Azok ma is itt vannak, nézzél körül a székesegyházak, prépostsági templomok környékén (az akkori Mo. területét értve)
indulásként:
"A veszprémi székesegyházban például Szent György vértanú, az egri székesegyházban pedig Szent Barnabás fejereklyéjét tartották különösen nagy becsben. Amikor 1502-ben II. Ulászló király házasodott, a menyasszony egyik francia kísérője a székesfehérvári Nagyboldogasszony-egyház oltárán mintegy hatvan ezüst ereklyetartót számolt össze: királyok, szentek, püspökök, apostolok és mártírok hermáját. Egy 14. századi búcsúengedély szerint a fehérvári káptalani egyház legféltettebb ereklyéinek Keresztelő Szent János, Szent András apostol és Szent Márton püspök relikviái számítottak."
Romboid az mind a négy. Az attribútum pedig nem értelmezés kérdése. Továbbá - utalva a 10137 hsz-ben tett fejtegetésedre - javaslom a következő képzőművészeti továbbképzéseden utánajárni, mi a különbség az attribútum és a szimbólum között.
Abbahagyhatnád már ezt a negatív-energia betáplálást ebbe a témába.
Nekem 'tök-mindegy' milyen ember van a Szent Koronán, úgy kell elfogadni. De ami tény az tény ! És ha visszalapozol kicsit, látni fogod: a Ludwig Rezső aranyműves és koronakutató általi legújabb eredményeket hoztam be a témába. Az, hogy ez mi, az tőlem teljesen független. De, hogy azokból mi következik, az már e téma tárgya. (Egyébként nézd meg a honlapját, ottan bővebben láthatod a részleteket.)
Hameg a "rímelés" zavar, a Szent Péter zománckép, meg a Szent Pál zománckép között, meg a kulcs, azt elmondhatom, ha érdekel.
Minden esetre rendes/kedves vagy, hogy nem akarsz megbántani!
Másrészt:
Borbola János: Hunfi fáraótol a Szent Koronáig c. könyét vedd elő.(kép-mellékletek utolsó képoldala)
A köpenye ...mondjuk így zöldes színü. Minden esetre a keret belseje is tök azonos színü. A két mintáról:
Az alsó rombusz alakú a köpenyén a jobb keze fökött tisztán látható. A fölső kissé oválisabb alakú pedig ott van a jobb kezétől kissé jobbra, valamint a gallérja jobb és bal oldalán kissé oldalt.
Na, akkor most én mit mondjak, mert tényleg nem akarlak megbántani!
Kisharsánynak meg tökéletesen igaza van az oldaldíszekkel kapcsolatban. Azok bizony egfyenlőszárú, azaz kopt keresztek!
Az elrettentően zsidó Pál apostol attribútumai közt a könyv is megtalálható (a kard mellett is). Ahogyan a Szent Koronán is a könyvvel ábrázolt, rettenetesen és félelmetesen zsidó Pál apostol látható, könyvvel a kezében.
Három "apró" momentumot emelnék ki Neked, meg mindenkinek:
- A koronán lévő Szt. Pál a klasszikus párthus köszöntésben tartja a jobb kezét. Ez más - remete Szent Pál - ábrázolásokon is előjön.
(Örülök a behozottad sok képnek, de nem látok köztük ilyent. Ha véletlenül tudnál egy ilyen kéztartású sauli - Szent Pál képet hozni, eléggé "megnehezítenéd" a gondolkodást itten )
- A képen - Ludwig Rezső aranyműves és koronakutató figyelemfelhívó kutatásai alapján: a madár, az holló. Az oszlopminták kopt keresztek.
Remete Szent Pál kopt szent. (Bár Nagy Lajos "valami érthetetlen okból" a torinói béke titkos záradéka erejével Magyarországra hozta)
- a figurát körülvevő aranyszegély alakja a mai napig alkalmazott forma a kopt egyházi építményekben.
- attól függetlenül, hogy egyetértek enkies észrevételével, jelzem hogy több ábrázolásán a könyv is attributumként szerepel.
Ráadásul Szent Péter ábrázolása rímel erre a képre - mondhatni: "ott a kulcs" !
Beszélgetek a fiúkkal, este nyolckor elmegyek, mire reggel visszajövök, telezsidózod a témát. Miközben mi egyszer ki nem ejtettük eddig, ráadásul a Magyar Szent Korona képein láthatóakról beszéltünk. Mire jó ez ?
A Koronáról szól ez a téma, nem a jáki templom szobrairól, meg az általános művelődéstörténet régi-új szövetségi Szent Pál életéről, és vértanúhaláláról.
Az, ott Pál kezében nem könyv, hanem egy keret!! Belsejében ugyanis a köpenyének színe látszik--azaz a köpenye!
Másrészt a keret nem zárt, nem folytonos! Egy "rés" , "bejárat" van rajta, amit az ujja "zár"!
... Mindez jól LÁTHATÓ! ...a többi csak duma!
(Az már csak egy csöppnyi képzelőerő kérdése, hogy Adalberték Saul-Pált parancsolták ábrázolni, ám a készítőknem nem volt ínyére Saul. Ám parancs az parancs! Mi mást tehettek..."huncutkodtak" egy kicsit!
Nosza, Adalbert, legyen neked egy PÁL....de dafke sem az, akit te akarsz! ...még ha nem is stimmel minden vele/körülötte!
(Azt aztán csak mégsem tehették meg, hogy holló, vagy más EGYÉRTELMŰ attributumát is oda teszik, mert az kész, azonnali "lebukás" lett volna!..Még az is merész tett, hogy könyv helyett egy felületes szemlélésre könyvhöz hasonló keretet ábrázoltak! No meg a 3 águ szakállat.)
"Remete Szent Pál életét a vallásos képzelet korán kiszínezte. Ennek egyik eleme a képein látható holló. Arra utal, hogy mindennapi táplálékát az a fél cipó jelentette, amit Isten rendelésére egy holló hozott neki a csőrében... Oroszlánnal együtt is ábrázolják, mert a legenda szerint két oroszlán kapart számára a sivatag homokjában sírhelyet. Később a kosárfonók tartották őt védőszentjüknek. Az egyiptomi remeték ugyanis -- különösen később, amikor már közösségeket alkottak -- kosárfonásból, ill. kosaraik eladásából tartották fenn magukat."
Ha a koronai-(szerintem remetei) Pálról beszélünk, akkor annak van nehány attributuma, ami klappol a Ludwig Rezső - féle felismeréshez, a kopt gyökerekhez.
az erő és az elmozdulás iránya által bezárt szög. (A munka nagysága e két vektor skaláris szorzata.)
Változó (nagyságú és/vagy irányú) erő munkáját úgy számítjuk ki, hogy az így befutott pályát olyan kis szakaszokra osztjuk, amelyeken az erő változatlannak vehető, és ezeken a kis szakaszok mindegyikén számítjuk ki a munkavégzést és végül összegezzük. Pontos eredményt az erő út menti integrálása adja
Ezt természetesen spirituális szinte is lehet értelmezni !
Vicc volt :))))
Vissza a témába:
Ha keresel, kutatsz, 'dolgozol' - mégha 'hobbiból-kedvtelésből' is, az munka....szvsz.
Nos, épp ez az! A Koronán ábrázolt Pálnak még a "közelében sincs" Kard!! Kezében egy négyszög, egy zárt udvart jelképező valami van( A mennyek országa talán). Annak bejáratát egyik ujja "zárja"
Tessék: itt a 12 apostol az attributumokkal. Lehet dolgozni, ne csak mindig én dolgozzak :)))
Kik vannak a koronán, honnan jöttek, és hol térítettek ?
A képeken az apostolokat az attribútumaikkal ábrázolták. Az ikonográfiában attribútumnak [2] nevezik azokat a jelképes, jelvényszerű tárgyakat, esetleg ember- vagy állatalakokat, melyek az ábrázolt személyt vagy allegóriát teszik felismerhetővé. Az attribútumok többnyire az ábrázolt személy kezében, oldalán vagy lábánál vannak és mindig életének egy fontos eseményére vagy vértanúságára utalnak:
Péter: Kulcs - Máté evangéliuma (16:19) alapján a mennyek országának kulcsa
János: Kehely - "Meg tudjátok-e inni a kelyhet, melyet én inni fogok?" kérdezte Jézus János apostoltól Máté evangéliuma (20:22) szerint.
Idősebb Jakab: Vándorbot
András: András-kereszt - diagonális kereszt, nevét András apostolról kapta, akit Patrasban egy ilyen kereszten feszítettek meg.
Júdás Tádé: Alabárd - vértanúságára utal
Simon: Fűrész - Zelóta Simon Júdás Tádéval együtt úgy lett vértanú, hogy kettéfűrészelték őket
Fülöp: Bot - a kis-ázsiai Hierapoliszban szenvedett vértanúságot és egy bottal kiűzött egy kígyót, Mars templomának szent állatát
Máté: Pénzes zacskó - Máté az adószedő eredeti foglalkozására utal
Pál: Kard - Pál apostolt pogányok végezték ki Rómában Kr. u. 67-ben. Pál római polgárjoggal rendelkezett, ezért karddal lefejezték
Tamás: Mérőléc - Szent Tamás sok templomot épített missziós tevékenysége során, ezért ábrázolják őt mérőléccel
Bertalan: Kés - vértanúságára utal,mivel késsel nyúzták meg
Fiatalabb Jakab: kallózófa - vértanúságának eszközére utal. Vértanúsága ugyanis egy posztófeldolgozóhoz kötődik, aki kallózófával a szerszámával agyonverte, amikor az apostolt ledobták a jeruzsálemi templomból
apró segítség: Péter, és András testvérek, Jánost pedig több vélemény Mária Magdalával azonosítja...(:Kehely, Grál kehely...Utolsó vacsora- Michelangelo:)
Statisztikailag így igaz...meg az is, hogy nyílván voltak Jézus első követői között zsidó származásuak is.
Ugyanakkor nézd csak meg Kisharsány bejegyzését!!
Kik is szerepelnek a koronán?! Nem minden apostol! És nagyonis helyes/helytálló a kérdése: Hol, milyen területen is működtek a koronán szereplő apostolok?