Ebben igazad van,de mikor mondjuk a fuvarok 80%-a befér egy furgonba akkor teljesen felesleges a platós esetleg aluvanos felépítmény.Persze van még tényező dolog amit figyelembe kell venni!Fogyasztás például.A Felépítményes eszik olyan 12liter körül a furgon eszik 10liter körül.Ez 100km-enként 2liter spórolás.A 2 liter nem nagy különbség az tény,de ha veszünk például egy évet ahol a futásteljesítmény 100.000km akkor eléggé számottevő a spórolás!
Voltam Mercedes-Benzéknél is,de sajna a szívem csücske pici raktérrel rendelkezik.
Furgonról beszélek még mindig :o))
Azt tudom,hogy a Merci elbánik a 2tonnával simán.Pláne a Sprinter 316CDI csak hát az ár sem elhanyagolható tényező mivel 6,160,000HUF +jaffa amit kinéztem magamnak :ĐĐĐĐĐ
Gyenge pont a futómű annak felfüggesztése és a gumiabroncs.
Ezek mind a maximális terhelés és sebesség során fellépő statikus és dinamikus igénybevétere vannak méretezve. Ha csökken a sebesség (azaz lassabban magy a sofőr) akkor jobban túlterhelhető.
Természetesen nem állandóan lenne a 2tonna csak alakalmanként,ami elég ritka.
Az igazsághoz meg az tartozik,hogy már a hócipőm tele van a tachográffal,pláne hogy bejön ez a chippes lószar.
A szimpla kerék meg azért lenne jobb mert nagyobb a dobkerék közti távolság 30cm -errel ami nálunk nem elhanyagolható :ĐĐĐ a dobozok méreteiből adandóan.
Hát mért nem az eggyel nagyobbat akarod ilyen célra nyüstölni, pl. a 40-10D, 49-10D, 49-12D, vagy a 40C13 -ast? Igaz, nagyobb az összsúlyuk (40 -es típ: ~4000 kg, 49 -es típus: ~5000 kg), de garantáltan megterhelhetők 2-2,2 tonnával, és duplakerekesek.
Nincs valakinek véletlenül tapasztalata IVECO-Daily furgon terhelhetőségben?????
A szakirodalom 1 tonna raksúlyról ír ebben a példányban.De gondolom csak elbír olyan 2tonnát akár.Szimpla kerekesről kéne infó.
Ezt az alvázról próbáltam kikövetkeztetni mivel a BOXER is elbír 1,8tonna körül igaz akkor már kicsit a földön jön a segge :o))) mondjuk a Boxer gyári adata 1,5tonnát ír.
Ja ha már crash...láttam egy cseh nyergest 0 fülkével. Beleszállt hátulról egy másikba, amit még nekitolt az elötte állónak is. Semmi nem maradt a fülkéjéből. Hát szar látvány volt nagyon.
KODI, Egyedul ki szoktam pihenni, de ez most ilyen azonnali dolog volt. És igy most szerdáig itthon is lehetek ;) Egyébként eddig sose gondoltam, hogy az ember tud annyira fáradt lenni, hogy már nem is álmos. Na most pont ilyen vagyok...egyszerűen nem tudok elaludni. De érzem azt is, hogy nem vagyok 100%.
Road, Jaja, összejött :)) Ja és vettem egy kinti kamionos újságot. Fernfahrer névre hallgat, jó vastag, jó drága és még nem néztem bele. Majd ha találok valami érdekeset, beszkennelem ide is.
Road, Enni nem volt idom, a 3 nap alatt aludtam 3 orat osszvissz. 2 nemet lerako, 1 felrako franszeban, 1 nemetben, balfasz spannal. Se vezetni, se tajekozodni, se semmit nem tudott. Osztrakban raadasul elaludt menet kozben, egy Fix Kft-s FH legkurtje teritette magahoz. Na innentol ki az elso kutra, felszerelkeztem Redbullal es a 4 kezet lenyomtam inkabb 2 kezben. Hazafele ha van egy kis szerencseje, az o korongjaval osszeszedtem egy trafipaxot is a 8-ason...azt hiszem ez a legkevesebb amit erdemel az ilyen...
"hc-s F89 es volvorol van valakinek képe?egyet örizgetnek a nagykörösi úton is de teljesen el van zárva egy mühelybe.a múltkor amikor ott voltam nem tudtam lefényképezni.azt miért nem hordják kiállitásokra?"
Erről van egy pár perces VHS videom (úgy 1996-ból) az akkori Auto2 műsorból amint a HC-nál ezt az F89-es Volvo-t, egy Scania 140-est és a Csepel Kázmért (ami most kinnt van a kiállításon) felújjítják.
Logisztikai központot és gyártóüzemet telepít a Väderstad Logisztikai központot épít Magyarországon Európa egyik legnagyobb mezőgazdaságigép-gyártója, a svéd Väderstad. A kápolnásnyéki telephelyet úgy alakítják ki, hogy az később egy összeszerelő üzemmel, illetve alkatrészgyárral is bővíthető legyen. A nemrég elindult beruházási program első ütemének keretében még az idén több mint 320 millió forintos költséggel az egész térséget kiszolgáló logisztikai központot építenek. A várhatóan már az év végére elkészülő létesítményben egy nagy alapterületű alkatrészraktárat, bemutatótermet, szervizt, valamint egy irodai szárnyat is kialakítanak. A beruházás része lesz egy oktatóközpont, ahol a termelők, illetve gépkezelők elméleti felkészítése zajlik, míg egy 2,5 hektáros területen a gyakorlatban is ki lehet próbálni a különböző talajművelő gépeket - tette hozzá az ügyvezető igazgató.
Német járműgyártó készül Bicskére Összeszerelő üzemet épít Magyarországon a trélereket és nyerges vontatókat gyártó német Schmitz Cargobull - értesült a Handelsblatt. A beruházás a fővároshoz közeli Bicskén, egy 40 ezer négyzetméteres területen valósul meg. Az építkezés jövőre kezdődik, az első hazai összeszerelésű jármű pedig előreláthatólag 2007 második felében készül el.
én köbö 2 éve voltam a közlekedési múzeumban Pesten és nagyon tetszett!!!tök sok érdekes dolog van a kamionokon kivül.kamion sajna csak makettban van(egy hc-s ede+kázmér)
a belépö mellé ha fényképezni is akartál 500 ft-ot kellett (volna) kiperkálni!!!
Rábás képeket majd mélben küldök.olyanokat amik a fórumon is voltak fenn.
hc-s F89 es volvorol van valakinek képe?egyet örizgetnek a nagykörösi úton is de teljesen el van zárva egy mühelybe.a múltkor amikor ott voltam nem tudtam lefényképezni.azt miért nem hordják kiállitásokra?
9-10 százalékkal nőhetnek a fuvarozók költségei A fuvarozók érdekképviseletei sérelmezik, hogy a kormány nélkülük döntött az autópályadíjak jövő évre tervezett emeléséről - tájékoztatott a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) és a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary). fuvarozók számítása szerint a D4-es kategória 4-5,5 százalékos áremelése összességében mintegy 9-10,5 százalékos kiadásnövekedést jelent adóvisszaigénylő pozícióban lévő közúti szolgáltatók számára. Kalkulációjuk szerint ugyanis az kiegészül az áfa öt százalékpontos csökkentése miatt keletkező, visszaigényelhető áfacsökkenéssel. Az érdekképviseleti szervezetek levelet küldtek a miniszternek, amelyben konstruktívabb és hatékonyabb együttműködésre, és a korábbi megállapodás elveit tükröző döntéshozatali munkára kérik fel a kormány képviselőit.
Drágul a sztrádamatrica Januártól átlagosan 9,75 százalékkal kell többet fizetniük az autósoknak a sztrádamatricákért, de mivel a drágítás elsősorban a zömmel külföldi kamionok által használt négynapos matricánál jelentős - itt az ár 2000-ről 2750 forintra ugrik -, a magyar autósok ennél kisebb áremelkedésre számíthatnak. A személyautók négynapos matricája a nem nyári szezonban 1120 helyett 1170 forintba kerül majd, ami 4,5 százaléknál kisebb emelést jelent, a május 1-jétől szeptemberig tartó idegenforgalmi szezonban pedig 1460-ról 1520 forintra nő az ár, ami 4,11 százalékos drágítás. Az éves vignetta 5,7 százalékkal, 35 000 forintról 37 000 forintra drágul, a hetijegy ára 8,7 százalékkal, 2300-ról 2500 forintra emelkedik, a havié 7,7 százalékkal, 3900-ról 4500 forintra nő. A fuvarozók szempontjából legfontosabb, D4-es, 12 tonna tömeg feletti járművekre vonatkozó kategória heti, egy hónapos és éves matricáinak ára átlagosan 4-5,5 százalékkal emelkedik, az egynapos, jellemzően a nemzetközi tranzit teherforgalomban használt D4-es matrica ára viszont 37,5 százalékkal emelkedik meg. Változás az is, hogy januártól a Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom közötti 16 kilométeres szakasz díjkötelessé válik, és még idén csatlakozik a fizetős sztrádákhoz az M5-ös Kiskunfélegyházát Szegeddel összekötő újabb 49 kilométere is.
A nemzetközizés már csak ilyen :o(( állandóan úton vagy,sport tagyóból öltözködsz,konzerv kaját eszel,rohansz.Egy idő után lehet a barátnődet is más fogja ápolgatni.
Erre van egy megoldás: nem kell szerezni egyet és akkor nincs is kit elveszíteni. :)