Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GYURMA 944 Creative Commons License 2014.02.02 0 0 30651
Nincs vita! Nem törekedtem arra a hangnemre!!!!! Az viszont tudnod kell, hogy gondolatod ellenében sokan nem tudják, vagy nem értik, amit leírtál. És járnak ide nagyon kedves hölgyek is. Persze az nem zárja ki!!!!! Azt tudom, hogy egy pár embernek van diagja és az is tudom, hogy lolli nagy ász a témában. Őt személyesen ismerem, majd húsz éve.
Előzmény: kolcsar (30649)
kolcsar Creative Commons License 2014.02.02 0 0 30650

Egy jót is irjak neked meg aki röhögni akar:)) Itt áltunk nekem Hivatalos,ACTIA,VCDS,OP-Com,SX-Com oszciloszkóp,meg a többi teszterek.más számolása szerint olyan 4-milla értékbe:)) Másik kollegának KTS,TECH-2,Autocom,a harmadiknal Delphi,más fajta Picoscop,Launch teszter,és két hivatalos márka szerviz vérzett el a Suzuki-val pedig egy kezdetleges darab.Ja azt elfelejtetem irni még van az X-Car 431 Launch régebbi PC-s változata,volt Daewo szervizböl jött ember mert nem tudták tesztelni a Lanost azal néztem meg:)) Másfél évet kinlódtunk vele,mire kimondotan hozzávaló progit csinálta egy nagyon jó barátom,és úgy oldódott meg:))

Előzmény: GYURMA 944 (30648)
kolcsar Creative Commons License 2014.02.02 0 0 30649

Na kérem mielött vita lenne:)))

Én azért ajánlotam az élő adat megtekintést,mert szerintem aki ide bejön azoknak általába van laptop (Ha nincs elnézést kérek) bármilyen mondjuk P3-as szintü már jól használható,vesz Vaterás vagy K/L interfészt ,lehet kapni már pár ezer forintért,olyant amin kapcsoló van,és nem kell külön kiegészitö,kábel készlet.

Letölti az ingyenes Multiecuscan progit,és használja.

Ezzel se törvényt nem sért mert nem használ hamis szoftvert,és gondolom aki ide bejön ,maga akarja megálapitani a hibát,annak vagy van a közelébe ha nem is szerelö,de olyan aki már látott autót!

Pl:másik helyeken nem is ajánlok csajna VCDS.t,vagy Op-Com tesztert azal esetleg még gondot is csinál ha nem igazán jól feltört progi van hozzá.Másik dolog gondolom ha érdeklödönek van kis müszaki vénája a baráti körbe egy kompresszió méröt talál,meg segitséget az alapján amit itt kap útmutatást,vagy esetleg akinek publikus az e-mil cime,vagy ott a telszáma azt felhivja emberi idöbe nem éjjel 2-kor talán még segit is neki.Te mondasz egy megközelitést,én egy másikat,a harmadik megint mond egyet ami tapasztalat,esetleges kipróbálásra végig csinálja tanul is meg talán a hibát is megtalálja,és nem verik úgy át.

Ha nincs igazam nyugodtan mond,nem vagyok sértödös,ahogy igy megismertelek te se rosszindulatbol szólsz,meg én se.

Előzmény: GYURMA 944 (30647)
GYURMA 944 Creative Commons License 2014.02.02 0 0 30648

Check*   Bocsánat!

Azt meg nem tudjuk, mert nem jött infó, hogy mit jelentett a hengerfejjel való foglalkozás. Mert ha csak pakolás csere volt, akkor a hengerfejben benne maradt a hiba.  És sok esetben akkor is benne marad a hiba, ha a felújítás csak elszámolva vagyon. :-)   És akkor szó szerint egy vagyon! :-)

Előzmény: GYURMA 944 (30647)
GYURMA 944 Creative Commons License 2014.02.02 0 0 30647

Szia!

 

Nincs gond az ötleteddel, DE (!), ha megfigyeled, én mindig azt nézem, hogy olyan emberek kérnek tanácsot, akiknek nincs műszerük, nincs kellő tapasztalat hátterük, vagy nincs szakmai tudásuk. ( Esetleg mindhárom ) És akkor ilyenkor mondok egy olyan dolgot, amit bárki le tud ellenőrizni és kb. öt perc beavatkozással, hogy legalább tudja milyen irányban induljon el. De még ez sem a biztos végkimenet.

Viszont annál sokkal jobb szituáció, mint 3kilót rákölteni. ( azt láthattuk, hogy némely javításra szűkség is volt, de az akkut hibát nem oldotta meg.

Lehet az egy véletlen esetleg, hogy egy felújított hengerfejben kissé szorul valamilyen alkatrész (szelepszár) és alapjáraton az a henger nem 100%-os. Vagy lehet az is, hogy valamelyik szelep nem zár egy hibás köszörülés miatt, de ettől még az én javaslatom semmilyen hibát nem okoz és kevés idő, kevés energia. Ráadásul, ha a hiba megmarad, akkor kizárható az, amit írtam.

Most még ha ECU-t is vesz a srác és nem oldódik meg a hiba, akkor fogja egy kanna benzinnel leönteni! :-D

Vagy.... elviszi megint szerelőhöz és akkor már 400E és még azután sem lesz tökéletes......

Én 580-ért vettem egy fullfullos Mercédes-t.  Szerinted?

Tehát ezért szeretnék én egy nagyon könnyű frappáns hibakeresést ajánlani mindig, ami TERMÉSZETESEN nem zárja ki az utánalevő diagnosztikus chesk-et!

Előzmény: kolcsar (30644)
grandegabo Creative Commons License 2014.02.02 0 0 30646

Nagyon köszi a segítségeket! A gyertyás dolgot mindenképp megpróbálom, ha eltűnik a korcsolyapálya az udvarról. Ehez sajnos nincs diagom (csak VW csoporthoz), úgyhogy a diagolós részt nem tudom megoldani itthon.  Nem is lenne baj ez ha a jelenlegi tünet maradna, csak félek tőle hogy a történtek megismétlődnek..

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.02 0 0 30645

Ez nem vezérlő hiba, hanem mechanikus.

Amúgy lehet járás egyenlőséget nézni rajta, élő adatot, szelep hibát, gyűrűtörést megtalálni, gyújtás hibát, szegény keveréket, injektor hibát  megfelelő technikával.

 

Előzmény: grandegabo (30642)
kolcsar Creative Commons License 2014.02.02 0 0 30644

Nem akarom elöttem szóló nagyobb tudású Fiat tipus ismerettel rendelkezö kollegára a rá tromfolást:)))

De megkéne próbálni hosszabtávú élöadat figyeléssel próbálkozni,vannak itt olyan kollegák akik estleg a Multiecuscan használatába jobban tudnak segiteni,nekem igazán nincs csak most próbálkozom vele,mert olyanokat hallotam lehet vele valós kilómétert kiolvasni.Ha van vele lehetöség elmenteni,és vissza nézni akkor nem olyan macerás,mert meléd teszel egy laptopot arra mented,vagy ha valaki melett ül az figyeli mi változik minden indok nélkül,pláne amikor az érezhetö rántás megjelenik.

Utóbbi idöbe elég sok tipusnál ez vezettet eredményre Peugeot 307-es 4-márkaszerviz után ahol azt mondták semmi baja,vagy az én Suzukim ami a pillanatnyi mérések szerint minden jó volt,és még hivatalos vizsgán is jó volt,de még is 11-11.5 litert evett.Ahoz egy nagyon kedves jó barátom csinált programot ,tesztert amivel lehettet figyelni,és kideriteni a hibát,azóta városi fogyi is 6-6.2liter lett.

Előzmény: grandegabo (30642)
GYURMA 944 Creative Commons License 2014.02.02 0 0 30643

Szia!

 

Csak próbaképen! A gyertyahézagokat üsd össze 0,7-re és melegítsd fel és nézd meg, hogy csinálja-e!

Ha igen, akkor ugyanezt 1mm-re és akkor is nézd meg!

 

Ha 0,7-en szépen megy, akkor az egyik traffód gyengébb már. ha 1mm-en, akkor meg sokat kap.

Előzmény: grandegabo (30642)
grandegabo Creative Commons License 2014.02.01 0 0 30642

Üdv Puntó guruk! Megpróbálom röviden leírni. Voltam már itt ezzel a problémával néhány hónapja, most vannak újabb fejlemények. Szóval II-es puntó,99 évvégi, 1.2 60 ló, 188A4000 motorkód. Jóideje bicgegett a motor alapjáraton. Első nekifutásra ill. a javaslatotokra kicseréltem a gyertyákat, a gyertyakábeleket, de nem javult semmit. Jártunk vele pár hónapot, majd nemrég végleg leállt a 3-as henger.

Elvittük szervízbe,  felújították a hengerfejet  (szelepek beégtek az említett hengernél, korábban is ez a gyertya volt kormos). A hengerfej felújítás után irtózatosan elkezdte enni az olajat (előtte is csipegette), igy visszavittük. Meggyűrűzték, állítólag eléggé kopottak voltak a gyűrűk. Most nem füstöl, nem is eszi az olajat látszólag rendben van  de az istennek sem akarja abbahagyni a "bicegést" vagyis alapjáraton mintha valamelyik henger idönként kissé kihagyna. Azért kissé, mert a hangján nem hallani, de érezni, illetve látni hogy meg-megdöccen néha.  Fordulaton, terhelésen hibátlan, sőt, hidegen is egy darabig nincs ez a jelenség.

Nem folyamatosan csinálja sajnos, nem lehet megfogni, a szerelőnk mindent kiváltott, az ECU-t kivéve. Az lenne a kérdésem hogy motorvezérlő okozhat-e ilyen alattomos hibát, érdemes-e foglalkozni vele..? Futott már bele valamelyikőtök ilyen gondba? A puntónál is kell vacakolni az immóval, ha másik motorvezérlőt próbálnék bele?

 

Ott tartunk hogy lassan rákültöttünk 300e Ft-ot az utóbbi fél évben, és még mindig nem tökéletes (a többi hibájáról most nem irnék, hosszú lenne a lista, a lényeg a motorja lenne)

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.01 0 0 30641

Szerintem a kikötés drágább lenne, mint a javítás, mert jellemzően meg kell hekkeltetni az ECU-t hozzá. 

Nem ismerem konkrétan a modellt, de jellemzően a gyújtáskapcsoló körül szokott lenni egy antennagyűrű. Én anno "bicskakulcsosítottam" egy néhai Lanciám, de egyszer elmozdult az immochip az új kulcstokban. Ekkor fogtam a chipet és szépen ráragasztottam az antennagyűrűre fixen. Úgy voltam vele, hogy ezt a típust úgy sem fogják ellopni már közel 20 évesen. Azóta is teszi a dolgát rendben.

Szóval első körben szerintem érdemes lenne megpróbálnod ráragasztani a chipet az antennagyűrűre és ha utána is van gondod, akkor esetleg az antennát cserélni. Ha úgy sem javul meg, akkor neccesebb, mert jellemzően hekkelés nélkül csak úgy lehet immo vezérlőt cserélni, hogy a hozzá tartozó motorvezérlőt is cserélni kell a bennük tárolt közös kód miatt. No meg az is lehet, hogy valami érintkezési gond van valahol a rendszerében.

Előzmény: DP1 (30640)
DP1 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30640

Segítséget kérnék a hozzáértő márkatáraktól

 

Olyan problémám adódott,hogy a gyárilag beépített indításgátló csak minden kb harmadik próbálkozásra engedi beindítani a motort. Amikor nem engedi akkor égve marad a sárga code felíratú kulcs jelzőlámpa is a piros befecskendező jel viszont kialszik. Már olyan is volt ,hogy a kártyán lévő kod beadásával indítottam be a motort.A hibát minden kulcsal produkálja a barnával is. Kérdés,hogy házilag ki lehet e kötni a rendszert mert javittatni nem akarom egyébként is csak arra jó,hogy a tulajdonost szívassa a tolvajok ellen semmit sem véd szerintem .Ja az sutó nem puntó hanem palió 

Előre is köszi a segítséget.

rsg Creative Commons License 2014.01.31 0 0 30639

Újpesten tudok hozzáértő szerelőt.

Előzmény: Thomas877 (30630)
GYURMA 944 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30638

Beizgattam a traktort és mire úgy volt, hogy kimegyek vele, elolvadt.

Idén úgy gondoltam, hogy Május elsején fogom eltolni. :-)  Vagy inkább :-(

Előzmény: kolcsar (30637)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30637

Eltakaritoták már a havat ??:)))

 

Szomszéd telefonált nem tudott bejönni Kerepesröl,mert Kistarcsát elepte a hó:)))

Előzmény: GYURMA 944 (30636)
GYURMA 944 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30636
Trisó és karton. Minimál összeg. És az új fagyálló.
Előzmény: El Padre (30633)
GYURMA 944 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30635
így van!
Előzmény: El Padre (30633)
vaki Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30634

Sziasztok!

 

Kérdezném, hogy Punto 2/b-hez hol tudok venni olyan apróságokat, amit autóalkatrészboltban nem kapni? Ami kellene többek között: biztonsági övre az a műanyag korong, ami megakadályozza, hogy lecsússzon az övcsat, illetve a kalaptartó alatt van egy gumibak és abból a bal oldali elveszett, azóta veszettül zörög a kalaptartóm...

El Padre Creative Commons License 2014.01.30 0 0 30633

ahá, köszi!

 

akkor, ha jól értelmezem, amíg a hűtővíz hőmérséklete el nem éri azt a bizonyos pontot, ahol a termosztát úgy gondolja, hogy már elég meleg, addig egy kisebb körben kering -- aminek része a radiátor is, hogy gyorsabban tudjon fűtést adni a kocsiba, gondolom --, és csak utána engedi be a nagyobb körbe, hogy jobban elkezdhessen hűlni? és a nagyobb kör része az a szakasz is, ami a kocsi orrán levő légbeömlőnél, és a mögötte levő ventillátornál is van?

 

tehát az a jelenség, hogy ezekben a zimankós időkben a vízhőmérő szerint egész normális tempóban elér a skála kb. 1/3-ig, utána nagyon lassan kúszik fel a feléig (ahol elvileg állnia kéne), normális? meg az, hogy már majdnem a felénél van, de 100%-osan a radiátorra megnyitva még mindig inkább langyosat fúj ki, és csak hosszabb idő után kezd el konkrét meleget is fújni, szintén az? mert akkor ezek szerint felmelegszik normálisra, kinyit a termosztát, és utána a hirtelen jött, még mindig hideg, és nagyobb kiterjedésű szakaszon visszahűl a lötty, és csak utána megy fel megint üzemi hőmérsékletre. ilyenkor a termosztát nem kezdene el visszazárni? vagy van valami "tehetetlensége"?

 

amúgy vajon mennyibe fáj egy teljes hűtőrendszer kipucolás, plusz termosztát csere? nyáron már nagyon nem volt megfelelő a hűtés, többször ment forrásközelbe (vagy azon is túl) a víz, és bár a ventillátor oké, szerintem a csövekben már nem az igazi az áramlás.

Előzmény: GYURMA 944 (30632)
GYURMA 944 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 30632

Üdv!

 

A fűtés úgy működik, hogy a műszerfal alatt van egy radiátor és abban kering a hűtőfolyadék.

A termosztát elvileg azért van a rendszerben, hogy amikor eléri a hűtőfolyadék azt az értéket, ami a termosztátra írva vagyon, akkor nyit és a nagy kört kezdi keringetni. Ha a hűtő nagyon hűt, tehát van kint legalább 0, vagy - , akkor elvileg a termosztát zár és így tovább. A radiátor meg a kis körön van és oda az a hő megy, amit a termosztát szabályoz.  na most. én még nem találkoztam olyan autóval a tulajdonomban, (több, mint húsz, de ebből 11 léghűtéses, azt ne vegyük ide ), ami a fent leírt elvi dolgokat betartotta. Tehát minimálisan kikeringet a nagy körre is és ez azt eredményezi, hogy nem az üzemi hő megy a radiátorba, amit még ott is leemelsz róla egy másik ventilátorral.

 

A megoldás, amivel két legyet is üthetsz: Karton a hűtő elé. Az első haszon, hogy nagy hidegben a termosztát nem nyit-csuk egész üzemeltetési idő alatt és így később megy tönkre. Másik haszon, hogy a rendszered eléri az üzemi hőfokot, sőt hamar.

Amire nagyon kell ügyelni, hogy a megoldás hibamentes legyen az az, hogy a karton és a hűtő között kell lennie hézagnak, hogy a ventilátor, ha bekapcsolna, át tudja szívni a hűtőn a levegőt, mert ha a karton hozzáér, akkor ezt nem tudja megtenni és akkor bizony felforrhat a folyadék, még -20-ban is!

Én még azt is szoktam csinálni, hogy a ventilátornál kivágok egy 100mm-es kört.

Hibátlan!

 

Külön elektromos fűtés gyárilag nincs a rendszerben.

Előzmény: El Padre (30631)
El Padre Creative Commons License 2014.01.29 0 0 30631

hahó, egy gyors kérdés punto 1 témakörben:

 

hogy működik a fűtése?

 

azt tudom, hogy valamennyire kapcsolatban van a hűtővízzel, mert amíg az nem éri el az optimális hőfokot (a skála felénél), addig elég gyenge vagy nem létező a fűtés.

 

a kérdés: van külön fűtőköre is ezen kívül? ha igen, az elektromos melegítésű, vagy milyen megoldás?

 

(a kérdés azért aktuális, mert mintha gyengélkedne a fűtés a kocsimban...)

Thomas877 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30630

Sziasztok! Van egy ilyen http://coolautoo.hu/kozponti-zar-vezerlok/4968-taviranyitos-kozponti-zar-vezerlo-szett.html központi zár vezérlőm! Budapesten tudtok valakit aki vállalja a beszerelését 2-es Puntóba?

BluElefantino Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30629

Pár képet tegyél fel ide illetve mennyi km van benne stb.

Előzmény: BY-75-98 (30626)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30628

Pontosabban az elindulás utáni 3-4. mp érdekel, de ezt sajnos nem látom, mert az elm-mel nem tudok kapcsolatban maradni. 

A gázos 2/B-ben ez már a 2. ecu. És egy év után ez is elállítódott, vagy behalt, nem tudom. Ezért kéne az élő adat abban az időszakban. A gázparaméterek teljesen pontosan vannak beállítva. Azt észre vettem, hogy amíg nem üzem meleg, addig picit dús, de csak 0.2-0.4 ms-mal viszi lefelé, amint üzem meleg, már tökéletesen egyeznek a trimmek. Viszont csak arra tudok gondolni, hogy a gázecu viszi el. 

Hogy értsd, csak ha nyomom a gázt, akkor indul el, és ki kell tartani kb. 3-4 mp-ig, akkor egyet mozdul felfelé a fordulatszámmérő, kb. 200-at, majd visszatér az eredeti helyére (olyan 1500-on szoktam tartani ebben az időszakban).

Azután van alapjárat. Ez volt az első ecu-val, és a csere ecu-val is ez lett 1 év után. 

A BRC programmal látok indítózás közben adatot, de csak a benzines trimmet, ott viszont csak annyi látszik, hogy a fordulatszám emelkedésévek, megemeli a trimmet, de vissza is áll a fordulatszámmal együtt az alap értékre. Mert, ha megemelné, és úgy hagyná, akkor világos, hogy dús gázon, csökkentettet megtanulja, és lambdára korrigál benzinen. De mivel pontosan arra áll vissza azután, hogy megmozdította a fordulatszámmérőt egy pillanatra, mint amiről elindult, ezért kéne látnom más adatot is, hogy mit visz el.  Persze a hőmérséklet szenzorokon már rég túl vagyok. Fojtószelepház poti meg lett cserélve, bár attól nem változott semmi. 

Rendeltem egy vag-com kkl-t az e-bay-ről. Borzalmas összegért (1500 Ft.), de mivel free shipping, ezért majd talán február végére megjön.

Előzmény: Törölt nick (30627)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30627

Mit akarsz  nézni indítózás közben? Élő adat elég kevés hozzá, a másodpercenkénti 4 adattal..

Előzmény: kisfitti (30625)
BY-75-98 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 30626
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, akad egy működőképes ,14 éves 3 ajtós, 1.2 8V ELX, idén júniusig érvényes vizsgával rendelkező Puntóm! Mennyit merjek kérni,ha eladnám? A másik alternatívám a bontó,de hátha valakit érdekelne esetleg!
Köszönöm!
kisfitti Creative Commons License 2014.01.27 0 0 30625

Valaki meg tudná mondani, hogy a Vag-com kkl interface-el tudok e indítózás alatt monitorozni MES-sel? Azt olvastam a can-Bus-t nem támogatja, de a motorra jó lenne? A Can-Bus-ra meg ott van az elm. Csak a MES forumon írták, hogy az elm érzékeny a feszültség ingadozásra, így mindjárt kidob a MES-ből. Ezt tapasztalom, de azt hittem a BT-miatt, arra gondoltam, talán az USB-s jobb lenne, de így már nem vagyok biztos benne, hogy érdemes vennem USB-s ELM-et, hanem inkább vennék egy vag-com kkl-t.   

ITT találtam róla infot. 

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.25 0 0 30624

A családi vállalkozásunk a faipar területén tevékenykedik és a válság beköszöntése után elkezdtünk Ausztriába bérgyártani. Ma már a forgalmunk harmada oda irányul a magyar kereslet drasztikus szűkülése miatt. 

Gyakorlatilag csicskamunkát végzünk, mert mi adjuk X EUR-ért a termék darabját - amiben benne van az anyagköltség, munkabér, rezsi és egy kis haszon. Az osztrák viszonteladónk saját márkanév alatt eladja az ő viszonteladóinak 2X-ért - azaz 100%-ot rátesz a viszonteladónk árára. Aztán az ő viszonteladói is rátesznek 100%-ot. így az osztrák ember négyszeres áron veszi meg a terméket a boltban.

Én azt látom, hogy először is hülyének néznek minket és lenézik a magyarokat - bizalmatlanok velünk. Azonban ha az ember ugyaúgy flegma velük meg lex@rja őket - emellett viszont jó munkát végez- akkor egy idő után máshogy állnak hozzánk.

A magyar szakemberek erénye szerintem, hogy olcsón, pontosan jó munkát végeznek. Akármilyen bunkók is az osztrákok, valójában ránk vannak szorulva - ha olcsón jó munkát akarnak.

Előzmény: kisfitti (30622)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.25 0 0 30623

Ez igaz - csak épp az észak meg olyan messze van, hogy bizonyos árszint alatt nem érdemes onnan behozni. Na jó - ha hozzá vesszük a kasznis költségeket, akkor már lehet :)..

Öcsém pl pár hónapja vett egy AR 156 Crosswagont München mellől. Kevés km, vezetett márkaszervizes könyv, full-full extra, idős orvos tulaj halála miatt eladott és 2005-ös évjárat. Hát az olyan szinten rohad mindenho, mint idehaza egy 10 évvel idősebb autó. Múlt héten alvázvédőztem egy ugyancsak 2005-ös Ford Tourneo Connectet. Hát az álom ahhoz képest.

Előzmény: BluElefantino (30621)
kisfitti Creative Commons License 2014.01.25 0 0 30622

OFF

Mi ablakozni, redőnyözni járunk ki Ausztriába elég sokat, mivel fele annyiért tudjuk szerelni, mint az oszták, meg elvégzünk 12-14 óra alatt egy házzal (ablak csere + redőny + helyreállítás), az osztrák meg oda jár 3 napig, mert 8 órás műszak, pihenőidőkkel. Sokat beszélgetek közben a kuncsaftokkal, és meg vannak lepődve, amikor mondom, hogy addig nem megyünk haza, amíg minden kész nincs. Az osztrák, nem túlórázik, a redőnyös nem fog nyúlni a villanyhoz, hogy bekösse a motoros aluredőnyt, még mi  ha kell a kábelcsatornát is bevéssük bevéssük, rákötünk, gipszelünk. A kuncsaftnak csak festetnie kell. Mi meg persze jobb óradíjjal vagyunk, és nem utolsó sorban, ott alap az aluredőny, a 3 rétegű 90-es profilú ablak, amiket a magyar nem tud megfizetni. Talán 5-8 % az itthon beépítettek közül az alu, meg a 3 rétegű ablak.

 Na ennyit az osztrákokról. Most legyen egy kis ON is.

 

Feltűnt, amikor a 2/b-vel megyek, hogy fele annyira sem könnyű a city-je mint a grande-nek. Ma unatkoztam, és átbogarásztam az adatokat.

Az ecu azt látta, hogy 2-3 N a kormányra ható erő, de szerintem ennél sokkal több kellett.

A kormány nem középen volt nullázva, hanem 1 fordulattal jobbra. Megcsináltam, hát közel olyan lett, mint a grande-jé.

Meg kinulláztam a motornál a tanult paramétereket.

Baxtattam picit a gáz ecu-t is, már régen néztem rá, kért is pici korrekciót plusszba, kb. 3-5%-ot.   

Előzmény: Törölt nick (30619)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!