E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Az árnyékokat és a jobbra tartást figyelembe véve a többi képen a 42709-t tükrözni kell! Ha feltételezzük, hogy kb. ugyanott haladt a fotós, akkor az almásderes is bizonyítja. :-)
Állandó kiküldött munkatársunk попов сергей jelenti Ivanovka környékéről:
42741 és 42742
Mindkettő Ivanovka környéke és tükrözni kell őket; a fényképező gép exponáló gombja rendszerint jobb oldalon van, és valószínűbb, hogy a katona jobbkezes, akkor a pisztolytáska is a helyére kerül.
Bizonyíték a 3. nyári Ivanovka képek és montázs.
Szerintem ezt el lehetne fogadni megfejtésként. Szergej okfejtése megtalálható itt.
A 42572-hoz nem került fel infó pedig bizonnyal ugyanott készült, ahol a 42709, a 42741 pedig egy korábbi hsz alapján ott ahol a 42572.
42572, 42741 és 42742 OROSZORSZÁGIVANOVKA (Voronyezsi terület, hoholszkiji járás), a felvétel a település déli határánál készült.
95291 Németország, Hamburg, kikötő, szemben a Louis Pasteur vitorlás és a Kaiser Friedrich óceánjáró hajó.
A KAISER FRIEDRICH 1898-ban készült el, 22 csomós sebességre és transzatlanti utakra tervezték, azonban a kívánt sebességet többszöri javítgatás után sem érte el így 1900-ban félreállították Hamburg kikötőjében (így látható a képen) és ott is állt 1912-ig. Ekkor egy francia cég vette meg, megtett pár utat BURDIGALA néven, de 1913-ban megint félreállították, ezúttal Bordeaux-ban. Ott is maradt 1915-ig, amikor a francia hadsereg rekvirálta és csapatszállító hajóként hasznosította. Ezt sem tartott sokáig, ui. 1916-ban görög területen egy német tengeralattjáró által lerakott aknára futott és elsüllyedt. Ma is ott fekszik 70 m mélyen 37°40′N 24°17′E és búvárok kedvenc célpontja. A vitorlás nevőből az L... PA... olvasható, a LOUIS PASTEUR is Hamburgban állomásozott 1903-tól.
Szerintem ez is tükrözött, de töprengést okoz. A két (már elveszett) kupolás tornyot akkor láthatnánk ilyen szögben ha ez a kapu kb. az ulica Kralja Milana főút közepén lenne, de ott nincs és nem is volt. Ezenkívül az épület keleti és nyugati homlokzata is különbözik.
>>>
Fényképet nem találtam, csak rajzot arról, hogy nézhetett ki a három palota egymás mellett 1900 körül:
Balra az 1884-ben épület Stari Dvor, középen a Stari Konak (hívják Stari Dvorec-nek is) vagyik Régi rezidencia, ennek helyén később a Király park volt, ma az Andricev tér van, jobbra a Mihály fejedelem palotája, aminek helyére épült a Novi Dvor. A Stari Konak előlről: hátulról: https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B8_%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BA
Csak arra tudok gondolni, hogy miután lebontották a Stari Konak-ot, a képen látható átjárót építették ki a Mihály fejedelem palotától a Stari Dvor felé.
javaslat: 9022 SZERBIABELGRÁDulica Kralja Milana, a Régiszerb királyi palota (Stari Dvor), jobbra Mihály szerb fejedelem egykori palotája. Utóbbi helyére épült 1911-ben az Új szerb királyi palota, a Novi Dvor. https://en.wikipedia.org/wiki/Novi_dvor
95051 Olaszország, Róma, Forum Romanum, előtérben a egyik Traianus dombormű (jelenleg a szomszédos Curia Julia-ban található), háttérben a Septimus Severus diadalív. A domborműveket Traianus eredetileg egy ismeretlen másik helyen állította fel, a késő antik korban hozták a képen látható helyre, ahol 1872-ben megtalálták. Később átvitték őket az innen pár m-re levő felújított Curia Juliába.
Szlovákia, Besztercebánya, Horná ulica a Námestie tefana Moyzesa (Mátyás tér) felé, háttérben a Barbakán és a Szűz Mária Mennybemenetele templom tornyai