Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Roadtrain Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10544
Gasolin Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10543
""a lwgtöbb ingyen használható szájtra lehet feltölteni videót" <- ezt nem ismerem de ha te mmondod. a gportal-al már én is próbálkoztam de az tényleg retek. "

Ha kell még hely ahova feltöltheted:
Scambia max. 25Mb
Rapidshare max. 50Mb
Feltöltés után kapsz egy linket, és azt a címet kell belinkelned, ha az akarod, hogy más is le tudja tölteni. Ha kell még ilyen ingyenes tárhely akkor szólj! Ha nagyobb mint a megadott méret akkor winrar-al szét kell darabolni és több menetben feltölteni.
Előzmény: manf2000 (10534)
_Gabesz Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10542
Akkor kifogtad te is...
Azt hiszem a kávés történet után megmondtam volna neki, hogy üljön föl az első vonatra azt húzzon haza. Majd veszek valahol egy plüssmedvét azt beültetem a helyére ha nagyon egyedül érzem magam :))
Előzmény: poiuzf (10541)
poiuzf Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10541
Ez is olyan tájban. És kávéfőzés címszó alatt szétszórta a darált kávét, aztán amikor megfőtt megégette a kezét és kiöntötte a 3/4-ét. A tél kellős közepén éjszaka kiszáll hugyozni és nyitva hagyja az ajtót 3-4 percre miközben én alszom. Arra ébredtem hogy megfagyom és a szemembe világít a belső lámpa (természetesen én alszom a felső ágyon mert nem bír felmászni!!). A végén Csehországban annyira nézte a k*rvákat hogy félig becsúsztunk az árokba. Jó volt na.
Előzmény: _Gabesz (10538)
_Gabesz Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10540
Bevallom én a 2. nap már a szememet se mertem becsukni. Csak kissé bosszantott, hogy mikor mondom neki merre menjen, akkor nagy ivben leszarta. Merthogy ő ismeri a környéket és 20 éveket kamionozott.
Előzmény: poiuzf (10539)
poiuzf Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10539
Úgy a jó ha elalszol és 100km rossz irány figyelsz hogy itt mit csináltok. Mentünk volna Zinnwald felé Csehbe Liberecnél ébredtem fel. Az a négy kezes Dán fuvar végig problémás volt. Németeknél minden autópálya leágazásnál 50re lassít nehogy mégegyszer eltévedjünk. Dániában nem találja az autópályapihenőben a benzinkutat nem tudunk adójegyet venni. De volt jó társam is.
Előzmény: _Gabesz (10537)
_Gabesz Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10538
Hozzáteszem lehet, hogy a korkülönbség se volt valami ideális ő 60+ és a halál közt, én meg 25.
Kb nagyfaterom lehetett volna...
Előzmény: _Gabesz (10537)
_Gabesz Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10537
Naja :)
Mentem már jó spannal is, de aki állitólag 20 év kamionozás után Bécsnél már eltéved...vagy már Fehérvárnál nem találja meg az autópályát, arra inkább nem mondok semmit.
Előzmény: poiuzf (10535)
_Gabesz Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10536
Nagyjából én is ezt irtam :)
Ezek a speciális eseteket viszont jó tudni. Ezt akkor a korong hátuljára kell ráirni? Majd ráirom, hogy stau volt, nem tudtam időben megállni :D
Előzmény: Roadtrain (10532)
poiuzf Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10535
A négy kezes akkor király ha olyan emberrel mész aki mellett nem mersz elaludni.
Előzmény: _Gabesz (10526)
manf2000 Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10534

Köszi

 

A startlapot még nem néztem de az atw-re nem lehet feltölteni videót ingyé csak valami jogosulást kell venni és akkor mehet a feltöltögetés. :)

 

"a lwgtöbb ingyen használható szájtra lehet feltölteni videót" <- ezt nem ismerem de ha te mmondod. a gportal-al már én is próbálkoztam de az tényleg retek.

 

Nos köszi +1* 

 

 

Előzmény: deps (10512)
Roadtrain Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10533

Mik vannak a www.kff.hu oldalon :o))

 

KÖZLEMÉNY

az ólomból készült kerékkiegyensúlyozó nehezékek használatának tilalmáról.

Roadtrain Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10532
VEZETÉSI ÉS PIHENŐIDŐRE VONATKOZÓ ELŐÍRÁSOK:

 

Fogalmak:

 

Megszakítás: legalább 15 perces időtartam, mely alatt a gépjárművezető szabadon rendelkezhet az idejével

 

Pihenőidő: legalább 1 órás időtartam, mely alatt a gépjárművezető szabadon rendelkezhet az idejével

 

Hét:                               hétfő 0.00 óra és vasárnap 24.00 óra közötti időtartam

 

Nap:                               0.00 óra és 24.00 óra közötti időtartam

                  

Vezetési időszak:  a napi munkaidő kezdetétől a legalább 8 órás pihenőidő végéig tart

                                                 24 ill. 30 óránál rövidebb lehet, de hosszabb nem (ld. napi pihenőidőnél)

 

Vezetési idő:

 

Naponta:   Két napi, ill. napi és heti pihenőidő között nem haladhatja meg a 9 órát.

                                   Hetente 2 alkalommal 10 órára hosszabbítható

 

Hetente:    56 óra, mivel a hatodik vezetési időszak után kötelező heti pihenőt beiktatni.

Nemzetközi, nem menetrend szerinti személyszállítás esetén 65 óra, mivel a tizenkettedik vezetési időszak után kötelező heti pihenőt beiktatni.

 

Kéthetente:  90 óra  (bármely egymást követő két héten)

 

Megszakítások:

 

Minden 4,5 órás vezetési időszakot 45 perc olyan szünetnek kell követnie, amikor a járművezető szabadon rendelkezik az idejével. A 45 perc felosztható 2 vagy 3 legalább 15 perces részre. (A 15 percnél rövidebb megszakítás beleszámít a vezetési időbe, valamint minden 45 perc megszakítás teljesítése után ismét 4,5 óra vezetési idő következhet.)

Megszakításnak minősülhet több vezetővel közlekedő jármű esetén a jármű haladása közben nem vezetéssel töltött idő, a várakozással töltött idő, valamint ha  a járművet útjának egy részén komppal vagy vasúton szállítják, az eközben eltöltött idő.

 

Napi pihenőidő:

 

-         Minden 24 órás időszakban a járművezető számára legalább 11 egymást követő órából álló pihenési időszakot kell biztosítani. A pihenőidő hálófülkével rendelkező és parkoló járműben is eltölthető.

-    A napi pihenési időszak egy héten (hétfő 0.00 óra és vasárnap 24.00 óra közötti időtartam) legfeljebb háromszor 9 egymást követő órára csökkenthető. A csökkentést a következő héten oly módon kell pótolni, hogy annak legalább 8 órás pihenési időszakot kell kiegészíteni.

-    A napi pihenőidő 2 vagy 3 részre megosztható. Az utolsó rész időtartama legalább 8 egymást követő óra kell legyen. Az összes napi pihenőidő ekkor 12 óránál kevesebb nem lehet.

-    Ha a járművet útjának egy részén komppal vagy vasúton szállítják, akkor a 11 egymást követő óra napi pihenési időszak egyszer, legfeljebb 1 órára, a be- vagy kiszállás idejére  megszakítható. Ekkor a pihenési időszak – a megszakítással együtt – legalább 13 egymást követő óra kell legyen. Hálóhelynek a teljes pihenési időszak alatt a járművezető rendelkezésére kell állni.

         A kompon vagy vasúton eltöltött idő hálóhely rendelkezésre állása esetén a megosztott napi pihenő részének is tekinthető.

 

-    Ha két vagy több járművezető áll rendelkezésre folyamatosan a jármű vezetésére, minden 30 órás időszakban minden vezetőnek legalább 8 egymást követő órán át tartó pihenőt kell tartania. A pihenőt mozgó járművön nem lehet megtartani.

         (Állandóan több járművezetőnek kell utaznia a járművön, ha bármely időpontban ez nem teljesül – pl. valamelyik járművezető egyedül közlekedik – a 24 órás ciklusra vonatkozó előírásokat kell betartani.)

 

Heti pihenőidő:

 

-         Legalább 45 egymást követő óra. Legkésőbb a 6. napi vezetési időszak után, vagy                 a 6. munkanap után, vagy a 90 órás kétheti vezetési idő elérésekor meg kell kezdeni.

-         Csökkenthető:      

a) legalább 36 egymást követő órára, ha a járművezető otthon, vagy a jármű telephelyén tölti el,

b) legalább 24 egymást követő órára, ha a járművezető máshol tölti el.

Minden csökkentést ugyanannyi órával pótolni kell. A pótlásnak legalább 8 órás pihenőidőhöz kell kapcsolódnia, és a harmadik naptári hét végéig kell megtörténnie.

 

Nemzetközi, nem menetrend szerinti személyszállítás esetén a heti pihenőidő átvihető a következő hétre, ekkor a heti pihenőidő:

 

-         Legalább 90 egymást követő óra. Legkésőbb a 12. napi vezetési időszak után, vagy                 a 12. munkanap után, vagy a 90 órás kétheti vezetési idő elérésekor meg kell kezdeni.

-         Csökkenthető:      

a) legalább 72 egymást követő órára, ha a járművezető otthon, vagy a jármű telephelyén tölti el,

b) legalább 48 egymást követő órára, ha a járművezető máshol tölti el.

Minden csökkentést ugyanannyi órával pótolni kell. A pótlásnak legalább 8 órás pihenőidőhöz kell kapcsolódnia, és a harmadik naptári hét végéig kell megtörténnie.

    

     Az egyik héten kezdődő és a következő héten folytatódó heti pihenőidőt e két hét bármelyikéhez hozzá lehet kapcsolni.

 

Eltérés az előírásoktól:

 

     A közlekedés biztonságának veszélyeztetése nélkül, a személyek, jármű vagy rakomány biztonságának megőrzése érdekében, a megfelelő parkolóhely eléréséig lehetséges.

     Az eltérés módját és okát az adatrögzítő lap hátoldalára rá kell jegyezni.

                  

Példák:

     -    A vezetési idő lejárta előtt meg kíván állni a járművezető, de a kiválasztott parkolóban nincs szabad hely. Ekkor a pontos helyet és a szabad hely hiányát rávezeti az adatrögzítő lap hátoldalára, majd továbbmegy a következő parkolási lehetőségig.

-     Baleset miatt torlódás alakul ki, és a lassú előrehaladás közben a járművezető túllépi a vezetési időt. A következő parkolóban meg kell állnia, és a rendkívüli eseményt rávezetni az adatrögzítő lap hátoldalára. Arra azonban figyelemmel kell lenni, hogy ha a lassú haladás miatt a következő parkolóhelyet várhatóan a vezetési idő letelte előtt nem fogja elérni a járművezető, akkor a vezetési idő lejárta előtt meg kell állnia.

-     Útépítési munkák miatt torlódás alakul ki. Első alkalommal a járművezető túllépi a vezetési időt, rájegyzi az adatrögzítő lapra. Az indoklás a következő alkalommal (pl. másnap) már nem fogadható el, mivel a torlódás kialakulására előre számítani lehet.

 

Ha töbet akarsz tudni ettől is akkor

   

ITT A LINK :o))))
_Gabesz Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10531
Megvan...csak már elraktam a könyvet :)
24 óránként 11 óra és hetente 3* lehet 9 is. Viszont ezt a 6 (2*3) órát ugyanúgy le kell pihenni a héten. Szóval a heti 6*24 órából (mert ugye 1 nap szabadnap is kötelező) 6*11-et pihenned KELL.
Előzmény: Roadtrain (10530)
Roadtrain Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10530

Ha nem felejtem el akkor megkeresem neked a KPM hivatalos vezetési táblázatát :o))))

Előzmény: _Gabesz (10528)
Roadtrain Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10529

Nyáron voltam műszaki vizsgán és már akkor fényképezték nálunk az ÚJ autókat!

Én jogosnak tartom több szempontból is ezt a dolgot.

Mármint a zöldkártya szigorítást is :o))

Van olyan taher vagy személyautó amelyik után ha mész fel kell kapcsolni a ködlámpát,hogy láss valamit :o))

Arról nem beszélve mikor a pali majd kiesik a lukakon a kocsiból és közlekedik.

Előzmény: deps (10525)
_Gabesz Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10528
Pihenő, pihenő. Az 2x lehet 9 nem? Egyébként meg 11. Meg van a heti, ami perpill nem ugrik be.
Előzmény: Roadtrain (10527)
Roadtrain Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10527
Heti egy alkalommal lehet többet vezetni,mint 9 óra!!!
Előzmény: _Gabesz (10526)
_Gabesz Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10526
Nekem még 1x se sikerült. Múltkor hajnal 3-kor estem be egy parkolóba, de 9-kor már nem tudtam magammal mit kezdeni. Főzesre nálam max fél óra megy el (konzerv és Webasto rulez :D ), mosogatás 10 perc, zuhanyzás (ha van rá lehetőség max. fél óra), mondjuk ha koszos az autó akkor még becsúszhat fél óra a takaritás is. És ezután még mindig van egy csomó időm :)
Szerintem az lenne a jó ha heti 2 alkalommal lehetne mondjuk 11 órára növelni, egyébként meg lenne 9.
Amúgy meg 4 kézbe sokkal nagyobb értelme lenne a 11-nek, abban sokkal jobban kikészül az ember. Ott meg ugye van a 8 óra...
Előzmény: poiuzf (10524)
deps Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10525

deps-news

 

Szigorúbb lehet a műszaki vizsgáztatás Várhatóan decembertől fényképeket kell készíteni a műszaki vizsgán áteső járművekről. A csalók miatt van szükség a változtatásra.  

 

Ugyancsak a szabálytalanságok miatt fogják szigorítani a környezetvédelmi ellenőrzéseket is januártól.

Pest megyében már fotózzák a műszaki vizsgán megjelenő autókat. Ez azonban még csak teszt, ha itt nem merülnek fel problémák az új rendszerrel, akkor országosan is kötelezővé teszik a fényképezést. Az új szabályok jóváhagyásához szükség van az adatvédelmi biztos állásfoglalására is - mondta el a Független Hírügynökségnek a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője. Barna Péter szerint előreláthatólag decemberben hirdeti ki a szaktárca a változtatást, az átállásra azonban 3-4 hónap türelmi időt ad majd.

A kötelező fotózással a bliccelőket akarják kiszűrni, a fénykép lesz ugyanis a bizoníték, hogy a járművet valóban megvizsgálták.

A környezetvédelmi vizsgálatokat is szigorítani fogják - az ellenőrzéseket januártól számítógépre bízzák.

Jelenleg az autószerelő vizsgálja, mennyi káros anyagot bocsát ki az adott jármű, de például azzal, hogy milyen erősen és mennyi ideig nyomja a gázt - más-más értéket kaphat - a computeres ellenőrzésnél az ilyen kiskapuk bezárulnak.

A közlekedési minisztérium reményei szerint az új rendszer bevezetése után kevesebb füstölgő jármű lesz majd az utakon.

<!-- var ord=Math.round(Math.random()*100000000); document.write(''); -->    

 

poiuzf Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10524
Én nagyon ügyesen eltöltöm a 11 órát (akár 12-t is) pihenőben. Megállok, eszem valamit, olvasgatok aztán alszom minimum 9 órát. Szerintem a 9 óra még rövid is (legalábbis nekem :-)).
Előzmény: _Gabesz (10518)
_Gabesz Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10523
Viszont ennek megvan az a hátránya, hogyha hazajövök, fordulhatok is vissza, mert itthon is találtak 1-ből vissza. Valószinű most is csak az ünnepnek köszönhetem, hogy nem találtak semmit :))))
Előzmény: _Gabesz (10522)
_Gabesz Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10522
Ilyen szerencsére még csak 1x fordult elő...elég is volt 1 napot üldögélni egy Holland Shell kúton.
Előzmény: Roadtrain (10521)
Roadtrain Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10521

Akkor te szerencsés ember vagy!!

Sok sofőr van mikor nem tudja mikor jön haza csak bolyong a nagy Európába.Mert viszfuvart kell neki szervezni esetleg ide-oda rohangál.Csak haza nem hozzák.

Előzmény: _Gabesz (10518)
_Gabesz Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10520
A 9 órát pedig már csak amiatt is keveslem, mert nagyon szar itthon amiatt lefeküdni az út mellett, mert lejárt a vezetési időd. Bp-t pedig akárhonnan is nézem nyugat felől, max 2-3 óra.
Előzmény: _Gabesz (10518)
_Gabesz Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10519
Tudod mi a jó? Az, hogy tőlünk nyugatabbra jobban közlekednek (már ahol) és mégse kell 5 évente vizsgázniuk...de vizsgáztassanak...ha fizetik az első próbálkozást, akkor nem különösebben izgat.
Legfejjebb majd puskázok :D
Előzmény: Roadtrain (10514)
_Gabesz Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10518
Nyilván...ezt nem is vitatom. Bár hallottam már olyan török kamionosról, aki 1seggel jött végig Németországig és ott csak fogták meg. Ez igy tényleg nem normális.
Viszont a 11 óra pihenőt kissé elszállt dolognak tartom.
1. itthon se tudok ennyit egyhelyben pihenni, ülni, feküdni, aludni...stb :)
2. autóban pár óránál többet akkor se tudok aludni ha totál kivagyok
3. a napi 9 órát is kevésnek tartom, sokkal jobban lehetne haladni ha mondjuk 12-t lehetne vezetni. Persze részletekben.

Hajtás meg mindenütt van. Múltkor Belgiumban beszélgettem 1 négykezes párossal, akkor mentek Hollandiába, onnan vissza franciákhoz, majd le olaszba, onnan meg vissza angolba...és akkor ezt még egy rövid kis kanyarnak mondták.
Nekem ez annyiban módosul, hogy többnyire 1 országon belül szedem össze a cuccot, azt mehetek is haza. Mondjuk a múltkori angol kissé húzós volt (3 lerakó, 7 felrakó, 2 nap alatt, hajóúttal együtt...anglián belül több mint 1500km-rel)
Lehet, hogy csak emiatt adták oda a GPS-t :)
Előzmény: deps (10515)
deps Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10517

bréékóóóó

 

ha benne van akkor használni kell!!! jól tudod!!!

 

jogsi...

 

ez is olyan már ahogy mondta a volt igazgatóm, hogy ez a még mindíg van mit lehúzni rólunk...... én ezt abban látnám, hogy a B-s jogsisoknak meg félévente, vagy évente, mert amit már művel egykét ba**om az már felháborítóóóóóóóóóóóó

 

ja és akkor majd az a kiesett időt meg majd be kell hozni a réven????? apjukfa***t!

 

minden évben kell majd vizsgázgatni vezetésből????? hahahahahahahahahaha ezzel a közlekedési akárkivel jóó lenne két kesztyű közt izomból kommunikálni, de nem???

 

cisszzz

Előzmény: Roadtrain (10514)
deps Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10516

deps-news

 

Aláírta a szerződést a Hankook és a kormány
Aláírta a dunaújvárosi gumiabroncs-üzem létesítéséről szóló megállapodást a dél-koreai Hankook a magyar kormánnyal Szöülban.
A mintegy 125 milliárd forintos beruházás 2010-ig valósul meg, de a gyár már 2007-től megkezdi a termelést. Évente 10 millió gumiabroncs készül majd a magyarországi üzemben.

deps Creative Commons License 2005.11.01 0 0 10515

bréékóó itthonlévő nagyvilágotlátó barátunk!!

 

hogyne lenne hátrány!!! én ezt a hátrányt a keleti fuvaroknál látom, meg ált ott ahol az egyéni vállalkozó hajtja az alkalmazottat.....

 

mennek mint az állat.... (nem gábor:D) sorry.....

 

előnye inkább versenyszféra hozzájutás, és nem alámászás a másik alá időben!

 

ezt a nem jó ha vki túl sokat tud dolog, ugye az, hogy a közeg vagy akárki megnézi dolog.... nézd azt nekünk/nektek is be kell látni, hogy nem lehet napi 24 órát dolgozni(csak vezetni), és ezt még több napon, neadjisten hónapokon át...... a török pöpö ezért alszik el mindenhol, pláne otthon...... látnátok mennyi vas egyenesíti ki a korlátot, vagy nézi meg a hegy keménységét...

 

jó ez a korlátozás, de addig jó volt míg hozzá nem értők találgatták, hogy hogyan is lehetne kordában tartani a társadalmat..... most meg szerintem sok az okoska és rájöttek v rájönnek dolgokra..... :(

 

cisszzzzzz

Előzmény: _Gabesz (10513)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!