Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GYURMA 944 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30636
Trisó és karton. Minimál összeg. És az új fagyálló.
Előzmény: El Padre (30633)
GYURMA 944 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30635
így van!
Előzmény: El Padre (30633)
vaki Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30634

Sziasztok!

 

Kérdezném, hogy Punto 2/b-hez hol tudok venni olyan apróságokat, amit autóalkatrészboltban nem kapni? Ami kellene többek között: biztonsági övre az a műanyag korong, ami megakadályozza, hogy lecsússzon az övcsat, illetve a kalaptartó alatt van egy gumibak és abból a bal oldali elveszett, azóta veszettül zörög a kalaptartóm...

El Padre Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30633

ahá, köszi!

 

akkor, ha jól értelmezem, amíg a hűtővíz hőmérséklete el nem éri azt a bizonyos pontot, ahol a termosztát úgy gondolja, hogy már elég meleg, addig egy kisebb körben kering -- aminek része a radiátor is, hogy gyorsabban tudjon fűtést adni a kocsiba, gondolom --, és csak utána engedi be a nagyobb körbe, hogy jobban elkezdhessen hűlni? és a nagyobb kör része az a szakasz is, ami a kocsi orrán levő légbeömlőnél, és a mögötte levő ventillátornál is van?

 

tehát az a jelenség, hogy ezekben a zimankós időkben a vízhőmérő szerint egész normális tempóban elér a skála kb. 1/3-ig, utána nagyon lassan kúszik fel a feléig (ahol elvileg állnia kéne), normális? meg az, hogy már majdnem a felénél van, de 100%-osan a radiátorra megnyitva még mindig inkább langyosat fúj ki, és csak hosszabb idő után kezd el konkrét meleget is fújni, szintén az? mert akkor ezek szerint felmelegszik normálisra, kinyit a termosztát, és utána a hirtelen jött, még mindig hideg, és nagyobb kiterjedésű szakaszon visszahűl a lötty, és csak utána megy fel megint üzemi hőmérsékletre. ilyenkor a termosztát nem kezdene el visszazárni? vagy van valami "tehetetlensége"?

 

amúgy vajon mennyibe fáj egy teljes hűtőrendszer kipucolás, plusz termosztát csere? nyáron már nagyon nem volt megfelelő a hűtés, többször ment forrásközelbe (vagy azon is túl) a víz, és bár a ventillátor oké, szerintem a csövekben már nem az igazi az áramlás.

Előzmény: GYURMA 944 (30632)
GYURMA 944 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 30632

Üdv!

 

A fűtés úgy működik, hogy a műszerfal alatt van egy radiátor és abban kering a hűtőfolyadék.

A termosztát elvileg azért van a rendszerben, hogy amikor eléri a hűtőfolyadék azt az értéket, ami a termosztátra írva vagyon, akkor nyit és a nagy kört kezdi keringetni. Ha a hűtő nagyon hűt, tehát van kint legalább 0, vagy - , akkor elvileg a termosztát zár és így tovább. A radiátor meg a kis körön van és oda az a hő megy, amit a termosztát szabályoz.  na most. én még nem találkoztam olyan autóval a tulajdonomban, (több, mint húsz, de ebből 11 léghűtéses, azt ne vegyük ide ), ami a fent leírt elvi dolgokat betartotta. Tehát minimálisan kikeringet a nagy körre is és ez azt eredményezi, hogy nem az üzemi hő megy a radiátorba, amit még ott is leemelsz róla egy másik ventilátorral.

 

A megoldás, amivel két legyet is üthetsz: Karton a hűtő elé. Az első haszon, hogy nagy hidegben a termosztát nem nyit-csuk egész üzemeltetési idő alatt és így később megy tönkre. Másik haszon, hogy a rendszered eléri az üzemi hőfokot, sőt hamar.

Amire nagyon kell ügyelni, hogy a megoldás hibamentes legyen az az, hogy a karton és a hűtő között kell lennie hézagnak, hogy a ventilátor, ha bekapcsolna, át tudja szívni a hűtőn a levegőt, mert ha a karton hozzáér, akkor ezt nem tudja megtenni és akkor bizony felforrhat a folyadék, még -20-ban is!

Én még azt is szoktam csinálni, hogy a ventilátornál kivágok egy 100mm-es kört.

Hibátlan!

 

Külön elektromos fűtés gyárilag nincs a rendszerben.

Előzmény: El Padre (30631)
El Padre Creative Commons License 2014.01.29 0 0 30631

hahó, egy gyors kérdés punto 1 témakörben:

 

hogy működik a fűtése?

 

azt tudom, hogy valamennyire kapcsolatban van a hűtővízzel, mert amíg az nem éri el az optimális hőfokot (a skála felénél), addig elég gyenge vagy nem létező a fűtés.

 

a kérdés: van külön fűtőköre is ezen kívül? ha igen, az elektromos melegítésű, vagy milyen megoldás?

 

(a kérdés azért aktuális, mert mintha gyengélkedne a fűtés a kocsimban...)

Thomas877 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30630

Sziasztok! Van egy ilyen http://coolautoo.hu/kozponti-zar-vezerlok/4968-taviranyitos-kozponti-zar-vezerlo-szett.html központi zár vezérlőm! Budapesten tudtok valakit aki vállalja a beszerelését 2-es Puntóba?

BluElefantino Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30629

Pár képet tegyél fel ide illetve mennyi km van benne stb.

Előzmény: BY-75-98 (30626)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30628

Pontosabban az elindulás utáni 3-4. mp érdekel, de ezt sajnos nem látom, mert az elm-mel nem tudok kapcsolatban maradni. 

A gázos 2/B-ben ez már a 2. ecu. És egy év után ez is elállítódott, vagy behalt, nem tudom. Ezért kéne az élő adat abban az időszakban. A gázparaméterek teljesen pontosan vannak beállítva. Azt észre vettem, hogy amíg nem üzem meleg, addig picit dús, de csak 0.2-0.4 ms-mal viszi lefelé, amint üzem meleg, már tökéletesen egyeznek a trimmek. Viszont csak arra tudok gondolni, hogy a gázecu viszi el. 

Hogy értsd, csak ha nyomom a gázt, akkor indul el, és ki kell tartani kb. 3-4 mp-ig, akkor egyet mozdul felfelé a fordulatszámmérő, kb. 200-at, majd visszatér az eredeti helyére (olyan 1500-on szoktam tartani ebben az időszakban).

Azután van alapjárat. Ez volt az első ecu-val, és a csere ecu-val is ez lett 1 év után. 

A BRC programmal látok indítózás közben adatot, de csak a benzines trimmet, ott viszont csak annyi látszik, hogy a fordulatszám emelkedésévek, megemeli a trimmet, de vissza is áll a fordulatszámmal együtt az alap értékre. Mert, ha megemelné, és úgy hagyná, akkor világos, hogy dús gázon, csökkentettet megtanulja, és lambdára korrigál benzinen. De mivel pontosan arra áll vissza azután, hogy megmozdította a fordulatszámmérőt egy pillanatra, mint amiről elindult, ezért kéne látnom más adatot is, hogy mit visz el.  Persze a hőmérséklet szenzorokon már rég túl vagyok. Fojtószelepház poti meg lett cserélve, bár attól nem változott semmi. 

Rendeltem egy vag-com kkl-t az e-bay-ről. Borzalmas összegért (1500 Ft.), de mivel free shipping, ezért majd talán február végére megjön.

Előzmény: Törölt nick (30627)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30627

Mit akarsz  nézni indítózás közben? Élő adat elég kevés hozzá, a másodpercenkénti 4 adattal..

Előzmény: kisfitti (30625)
BY-75-98 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30626
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, akad egy működőképes ,14 éves 3 ajtós, 1.2 8V ELX, idén júniusig érvényes vizsgával rendelkező Puntóm! Mennyit merjek kérni,ha eladnám? A másik alternatívám a bontó,de hátha valakit érdekelne esetleg!
Köszönöm!
kisfitti Creative Commons License 2014.01.27 0 0 30625

Valaki meg tudná mondani, hogy a Vag-com kkl interface-el tudok e indítózás alatt monitorozni MES-sel? Azt olvastam a can-Bus-t nem támogatja, de a motorra jó lenne? A Can-Bus-ra meg ott van az elm. Csak a MES forumon írták, hogy az elm érzékeny a feszültség ingadozásra, így mindjárt kidob a MES-ből. Ezt tapasztalom, de azt hittem a BT-miatt, arra gondoltam, talán az USB-s jobb lenne, de így már nem vagyok biztos benne, hogy érdemes vennem USB-s ELM-et, hanem inkább vennék egy vag-com kkl-t.   

ITT találtam róla infot. 

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.25 0 0 30624

A családi vállalkozásunk a faipar területén tevékenykedik és a válság beköszöntése után elkezdtünk Ausztriába bérgyártani. Ma már a forgalmunk harmada oda irányul a magyar kereslet drasztikus szűkülése miatt. 

Gyakorlatilag csicskamunkát végzünk, mert mi adjuk X EUR-ért a termék darabját - amiben benne van az anyagköltség, munkabér, rezsi és egy kis haszon. Az osztrák viszonteladónk saját márkanév alatt eladja az ő viszonteladóinak 2X-ért - azaz 100%-ot rátesz a viszonteladónk árára. Aztán az ő viszonteladói is rátesznek 100%-ot. így az osztrák ember négyszeres áron veszi meg a terméket a boltban.

Én azt látom, hogy először is hülyének néznek minket és lenézik a magyarokat - bizalmatlanok velünk. Azonban ha az ember ugyaúgy flegma velük meg lex@rja őket - emellett viszont jó munkát végez- akkor egy idő után máshogy állnak hozzánk.

A magyar szakemberek erénye szerintem, hogy olcsón, pontosan jó munkát végeznek. Akármilyen bunkók is az osztrákok, valójában ránk vannak szorulva - ha olcsón jó munkát akarnak.

Előzmény: kisfitti (30622)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.25 0 0 30623

Ez igaz - csak épp az észak meg olyan messze van, hogy bizonyos árszint alatt nem érdemes onnan behozni. Na jó - ha hozzá vesszük a kasznis költségeket, akkor már lehet :)..

Öcsém pl pár hónapja vett egy AR 156 Crosswagont München mellől. Kevés km, vezetett márkaszervizes könyv, full-full extra, idős orvos tulaj halála miatt eladott és 2005-ös évjárat. Hát az olyan szinten rohad mindenho, mint idehaza egy 10 évvel idősebb autó. Múlt héten alvázvédőztem egy ugyancsak 2005-ös Ford Tourneo Connectet. Hát az álom ahhoz képest.

Előzmény: BluElefantino (30621)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.25 0 0 30622

OFF

Mi ablakozni, redőnyözni járunk ki Ausztriába elég sokat, mivel fele annyiért tudjuk szerelni, mint az oszták, meg elvégzünk 12-14 óra alatt egy házzal (ablak csere + redőny + helyreállítás), az osztrák meg oda jár 3 napig, mert 8 órás műszak, pihenőidőkkel. Sokat beszélgetek közben a kuncsaftokkal, és meg vannak lepődve, amikor mondom, hogy addig nem megyünk haza, amíg minden kész nincs. Az osztrák, nem túlórázik, a redőnyös nem fog nyúlni a villanyhoz, hogy bekösse a motoros aluredőnyt, még mi  ha kell a kábelcsatornát is bevéssük bevéssük, rákötünk, gipszelünk. A kuncsaftnak csak festetnie kell. Mi meg persze jobb óradíjjal vagyunk, és nem utolsó sorban, ott alap az aluredőny, a 3 rétegű 90-es profilú ablak, amiket a magyar nem tud megfizetni. Talán 5-8 % az itthon beépítettek közül az alu, meg a 3 rétegű ablak.

 Na ennyit az osztrákokról. Most legyen egy kis ON is.

 

Feltűnt, amikor a 2/b-vel megyek, hogy fele annyira sem könnyű a city-je mint a grande-nek. Ma unatkoztam, és átbogarásztam az adatokat.

Az ecu azt látta, hogy 2-3 N a kormányra ható erő, de szerintem ennél sokkal több kellett.

A kormány nem középen volt nullázva, hanem 1 fordulattal jobbra. Megcsináltam, hát közel olyan lett, mint a grande-jé.

Meg kinulláztam a motornál a tanult paramétereket.

Baxtattam picit a gáz ecu-t is, már régen néztem rá, kért is pici korrekciót plusszba, kb. 3-5%-ot.   

Előzmény: Törölt nick (30619)
BluElefantino Creative Commons License 2014.01.25 0 0 30621

Németországban a bajor résznél kell vigyázni az autóvásárlásnál mert ott nagyon sok a rozsdás jármű és inkább északi részről érdemesebb vásárolni! Igen, én is ilyen "bután" néztem ahogy most ti! :D  Ezt pont a német főnököm mondta.(persze ezt azzal is magyarázta hogy a bajor részen sokkal több a hó illetve jobban sózzák az utakat) Egyébként nap mint nap látom az autókat és ezt én is tapasztalom hogy a bajor részen a kocsik úgy rohadnak mintha kötelező lenne. Mondjuk ehhez hozzátartozik az is hogy ott az emberek 60%-a lízingeli az autót és mikor nem kell akkor vissza adja és kihoz egy másikat, aztán ezt az autót megveszi egy másik aki szintén nem figyel rá és ezután az autót lassan megveszi az auslander aki szintén csak használja aztán ő is eladja és akkor viszik valamelyik kelet-európai országba. Magyarországon különb autókat látok mint kint de ennek az is az oka hogy itthon jobban vigyáznak az autóikra az emberek mert nem 3-4 évig használják hanem 8-10 évig minimum.

Előzmény: Törölt nick (30620)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.25 0 0 30620

Az biztos, hogy kint is megy a gányolás - főleg a régebbi olcsó autókon. Osztrák ismerősnek elszállt például a generétora - pont akkor, amikor nálunk volt valamit csináltatni a városban. Hazament Ausztriába és felújíttatta egy helyi műhellyel. Rá két napra az A2 autópályán porig égett az autója - még az ORF hiradóban is benne volt. Szinte biztos, hogy a kinti szerelők b@szták el , de nem tudták rábizonyítani. Azt mondta, hogy többet osztrák villamosságissal nem csináltat semmit :)..

Az én Punto cabriomon pl úgy cseréltek a németek hátsó taposókat, hogy kivágták, pár helyen rápöttyölték a javító elemet, bekenték a réseket kasznitömítővel, de eszükbe sem jutott alvázvédőzni. Amikor alánéztem először ott volt rozsdásan a gyári alapozózott lemez és még a matricákat sem vakarták le.. 

Tulajdonképpen újra kell majd csinálnom az egészet, mert a 120 kilóm alatti stresszteszten hajlik a lemez.

A múltkor szóba hozott sárga cabrio-t úgy vettük a németeknél, hogy "kein rost". Bár utólag kiderült, hogy kint dolgozó magyaroktól sikerült leütni ebay-n a tudtunkon kívül. Meg is látszik a magyar mentalitás. Ott purhabbal nyomtak egy alulemezt a rozsdára és kész. 

Volt pár estém - mire helyrepofoztam, de most jópár év után az emelési pont is újra használható végre :)

https://picasaweb.google.com/103220166446302840291/SargaPuntoCabrioLakatolasAlvazvedelem

Előzmény: BluElefantino (30618)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.25 0 0 30619

Ezen nem lepődök meg :(.. Én veszprémi vagyok és nagyon kevés alkalommal járok az alföldön és az északi középhegység környékén - inkább nyugati irányban mozgolódok. Amikor mégis keletre vetődök sokszor olyan érzésem van, mintha egy más országba csöppennék. Nagyon látszik a falvakon és az autókon is a szegénység. Ilyenkor jobban megbecsülöm, ami nálunk van és amit amúgy természetesnek veszem.

A helyi autószereléssel foglalkozó ismerősök nagy része - aki jól is dolgozik - tele van munkával. Olyan kevés például a jó és felszerelt autóvillamosságis (aki hozzá mer nyúlni a 15-20 évesnél fiatalabb autókhoz) a környéken, hogy az ismerősöm egyszerűen nem győzi például a melót. Napi 11-12 órákat dolgoznak hárman a műhelyében. Mindig mondom neki, hogy egyszer infarktust fog kapni.

Igazándiból talán tavaly volt a fordulópont. Hiába csökkent a kereslet, az emberek az új autók helyett használtat vesznek - amihez felénk amúgy is könnyű hozzájutni a lomiscigányok és vas megyei nepperek miatt. Azokat az autókat pedig nyilván nem szalonba hordják - így a márkakereskedések konganak az ürességtől, a maszek szerelőknél pedig dübörög a biznisz.

Ráadásul erre a részre még megéri az osztrákoknak is átugrani a déli részekről. Bécs tőlünk kb 200 km. Sokszor van, hogy leugranak a bécsi fiatal suttyógyerekek a bmwkkel mercikkel sportkipufogót felrakatni. Rakatnak be saválló dobokkal egy duplarendszert a kipufogós ismerősnél. Elékér tőlük mondjuk 100ezer körül - azok pedig ugrálnak örömükben, mert kint 3-400ezer környékén kaptak volna. A kipufogósnak meg ebből 60-70% haszon fél napi munkáért - ígaz, hogy több milliós csőhajító gépbe kellett anno invesztálni.

Volt, hogy egy 7-es bmw-t hoztak fényeztetni Bécsből. Van egy ügyes idősebb fényező ismerősöm - kamrát bérelve fújta falcokkal együtt 210ezerért le - igaz, hogy nem a legmárkásabb alapanyagokból. Én a szétszedést- összerakást csináltam, illetve a tolmácsolást. A gyerek ott vigyorgott, hogy odakint számla nélkül 4500EUR volt a legolcsóbb ajánlata, számlával 6000EUR..

https://picasaweb.google.com/103220166446302840291/BMW740i

Almádiban van kasznis ismerősöm - őt is megtalálják sokszot a külföldi nyaralók, kint élők - de még a pestiek is..

Előzmény: PeeWee33 (30617)
BluElefantino Creative Commons License 2014.01.25 0 0 30618

Gazdagabb országban is van buherálás és ide sorolnám azt is mikor egy autónak pl: a kerékjárati íve rohad és a szaki lecsiszolja majd körberagasztja és csak az adott helyen fényezi le és ezért elkér 200eurót és ennek a tulaj baromira örül az egy másik dolog hogy 1 év múlva szintén ott fog ékeskedni a rozsdafolt! Véleményem szerint igenis nagyon jó dolog hogy az alkatrészeseknél van kedvezmény a "halandó" számára is, hidd el az autószerelő úgyis elkéri a rezsióradíját hogy megérje neki! Nekem olyan a szerelőm(neki az Unixnál 46%-os kedvezménye van) hogy szerviztől 500 méterre van az Unix és vele bemegyek és kikérjük az aktuális alkatrészeket az ő kártyájára és tőlem csak a szerelési díjat kéri el! Korrekt! Mondjuk van olyan is pont most vettem 1 pár lengőkart és 1 pár kormánygömbfejet Fastoriginal forgalmazójától igen kedvező 25e Ft-ért. De  nálam nem számít buherálásnak ha saját magam cserélem ki az olajamat vagy szerelek kisebb dolgokat a kocsimon. Azt meg hagyjuk hogy van olyan autószerelő aki "forró" motornál akar gyertyát cserélni illetve ha hozzányúl a légzsákhoz akkor nem tudja hogy le kell venni az akkusarut.

Előzmény: Törölt nick (30610)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 30617

Mifelénk más a helyzet.................. egy cseppet :-(     Ha havi 150 összejön, akkor már nagy a boldogság. Errefelé jobban ki van éleződve ez a 'csináld magad mozgalom' , meg hogy a szerelő azért van nonstop, hogy a "kedves" tulaj mindig tudja használni a ROM autóját. Mert itt Borsodban elég ramaty az autók állapota. Tisztelet a kívételnek.

 

   B.

Előzmény: Törölt nick (30616)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.24 0 0 30616

Ilyesmi nálam is szokott  néha lenni persze - no meg olyan is, hogy közvetítek -főleg külföldi pénzes- megrendelőket. Így lehet aztán sok emberrel jóban lenni :). Jövő héten jön pl egy osztrák autó kuplung, vezérélés, fék cserére - utána pedig hozzám kisebb kasznizásra. Nekik persze adható listaáron az alkatrész, mert odakint sem szokás az a -30-40%-ozás. Erősen számolhat munkadíjat a szerelő, mert úgy is jóval olcsóbb a kintinél.

Hálás nekem a szerelő, aki legalább 2k-t megkeres max egy heti munkával - úgy, hogy közben mást is csinálhat. Hálás nekem a tréleres, akinek 1-2 havonta adok egy kinti megbízást, a megrendelő is jól jár, mert olcsón megússza kishazánkban és én is picit jól járok. Máskor kipufogóshoz, elektromosságishoz, fényezőhöz viszek külföldi embert - így sok esetben anyagáron számolnak vagy erős kedvezménnyel - ha épp a saját autómról van szó.

Csrekereskedelemre példa , hogy hozzám fordult pár éve tanácsért egy ismerős szerelő, hogy már megint le akarják húzni valami internetes adatbázis megjelenéssel 30ezerért. Kicsit drágálja, de valahol muszály fent lenni - a konkurencia is fent van - szerintem van-e értelme.

Én pedig otthon vagyok az informatikában - mivel azt tanultam anno az egyetemen. Beregisztráltattam neki egy saját domain nevet 2000Ft éves díj körül, a saját végtelen domaint kezelni tudó amerikai szerveren futó tárhelyemre irányítva - amit amúgy a munkahelyen tart fent (tehát minden további domain fenntartása 0Ft plusz költség nekem) felraktam egy tök egyszerű oldalt neki - ami rajta van az elérhetősége, egy galéria a referenciáiról. 

Azóta nagyon sok vevőt hozott neki az oldal, mert szokták mondani a vevők, hogy a neten látták stb..Neki évi 2ezrébe kerül, nekem semmibe és nyilván azóta nekem minden anyagáron megy ott is :).

De ezek nem az átlagos hétköznapi emberek "sportja" - illetve van, amire én sem sajnálom a pénzt a jó szakembertől. Fényezés, motor felújító műhely, motorvezérlő elektronika diagnosztika, bőrözés stb.. Meg kell becsülni, ha valaki jó a szakmájában, mert sokszor utólag derül ki, hogy a drágább az olcsóbb.

Előzmény: kolcsar (30613)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.24 0 0 30615

Jól tudod:))

Csak a lényeg azért kell elöbb levenni a testet,ha véletlen kasznohoz ér a kulcs ne égessen meg,ne csinálj zárlatot,vissza szerelésnél ugyszintén ezért,amig nincs a test bekötve véletlen rányomod a kasznira a kulcsot nem hegyeszted oda,és nem sül hozzá a kezed.Ezért kelle elöbb a pozitivot kötni,és utána a negativot:))

Előzmény: -peter (30614)
-peter Creative Commons License 2014.01.24 0 0 30614

( úgy tudom akksicserénél először a negatívat kell levenni, de az új akksi beszerelésénél a plusszt kell előbb csatlakoztatni. 

Gondolom a kisülések miatt van szükség erre a sorrendre. )

Előzmény: Törölt nick (30610)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.24 0 0 30613

Lehet vissza térni a cserekerskedelemhez,bartelba megoldani dolgokat:))

 

Mikor a fürdöszobát kelett csinálni,kifizettem a csöszerelönek az anyag árat,annyiért számolta amiért ö is kapta kedvezményre,én meg csináltam a VW Cady hengerfejezését,anyag árba.

Vagy van aki a család számitógépeit javitja hardveresen,szoftveresen,én meg csinálom a kocsijaikat,mind a ketten tudjuk milyen árakon megy a dolog egymást nem húzuk le.

Eliszaposodott kint a telken a kút kikelett pucolni kompreszorozni,megbeszéltük a kútfúróval mennyibe kerülne ha fizetös lenne,neki gondja volt a kocsival,bent volt szervizbe árajánlatot kapott,megyegyeztünk ö csinálja a kutat,én meg csinálom addig a kocsin a részecskeszürö regenerálást,meg a többi beálitásokat.

Mindent lehet,csak akarni kell mindenkinek van amibe jó,és kb,ár érték arányba lehet segiteni:))

Mindent lehet csak akarni kell:))

 

Előzmény: Törölt nick (30610)
-peter Creative Commons License 2014.01.24 0 0 30612

ha felkerül a netre, értesítsd a fórumozókat róla, köszi.

Előzmény: Saabat (30591)
-peter Creative Commons License 2014.01.24 0 0 30611

szia

Megánnak is a szelepe szokta engedni a gázt.

klubtag a 15 éves autóban kicseréltette újra ezt a két szelepet, és egy év múlva is tartotta a nyomást és hűtött rendesen.

Kívánom, hogy senkinél se legyen ennél nagyobb klímahiba.. 

Előzmény: kisfitti (30588)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.24 0 0 30610

Szerintem kár feszegetni a szerelős témát - egyértelmű, hogy a pénz, illetve inkább a pénztelenségről szól az egész. Svájban vagy Svédországban biztos nem erről szól egy Fiat fórum. Azt nem állítom, hogy a gazdagabb országokban nincs buherálás, de biztos, hogy nagyságrenddel kevesebb. 

Ráadásul a PuntoI-es  mára a kora és alacsony ára miatt a legszegényebb réteg autójává vált és lassan már a II-es is oda jut. 

Bárkivel beszélgetek kasznis-szerelő-villamosságis szakmában, szinte mindenki panaszkodik. Unix-Bárdi a boldog-boldogtalannak kedvezményt rendszerrel elvette a szerelők biztos pénzforrását, az emberek meg széles körben tudják már, hogy a szerelőjük korábban az alkatrészen is nyert -30-50%-ot a munkadíjon túl. Ezért ma már az emberek harmadát úgy kell leszerelniük - amikor jön azzal, hogy csinálják meg, de ő hozná az alkatrészt ismerősön keresztül, mert van ám kedvezménye és ő kiszámolta, hogy úgy olcsóbb. Aztán a szerelő mond egy emelt munkadíjat bosszúból hozott alkatrész mellett, és még inkább arra készteti az embert, hogy "oké, akkor berakom magam" vagy "gyere szomszéd Józsi - rakjuk fel ezt a fékbetétet és hefteljük be azt a lyukat a küszöbön, és kapsz egy ötöst, műszakira meg úgy is tudom, hogy hová kell vinni, hogy átmenjen"

Több autószerelő ismerősöm is kényszerűségből vizsgáztat - mert az legalább egy biztos bevétel. Ahhoz mennek az emberek, akiről tudják, hogy nála át fog menni. Szerintem ha drasztikusan beszigorítanák a műszakiztatást, akkor a magyar autóállomány harmada kiesne az utakról vagy műszaki nélkül járna. 

Az nkh persze sír, hogy sok a korrupció, a naív apeh meglepődik ,amikor kiderül, hogy alig adnak számlát a szerelők, de ez itt  egy ördögi kör.

Lehet itt keménykedni meg szigorítani, meg fikázni az otthon próbálkozó embereket, de szerintem amíg nem lesz több pénze a népnek, addig ez így fog menni. Az emberek próbálkozni fognak otthon, aztán van akinek sikerül van akinek nem.

Én ifjú koromban sok évvel ezelőtt ugyanígy próbálkoztam szerelgetni azzal a különbséggel, hogy mindig szereztem valami havert, aki csinált már olyant. Aztán idővel kicsiszolódtam, de nálam is volt még olyan az elején, hogy majdnem felgyújtottam az autóm a hülyeségem miatt..

Hozzám is szoktak járni a családból és barátok szerelgetni. Segítek nekik és aszisztálok, de már olyan apró dolgokon el szokott vérezni az emberek nagy része, ha megkérdezem, hogy melyik akkusarut kell (először) levenni és miért? Szinte senki nem tudja a választ még az egyetemet végzettek közül sem - pedig hány ember cseréli maga az akksit arra nem is gondolva, hogy milyen veszélyes műveletet végez - ha nem tudja a módját..

PeeWee33 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 30609

És most ezzel a levél írással is elment 15 percem a munkámból......... Csak hogy értsd

 

   Üdv.  B.

Előzmény: PeeWee33 (30607)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 30608

tipikus taxis......................... ez egy ilyen állatfaj...............  :-D

 

  B.

Előzmény: kolcsar (30606)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 30607

Érdekes dolgokat olvass itt az ember...... Valahol mindenkinek igaza van, de a lényeg, hogy a pék maradjon a kenyér sütésénél. 

KIRO4444 azt értsd meg, hogy vannak emberek akik a villamossági hibák megjavításából keresik meg a betevőt. Hidd el, mindenki szívesen segít a kevésbé hozzáértő tulajoknak a házi javításokban. A baj az csak ezzel a témával kapcsolatban, hogy olyan alapvető dolgokat kérdezel, amit egy tapasztalt, rutinos szerelő kívűlről-betéve tud és csukott szemmel kisujjból kiráz 1-2 perc alatt. És lehet, hogy akár jóindulatból ingyen is megcsinálja neked. Ha elviszed hozzá és nem otthon "tuningolsz" előtte. Mert más hülyesége után egyik szerelő se szeret dolgozni, és nem meglepő a többletár igénylése a szerelőtől.

Ha tudnál hétköznapi nyelven, ellenben értelmezhetően hibajelenséget írni, akkor valszeg hamarabb kapnál korrektebb kielégítő tanácsot. Én ebben tuti biztos vagyok. :-)  

 

Ha van egy pontos hibaleírás, hidd el fog is rá kapni jó választ. Én is villamossággal foglalkozom, de ha nem egyértelmű a kérdésed, akkor hogyan tudnál megoldani a problémádat, ha kapsz tőlem egy szakszerű, egyértelmű választ. Pedig szívesen segítenék, és szerintem más is így tenne.

Legutóbbi kérdésed is zavaros egy kicsit szakmailag. Azaz igazság

De hámozzuk ki: Nem világít az üzemanyagszintjelződ, azt írtad.És közben meg keresed az üzemanyagszintjelződ. Ez így nem pontos.

Na most a műszerfalon a háttér fény nem világít? Az nem a szintjelző jeladójától függ. Viszont ha a sárga tartalék mennyiségjező lámpád nem világít, az lehet akár izzó hiba is. De jeladó hiba is. Az üzermanyag szintjelző jeladó a mutatót és a sárga lámpát is működteti, egy uszó segítségével, amit az üzemanyagtartályba találsz meg, Most nem részletezem, hogy hogyan is férsz hozzá. A csomagtér bowden leírásod is egy kicsit sufni tunigos, ebben nem hiszem sokan részt akarnak venni. Ha kreatív ötleteid vannak, akkor valósítsd meg MAGAD. Ne vonj be más precízebb egyéneket.

Az sem elhanyagolandó dolog, hogy milyen típusú és évjáratú autóról beszélünk, mert a technikai újítások a gyár részéről elég nagy mértékűnek is tud tűnni.

 

Mindent jó indulatból írtam.

 Tanács: Rick4-gyel ne kötegedj, ő elég nyers típus, de sok mindenben van igaza. Ő egy kicsit szakmailag féltékeny..........pedig ő is tud néha hasba akasztót írni.......... Törekedjünk a fórum nyugalmára, vidámságára. Hidd el én is végig jártam már a vitákat. :-)

 Most már mosolygok csak rajta.     CSIGAVÉR

 

   Mély tisztelettel minden fórumozónak...................

 

    B.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!