Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sas-307 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54105

Hi, elég kemény idő van errefelé, a kocsi pöccre indult a régi akksival - viszont a váltókar baromi kemény volt még álló motornál, gondolom megdermedt az olaj benne... és járó motornál a kuplung benyomásakor egy rövid nyekergő hang jön amíg hideg.

 

Mi lehet ez? Vagy csak kemény olajat raktak bele legutóbb, mert eddig ilyen nem volt...

 

Előzmény: Sas-307 (54051)
ádibébi Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54104

HELP:

 

 

Bocs, hogy ismeretlenül ezt mondom, de a(z egyik) ballépést ott követted el, hogy úgy tűnik, gőzöd nincsen, milyen autót vettél, milyen rendszerű, hogy működik, ezért mire kényes, és esetleg milyen betegségei vannak, aztán meg majd jól utálni fogod miatta, pedig csak meg köllene érteni, hogyan működik. Pont, mint egy skodánál, aminek ugye, be kellett látni, nem szabadott 40 fokban hegynek felfelé nyélgázon tolni, mert könnyen meg lehetett főzni... Na, ez is ilyen, van neki saját működési módja, aminek a szabályait t be köll tartani. És akkor nem ad annyi okot az utálatra. 

 

Ott kezdd a dolgot, hogy utánanézel a common rail dízeleknek. Rendszer, alkotóelemek, működési elv. Pl. a kevés nafta -> nem indul be, vagy 1800-ig forog műveletet szerintem vészüzemnek hívják, mivel az üzemanyagot 1xxx bar nyomáson a hengerekbe küldő szivattyúnak csak  a gázolaj a kenése, meg a hűtése, így nem javallt neki menet közben kifogyni. SZóval az autót ilyenkor a komputer akár teljesen leállítja, köhögés helyett, hogy megvédjen téged egy félmillás alkatrész cseréjétől. A kis hisztis dög. Bár az enyém újabb, és nem így csinál, mint a tiéd, könnyen el tudom képzelni, hogy nálad ez így függ össze. Aztán lehet benne még részecskeszűrő is, ami adalékkal megy, amit a gázolajba adagol a rendszer, és az meg kifejezetten utálja, ha össze-vissza van az autó tankolva. Ettől persze még nem zárható ki némi hiba pl a szintmérő kalibrálásánál, vagy esetleg ez le is lehet ragadva, szorulhat. De érdemes volna kipróbálni, hogy mi van, ha rendesen, teli tankolsz bele, akkor van-e bármi baja, lesz-e baja, és hány liternél.

 

ABS hibát meg kell nézetni, mert millióegy oka lehet, akár filléres is. (feltételezem, rendes, és egyforma márkájú, életkorú, és kopottságú gumik vannak rajta elöl. Hátul mindegy, de elöl számít, ha a két kerék nem egyforma kopottságú, enyhébb esetekben csak húz vmerre, durvább esetben abs-hibát jelezhet be, mert csúszni érzi az egyik kereket, mivel az, kopottsága miatt egyenes kormányszög állásnál is többet megy, mint a másik... ) De mivel létfontosságú a dolog, a kompu esetleg be sem fogja indítani az autót, ha nem jó az abs. :P A kis hisztis.

 

Gasoline water-nél érdemes lenne normális helyen tankolni, és ha még eddig nem, akkor azonnal gázolajszűrőt cserélni, és ha még mindig ezt kapod, akkor vmi szenzor hibára gyanakodni, vagy tankot kimosatni (szakemberrel, nem az útszélen!).

 

Irányjelző sajnos 307-es típushiba, 10 éves kocsinál naná hogy az, van hozzá leírás, könnyen javítható azoknak, akik útszélen hengerfejtömítést tudnak cserélni.

 

Levegős az üzemanyagrendszer, és mégis ok nélkül indul? Lásd második bekezdés. Egyébként honnan tudod, hogy levegős? lehet, csak kevés volt benne, és lelevegősödött? Nohát... Egyébként meg még lehet kb ezer oka, hogy miért nem indul, szintén akár filléres dolgok. Igaz, laptop kellhet hozzá, mert ez már nem skoda. De nem is azt nyújtja...

 

Ami meg szegény furgonodat illeti, legalább olajszintet nézhetnél 1000 km-enként. Az meg nem félév. Így viszont ne várj hosszú életet a 307-től sem.

 

Satöbbi.

 

Egyébként meg ne gyere ide ilyen szöveggel, hogy ballépés volt egy pug vásárlása. Vannak itt jópáran, akiknek nagy megelégedésére szolgál akár 2001-es 307-es. Igaz, tudják, hogyan kell használni, és karban is tartják. Gyere vissza gyakran ide, kérdezz, olvass vissza, ez egy jó banda itt, ha bajod van, segítenek, ha tudnak. De a "szar autó a 307-es, hülye voltam, hogy megvettem" belépő itt nem pálya.

 

Egyébként meg majd a fiad is, meg remélem, te is, rájöttök idővel, hogy ez egy nagyon jó kis autó, akár csajozásra, akár családi autónak, akár sok egyéb feladatra. És lehet szeretni is. De ehhez első körben nyíltabb hozzáállás kéne... :S

 

 

 

 

 

Előzmény: ZZxy46 (54102)
Druu Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54103

Hiába.. amivel nem törődnek, az elromlik.. legyen az VW vagy Peugeot..

 

A kormánykapcsoló nem egyik pillanatról a másikra kezd el lötyögni, úgyhogy valószinű ez a hiba már megvásárláskor fennállt, csak te nem vetted észre.

A "levegős üzemanyagrendszer" és a "gasoline water" valószinű hogy egy hibára vezethető vissza..

Első dolgod a hibakódolvasás legyen, anélkül találgatás az egész..

Előzmény: ZZxy46 (54102)
ZZxy46 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54102

Sziasztok mindenki !

 

Elkövettem azt a ballépést, hogy vettem a fiamnak egy peugeot 307-es HDi. 2.0

Nem fiatal jószág, de rendkívül megkímélt állapotban van. 2001-es. Mivel a családban a 3. autó teljesen jó csajozni, eg egyéb fiatalos vagánykodás céljából. Legalábbis mikor én kezdtem a Skoda 100-as volt a menő. A Tátrában az út szélén ki tudtam cserélni a hengefej tömítést. Szóval ahhoz képest álom autó.

 

Hazahoztam hát a 307-est, egy hét múlva el is kezdte a hülyéskedést.

 

- ABS fault.

- Gasoline water

- Irányjelzó kapcsoló lötyögés

- Levegős üzemanyag rendszer.

- Ok nélkül nem indul, utána mikor mindent megnéztünk bepöccen.

 

Szóval hisztis kis dög. Ahhoz képest hogy a Caddy furgonomban fé évig sem nézek a motortérbe.

 

De ami mindennek a csúcsa, ha kevés benne az üzemanyag, nem jelez a tank kijelző. De nem is indul be, vagy ha igen akkor 1800 fordulatig hajlandó pörögni.És csak ha megtankoljukakkor javul meg. A műszer felugrik és utána már rendesen megy.

 

De ilyen hiba nincs. Vagy van ? Mi ez?

Tudja valaki ?

 

Segítsetek mi lehet.

 

Hogyan függ össze az üzemanyag szint, a motor fordulattal ?

Vagy lehet hogy mind a kettőt egy másik hiba okozza. Azt nem értem hogyan javoll meg a tankolástól ? A szint jelzőn keresztül kapna valami áramot, vagy testet ?

 

HELP !!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

ádibébi Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54101

mármint nálam.

Előzmény: ádibébi (54100)
ádibébi Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54100

egy jobb első, ls két bal hátsó kerék.

Előzmény: krisztian98 (54099)
krisztian98 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54099

Sziasztok,

 

Milyen csapágról van szó és hol?

 

Krisztián

Előzmény: ádibébi (54098)
ádibébi Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54098

nekem 120e km alatt 3 csapágyat cseréltünk ki. egyet 14e-nél, egyet 86e-nél, majd ugyanazt 100e-nél mégegyszer. Ha szar egy csapágy, megadja magát. Szerintem nekem nem az autó ette meg.

Előzmény: _spyglass_ (54095)
tommy34 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54097

még gyújtással van gondom, nincs valakinek kölcsön egy trafosor kiprobálni hogy az e a gond  pár napra ,hogy ne dobjak pénzt fölöslegesen ki ha nem az gond.  Dunaujvárosi vagyok 2003  1.6 benzin     köszönöm!!!

tommy34 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54096

megnéztem honnan szivároghat és azt hiszem sikerült megtalálni az okát,aztán közben beugrott hogy meg nyalom a folyadékot, és kiderült hogy fagyállo folyadék,és igy könnyeben megtaláltam a hibát.a fütő radiátor csatlakozot 3 csavar fogja  össze és közte valamilyen tömités van, a 3 csavarbol csak egy volt benne, gondolom igy könnyebb  volt valakinek:  köszönöm a segitséget mindenkinek!!!!

_spyglass_ Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54095

Szerintetek normális 86e km táján egy SW-ben a csapágycsere érettség? Féloldalas de olyan hangja van, hogy először el sem akartam hinni, hogy csapágy de szerintem nincs mese. Meg vagyok döbbenve.

Ambree Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54094

Egyébként Köszi az infót Gombfoci!

 

Kerestem az akciós nightbreaker plust, nekem H7 kellene és abból pont kifogytak :-) H1, H4 még volt, de H7 elfogyott. Talán még hoznak belőle, nekem távolsági fényszórónak kellene... szeretek látni éjjel :-) Egyébként a H7 párban 3900 Ft körül van, ha van...

 

Egyébként kicsit távolabbi terveim között szerepel egy ködlámpa xenon-osítás valami minél "sárgább" megoldásban :-) 3000K vagy az alatt, H11 foglalatba, mert ez a benne levő halogén egyszer nagy ködben nem nagyon muzsikált, kapcsolgattam mindenféle kombinációban, sehogy se volt elég jó... :-(

Előzmény: gombfoci (53797)
Ambree Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54093

Hello,

 

Egy időben én is szórakoztam evvel, de nekem van gyári telefonkihangosítóm és az megzabálta az AUX1-et. Sajnos az is kiderült, hogy csak egy auxos az enyém, ezért kútba esett a projekt.

 

Ha jól látom a Tied is egy auxos, de ha más nincs akkor valószínűleg működhet.

 

Jó mondja Xe, Peu Planetben aktíválni kell. A gyári készlet hozzá 9706AG néven fut, ha rákeresel a gugliban a 9706AG pdf-re, talán az install instrukciókat is megtalálod, ha kell el tudom küldeni. Csatolom az általam kinyomozott csatlakozó adatokat...

 

Előzmény: Markus.Pacher (54085)
zafira2.2 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54092

Ne nekem mond aki évek óta csak paragrafusok és szabályok között él. És a parkolókban az autók lámpáit bújja. Én gyári szettet vettem (mosóval meg minden sallanggal eddig 130e-be van)

 

A kadettosoknak meg a golfosoknak kell szólni :)

(De pl se a Zafira se a G astra nem "bólint" gyárilag)

Előzmény: Smíró (54090)
Griffe Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54091

Igen. Csak hidegen volt hang. (ami egy idő után már nem hallgatott el melegen sem). A csapágy akkor is pörög ha nincs bekapcsolva a klima. Az ékszíj forgatja ha jár a motor. Csak az elektromos tekercs nem húzza rá a kuplungot amíg nem kapcsolod be a klímát. De nem biztos, hogy nálad is ez a baj. Lehet a generátor csapágya is. Azt tudtommal lehet cserélni.

Előzmény: szrxx (54082)
Smíró Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54090

"Ha ezé csesz meg a rendőr lehet "fellebbezni""

 

Nem azé fog...:-)) Azé fog mert az utólagosra elfelejtettél átalakítási engedélyt kérni:-)) és mert olyat változtattál a gyári helyzethez képest, amire nem szól a forgalmid.) /1szerűen fogalmazva/ Így a "fellebbezést" de inkább kifogást inkább el is kell felejteni, mert egyrészt eleve zavarnak is új műszakira, másrészt annak külön költsége van, amit már akkor elbuktál, amikor a rendőrségi határozattal szemben még csak az eszedbe jutott szabálysértési eljárásra terelni az ügyet:-))

Előzmény: zafira2.2 (54089)
zafira2.2 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54089

Xenon:

 

Nem minden autó végez már/még "bólintást" . Ha ezé csesz meg a rendőr lehet "fellebbezni"

 

Nem csak projectoros xenonlámpa van. (Káskáj,Lagúna,Pözsó 607) A "tükör" kialakítása és a takarása a lényeg. Xenon vetítési képe abban különbőzik, hogy le van vágva a teteje és nincs akkora oldalirányú szórása.

 

 

 

BuNnY Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54088

Köszi a kimerítő infókat! Remélem mielőbb beindul náluk a rendelés, és akkor végre én is mp3-masítom a verdát :D

Előzmény: Xe3 (54065)
Xe3 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54087

Munkatársam csinálta (csináltatta).

Nem elég rákötni a rádióra! Azt is tudni kell, hogy a rádió vajon támogatja-e (ha a csati ott van, akkor még nem biztos, csak valószínű), ráadásul a rádióban engedélyezni is kell (szoftveresen). Az aux bemenethez kell még egy kábel is (gyáriban 8.000 Ft), s azon a kábelen van az RCA bemenet. Ezt a kábelt a kesztyűtartóban végeztetik, ott van a kialakított helye az RCA-s dobozkának is.

 

A buhera megoldást nem ismerem pontosan, de vannak róla rajzok a neten.

 

 

 

Előzmény: Markus.Pacher (54085)
Jena307 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54086

Létezik ilyen, csak rakd be ha szereted a söétséget vezetés közben.

Előzmény: hegizoli 307 SW (54061)
Markus.Pacher Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54085

Kedves Fórumozók!

 

Olvasgattam itt-ott, hogy lehet auxot rákötni a gyári fejegységre. Néztem youtubeon is videót, hogy hogyan, melyik tűre köti rá a kábelt, de valahogy itthon nem akarta az igazságot.

Ti kötöttetek már rá sikeresen aux-ot?

Nekem ilyen fejegységem van:

Martinka. Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54084

Ezt a hozzászólást keresd meg (53846) 8. oldalon van. Ettől olvasd át...

Előzmény: tommy34 (54081)
Martinka. Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54083

Ezt a hozzászólést keresd meg (53846) 8. oldalon van. Ettől olvasd át...

Előzmény: Roleee80 (53846)
szrxx Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54082

Szia!

Neked is melegedés után szűnt meg a zaj? De a klíma be sincs kapcsolva... :(

Előzmény: Griffe (54080)
tommy34 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54081

vissza néztem 2010 12 20-ig  csak képet kerestem de nem találtam,lehet hogy kép nincs hozzá?  tudnátok segiteni a keresésben? köszönöm!!!!!  

Előzmény: Martinka. (54077)
Griffe Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54080

Szia. Nekem már volt ugyanilyen problémám és azt a klímakompresszor csapágya okozta. Cserélni kellett az egészet, mert csak csapágyat nem lehet. (ezt mondta a szerelő). Bontott kompresszor 20e  feltöltés 5e munkadíj 10e. Nem volt olcsó!

Előzmény: szrxx (54057)
szrxx Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54079

Gyújtási probléma volt 1 henger nem ment időnként, de a trafósor csere megoldotta!

Előzmény: tommy34 (54075)
tommy34 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54078

kösszi!!!!!!!!!

Martinka. Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54077

Fűtő radiátorod ereszt, azaz a cső ami belecsatlakozik. Csak 2 hetet olvass vissza, pont most volt téma. Képek is vannak fent.

Előzmény: tommy34 (54076)
tommy34 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 54076

bocs! a lábam alatt.

Előzmény: Martinka. (54074)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!