Ebben igazad van,de mikor mondjuk a fuvarok 80%-a befér egy furgonba akkor teljesen felesleges a platós esetleg aluvanos felépítmény.Persze van még tényező dolog amit figyelembe kell venni!Fogyasztás például.A Felépítményes eszik olyan 12liter körül a furgon eszik 10liter körül.Ez 100km-enként 2liter spórolás.A 2 liter nem nagy különbség az tény,de ha veszünk például egy évet ahol a futásteljesítmény 100.000km akkor eléggé számottevő a spórolás!
Voltam Mercedes-Benzéknél is,de sajna a szívem csücske pici raktérrel rendelkezik.
Furgonról beszélek még mindig :o))
Azt tudom,hogy a Merci elbánik a 2tonnával simán.Pláne a Sprinter 316CDI csak hát az ár sem elhanyagolható tényező mivel 6,160,000HUF +jaffa amit kinéztem magamnak :ĐĐĐĐĐ
Gyenge pont a futómű annak felfüggesztése és a gumiabroncs.
Ezek mind a maximális terhelés és sebesség során fellépő statikus és dinamikus igénybevétere vannak méretezve. Ha csökken a sebesség (azaz lassabban magy a sofőr) akkor jobban túlterhelhető.
Természetesen nem állandóan lenne a 2tonna csak alakalmanként,ami elég ritka.
Az igazsághoz meg az tartozik,hogy már a hócipőm tele van a tachográffal,pláne hogy bejön ez a chippes lószar.
A szimpla kerék meg azért lenne jobb mert nagyobb a dobkerék közti távolság 30cm -errel ami nálunk nem elhanyagolható :ĐĐĐ a dobozok méreteiből adandóan.
Hát mért nem az eggyel nagyobbat akarod ilyen célra nyüstölni, pl. a 40-10D, 49-10D, 49-12D, vagy a 40C13 -ast? Igaz, nagyobb az összsúlyuk (40 -es típ: ~4000 kg, 49 -es típus: ~5000 kg), de garantáltan megterhelhetők 2-2,2 tonnával, és duplakerekesek.
Nincs valakinek véletlenül tapasztalata IVECO-Daily furgon terhelhetőségben?????
A szakirodalom 1 tonna raksúlyról ír ebben a példányban.De gondolom csak elbír olyan 2tonnát akár.Szimpla kerekesről kéne infó.
Ezt az alvázról próbáltam kikövetkeztetni mivel a BOXER is elbír 1,8tonna körül igaz akkor már kicsit a földön jön a segge :o))) mondjuk a Boxer gyári adata 1,5tonnát ír.
Ja ha már crash...láttam egy cseh nyergest 0 fülkével. Beleszállt hátulról egy másikba, amit még nekitolt az elötte állónak is. Semmi nem maradt a fülkéjéből. Hát szar látvány volt nagyon.
KODI, Egyedul ki szoktam pihenni, de ez most ilyen azonnali dolog volt. És igy most szerdáig itthon is lehetek ;) Egyébként eddig sose gondoltam, hogy az ember tud annyira fáradt lenni, hogy már nem is álmos. Na most pont ilyen vagyok...egyszerűen nem tudok elaludni. De érzem azt is, hogy nem vagyok 100%.
Road, Jaja, összejött :)) Ja és vettem egy kinti kamionos újságot. Fernfahrer névre hallgat, jó vastag, jó drága és még nem néztem bele. Majd ha találok valami érdekeset, beszkennelem ide is.
Road, Enni nem volt idom, a 3 nap alatt aludtam 3 orat osszvissz. 2 nemet lerako, 1 felrako franszeban, 1 nemetben, balfasz spannal. Se vezetni, se tajekozodni, se semmit nem tudott. Osztrakban raadasul elaludt menet kozben, egy Fix Kft-s FH legkurtje teritette magahoz. Na innentol ki az elso kutra, felszerelkeztem Redbullal es a 4 kezet lenyomtam inkabb 2 kezben. Hazafele ha van egy kis szerencseje, az o korongjaval osszeszedtem egy trafipaxot is a 8-ason...azt hiszem ez a legkevesebb amit erdemel az ilyen...
"hc-s F89 es volvorol van valakinek képe?egyet örizgetnek a nagykörösi úton is de teljesen el van zárva egy mühelybe.a múltkor amikor ott voltam nem tudtam lefényképezni.azt miért nem hordják kiállitásokra?"
Erről van egy pár perces VHS videom (úgy 1996-ból) az akkori Auto2 műsorból amint a HC-nál ezt az F89-es Volvo-t, egy Scania 140-est és a Csepel Kázmért (ami most kinnt van a kiállításon) felújjítják.
Logisztikai központot és gyártóüzemet telepít a Väderstad Logisztikai központot épít Magyarországon Európa egyik legnagyobb mezőgazdaságigép-gyártója, a svéd Väderstad. A kápolnásnyéki telephelyet úgy alakítják ki, hogy az később egy összeszerelő üzemmel, illetve alkatrészgyárral is bővíthető legyen. A nemrég elindult beruházási program első ütemének keretében még az idén több mint 320 millió forintos költséggel az egész térséget kiszolgáló logisztikai központot építenek. A várhatóan már az év végére elkészülő létesítményben egy nagy alapterületű alkatrészraktárat, bemutatótermet, szervizt, valamint egy irodai szárnyat is kialakítanak. A beruházás része lesz egy oktatóközpont, ahol a termelők, illetve gépkezelők elméleti felkészítése zajlik, míg egy 2,5 hektáros területen a gyakorlatban is ki lehet próbálni a különböző talajművelő gépeket - tette hozzá az ügyvezető igazgató.
Német járműgyártó készül Bicskére Összeszerelő üzemet épít Magyarországon a trélereket és nyerges vontatókat gyártó német Schmitz Cargobull - értesült a Handelsblatt. A beruházás a fővároshoz közeli Bicskén, egy 40 ezer négyzetméteres területen valósul meg. Az építkezés jövőre kezdődik, az első hazai összeszerelésű jármű pedig előreláthatólag 2007 második felében készül el.