Szatmárt is behúzhatod, maga a hídverő intézte nekik a soszont:
"Ami a tiszabecsi autóbuszvonalat illeti, közölhetem, hogy már a képviselő úr interpellációja előtt, Balogh képviselőtársam kezdeményezésére utasítást adtam a tehergépkocsi helyettesítésére egy Chausson típusú új, nagy modern autóbusszal. Most ez az autóbusz bonyolítja le a forgalmat a Magosliget—Tiszabecs—Fehérgyarmat—Mátészalka útvonalom Kérem a t. Országgyűlést, hogy válaszomat tudomásul venni szíveskedjék. Budapest, 1948 február hó 5-én. Gerő Ernő. s. k."
Füzesgyarmat: ez tulajdonképp a 4812-es mező Karcag - Békéscsaba - Karcag járatpárja, amely mintegy fél órával rövidebb menetidővel, de lényegében ugyanabban a fekvésben közlekedik ma is, márciusban 70 éve. A Rába csak 26 személyes volt, ezért már induláskor, Füzesgyarmaton se fértek fel rá az emberek, megváltás lehetett a Chausson.
"A tömegközlekedést szintén korszerűsítenék, 4,1 milliárd forintból. Nyolc elektromos autóbusz érkezhet, amelyek a belvárosban járhatnának, csendesen, káros anyagok kibocsátása nélkül, valamint egy úgynevezett e-garázst is építenének."
Én arra leszek kíváncsi, hogy a hibrid alatt vajon a 28 ex-T&J-s kocsit értik? Bár Krisiék szerint azokra már megvan a szerződés a Volánbusszal, azért Omnibuszos infót illik fenntartásokkal kezelni. Ezzel a szerződéssel is átkerülhetnek a VB-hoz.
"50 db használt, diesel vagy „diesel-elektromos” hibrid üzemű M3/I. vagy M3/II. alacsony padlós vagy alacsony belépésű, csuklós autóbusz beszerzése rövidlejáratú bérleti szerződés formájában."
A Kaposvár-Mezőcsokonya (-Újvárfalva?) járaton is ilyen járt nagyapám visszaemlékezése szerint.
Eléggé alulmotorizált volt ez a busz, mert a Juta és Hetes közti (máskor a Kaposvár Jutai útit mondta) emelkedőn rendszeresen nem tudott felmenni, az utasoknak le kellett szállni és meglökni... :D
Nem értek egyet a típus gyors kihalása jelzős szerkezettel.
Ezek a buszok 9-10 évig szolgáltak, ami abban az időben majdnem csúcsnak számított.
A többi, más típusú busz is 7-11 évet élt aktívan, miközben a három évente végzett teljes, vagy majdnem teljes (vázig lebontásos) felújítás, teljesen bevett gyakorlat volt.
az Ik-30-as (nejlon) buszok majd mindegyike minimum 3 de igen sok 4(!) felújítást élt meg rövid, 10 éves életük során.
Viszont 1957-re a benzin üzemű autóbuszok üzeme már valóban nem kívánatossá vált.
Ez legalább akkora ok lehetett kisorolásukra mint az emlegetett politikai vélelmezés.
1./ meg kell fizetni a szolgáltatót és akkor pályázni fog.
2./ Miért pályáznának idegen cégek is, amikor azt olvassák már majdnem egy évtizede, hogy a megyeszékhelyeink többsége rendel+rendel+rendel helyi közösségi közlekedést, de nem kívánja kifizetni annak ellenértékét.
Békéscsabán a mainál bővebb menetrenddel meghírdetett, október 25-én lejárt pályázaton nem volt pályázó, a DAKK Zrt. sem adott be pályázatot a mai Békés Megyei Hírlap cikke szerint.
Kíváncsi vagyok, hogy csak azért szerepelnek-e kizárólag olyan városok az összeállításban, amik a háború előtt és után is Lengyelországhoz tartoztak, mert csak ilyen helyekről maradt fenn fotó; vagy azért, mert keleten esetleg nem voltak a két háború között távolsági buszok. Végig csak Krakkó, Varsó, Katowice, Cieszyn stb., de semmi Wilno, Lwów Stanisławów, ilyesmi.
"Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése meg kívánja hosszabbítani a Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-vel megkötött, az autóbusszal végzett helyi menetrend szerinti személyszállítási közszolgáltatási szerződést és módosítja akként, hogy a szerződés hatályosságát 2016. december 31–ről, az autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállítási közszolgáltatás ellátásával kapcsolatos pályázati kiírás alapján, a nyertes pályázóval kötendő új közszolgáltatási szerződés hatályba lépéséig tartson, egyben felhatalmazza a polgármestert, hogy a határozat mellékleteként csatolt szerződésmódosítást írja alá."
Nem nagyon láttam 2017-ben, hogy egyáltalán a pályázat kiírásra került volna... :)
Sőt, 2015. májusban hozták meg a határozatot, hogy 1+4 évre hosszabbítják meg a DDKK-val, de az egész dokumentumban az induló dátum sehol nem szerepel, vagy 2015. június vagy július lesz szerintem, így 2020. nyaráig él a mostani szerződés.
Egyes szerződések - főként sikertelen pályázati eljárások miatt - feltételes időtartamra kerültek meghosszabbításra, ilyen esetben a lehetséges legkésőbbi dátumot jelöltem meg.
A listában nem szerepelnek a VOLÁN-csoport által nem közszolgáltatási szerződéssel üzemeltetett helyijáratok (pl. Mátészalka, Mezőkövesd).
Ma reggel láttam egy Volán-ellenőrt, aki a Sasadi útnál szállt fel a bükfürdői járatra és dolgavégeztével a tárnoki pihenőhelynél szállt le, egy bónuszmegállás képében. Az ilyen esetekben hogyan jutnak vissza az ellenőrök valamilyen értelmes helyszínre?