Üdv! Én nem cseréltem és nem is dugóztam le ,egyszerűen lehúztam a vákuumcsövet a szívósorról és így állandóan nyitva vannak a lamellák, így nem mozog nem kopik a tengelye nem is fogja beszívni , az olajat sem folyatja mert ugye nem tud ott megállni,mikor vettem akkor folyt az olaj és ki is nyírta az izzításvezérlőt meg tiszta olaj volt ott minden, azóta totál tiszta! ...ez a legolcsóbb megoldás , lehet taknyolás valaki szerint. Így van nekem már 2 éve 40.000 ezret mentem vele , dpf is teljesen tökéletes nem vettem észre semmi változást....525d 2004.
oké hogy az olajnak nem kéne ott lennie... de ha az kifolyik az olaj, akkor joggal feltételezem, hogy a turbó által generált nyomás is elszökik, illetve levegőmennyiség is csökken...
szóval ez a fajta szívósor megoldás ígyis-úgyis egy fos.
Sziasztok! E60 LCI-hez vettem egy pótkerék szettet, mivel gyárilag nincs benne, de én jobban érzem magam, ha van. Azonban az újszerű kialakulás miatt, nem fér bele.
Találkozott már valamelyikőtök ezzel a helyzettel? Megköszönöm, ha van valakinek praktikus megoldása.
szakertot keress fel, (ami nem feltetlen markaszerviz ) aki tud alapjarati henger korrekciot diagolni, .. uza nyomast..tomitetlenseg veszteseget merni. stb, . es ha behatarolta hogy / ha/ melyik henger gyengelkedik, eltudja valasztani a befecsi hibat a mechanikus hibatol.
ennek ellenére nem látod hogy mi az átbaszás és a lehúzás a gyártó részéről...""
nem errol irtam.
ha errol irok, az oldalak lettek volna, es nem keves tragar anyazas lett volna benne.
az osszes ujkori autogyarto galacsinokat hajtogat papirbol.
mondjuk ugy 04" korulrol.
van akinel elobb, van akinel kesobb.
de az osszes gyartot elerte a 'majd a tulaj tesztel, de addig is fizet' szemlelet.
(meg ez sem lenne baj, hisz ez is csak biznisz.
a problem abbol van, hogy kepzett /?/ mernok, pr, ad ki olyat tomeggyartasba, amirol a ranezo vasas cigany latja hogy gyenge lesz az oda. es ez most nem feltetlen bmw.)
visszaterve, csak a dugozas ellen keltem ki..mert az csak tuneti kezeles.
hátha valaki tudja mi lehet a probléma, mielőtt még elballagok egy szervízbe...
van egy 2008-as e60-om 525i automata a 3 literes 160kw-os motorral, 170ezer kilométerrel
hollandiából hozták ahol bmw szervízben szerelgették eddig, le lett kérdezve, tényleg
azt csinálja, hogy amikor hidegen indítom amíg be nem melegszik nehezen jár, nem fulladozik, csak nincs jó hangja, meg a kasztnin is érződik, hogy kiegyenlítetlenül jár a motor
ha elindulok vele akkor már nem veszek észre belőle semmit, aztán meg ha bemelegszik akkor sem jelentkezik
csak akkor amikor egész éjjel kint van, teljesen kihűl és a napi első indításnál csinálja
mivel nem értek hozzá, gondoltam hátha van itt olyan aki meg tudja mondani kb mi lehet a bibi
nem árulok dugót... de a lehuzást sem teljesen értem sok esetben... ahogy a gyár részéről sem...
ha korábban lemez leömlőt használt (álliítólag súlycsökkentés miatt) de 2007-től visszatért az öntvényre, akkor ezt nem értem... tehát maradjunk annyiba, hogy a lemez nem az olaj miatt ég szét, hanem szimplán szar... de persze nem hívjuk vissza mert nagy lóvé... mint ahogy a szívósorok hibáját sem ismerték el, pedig tény volt hogy bepergett a lapka az EU3-as motoroknál.
én sosem mondtam hogy sok autót láttam már, nekem bőven elég a sajátom és a családi körben előfordulók... arra te légy büszke ha ekkora király vagy 20 miegymást cseréltél és ennek ellenére nem látod hogy mi az átbaszás és a lehúzás a gyártó részéről...
ez olyan mint a lánc szakadás, bedobtak egy újabb láncot aminek más az anyaga, se előtte se utána nincs gond a láncokkal csak éppen mikor próbáltak spórolni egy kicsit... olyan kb 0,5eur-t/autó...
hány km-t mentetek már ledugózott szívósorral, hogy ennyire részletesen tudjátok mi a helyzet?
és miért van az, hogy 60e-es új autónál is kifújja az olajat a cooler tömítésnél? 100e-nél meg a szívósornál? és 80e-nél miért reped el a leömlő? akkor ezek szerint 100-et bír egy turbó... lófaszt... miért álltak vissza az öntvény leömlőre, csak nem azért mert ott mindegy mennyi olaj kerül bele...
elméletileg szép és jó amit leírtok csak a gyakorlat mást mutat...
A flap-ek azèrt vannak a szívósorban, hogy alacsonyabb fordulatszàmon (2000 rpm alatt) örvènyesen kapja meg a levegőt a motor. Ez befolyásolja az égést, ha ez nem így történik akkor jobban kormol a kocsi egy idő után -> eltömődik a dpf -> megnő az olajszint a gyakoribb regenerálás miatt -> stb...
A gyári DIS-ben van egy olyan rész a DPF eltömődés hibájának vizsgálatakor, hogy "működnek a flap-el a szívósorban?"
Az viszont kellemetlen, hogy egy gyári új szívósor is kb 30e km után engedi az olajat. Ès nem a tömítèseknèl folyik, hanem a flap-ek tengelyènèl, mert rossz a konstrukció. Màs autònak pedig màs a típushibàja, semelyik sem tökéletes :)
Hogy mennyivel olcsóbb cserélni mint dugózni azt nem tudom. Igazából a cserén azért nem is agyaltam mert itt is azt olvastam és több szerelő is azt mondta sok értelme nincs az egésznek, ezért gondoltam én is ledugóztatom.