eredetileg szarvaskormányu traktoron volt,de ahogy nézegettem több félére is ráépitették.legalább egy félét kéne kifognom.azt tudom hogy 16-os kerék volt rajtuk.
hello.nekem van egy alfred berning di7-es motorm,de sajnos csak a motor.ehez keresek eredeti hajtást,váltot,kerekeket.jo lenne ha valaki tudna segiteni.a motorrol anyit tudok hogy kézi inditásu 425köbcentis egyhengeres léghütéses.az 50-60-as években lett gyártva.sajnos a neten nem sokat lehet megtudni rola.
Egy 1956-ban gyártott Fordson Major traktorhoz keresek vezérműtengelyt. A gép eddig napi használatban volt és tökéletesen működött, de sajnos közvetlenül a meghajtó fogaskerék mögött eltörött a vezértengely. Valaki tud olyanról aki ilyet esetleg javít !
Új vagyok itt, mivel régi vágyam most vált valóra, és szereztem egy veterán traktort. A gép egy Steyr 188-as típus. A gépben WD 209-es, kéthengeres motor (nem az osztott hengerfejes) van. Szeretném rendberakni, és ehhez első lépésként némi dokumentációt szeretnék szerezni.
Esetleg nincsen valakinek ehhez a géphez alkatrész katalógusa, javítási utasítása? Kintről lehet rendelni, de egyszerűbb lenne ithon találnom.
Illetve ha valakinek van bármilyen, eladó alkatrésze a típushoz, az is érdekelhet.
Üdv mindenkinek!Volt egy UE28-asom jó pár éve.Mostanában találtam meg 3db komplett porlasztót és 1 db izzító gyertyát.Ha valakinek szüksége van rájuk,ajánljon értük valamit
Próbáld úgy az indítást ezeknél a nagyköbcentis motoroknál, hogy ne a sűrítésre húzd a dugattyút a berántózsinórral, hanem a felső holtpontra - és onnan rántsd meg.
A sűrítéstől megrántani ha végiggondolod a motordiagramot, veszélyes, mert lendület nélkül kezded sűríteni a gázkeveréket, aztán tíz fokkal a felső holtpont előtt meg is kapja a szikrát.
Felsőholtpontról meg legyőzöl egy kisméretű légritkulást, aztán onnan már csak a lendületet gyűjti a lendítőkerék.
:-) Napi gyakorlatod van kismotor indításban! A letekeredős madzagnak párja nincs! Nekem az MF 70-es szokta a vállamat kitépni (pedig könyv szerint van az előgyújtása), a végén már féltem behúzni. Aztán a JUMZ-ból kiindulva, levettem róla a behúzó szerkezetet és feltekerős zsinórral tökéletesen bevált!
Az RS katalógust jó lenne, ha másolásra meg tudnád szerezni! Megbízott már bennem vadidegen ember az alföldről is. Úgy csináltuk, hogy elküldte postán, én lemásoltam és visszaküldtem neki. A csomagba természetesen beletettem az ő feladási postaköltségét is! Levélként fel lehet adni, úgy olcsóbb (tudom, mert az asszony postás). Nekem ez az "eljárás" most is nagyon megfelelne, persze, ha Lentibe leugrasz egy saját vezetésű mozdonnyal, az is jó lesz :-)
Szervusz kedves mérnökferi, egy régi jóbarátomnak van kettő kéthengeres RS traktorja, és amellé tart egy alkatrészkatalógust.
Anno mikor elkezdtem a traktortulajdonlást, őtőle kaptam meg betekintésre a könyvet, ha kell neked, biztosan kölcsönadja most is.
Igenigen, sikerült megvennem a szomszédbácsi hagyatékából a huszonnyolcast, széjjelfagyott a blokkja, úgyhogy most egy másik blokkot próbálok összelegózni az eredeti alkatrészeiből.
Köszönöm a dícséretet, nem ügyesnek hanem szerencsésnek érzem magamat, bár a hibamentes üzemórák még irtó távolinak tűnnek...
A kezem már majdnem sebmentes, sajnos a fájdalommentesség eléggé arrébb van még.
Egy Sz100-as lánctalpast próbáltam bekurblizni (az indítómotorja elvileg beindul kézitekerentyűvel is), de az előgyújtás megtréfált. Nyolc napon túl gyógyuló módon vágta vissza a kurblivasat, szerencsére csonttörés-repedés nem történt.
Jövőre fix hogy megyek vele egy kört, és be is kurblizom majd. Sajnos Kiskunhalas környékén található, különben előbb kérném azt az indíthatóságot.
Szerintem azt a gyújtást a felsőholtpontra kellene tenni, úgy nem lenne ilyen visszapofázós.