Nem osztás volt a célom, de te pl. csinálsz fél munkát? Szerintem nem. Én sem és gondolom vagyunk így egy páran. Márpedig az, aki bevállalta egy henger rendberakását az fél munkát végzett, mert szakmailag tudta jól, hogy ebből csak a baj lesz és azt is tudta hogy az a bizonyos X rohadt kevés lesz arra, hogy jó is legyen a motor:P Lehet az X25XE-ből neki annyi jött le, hogy pont 25% esély lesz rá...
Ez már nagyon régóta így van. Ami érdekes, hogy pl az OHC motoroknál gyárilag kezdetben hatlapfejű hegerfejcsavarok voltak és ha kettőt összeütöttél elég érdekes hangja volt, mintha két kavicsot ütöttél volna össze, nem fémes hangja volt. Később torx fejű csavarokat használtak hangra is tök más volt. A régi hatlapfejűt szerintem kb. akármennyiszer fel lehetett használni az újabb kivitelt szigorúan egyszer. Ha találok régi használt hatlapfejűt, lehet inkább azt rakom be, mint egy szett vadiúj torxot.....
"Csak megjegyzem: 10 éve még nem volt gyakorlat, hogy cseréljék a hengerfejezés alkalmával a csavarokat. Ezt több szerelő kolléga is mondta már nekem."
Ma sem gyakorlat, mert van olyan tipus ahol ma sem kell. Viszont az X25/X30 pont nem ilyen. Itt a megfelelo ero a csavar nyulasaval all be, marpedig az csak egyszer annyi!
Nem biztos, hogy a szerelő hibás, számtalan példát láttam már arra, hogy korrekt javításra ki lett ajánlva 200 000 forint, de 80-ból kellett megoldani mert nincs több pénz rá, ennyi, aztán ez a vége, bár jobb érzésű szerelő az ilyet elküldi a faszba vagy ha nagyon sír az ügyfél akkor aláirattat egy papírt, hogy no garancia, felelősség IJ, bár ennek utána mindig csak vita a vége.
Igaz, de aki havi 110-et keres és nem akarja hogy még nyomorabb legyen az élete, viszont szeretne autókázni az járjon suzukival vagy Fastrával. Miért? Mert suzukiba egy komplett jó állapotú motort 40-ért lehet venni egy C14NZ-t már szintén találni 50 körül. Már a fél hengerfejezésre is többet költött. A régi autó szopás mert mindig szervizelni kell az új autó szopás, mert nagy az értékvesztése és csengetni kell a hiteleket = autókázni sosem volt olcsó. Addig nyújtózkodj ameddig a takaród ér....
Vannak olyan "okos" autótulajok, akik betévedve a beteg kocsijukkal a szervizbe, megmondják, hogy mi a baja, és hogy hogyan kell megjavítani. Sőt még az alkatrészt is hozzák!
Alkatrész beszerelve, viszont látásra...
Garancia nincsen. Mire? Hogy nem lett jó a kocsi? Hát ha nem is az volt a baja?! - Tájékoztatást megkapta előtte.
Itt is megmondta a tulajdonos: 1-ik hengerben kisebb a kompót a mérés szerint. Gyűrűzés lesz, ha úgy néz ki. Az a hengerfej le, majd meg lett gyűrűzve, mert úgy nézett ki. Összerakva. Próba cseresznye. Ha bejött volna, lehetett volna örülni. Volt rá x % esély.*
Valószínű a tulajdonos, tudta mennyi rá egy komplett motorgenerál és rickírozott. Valószínű ő sincsen olyan jól eleresztve anyagilag, mint itt a többiek.
:(
Csak megjegyzem: 10 éve még nem volt gyakorlat, hogy cseréljék a hengerfejezés alkalmával a csavarokat. Ezt több szerelő kolléga is mondta már nekem.
Alap, hogy átadja a kiszerelt alkatrészeket. Én mindig ott voltam, mindegyik autómnál, akármi történt rajtuk, sohasem hagytam ott sehol. Néha így is megszoptam, de ritkán:)
Szerencsére nekem van egy szerelőm, akit nem zavar ha esetleg ott (csetlek-botlok) mellette amikor derékig lóg a motortérben, egyikük az aknából szencségel, a másik segítsége meg a sárvédő mögül... Ez még az előző off típusnál volt, Francia...
A lényeg az, hogy a szerelő akihez nagyobb gondokkal szoktam fordulni, garanciát ad az álltala beépített/kicserélt alkatrészre, s a munkájára is. Minden kiszedett kicserélt alkatrészt átad.
Mit nézzél ??! Egy kuva nagy bézbólütőt és verd el a szerelőt!! Nekem óra szerint 180-e nél lett a hengerfej leszedve ! A gyári hónolás tisztán látszott, a motorja pöpec szép a hangja! De mikor szétszedtük mindent átnéztünk ismétlem MINDENT. Ha még is holnap összefosná magát a cucc nem lennék meglepve ennyi idősen ........... A szerelőre visszatérve a csapágyakat, hajtókartokat ,főtengelyt megmikrózta illesztést nézett vagy csak összeszórta ?? Egy ilyen buli után sterilen kell a motort összerakni minden olajvezetéket, vákuumvezetéket és sorolhatnám ami a kezébe kerű át kel vizsgálni, letakarítani, kipucolni STB. Ha egy alkatrész nem 100%-os akkor csere! Vagy összerakják és ez van kezdődik minden előről " jóó de még nem az igazi " . Sajna ezért nehéz jó melóst találni aki odaenged ( már ha értessz hozzá). és csinálhatod Te is. Ötlet ? Vagy megint szétszedeted és vagy megcsinálják vagy nem ! Vagy hagyog mig bevérzik, és bekészítesz egy tartalék blokkot !
"Ki lettek cserélve a hengerfej csavarok is mind a 8." -> Úgy érted, mind a 16?!
Vagánykodni?! Valamit megint félreértettél.
40e? És? Szégyenletes, hogy még pénzt is kértek érte...
"és ez csak az anyag" -> Még munkadíj is volt? Ejjj. És ezek után még mindig nem a "mester"-nél ütöd a tamtamot?
Megjegyezném a drága anyagár + drága munkadíj nem egyenlő a precizitással és a minőséggel. Sok pénzért is basztak már át és kevés pénzért is kaptam hibátlan végeredményt.
Kezd a sztorid arra hasonlítani, mikor nemrég a kolléga ide jött tanácsot kérni, hogy mit csináljon az adagolójával, amit 300 ezerért újítottak fel neki és eszébe sem jutott attól megkérdezni, aki csinálta.
Ahan!!!Majd megfogadom a tanácsod!!!Aztán lehet vagánykodni.Csak közlés képpen mondom hogy ez a szervíz 40000 volt és ez csak az anyak. Ki lettk cserélve a hengerfej csavarok is mind a 8.
Új dizájn, remélem nem sokáig:O Holnap elkezdem műanyagozni szerencsétlen hányatott sorsú lökösömet. Ezen még az is össze volt kókányolva:) Holnap majd nyomok róla képet. Td kedvéért nővérem kezében fényképezem le:P:D
Nem szopós, csak legós:) Ha már meg kell bontani, cserélném a többi tömítést és szimeringet is, hogy ne utána kelljen szopkolódni vele. Nekem motorcsere után a rendberakott motor elősször Hans szelepfedél tömítéssel lett összerakva, 2 nap múlva már nyomta az olajat, utána Elring került bele, ahhoz kaptam O gyűrűket is a csavarokhoz, azóta hibátlan. Egyesek szerint érdemes pasztázni is, szerintem az már gányolás.
Meg sem kérdezem, hogy vettél-e hozzá új hengerfej csavarokat, miután felállítottad az egyhatodos motorgenerál fogalmát:) Mellesleg nem is értem, miért nem ott pampogsz, ahol csinálták, biztos adtak a motor 1/6-ára garit nem?:) A legjobb ötlet, ha odaadod mvzolinak, csinál belőle mégegy asztalt, hogy tudjon vendégeket is hívni:)
Amennyiben nem tudsz,vagy nem akarsz új autót venni,akkor használt autónál nagyon nehéz megtalálni az arany középutat.Sajnos a mai technikáknál-egy nagyjavítás után- sem tud megnyugodni az ember,hogy na most minden rendben.Valami mindig előjön, más nem megakad egy centrálzár motor.Ha pénzzel még bírod is,az idegeid egy idő után felmondják a szolgálatot...
Egyebkent ehhez siman hozzatartozik, hogy ha abbol indulunk ki, hogy delikvensunknek derogal a suzuki, akkor egy fiatalabbal is ugyanigy jar anyagilag, csak abban az esetben a banknak utalgatja havonta a tizezreket nem a szerelonek. Autozni(nem gagyival) ennyibe kerul sajnos. Vagy a reven vagy a vamon, de ki kell pengetni.
Itt a forumon koztudottan az enyem sem az olcsok kozott van sot ahhoz kepest meg csak nem is szep :) Ellenben amikor egy OFF fiatalautos haver kotekedett, hogy bezzeg az ovebe csak tankolni kellett, nyitottam neki egy hahu-t es ravilagitottam, hogy eszrevetlenul bukott majd' 2 millat 2.5 ev alatt. Annyival van elorebb, hogy ideje tobb maradt, viszont lehet hogy az enyemnel egyszer elfogynak a bajok (? :)), nala meg csak akkor fognak kezdodni!