Nekem is lenne egy fogyasztásos kérdésem. 2002. 107 lovas hdi kigyorsításoknál drasztikus fogyi növekedést mutat a comp. Ez előtt nagyon ritkán ugrott 10 felé, most viszont ilyen 13-15 nagy ritkán 17-19 re is megugrik. És nem taposom ki a lelkét, nem húzatom. De viszont ha egyenletes tempót megyek beáll normális értékre. A fogyasztás növekedés mindig van úgy 2-3 hete, de nagy ritkán kicsit mint ha rángatna alapjáraton a motor. Csúcs vagy fap? vagy mi?
Ádi gubanc az hogy a laptopomat novemberben megfújták a kocsiból.. minden adat cucc mellette volt.. most meg melóm is alig. Ami van az meg mind szivacs...
Be kell szereznem a cuccokat megint..nem kis kltsg :S
Amióta xenon van benne sosem kérdeztek rá a sünök. És ha így vettem anno? honnan tudjam hogy mi van benne? Én kértem anno xenont ezt kaptam.. igaz ekső tulaj vagyok. Off autó haveré. kissé lezúzta. Most a biztosító kötözködik hogy nem gyári a yenon. Holott az első tulaj akitől megvette szalonban vette és kérte a gyári xenont.. akkor most mi is van??
Ráadásul amikor kötötték a cascot akkor ott volt az üzletkötő és látta mi merre meddig...
Nem tudod behozni, hacsak nem kockáztatol meg egy vámhatósági eljárást, mert illegális és rá vannak mozdulva.
Továbbá van több fajta, van amivel nem lehet felprogramozni.
Itthoni ára a megfelelő fajtának(klón) 120ezer ft.
Közben megnéztem a honlapod, láttam hol vagy, neked 170km a megoldás.
Ugorj be egy márkaszervízbe és olvassátok ki, csak semmire ne bólints rá, mert a márkaszervizes verzió nem arról szól hogy te olcsón megúszd. Én mernék fogadni az eredményre, mert ez a HDI csak két dologtól tud sokat enni, egyik a porlasztók kopása, de akkor nem eszik ennyit, a másik a fap, attól tud enni ennyit. Enyém 5,4et evett miután kikerült belőle a fap +csipsz pedig rugdostam
Az aktuális árak kb.
fapszűrő gyári felújított 70ezer ft
tanksapka jeladó 14ezer ft
eolys compu kb 15-40ezer ft
munkadíj legalább 20ezer ft.
egyéb járulékos költségek 15-20%
Az olajat szagold meg, mindegy mikor cseréltétek!
Még valami egy teszt, nem tuti az eredmény de be szokott jönni.
felválltassz 4.ig ha van tempomat rányomod 1400as fordulatra ennek 60km/h nak kell lenni nagyjából, és így gurulsz és ha kihagy néha tehát majdnem szaggatva megy néha akkor tuti fap.
És tényleg ne használd mert lehull a turbó, így is bátornak tartalak hogy eddig kihúztad, én nem mertem volna, bár én mindég túl jó vagyok az autóimhoz.
Köszi, Pécs mellett, akkor szakszervízbe. Ha pontosabbat tudok jelentkezem.Az olajat karácsony előtt cseréltük az összes szűrővel együtt.
Más nézegettem a kínai PPs cuccokat, érdemes ezzel foglalkozni vagy gagyi? Egy csomónál írják, hogy 307-el meg a C5-el nem működik jól. Van valakinek valami tapasztalata?
Na akkor sorban. A bosch kts egy jó műszer, de a fap tipusspecifikus, ezért ehez kevés.
Kapásból az
-eolys tartály sapka=tanksapka jeladó érzékelő/kábel hibával=14ezer ft.
-turbónyomás alacsony, ez lehet mert a szériahiba 1628ZT nevű mágnesszelep meghalt, de szerintem azért van mert a fap annyira eldugult hogy nem tud turbónyomás felépülni, én egy métert nem mennék az autóval tovább mert ledobja a turbót és az nagyon drága móka.
-féklámpa nem működik-ez az valószínű hogy valami nem működik csak a bosch nem tudja lefordítani
-az hogy a vezető alatt sérült az autó nemsokat befolyásolhat, esetleg ha annyira sérült hogy csöveket is összenyomott, ott egyébként belülről az eolys compu van, ha akkora volt az ütés az is kuka ez kb 40ezer ft.
-nem írja ki a regenerálást nem kell várni
-akkor azt kellene tenni hogy, autót nem használni mert már így sem biztos hogy megúszta a turbó, nagyon sürgősen felkeresni egy helyet ahol van PPS, és pontos diagnózist felállítani, mert a bosch ehhez nagyon kevés (hol laksz?)
-ha azt írja a PPS -fap telített és a nyomáskülönbség 200felett (tippem 400mb), és kuka a tanksapka jeladó, és eolys compu, akkor felkeresel priviben és ezen alkatrészek negyedéért kiírtjuk belőle véglegesen a fapot, még meg nem öli teljesen a motort.
Mégvalami, motorolajat megszagólni, nem e nagyon üzemanyag szagú, ha igen csere.
Én a magam nevében, lemennék egy aknában, leszerlném a fapszűrőt (6db csavar) kitakarítanám a belét, visszatenném, és mennék vészprogramon a heckerig aki megoldja a szoftveres részét. Eredmény +10paci, -4litef fogyi, kisebb mechanikus kopás a vezér tengelyen/turbóny/főtengelycsapányon/stb.
a 4300-zassal nem lesz semmi bajod. de a 6000-es is jó még. azért az ábra nem teljesen hű, igazából a napfény 5000 kelvin, ez meg még a 8000.et is fehérnek mutatja... pedig az már rendesen kék...
Akkor e szerint a 4300 még sárgás, mondjuk a leírása alapján is a vetített/visszaverődött fénye sárgás.
Akkor 4300 vagy 6000???
Melyiket vállasszam???
A 6000en könnyen észrevehető hogy xenon?, mert az is a 4300felé billenti a mérleget hogy hátha jobban békét hagynak a sünök, nem kell a maecera, mert még szagot fognak, aztán rámjön a vpop is.
mint azt korábban írtam, egyik gondom az autóval, hogy 9,5 literre nőtt a fogyasztása és mostanra szinte olyan lomha, mintha sima szívódízel lenne. Ma a helyi szaki kiolvasta a hibaüzeneteket egy bosh műszerrel (ennyit tudok róla),a következőket kapta:
-féklámpa nem működik(pedig működik)
-alacsony turbónyomás
-Eolys szint alacsony
Ezután ment egy kört, újraolvasta:
-alacsony turbónyomás
-Eolys tartály sapka nincs rajta
Alámászott és az autó sérült a sofőr ülés alatt, vélhetően egy járdaszigetet fogtak vele korábban és a tartály is házilag van visszgányolva a helyére. A tartály félig van.
Arra gyanakszunk, hogy a hiba összetett, nem vagy rossz jel megy a tartálytól, ami miatt a FAP-ot nem regenerálja, így az eltömödött és emiatt rosszul szabályozza a turbót. A szaki szerint más típusú autók kiírják amikor az részecskeszűrőt regenerálja és a folyamat befejezéséig a motort nem szabad leállítani.Ez itt is így működik?Nekem ilyet még nem írt ki.
Miért nem mondtad hogy ez a terv, mert akkor küldtem volna normális bikakábelt is. (hegesztő kábel)
Azt hiszem jó hosszú 10-es (csőkulcs) krova kell csak, más szerszám nem, esetleg lapos csavarhúzó hogy kivedd azt a műanyag távtartót.
Először leveszed a műanyag takarót, leveszed a sarukat, kitekered azt a 6-os csavart (10-es krova), kiveszed az aksit, összehasonlítod az én aksimmal, ha az enyém nagyobb kiveszed a távtartót, berakod az aksit, visszatekered a 6-os csavart, a műanyag takarót bevágod a kukába.
Második variáció: hamarabb indúlsz egy fél órával, erre kanyarodsz és kicserélem.
Hát ha tőlem várod a megoldást akkor nagy baj van (lesz). :) Én meg arra várok hogy végre legyen már valami. Már vagy ötször rákrdeztem hogy hol tartatok. Nem mintha volna rá, de ha már működne a copy, ha egy hétig nem ennék, akkor is meggvenném a rámesőt...
Sziasztok - be vagyok parázva, holnap reggel indulunk Mallnitzba egy hétre... Kocsi bepakolva, felpumpálva, miegyéb. Még Jenától is kértem egy kölcsön akksit a biztonság kedvéért.
Tényleg azt tudjátok, hogy milyen kulcs kell az akksi kiszedéséhez?? Tizes csőkulcs, vagy más?
"Majd viszek innen segítséget a fórumosok közül :))))"
Már azt hittem egy pillanatra hogy bepiszkolnád a kezed :))
Most úgy is kopasz vagyok, mackós meg úgy álltalában mindég, napszamcsi bőrkabát, és kész a behajtó fíling, úgyhogy szolj mikor hol:))
"Másik két jómadár nagyon alszik"
Ne kergess hiú ábrándokat az immo miatt nem fog menni, akinek megvan a cucca hozzá, mint pl a cimbimnek, annak sértené az önérzetét a dolog, így el sem vállalná, a cucc nélkül pedig lehetetlen.)
Nekem pl 4300 K-s van, és szép fehér, néha még túl fehér is, esőben pl ez is eléggé megevődik. Asszem, legközelebb egy 5000 K-essel fogok próbát tenni. De afölé sose mennék, azzal már nem lehet látni. Kiváncsi lennék, a gyári szettekben milyen van? Nekem úgy tűnik, hogy az enyémtől azok egy picit kékebbek...
(miután kijöttem tőlük, akkor esett le, hogy ezek alapján, hogy 1,6 HDi, 120e km, nagy gyorsítás után APF hiba, nyilván azt hitték, hogy kezd telemenni a FAP-om, és gondolták, még egy hetet ráérek így menni... Én meg nem rohantam vissza, mert reménykedtem, hogy kialussza magát a kocsi... Hát, nem tette... Pedig most aztán nincs zsé javíttatni... Ha végül kiderül, hogy exkovácsék vmit rosszul raktak a helyére (szűrő, tömítés, mittomén), én nem is tudom, mit csinálok velük...Ja, dehogynem: kiverem belőlük a költségeket!!! Majd viszek innen segítséget a fórumosok közül :))))
Kösz, hogy majd megkérded a csókát. Nyugodtabb leszek, ha egy második szem is látja, jó-e, amit írtak nekem (nekünk? Másik két jómadár nagyon alszik ;))))
Akinek van utólagos xenon ráncosban, pl Zoli neked hanyas van, mert nekem nemtudom, de nagyon kék, és jóformán semmit nem látok vele. Ha szemből nézem nem annyira kék, de a vetített fénye nagyon és olyan gyenge hogy egy normál H7 felszárítja az aszfaltot hozzá képest. Nemtudom ha izzót cserélnék javulna e?, mindegy lehet e a trafó vagy számít hogy melyik izzóhoz melyik trafó jár. Annyi van a trafón rajta hogy 35w és nagyfeszültség.
nem nem ajánlatos mert az adalék égésterméke lerakódhat a fapban. Ameddig nincs baja az autónak hidjünk a gyártó ajánlásának, miszerint az elöírt kenöanyagokat használjuk és 38cetánszámú üzemanyagot.