hosszú idő után szomorú hírrel csatlakozom ismét: 15 év és majd' 500ezer km után szeretett autóm -úgy tűnik - kilehelte a lelkét.
(1,6-os benzines, 2001 decemberi, de 2002es modell)
A végleges kivonást szeretném elintézni, de úgy, hogy vagy az egész kocsi maradjon nálam (hogy "hasznosítani" tudjam amit csak lehet), vagy leadnám valahol, de szeretnék belőle ezt-azt megmenteni.
Röviden: egy bontási nyilatkozat kéne, vagy valami jótanács, hogy lehetne ezt a legjobban megoldani...
Adtak ötletet külföldivel megkötendő adás-vételire, találtam aránylag rugalmas bontóst is (legalábbis telefonban az volt), de hátha van itt is olyan, aki tud valami okosat mondani.
Ami hulla jelenleg az a hátsó híd, kuplung szett és a katalizátor, nagy eséllyel a motor torka is véres.
Szóval ha van ötlet/ajánlat, akkor szívesen hallgatom/olvasom ;-)
Sziasztok srácok! Segítsetek nekem légyszives! van egy 1999-es 1.4-es ferdehátú xsarám, (abs nélküli) bal első féltengely cserés. Ma kivettem a féltengelyt, és megmértem. A következő adatokat mértem: váltó oldali fogszám 22, kerék oldali: 25 hossz 625, ha összenyomom a féltengelyt akkor 600. Felmentem az unix oldalára és nem nagyon találok ehhez hasonlót! Segítsetekkkk! köszi mindenkinek :)
Mint sok más tulajnak nekem is beestek az ablakemelő gombok, mert eltört a műanyag tartó rész. Nem ismerek műanyagost aki ezt megcsinálná. Sikerült valakinek ezt megoldani vagy keresgéljek szorgalmas neten egy jó műanyagburkolatot a törött helyett?!
Ha kattan, tehát behúz, és mint írtad, terheli az akkut (10V-ra esett feszültség, műszer anomáliák), az akku biztosan jó, akkor én indítómotor problémára gondolnék (zárlat, vagy megszorulás).
A mutató rángás legtöbbször akksi probléma miatt van. Tapasztalat... Nekem a rossz akksi indításkor rázta a mutatokat. De egy villanyász bemeri 1 perc alatt az akksit.
2001-es Xsara 2.0 hdi-n egy olyan probléma jelentkezett, hogy egy kb. 20 perces parkolást követően különösebb előjel nélkül nem indult az autó többszöri próbálkozásra sem. Elsőre akku problémára gyanakodtam, bár alig több mint 1 éves az akku. Saruk megtisztogatása és ellenőrzése után sem lett jobb a helyzet. Nyugalmi állapotban 12,6V a feszültség. Meg sem forgatja a motort, lámpa, műszerfal visszajelzés minden ok, gyújtásra minden a megszokott és amikor indítózom, akkor semmi csak kerreg a kilométer és a fordulatszám mutató magában 0-s értéken. Ha a sikertelen indítás után mérjük, akkor 10V körül van a feszültség, aztán visszamászik idővel; plusz utána ABS hibát jelez gondolom a visszajelző nem kap áramat (?). Másik autóból átrakott akkuval ugyanez a helyzet. Tegnap haza vontatás közben aztán egy piros lámpánál megpróbáltam és beindult. Hazajöttünk gond nélkül, ma reggel viszont ugyanez a probléma.
Annyi háttér információ van még, hogy pár éve, még a régi akkuval volt egy hasonló eset, de akkor a gyújtás ráadására már kerregtek a mutatók, kivettem a kulcsot, visszaraktam és rendben volt, indult is.
Valakinek van ötlete? A testkábelt néztem, de jónak tűnik. Esetleg a párás idő okozta valamilyen zárlat vagy érintkezési probléma lehet? Vagy önindító? Volt már hasonló tapasztalatotok?
Szakmai, megalapozott véleményt, segítséget kérnék...A nyáron lambdaszonda (márkaspecifikus,-tehát nem univers..), s pillangószelep helyzetérzékelő motor volt cserélve az autón...(I -es xsara)
Azóta a fogyasztás másfél literrel nőtt, ugyanolyan használati stílus, szokások mellett.... Jelenleg a fogyasztás 9,7 Liter....Minden tankolás tele megy..s minden tankolást számolok...Tehát az adat (sajnos..) pontos.....
A cserélt alkatrészek nem a csúcsmodellek, ám nem is a gagyi kategória....Középár kategóriás termékek....Mi lehet a fogyasztás komoly növekedésének az oka?????
...oké holnap újra kibányászom és megszámlálom így is , úgy is ... kint vagyok a Bajorok-nál lesz egy pár gondolom , de itt nincs is igazán gondom , hanem otthon inkább a Börzsönyben és Szlovákiában a Duna mentén ...
Én direkt vettem télire 5x14-es felnit az említett 185/65 R14-es gumival, mert ennek a nyári 195/55 R15-el megegyező a külső átmérője, így a kilométeróra pontos marad, viszont az oldalfala magasabb, ami télen szerintem kifejezetten előnyös a hazai jó utakon. Ráadásul a 185/65 R14 rendszerint olcsóbb is, min ta 195/55 R15.
Köszi a választ.Akkor ezek szerint nyugodtan rátehetem ezt a lemezfelnit ezzel a gumimérettel.Az Et 24 szám nem baj? Mert sok helyen az ET 18-at írják.A felniket meg kaptam, majd jövőre talán lecserélem,most elég szűkös a keret.Nekem is szimpibb a 15-ös kerék.De ez van.
Nemrég vettem egy 2002-es Xsara II-est.Téli gumi vásárlás előtt állok,és kaptam 4 db lemezfelnit.(5,5*14 4*108 ET 24)Lecserélhetem-e erre a méretre egy 185/65/14 gumival vagy nem.Mert a gyári méret az 195/55'/15.Az alufelnire nem akarok téli gumit rakni,viszont mivel ez ingyen itt van nem szeretnék venni 4 felnit.