Zavarszűrőt még nem mondott senki, de a kismegszakítót már hallottam másoktól. A szerelő ma konkrétan a fi relét említette, de a kismegszakító is szóba jöhet, ha védi a kazánomat...
Köszi a tanácsot ! Bár a szerelt falikorong helyett én megbízhatőbbnak találom egy régi csaptelepet.
Az excenteridommal is megjártam az építkezéskor, azt hittem jó, de kiderült hogy kínai, ésnem párhuzamos az alsó és a felsű menet, így mindig folyt a víz, egy sík lapra lerakva láttam meg hogy hiába csiszolom a felületeket párhuzamosra, ha a 2 menet nincs síkban.
Rohadt kínai ipar, 2 délutánt kínlódtam aluvízmértékkel, , víz leenged, csiszol, csap felfekvő felület kiszerel imbuszkulcsal, az is csiszol, vizet leengedni, feltölteni, leengedni . Volt otthon 3 garnitúra ,krómozottt, sima bronz , mind rossz volt.
A végén kiderült hogy a felirat nélküli kínai excenteridomnál 200Ft-al drágább TEKA idom elsőre jó lett. Dupla falvastagsággal, párhuzamos menetekkel, dupla felfekvőfelülettel, ami nem nyírja szét a tömítést.
Van fi relé mindenhova, összesen 4 darab van belőle a lakás különböző zónái szerint. Viszont nekem most egy külön áramforrás kellene csak a kazánnak. Jelenleg egy mezei konektorba van bedugva a kazánházba. Ezen az ágon állandó fogyasztó még egy fagyasztóláda, és a nagy gazán keringetője. Néha működik még ezen az ágon kenyérsütő, turmixgép, ipari varrógép és házi barkácsgépek. A fagyasztó bekapcsolását néha észreveszi a kazán, olyankor mintha csinálna egy gyors restartot. Bár ez jelenleg nem biztos, hogy amiatt volt, lehet, hogy a panel már gyárilag is gyengécske volt és most megadta magát.
Szóval, ha már nekikezdek és szétfúrom a házat, vagy legalábbis annak kis részét, akkor már úgy akarom, hogy biztosan jó legyen és hosszú távon megbízható. Mindenki azt mondja, hogy a villanyóra szekrényből kell egy külön kábelt húzni a kazánnak és azon soha semmi más fogyasztó nem lesz. Ezt könnyen be is tudnám tartani.
Tehát akkor innen induljunk. Mit keressek? Mit vegyek? Elsődleges feladat a kazán védelme mindentől: a hálózat hibáitól, a villámlástól, másik fogyasztó által okozott ingadozástól...
Bár legnagyobb örömöm az lenne, ha egyszerüen egy konnektorba dugható védelmi eszközt használhatnék, de nem tudom azok mennyire használhatóak jelen esetben.
Na, volt reggel a szerelő, panelhibás a kicsike. Nem érzékeli, hogy begyullad fűtéskor ezért el is zárja a gázt, de a hmv-nél megy rendesen.
Nekem nem húztak külön kábelt neki a villanyórától és nem is szóltak, hogy kell. Most viszont megemlítette az úr, hogy jó lenne a külön áramkör neki, mert lehet, hogy valamelyik otthoni készülék nyírta ki.
Milyen fi relét ajánlotok hozzá?
Amennyi kritáriumot eddíg ismerek: 8 amperos elég, rövíd megszakítású, rövidzáras. Még valami, amire figyelni kell a vásárláskor?
1. nincs ott semmi merosugar. merni a direkt hosugarzast meri, amit a felulet lead. a lezer csak azert van, hogy tudd mit mersz.
2. a fenyes cuccok hosugarzasra tukorkent mukodnek, igy ahogy a tukorbe nezve nem a tukrot latod, hanem valaminek a tukorkepet, ilyen fenyes cucc felol jovo hosugarzas egy resze is visszavert hosugarzas. le kell festeni, vagy ragasztani ra egy darab fekete szigszalagot es azt merni.
A jelenség dettó ugyanaz, kis módosítással: Nekem nem hozott megoldást a dugvilla forgatása. Ellenben hozott megoldást a pihentetés: Egész nap ki volt húzva és most este, hogy kipróbáljam ezt a dugvilla-fázis dolgot, újra mellé ültem. Meleg vizet már ad, csak nem fűt. Most le lehetett resetelni (reggel még nem lehetett) és ha nem kapcsolom be a fűtést, akkor mindenféle hiba nélkül küldi a hmv-t. Fűtés azonnal leblokkolja, úgy, mint neked: begyújt, kialszik, majd mégegyszer megpróbálja és E01...
Jaj, most nagyon megijesztettél! Mégegyszer összfoglalom. Az elmúlt héten az újonnan felszerelt kazánom 1.nem igazán adott mindenhova meleget 2. szinte folyamatosan járt a keringető, időnként még fútés nélkül is keringetet 3. baromi sokat fogyaszott. A termosztát kétpontos szabályozásra volt beállítva.
Most, hogy folyamatosra állítottam át: melegebb van, sokkal kiegyensúlyozottabbnak tűnik minden, nem kapcsolgat be 2 percenként a keringető, sokkal kisebb a fogyasztás. Semmi hibajelzés nincs.
Reggel épp azt akartam szakembertől megtudni, baj-e, hogy átállítottam, okoz-e ez kárt. Válasz nem jött, így hagytam, azóta jobb, de nem vagyok nyugodt. Most akkor melyik szabályozás mit csinál? Azt írják, hogy a kétpontos ott kell, ahol túlméretezett a kazán a hőigényhez képest. Hát nálam szerintem pont a megfelelő, a régi is 24kw-os volt, ez is az. Jaj, mi legyen, állítsam vissza?
Amit ajánlottál az is zártrendszerű, és indirekt tárolós, nem egy egyszerű rendszernek tűnik.
Jelenlegi rendszerem még puffer nélkül működik, de kazánt is cserélni kell, mert egy régi kox kazán van még a rendszerne, kis ajtóval(fával tüzelni nehézkes).
Ha valaki segítenin tud, hogyan alakítsam ki kazáncsere, és pufferbeépítéskor, azt szivesen veszem .
csak nemtudom van e értelme ennyire gagyit venni, egy ismerős mondta hogy régen vett a cége 40ezerért, és alig tudták használni mert picit fénylő fémeket már nem tudták mérni, visszaverte a mérősugarat.
Régi gipszfalban cserélnék vas vízvezetékcsövet 15mm-es rézcsőre. A csövezés fog is menni, rá polifoam hőszigetelő, de ez puha szivacsos anyag és nehéz a csövet rögzíteni a falban, ami ugye nem olyan merev mint a vascső. A csapoknál ( falikorongok helyén kiszakadva a fal öklömnyi helyen ) Ezért a falikorongok előtt pár cm-ert betekernék szigetelőszalaggal, hogy ne marja meg a gipsz- csamperagasztó-vakolat a réz csövet , és ez is be lenne öntve híg gipsszel vagy habarcssal, a falikorongokba természetesen csavarok , de ez is csak a masszába menne ,és akkor fogna a mikor a gipsz megszilárdul, mivel fal az nincs.
A fal anyaga 10cm vastag tömör gipsz panel ( nem gipszkarton, nincs rajta papír ) kinézetre mint az YTONG válaszfalelem. Gondolom gipsz, vagy gipszes homok jól fogja rögzíteni a csöveket.