Keresés

Részletes keresés

Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.01.10 0 15 63902

Megyei jogú városok helyijárati autóbusz-állományának átlagéletkora 2017.12.31-én

 

1. Kaposvár 2,17 év
2. Miskolc 7,58 év
3. Debrecen 8,59 év
4. Kecskemét 9,31 év
5. Pécs 9,52 év
6. Szeged 11,35 év
7. Hódmezővásárhely 11,48 év
8. Szolnok 12,05 év
9. Szekszárd 13,18 év
10. Szombathely 13,43 év
11. Sopron 13,53 év
12-13. Nagykanizsa 13,68 év
12-13. Zalaegerszeg 13,68 év
14. Székesfehérvár 13,79 év
15. Nyíregyháza 14,33 év
16. Eger 15,16 év
17. Békéscsaba 15,89 év
18. Tatabánya 16,81 év
19. Győr 16,88 év
20. Dunaújváros 18,94 év
21. Salgótarján 19,93 év
22. Veszprém 23,42 év

 

20 évnél idősebb járművek aránya a megyei jogú városok helyijárati autóbusz-állományában 2017.12.31-én

1-8. Békéscsaba 0%
1-8. Debrecen 0%
1-8. Kaposvár 0%
1-8. Kecskemét 0%
1-8. Miskolc 0%
1-8. Pécs 0%
1-8. Szeged 0%
1-8. Szolnok 0%
9. Székesfehérvár 4%
10-11. Zalaegerszeg 6%
10-11. Nyíregyháza 6%
12. Szekszárd 11%
13. Nagykanizsa 14%
14. Szombathely 17%
15. Hódmezővásárhely 20%
16. Sopron 28%
17-18. Győr 29%
17-18. Tatabánya 29%
19. Eger 33%
20. Salgótarján 40%
21. Dunaújváros 41%
22. Veszprém 53%

 

Megjegyzések:

Debrecenben nem vettem számításba a Deb-Clean Kft. Gáspár György kertbe (Méhészkertbe) közlekedő "Iránytaxi" járatának autóbuszait.

Érden nincs elkülönülő helyijárati járműállomány, így Érd az egyetlen megyei jogú város, mely nem szerepel a listában.

Szegeden az SZKT troli- és villamospótlásra rendszeresített autóbuszparkját nem vettem figyelembe.

Székesfehérváron és Szolnokon az alvállakozók (VT-Arriva Kft. illetve Panoráma Tourist Kft.) járműveit hozzászámoltam az adatokhoz.

 

A számításnál az első forgalomba helyezés idejét vettem figyelembe, vázcserés járműveknél 6 éves korcsökkentő tényezővel.


Mivel csak részben használtam hivatalos adatokat, így pontatlanságok előfordulhatnak.

Előzmény: Snake-Mojzi (63651)
sosiforda Creative Commons License 2018.01.05 0 1 63901
Előzmény: Snake-Mojzi (63900)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.01.05 0 0 63900
Irisbus Creative Commons License 2018.01.02 0 0 63899

Sajnos az informátoraim a régebbi dolgokkal még nem voltak elég precízek... :(

 

Ha jól látom, viszont a 2016-ban állományba vettek "nagyjából" rendben vannak:

140 új + 283 használt

 

Van, ahol leszarták, és hasraütés-szerűen beírtak dátumokat, így ez se szentírás.

Előzmény: trizs77 (63898)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 63898

Ez jó ?

 

- 2010 = 147 db…………………………….+ 43 db használt,

- 2011 =  99 db……………………………..+ 50 db használt,

- 2012 =    0 db………………………………+ 14 db használt,

- 2013 = 117 db……………………………..+74 db használt.

- 2014 = 76 db….+167VB Budapest helyi  + 25 helyi MB csuklós Kecskemétre, városi tulajdon.

- 2015 = 79 db.

- 2016 =

- 2017 = 176 db

Előzmény: Irisbus (63897)
Irisbus Creative Commons License 2018.01.02 0 0 63897

Plusz-mínusz néhány héttel gyakorlatilag igen, ugyanis az NZM- rendszámos Credok egyik részét még 2016 decemberében állományba vették.

 

Ha nagyon szigorúan vesszük akkor 176 db.

Előzmény: trizs77 (63896)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 63896

http://iho.hu/hir/credok-vebe-alvallalkozok-180101

 

Jól értem, hogy 24 Volán társaság, együtt, 2017-ben 220 db új autóbuszt kapott ?

 

 

kbn Creative Commons License 2018.01.01 0 0 63895

Flixnek összeurópai keresője van, viszont szanaszét vannak korlátozva a járatok... pl. a román buszokon nem adnak el jegyet Franciaország <-> Magyarország viszonylatra:

 

https://meinfernbus.de/unser-angebot/linien/1922.html

Előzmény: trizs77 (63892)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.01 0 0 63894

Ilyen szempontból jobb a Flixbus mint az Eurolines.

Előzmény: trizs77 (63892)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 63893
Előzmény: trizs77 (63892)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.01 0 2 63892

Sok-sok olyan, nyilvános, meghírdetett, közforgalmú, menetrendszerinti autóbusz járat halad át hazánkon, melyről a hazai autóbusz közlekedés,  az utasoknak semmilyen tájékoztatást nem ad.

 

Több meg is áll.

Fel is szállhatsz rá, vehetsz is jegyet, ha épp arra jársz.

De mivel nem tudnak róla az utasok, így hiába jár erre, magyar utas nem nagyon veszi igénybe.

 

A Népligetben anno megállt 30-30 percre Egy:

        - Bukarest-Barcelona járat

meg egy

        - Hannover-Várna

járat is.

Mindkettő sok-sok, magyaroknak érdekes várost érintett útja során.

Mindkettő személyzetét megkérdeztem, hogy vehetek e jegyet az átlaluk érintett városok valamelyikébe Budapestről/re?

 

Azt válaszolták, természetesen hiszen ezek nyilvános EUROLINES járatok.

 

Hiába kerestem a VB nemzetközi hálózatában, egyiket se találtam meg.

Magyarul ha sok pénzzel a zsebenben éppen arra kolbászolok, nyugodtan vehetek jegyet, felszállhatok és elutazhatok kb. 30-40 olyan városba a Népligetből amit sehol se hírdetnek.

Ha nem abban a 30 percben járok a Népligetben, amikor hetente kétszer, ők pont ott pihennek az 5-ös kocsiálláson 30-30 percet, akkor így jártam.

 

 

setra415HD Creative Commons License 2018.01.01 0 0 63891

A korábbi Eurolines Románia járatai kerültek át 2017 nyarától a Flixbus hálózatába.

 

http://www.business-review.eu/news/eurolines-romania-associates-with-flixbus-for-the-european-routes-146610

 

 

Előzmény: Törölt nick (63890)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.01 0 0 63890

A francia járataikat nem ismertem, köszi a kiegészítést!

(Az utazóközönség pedig tulajdonképpen megegyezik a "dömping" idején közlekedő buszokkal.)

Előzmény: kbn (63888)
kbn Creative Commons License 2018.01.01 0 0 63889

Több francia járatuk van nekik, és heti többször indulnak, egész évben.

 

Hasonló nyelv miatt sok román dolgozik ott (és Olaszországban).

 

Menetidejük brutális, teljes viszonylaton 2 nap körül van, így a kispénzűek használják csak őket.

Előzmény: Törölt nick (63887)
kbn Creative Commons License 2018.01.01 0 0 63888

Nem, fekvés alapján ez a Bordeaux-Bukarest vagy a Rennes-Bukarest normál FlixBus járat lehetett.

 

Hajnalban a magyar szakaszon több (naptól függően francia, német, luxemburgi) járatuk halad ugyanabban a fekvésben Románia felé (a Népligetet érintők 5:30-kor indulnak tovább, de némelyik az M0-on rövidít). Ez meg is magyarázza, hogy miért ért oda a rendőrséggel együtt a mentesítés is.

 

A "vendégmunkásokat szállító autóbusz" pedig bár szakmailag kicsit pongyola (hiszen közforgalmú nemzetközi járatról van szó), nyelvtanilag helyes, mert hiába a trendi Y-Z generációs marketing, ezek a járatok szinte kizárólag nyugaton dolgozó román vendégmunkásokat szállítanak...

Előzmény: Törölt nick (63885)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.01 0 0 63887

Nem tudom, mi lehet az elírás. Sőt azt sem tudom, hogy a Flixbus-nak van-e Franciaországból Romániába tartó járata, de legalábbis én ilyenről még nem tudok (persze ez nem zár ki semmit).

 

Az ilyen munkásjáratokat nem magyar módra, amolyan műszakos szerződéses járatnak kell tekinteni, hanem olyannak, amik idényjelleggel közlekednek. Főként a nagy szabadságolási időszak(ok)ban jár sok, amik az ünnepekre, vagy szabadságra hazahozzák a külföldön dolgozókat, majd visszaviszik. (És ugye sokan családostul vannak kint, így simán lehet az utasok között is gyerek.)

Nem tudom ez mennyire menetrendszerű, vagy ad-hoc jelleggel közlekedő busz volt, de pl. augusztus végén a szabadságolási időszakban, mikor tömegével mennek vissza a Balkánról és Törökországból a vendégmunkások nyugatra, akkor pl Röszkénél nagyon sok ilyen busszal (és természetesen sokkalta több autóval lehet találkozni.) És az esetek egy jelentős hányadában komplett családok utaznak, egy, vagy akár több gyerekkel is.

Előzmény: EKM-765 (63886)
EKM-765 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 63886

A munkásszállító lehet hogy csak firkász melléfogás. Szerintem flixbusz járat amin román vendégmunkások tartottak haza főleg. Munkásszállítón mit keresett volna egy kislány?

Előzmény: Törölt nick (63885)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.01 0 0 63885

Azért érdekes ez, hogy Flixbus-ra matricázott kocsival csinál az alvállalkozó? munkásszállító különjáratot...

(Még így ebben a formában sem túl jó PR ez a baleset a cégnek...)

Előzmény: EKM-765 (63884)
EKM-765 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 63884
siófoki35 Creative Commons License 2017.12.30 0 1 63883
kbn Creative Commons License 2017.12.29 0 3 63882
dundalk Creative Commons License 2017.12.23 0 0 63881

Hát igen. Egy 5 órás Wizzair késésből olyan felhajtás tud lenni, hogy na, de az elteszzük a pénzt majd nem megy a járat és a pénzt sem adjuk vissza csalást nem nagyon kapják fel az újságok.

Előzmény: Törölt nick (63880)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.23 0 0 63880

Amíg van ember, aki hajlandó velük utazni, addig csinálják. Az a baj, hogy sokan csak a saját kárukon tanulnak, a másikén nem.

Előzmény: dundalk (63879)
dundalk Creative Commons License 2017.12.23 0 0 63879

Hát nem tudom a weboldaluk vígan üzemel tovább. Szóval hiába a hatóságok minden próbálkozása ellenére simán mennek tovább?

DE MINEK? 

 

A bedöntött, törölt cégek nyelik az utasok pénzét meg a sofőrök fizetését. Nem rég még valamelyik portálon is paroláztak, hogy új buszok meg megújulás..

Valószínű már meg van az új cég és viszik tovább az egész csődtömeg bizniszt.. 

Előzmény: kbn (63878)
kbn Creative Commons License 2017.12.23 0 0 63878
Előzmény: MCA-001 (63875)
dundalk Creative Commons License 2017.12.21 0 0 63877

Attól függ mennyire "orange"..

 

 

Előzmény: Irisbus (63876)
Irisbus Creative Commons License 2017.12.21 0 0 63876

Majd jönnek más névvel... 

Előzmény: MCA-001 (63875)
MCA-001 Creative Commons License 2017.12.21 0 1 63875

Végre:)))

 

Letiltotta a GVH az ww.orangeways.com-ot, illetve felszólította az Orangeways márkanév alatt működő cégeket, hogy fejezzék be a személyszálllítást, nem csinálhatják tovább.

 

https://index.hu/gazdasag/2017/12/21/letiltotta_a_gvh_az_orangeways_honlapjat/

 

siófoki35 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 63874

A 415-ösök vannak még meg?

Előzmény: f_k (63873)
f_k Creative Commons License 2017.12.20 0 0 63873

4 helyi kocsi van, néha a helyközi állomány  besegít pl. betétjáratok

A város nagy kiterjedésű a családi házas részek ellátása nem gazdaságos.

Sajnos a helyközi járatok nem vonhatók be érdemben a  városon belüli közlekedésbe.

Előzmény: f_k (63872)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!