Nálunk sajnos gyakoriak a 8-10 sec-os áramkimaradások. Olasz gépeket javítok (nem épületgépész vonalon), a leggyengébb pontjuk még manapság is az elektronika. Én azon gondolkodom, hogy egy 6-800W-os szünetmentes tápot adok a kazánnak. A kb. 110W terhelést, még ha induktív is néhány percig ki kell bírnia, és elvileg a fesz.ingadozásokra is megoldást jelent. 10.000Ft-alatt megúszható és semmilyen szerelést nem igényel. Szerintem az már régen rossz, ha a kazán konnektorán egy hétköznapi háztartási gép ki/bekapcsolása olyan fesz.ingást okoz, ami tönkreteszi a panelt.
Köszönöm szépen srácok a türelmet és a sok választ!
Akkor lehet, hogy a garancia miatt van előírva a külön ágra történő bekötés és a védelmi eszközök használata. Ha holnap kijön a faszi az új panellel akkor részletesen kifaggatom, mostmár tudom melyik eszköz mitől véd.
A jelenlegi panelen valószínüleg a fűtés trafója ment ki. Ezt persze nem mérte ki semmivel, csak erre tippelt, mivel a fűtéskor nem érzékeli, hogy begyulladt az égőfej. Hmv-nél meg érzékeli és szépen teszi a dolgát.
Azért lehet, hogy egy konnektorba dugható eszközre beinvesztálok, de nem szeretnék új ágat húzni neki. Legutóbb amikor említettem neki akkor rábólintott arra is. Hátha nem köt bele máskor.
Egyébként régebben, mondjuk egész nyáron, nyugalmi helyzetben sokszor érzékelt a kazán feszültség ingadozást és egy hibaüzenet mellett bemozdult a szivattyúja, mintha egy gyors újraindulást csinált volna. Az egész kb 5 másodperc volt neki és simán pihent tovább hibaüzenet nélkül. Csakhogy volt olyan, hogy ezt 10 percenként megcsinálta, máskor meg napokíg nem. Szóval lehet döglődött már ez a kazán régen...
A falvastagság kétszeresét kell levonni az átmérőből.
Tehát a 20 cső 2 mm falvastagsággal 16 mm belsőt eredményez. Réznél a 18 cső 16 mm belsővel rendelkezik. Az ötrétegűnél az idomok nagy szűkítést eredményeznek és vele együtt nagy ellenállást is.
Nekünk sincs a kazánnak külön kismegszakító, de amikor a szüleim házában új gáztervvel építettük ki a gázt, és a fűtést, akkor előírták a 6 amperes kismegszakítót. Persze biztosan nem a kazán meghibásodása miatt.
Ami azt illeti, 22-es 5 rétegűvel megy fel, és 18-as rézcsővel tervezem elvinni a gerincet jobbra meg balra. Abból menne a leág a radiátorokhoz 15-el. A földszinten is így van.
Már nem tudom pontosan, hogy a 22-es 5 rétegűnek mekkora a belső átmérője, de nem sok külömbség lehet a 18-as rézcsőhöz képest.
T elággal nekem egyszerűbb lenne, már csak a hely miatt is.
Nekem is lecserélték a 32 éves Fég cirkómat. Egy BAXI Luna 3 kondenzációs turbós kombira. Nos az lenne a kérdésem normális , hogy a szivattyu megy állandóan. Mert igy 1,8KW -ot eszik csak a szivattyu naponta.Valahogy megkellene oldani , hogy lekapcsoljon.A hozzá való termosztáttal megy AVS 77. Ez egy folyamatos szabályozásu.A menűben sok mindent lehet állitani , de erre még nem jöttem rá. Kb 6 percig ég a gáz 3 perc szünet ,10 másodperc égés majd 3 perc szünet majd ismétlődik.Közben a szivattyu nem kapcsol le. A viz kb 30fokos. Kint +10fok van. Bent 21 fok.Azt kellene megoldani , hogy a szivattyu lekapcsoljon,meg a ciklusok hosszabbak legyenek. Álltalában 4KW -al megy , mert lemodulál 4-20 KW a teljesitménye.
Amikor 3 hétig nem volt gázszolgáltatás nálunk a Főgáz jóvoltából, rájöttem arra, hogy hideg vízben jobb mosakodni, mint melegben. Mostmár reggel hidegvízben mosakszom, hiába van melegvíz. Azért mégis csak jó cég ez a Főgáz, mert takarékosságra is tanít. :)
Tehát ha a kazánban van zárlat, akkor leválasztja a hálózatról. De ha a kazán fele érkezik valamilyen 'nem megfelelő áram' az ellen nem védi meg a kazánt. Azt teszi a fi relé.
Jól értem a dolgokat?
Akkor ha igazán biztonságos bekötést akarok tegyek mindkettőt.
Nem létezik valami konnektorba dugható akármi ami ellátja ezt a feladatot? Vagy valami szünetmentes tápegység? Hülye kérdések?
Szeretem az egyszerű dolgokat és a villanyórától történő új kötés nem egyszerű. Persze ha azzal érem el a kívánt erdményt akkor mindenképp megcsinálom...
És a feszültség ingadozástól véd? Tehát amikor a fagyasztó nagy áramot vesz fel induláskor (észrevehetően nagy), vagy akár a korábban említett varrógép csinál ilyet, akkor a kismegszakító véd valamit a kazánon?
Konkrétan: Elég lenne nekem egy normálisabb kismegszakító és maradhatna ugyanabban a konektorban amiben most is van a kazán?
Nem, mert egyetlen egy potit tekertem, egy picit balra, majd egy picit jobbra, de semmi eredmény nem volt, illetve nem volt értékelhető eredmény. Így visszaállítottam eredeti helyzetébe. Ezután még egy fél napot fűtött és éjfél körül ketten lezuhanyoztunk vele. Reggel 5-re meg kihűlt a ház. Szóval éjszaka történt valami. Nálam darabokra szedte a faszi, kicserélt érzékelőket, semmi nem változott. Ígyaztán kizárásos alapon maradt az elektronika.
Egyébként fura dolog és nem feltétlenül függ össze, de korábban sosem tudta fix hőfokon tartani a hmv-t, mindíg kicsit fölé engedte a beállítottnak. Mióta a fűtés része beszart, azóta meg olyan pontosan tartja 55 fokon, hogy csak na!
Kedd este várom az új panelt. Remélem az lesz a ludas, mert nincs sok tűzrevalóm, gázra alapoztuk az idei fűtésünket.
Adott egy tetőteres családi ház. Alul van a gázkazán, T-elággal szétosztva, jobbra, és balra. Jobbra, és balra is a gerincről leágazva vannak a radiátorok. A kazán mellett megy az emeletre a két fűtéscső.
A kérdésem, hogy fent a körrel megjelölt résznél ugyan úgy T-elággal elég elágaztatnom, vagy kell osztó-gyűjtő? Fent ugyan csak jobbra, és balra lenne két gerinc, amiről lennének leágaztatva a radiátorok. El szeretném kerülni, hogy esetlegesen ne keringjen rendesen a víz a csövekben.
"Na, volt reggel a szerelő, panelhibás a kicsike."aha,ha ő mondta....nálam is volt már aki azt mondta,még rá sem nézett,persze csak a hőgomba volt rossz,azért a hőcserélőt kinyírta közben a hivatalos szerelő.Nem a kis potikat tekergetted el?