéken a legjobb termőföldeket kellett kisajátítani egy nagy repülőtér építéséhez. másodszor, amikor kiürítették a szovjet kivonuláskor, mert addigra már a fél város ott dolgozott polgári alkalmazottként.

Előzmény: Vgyuri1946 (63139)
malazs Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63140

BUD-on mennyit kell fizetni? Mert ugye ha forgalomban nem is, de kategóriában azonos Nemzetközi reptérről beszélünk és nem sport reptérről, de ugye van sport reptér Szoboszlón is, vagy ha már aszfalt csík kell, ott van Nyíregyháza is pl.

Előzmény: Vgyuri1946 (63139)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.04 0 0 63139

Szikveszteri "csúcsforgalom" a kunmadarasi repülőtéren. Résztvevők a debreceni repülőtérről elmenekült kisgépesek. (Aki nem tudná, miről van szó, a debreceni repteret üzemeltető teljesen saját hatáskörben, hogy egy együléses sárkánynak ugyanannyit kell fizetni le/felszállásért - elvileg minden oktatási " tacsengó"-t is ide számítva - mint egy 2000 kg-os üzleti gépnek.)

 

Vagy ez a Repülőszerencsétlenség topicban ON?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!