Sziasztok! Lenne pár, de valószínűleg egyre több kezdő kérdésem. Röviden 47 éves 174 cm 80 kg vagyok 4 éve kezdtem el futni, idén erős első fél évből adódott egy sérülésem, ami miatt (3 hónapja) elkezdtem tekerni. Egy öreg Puch országútim van, azzal tekerek. Hét közben 2-3x 26,5 km-es körömet, hétvégén meg ezt többször. Igyekszem alacsony pulzuson (70-75%) magas pedálfordulaton (nekem az átlag 90 már az) véghezvinni ezeket a keresztedzéseket a tempó nem érdekel annyira. Kb. jól csinálom? Persze nagyon gyenge vagyok, de nyomom türelmesen, talán már némi fejlődés is észrevehető :) Kerékpárvásárlás előtt állok, ebben is kérnék tanácsot, Shimano 105-ös szettel felszerelt országútit szeretnék venni, ajánlották, hogy minimum ezt, valóban?? Merida Reacto 400-ast találtam ami teszik is :) Érdemes megvenni már most, vagy várjak tavaszig? Nem vagyok tisztában a méreteimmel sem, de kb 53-as vagy M-es váz méretet számoltam ki magamnak. A mostani biciklimen hogy tudom megállapítani ezt a méretet? (valószínűleg sokkal nagyobb, mint ami nekem kellene) Egyéb kerékpáros tervem, tavasztól pár rövid távú triatlon verseny és augusztusban IM Nagyatádon. Hirtelen ennyi jutott eszembe. Minden gondolat érdekel, teljesen kezdő vagyok. Köszönöm! Üdv. Béla
Amennyire a 18 éves topikozásom emlékezni enged, több ilyen egymással ellentétes szabály is van, és lehet válogatni közöttük, illetve jóízűen vitatkozni rajtuk. :-)
Ma reggel a köd rátelepedett a környékre, a hangulatomra és a szemüvegemre. Másfél évtizede tart küzdelmem az őszi homály ellen, miközben volt megoldás, csak nem adaptáltam bringázáshoz. Nem jutott eszembe.
Mikor még tengerhez is jártunk nyaralni, szerettem nézelődni a búvárszemüveg mögül, de az hamar bepárásodott. Egy búvárkodó munkatársam mondta, hogy kapható egy folyadék, amivel be kell kenni belülről az üveget és nem lesz pára. Azt is mondta, hogy hasonló eredménnyel jár, ha az ember a nyálával keni be az üveget. Ezt szépen el is felejtettem (azaz egy nem használt emlékpolcra helyeztem). Múltkor, a DoQ (vagy ilyesmi) csatornán mutatták, hogy gyerekeket visznek búvárkodni és őket is "köpködésre" biztatták (eléggé fújoltak néhányan:-)).
Ma, amikor vagy tizedszer töröltem le a kesztyűmmel a vizet az optikáról, jött az ötlet. A "vegyszer" nálam volt, elvégeztem a műveletet és az ezt követő szűk egy órán belül egyszer sem kellett szemüveget törölnöm. Járulékos haszonként a pékségben sem kellett levennem az okulárét, simán ki tudtam számolni a kenyérlángosért az aprót.
A melóhelyen kézmeleg (illetve annál vagy húsz fokkal melegebb, mert a kezem kb. 4 fokos volt) vízzel leöblítettem a lencséket.
A módszer másik előnye az, hogy kíméli az üvegre állítólag felrakott bevonatokat, hiszen nem kell a durva anyagú kesztyűvel simogatni.
Érdekes a téma, bár eléggé csekély értelmű vagyok hozzá.
De, ha jól sejtem, amiről beszélünk a szintadatok valamilyen módon és pontossággal való rögzítése egy erre a célra szánt kütyüvel, jelesül a Polar V650-nel.
Amit nem értek, hogy egy meglévő adathalmazt, amit a V650 csinál és amit felszinkronizál a flow.polar.com oldalra, hogy képes két másik sportoldal teljesen másképp fedolgozni, és az eredetivel még köszönő viszonyban sem lévő adatokat produkálni.
Hozzáteszem, nem ismerem egy ilyen .tcx file tartalmát, nem tudom, hogy tárolja az adatokat.
Vásárlásban szeretnék segítséget kérni. Anyósomnak (170cm, 55éves) szeretnénk kerképárt vásárolni, aki a Bakony menti faluban lakik. Minden nap kerékpárral jár tanítani ami kb 2km a lakástól, de mivel nincs jogsija, néhány hetente tesz kisebb túrát a szomszéd faluba is, ami 8-10km. Vannak nagyobb emelkedők is az útban.
Tehát nem extra igénybevételre lenne, de ne is essen szét pár év alatt. Terepre nem használná soha. Fontos, hogy felszerelt legyen, az sem baj ha kosár is van rajta. Mi túra/trekking kerékpárokat nézegettünk, de sajnos nem jutottunk 1-ről a 2-re. A helyi kerékpárboltos a Csepel Traction 200-as kerékpárt ajánlotta nagyon. De nyitottak vagyunk másra is.
Mondjuk árban eddig a 130/140.000Ft-ig menjünk el. Nem gondolnám, hogy sok váltós kerékpár kellene neki, ilehet jobb lenne egy normális agyváltó. Egyszerűbb is kezelni.
Van ebben az árban ilyen célra ajánlott, bestbuy kerékpár?
Beírtam a Google-keresőbe, hogy "barometrikus magasságmérés", és az első találati oldalon feldobott, alábbi 3 cikket elolvasva laikus, bár gyakorlati felhasználóként azt mondom, egész jól képbe kerültem (igaz, az utolsó esszé második részén még párszor el kellene merengenem, hogy pontosan meg is értsem a geoid unduláció fogalmát és használatát :-) ).
Megírhatnád egy esszében, amit csak be kell linkelni, ha ilyen kérdés jön, és sokkal többen örülnének neki, mint ha csak egy embernek adod elő telefonon.
Most olvasom a jarokelo.hu-n, hogy megoldottnak látszik a két hónapja lezárt M0-hídi kerékpárút problémája!
Pénteken (nov. 2-án) leszerelték a budatétényi és a csepeli oldalon is a lezárást, így a bicikliút felhajtója járható. A betonterelők még sajnos ott vannak, de meg lehet kerülni. A felhajtó végén mobil kerítéssel lehatárolt összekötő út vezet át az ún. üzemi járdára. Keskeny az út, de a vártnál jobb megoldással (lsd. csatolt kép: mobil kerítéssel megmagasítva mindkét oldalon a korlátot, ill. szalagkorlátot) át lehet biciklizni Csepelre. A híd túlvégén szintén kerítéssel biztosítva vissza lehet menni a kerékpárút lehajtójára.
Mármint a rögzítés sem rossz meg az 1800 lumen sem.
Nekem most egy Gaciron nevü Aliexpress-es lámpa a kedvencem ami 1600lument tud és azt kb 1 órán keresztül. És tényleg nagy fénye van, terepen is simán közlekedek vele.
Éppenséggel ráférne egy kis szélesítés is, de legalább a húsz év óta esedékes burkolásbak nekifognak, az is több a semminél. Én azért nem használom, mert nem lehet, de szívesen használnám. Majd meglátjuk. Régen arra jártam futni, már arra is alig volt alkalmas a burkolat.
Érdekes módon amelyik a nejem bringáján van az tökéletesen tart, tök jó. AZ enyém meg jól kitágult ahová a lámpát pattintom be. Szóval ezeket épp abból öntik a kis sárgák ami van. :)) Viszont az ára...
Az üzemdőt még nem tudom, de úgy tervezem, hogy minden reggel az irodába érkezés után töltöm picit, hogy este ne legyek bajban. Volt egy majdnem ilyen jó Blackburn lámpám, de zabálta az elemet, hidegben még jobban, ezért szimpatikus az USB-ről való töltés, főleg hogy számítógép mellett töltöm a munkaidőt.
A felszerelése egyszerű, de nekem fagyos ujjakkal hidegben és sötétben ezek a gumis ráfeszítős izék nem jönnek be. Kicsit merev a pánt, mégis úgy érzem, lefittyed a lámpa egy idő után, mert lerázódik. Ettől függetlenül tetszik, hogy fémházas. Vízválasztó lesz, ha majd esőben is használom.
Majd tesztelem, szemből mennyire vakít a fénye, viszont ezzel tekerve nagyon bulis volt, hogy mindent láttam, amibe belementem :-)
Vilard, SzeZo: na, ma vettem át a lámpát, és nem bántam meg, hogy átslattyogtam, mert az a környék tele van mindenféle boltokkal :-) Most még kicsit rátöltök, aztán hazafelé megolvasztom vele az aszfaltot!
Pont tegnap néztem a Strava Flyby-on, hogy két, ugyanazon az útvonalon haladó bringásnál mennyire különböző a térképen megjelenített nyom, ha különböző rögzítési eszközöket használnak. A Polar pl. szépen "ráteszi" a nyomvonalat a térképen jelzett utakra, míg a telefonnal rögzített nyom olyan, mint az ökörhugyozás.
Szombaton tekertem 111km.-t, amin a Polar 945 méter szintet mért.
Aztán letöltöttem az útvonalhoz tartozó .tcx file-t, amit megetettem az Endomondoval és a Stravával. Az Endomondon a szint 750m. lett, míg a Straván 1051m.