Keresés

Részletes keresés

Komlósfecskés Creative Commons License 2017.11.10 0 1 63818

Szatmárt is behúzhatod, maga a hídverő intézte nekik a soszont:

"Ami a tiszabecsi autóbuszvonalat illeti, közölhetem, hogy már a képviselő úr interpellációja előtt, Balogh képviselőtársam kezdeményezésére utasítást adtam a tehergépkocsi helyettesítésére egy Chausson típusú új, nagy modern autóbusszal. Most ez az autóbusz bonyolítja le a forgalmat a Magosliget—Tiszabecs—Fehérgyarmat—Mátészalka útvonalom
Kérem a t. Országgyűlést, hogy válaszomat tudomásul venni szíveskedjék.
Budapest, 1948 február hó 5-én. Gerő Ernő. s. k."

 

Füzesgyarmat: ez tulajdonképp a 4812-es mező Karcag - Békéscsaba - Karcag járatpárja, amely mintegy fél órával rövidebb menetidővel, de lényegében ugyanabban a fekvésben közlekedik ma is, márciusban 70 éve. A Rába csak 26 személyes volt, ezért már induláskor, Füzesgyarmaton se fértek fel rá az emberek, megváltás lehetett a Chausson.

Előzmény: Gábrisvitéz (63807)
sosiforda Creative Commons License 2017.11.09 0 0 63817

Békéscsaba is kapna elektromos buszokat:

 

https://www.beol.hu/kozelet/helyi-kozelet/tizenotmilliard-bekescsaba-energetikai-fejlesztesere-1081497/

 

"A tömegközlekedést szintén korszerűsítenék, 4,1 milliárd forintból. Nyolc elektromos autóbusz érkezhet, amelyek a belvárosban járhatnának, csendesen, káros anyagok kibocsátása nélkül, valamint egy úgynevezett e-garázst is építenének."

Gábrisvitéz Creative Commons License 2017.11.09 0 0 63816

Köszönöm, nem ismertem.

Előzmény: rezgaras (63813)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2017.11.09 0 0 63815

Örülök, ha tetszik és köszi a kiegészítést.

Előzmény: siófoki35 (63809)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2017.11.09 0 0 63814

Teljes mértékben elfogadom a kiegészítésedet. Igen, ezt egy kicsit tovább gondolhattam volna.

Előzmény: trizs77 (63808)
rezgaras Creative Commons License 2017.11.08 0 0 63813
Előzmény: Gábrisvitéz (63807)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.08 0 0 63812

Én arra leszek kíváncsi, hogy a hibrid alatt vajon a 28 ex-T&J-s kocsit értik? Bár Krisiék szerint azokra már megvan a szerződés a Volánbusszal, azért Omnibuszos infót illik fenntartásokkal kezelni. Ezzel a szerződéssel is átkerülhetnek a VB-hoz.

Előzmény: Törölt nick (63811)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.08 0 0 63811

„diesel-elektromos” hibrid üzemű

 

Ajjaj... van baj...

Előzmény: Törölt nick (63810)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.08 0 0 63810

Újabb Volán Buszpark tender, ezúttal használt városi csuklósokra:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:445553-2017:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"50 db használt, diesel vagy „diesel-elektromos” hibrid üzemű M3/I. vagy M3/II. alacsony padlós vagy alacsony belépésű, csuklós autóbusz beszerzése rövidlejáratú bérleti szerződés formájában."

siófoki35 Creative Commons License 2017.11.08 0 1 63809

Juj, ez érdekes, majd elolvasom.

A Kaposvár-Mezőcsokonya (-Újvárfalva?) járaton is ilyen járt nagyapám visszaemlékezése szerint.

Eléggé alulmotorizált volt ez a busz, mert a Juta és Hetes közti (máskor a Kaposvár Jutai útit mondta) emelkedőn rendszeresen nem tudott felmenni, az utasoknak le kellett szállni és meglökni... :D

Előzmény: Gábrisvitéz (63807)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.08 0 1 63808

Jó.

Nagyon jó.

 

Nem értek egyet a típus gyors kihalása jelzős szerkezettel.

 

Ezek a buszok 9-10 évig szolgáltak, ami abban az időben majdnem csúcsnak számított.

A többi, más típusú busz is 7-11 évet élt aktívan, miközben a három évente végzett teljes, vagy majdnem teljes (vázig lebontásos) felújítás, teljesen bevett gyakorlat volt.

 

az Ik-30-as (nejlon) buszok majd mindegyike minimum 3 de igen sok 4(!) felújítást élt meg rövid, 10 éves életük során.

 

Viszont 1957-re a benzin üzemű autóbuszok üzeme már valóban nem kívánatossá vált.

Ez legalább akkora ok lehetett kisorolásukra mint az emlegetett politikai vélelmezés.

 

 

 

 

Előzmény: Gábrisvitéz (63807)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2017.11.07 0 3 63807

Talán némi érdeklődésre számot tarthat a Chausson típusú autóbuszok hazai pályafutása:

 

http://gabrisvitez.oldalunk.hu/site.php?sd=gabrisvitez&page=mk3Jleks0w

 

Bármilyen javítást/kiegészítést örömmel veszek!

dundalk Creative Commons License 2017.11.07 0 0 63806

önkormányzati szóhasználattal élve ők "támogatják" a helyi közlekedést..

Előzmény: trizs77 (63805)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.07 0 0 63805

 

 1./ meg kell fizetni a szolgáltatót és akkor pályázni fog.

 

 2./ Miért pályáznának idegen cégek is, amikor azt olvassák már majdnem egy évtizede, hogy a megyeszékhelyeink többsége rendel+rendel+rendel helyi közösségi közlekedést, de nem kívánja kifizetni annak ellenértékét.

 

 

sosiforda Creative Commons License 2017.11.07 0 0 63804

Békéscsabán a mainál bővebb menetrenddel meghírdetett, október 25-én lejárt pályázaton nem volt pályázó, a DAKK Zrt. sem adott be pályázatot a mai Békés Megyei Hírlap cikke szerint.

 

Ez az előzménye ennek  az online hírnek:

https://www.beol.hu/kozelet/helyi-kozelet/szarvas-peter-fontos-hogy-folytonos-legyen-az-autobusz-kozlekedes-1078967/

Előzmény: Snake-Mojzi (63793)
dundalk Creative Commons License 2017.11.07 0 0 63803

A tények is hozta a sztorit pénteken. Állítólag nem teljesen fedi a valóságot az elmondott történet. (a sofőr tényleg rosszul lett)

Előzmény: sosiforda (63802)
sosiforda Creative Commons License 2017.11.07 0 0 63802
rezignált Creative Commons License 2017.11.06 0 0 63801

Kíváncsi vagyok, hogy csak azért szerepelnek-e kizárólag olyan városok az összeállításban, amik a háború előtt és után is Lengyelországhoz tartoztak, mert csak ilyen helyekről maradt fenn fotó; vagy azért, mert keleten esetleg nem voltak a két háború között távolsági buszok. Végig csak Krakkó, Varsó, Katowice, Cieszyn stb., de semmi Wilno, Lwów Stanisławów, ilyesmi.

Előzmény: Fradista Utazó (63799)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.06 0 0 63800

az első képen lévő krakkó - kielce például kb. 110 km

Előzmény: Fradista Utazó (63799)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.11.06 0 2 63799

Nem tudok lengyelül, de, ha jól érzékelem, ezek távolsági autóbuszok az 1930 körüli évekből.

https://autokult.pl/3961,tak-sie-jezdzilo-w-polsce-komunikacja-publiczna-przed-wojna-cz-3

matteo14 Creative Commons License 2017.11.06 0 0 63798

Szombaton láttak egy volánsárga, háromtengelyes Citarot Pest felé haladni az M1-en. Jól sejtem, hogy a Colorhoz ment?

Törölt nick Creative Commons License 2017.11.06 0 0 63797

Ezek a jó "hosszú" időtartamú szerződések kb predesztinálják, hogy az éppen aktuális KK-n kívül nem is nagyon fog senki indulni...

Előzmény: htibor (63796)
htibor Creative Commons License 2017.11.05 0 0 63796

Dunaújvárosban 2+1 évre akarnak pályázatot kiírni:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145729089&t=9117898

Előzmény: htibor (63794)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.04 0 0 63795

Vác: 2017. december 31.

Itt a pályázat, 1 éves szerződést kívánnak kötni: http://www.vac.hu/win_hirnyomtat.php?id=15316

Előzmény: Snake-Mojzi (63793)
htibor Creative Commons License 2017.11.04 0 0 63794

Dunaújvárosnak jóféle "rágógumi" határidő van szabva...

http://kozadat.dunaujvaros.hu/kozgyules/napirend/2016_ev/10_20/26-161020.pdf

 

"Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése meg kívánja hosszabbítani a Középnyugat-magyarországi
Közlekedési Központ Zrt.-vel megkötött, az autóbusszal végzett helyi menetrend
szerinti személyszállítási közszolgáltatási szerződést és módosítja akként, hogy a szerződés
hatályosságát 2016. december 31–ről, az autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállítási
közszolgáltatás ellátásával kapcsolatos pályázati kiírás alapján, a nyertes pályázóval kötendő új
közszolgáltatási szerződés hatályba lépéséig tartson, egyben felhatalmazza a polgármestert, hogy a
határozat mellékleteként csatolt szerződésmódosítást írja alá."

 

Nem nagyon láttam 2017-ben, hogy egyáltalán a pályázat kiírásra került volna... :)

 

_______________________________________________________________

 

Paks 2017. december 31-ig biztosan van:

http://paks.hu/downloads/3656/.

 

Sőt, 2015. májusban hozták meg a határozatot, hogy 1+4 évre hosszabbítják meg a DDKK-val, de az egész dokumentumban az induló dátum sehol nem szerepel, vagy 2015. június vagy július lesz szerintem, így 2020. nyaráig él a mostani szerződés.

LINK

 

 

Előzmény: Snake-Mojzi (63793)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.11.04 0 2 63793

Közeledik az év vége, ideje számba venni a VOLÁN-csoport helyi közszolgáltatási szerződéseinek lejárati dátumait:

 

2017. december 31.

Baracska
Békéscsaba
Csongrád
Gyöngyös
Győr
Gyula
Keszthely
Komló
Makó
Mór
Mórahalom
Orosháza
Salgótarján
Szarvas
Székesfehérvár
Tapolca
Tatabánya
Tiszafüred

 

2018. február 28.

Gödöllő

Szigetvár

 

2018. március 31.

Hatvan

 

2018. április 30.

Monor

 

2018. június 30.

Nyíregyháza

 

2018. augusztus 31.

Mezőberény

Újszász

 

2018. december 31.

Ajka
Balatonfüred
Balatonfűzfő
Eger
Érd
Hajdúszoboszló
Hódmezővásárhely
Karcag
Kazincbarcika
Kecskemét
Komárom
Mezőtúr
Mohács
Nagykanizsa
Siklós
Szekszárd
Szentes
Szolnok
Szombathely
Várpalota
Veszprém
Zalaegerszeg

 

2019. május 31.

Balmazújváros

 

2019. december 31.

Baja
Bátaszék
Bonyhád
Csurgó
Fonyód
Jászberény
Sopron
Tiszaújváros

 

2020. március 1.

Esztergom

 

2020. március 31.

Nagyatád

 

2020. december 31.

Körmend

Lenti

Oroszlány

Pápa

Siófok

 

2021. január 31.

Mosonmagyaróvár

 

2021. december 31.

Ózd

Tamási

 

2023. december 31.

Békés

 

2024. december 31.

Balassagyarmat

Szeged

 

2025. március 31.

Bátonyterenye

 

2026. december 31.

Tata

 

Nem találtam lejárati dátumot:

Dunaújváros

Paks

Vác

 

Egyes szerződések - főként sikertelen pályázati eljárások miatt - feltételes időtartamra kerültek meghosszabbításra, ilyen esetben a lehetséges legkésőbbi dátumot jelöltem meg.

 

A listában nem szerepelnek a VOLÁN-csoport által nem közszolgáltatási szerződéssel üzemeltetett helyijáratok (pl. Mátészalka, Mezőkövesd). 

rezignált Creative Commons License 2017.11.01 0 0 63792

ahá, köszi!

Előzmény: Racilaci (63791)
Racilaci Creative Commons License 2017.10.31 0 0 63791

Vidéken minden esetben megy az ellenőrök után egy autó - amiről egyébként az éles szemű sofőrök ki is szúrják őket és értesítik egymást.

Előzmény: rezignált (63790)
rezignált Creative Commons License 2017.10.31 0 0 63790

Ma reggel láttam egy Volán-ellenőrt, aki a Sasadi útnál szállt fel a bükfürdői járatra és dolgavégeztével a tárnoki pihenőhelynél szállt le, egy bónuszmegállás képében. Az ilyen esetekben hogyan jutnak vissza az ellenőrök valamilyen értelmes helyszínre?

trizs77 Creative Commons License 2017.10.30 -1 5 63789

Győrt óva intették a saját helyi buszos cégtől.

 

-------------

 

Győr városa ingyen szeretne hetyegni az örömlánnyal.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!