Nekem sima karom van csak tempomat funkció.A kívánt sebesség elérésekor megnyomod valamelyik "hangerő" gombot és rögzül a sebesség.Növelni a "hangerő +"csökkenteni a "hangerő -"szüneteltetni ill visszakapcsolni a "cd-rádió váltó gombbal".Bármelyik pedál megnyomásakor kikapcsol a tempomat.motor leállítás után minden 0-ról indul.
Amikor vettük a karokat (rajtam keresztül.én rendeltem sokat) beleraktam egy limitest hátha.De csak a sima tempomat funkciója ment.(tanítás nélkül)Akkor tök mindegy mit veszel a tempomat funkció működni fog így is úgy is.Esetleg a limit funkció nem lesz elérhető.Nekem most sima van benne bőőőőőven elég.Persze feltétel az összes HARDWARE megléte és kell szerencse is.
Valószínűleg így van, de az RT3-as navigációnál is vannak olyanok, amelyeknél fel van tüntetve és vannak olyanok amelyeknél nem. Utóbbiak is tudnak MP3-at játszani, de ezt külön engedélyezni kell, amin meg fel van tüntetve, azok alapból játszák.
Nekem 2004-es 1.4-es 16 szelepes autóm van, abba Total Quartz 9000 5W40-es kell gyárilag.
A 7000-es és a 9000-es között az a különbség, míg az előbbi félszintetikus, az utóbbi szintetikus. A 7000-es az előző 306-osomba kellett és ott 15000 km-ént kellett cserélni, a 9000-est 30000 km-ént kell cserélni.
Tudni kellene, hogy most milyen olaj van benne és ha más, akkor hogyan lehet a gyártó által ajánlott olajra cserélni. De a fórumon már volt egy hozzászólás, ahol - emlékeim szerint - volt egy link a szükséges olajokról.
Gyártja/gyártotta a Blaupunkt és a VDO, három jelöléssel: RD4 N1, RD4 N2 és RD4 N3
Az N1-es csak CD-t játszik és monotuneres a rádiója, Rtx-et nem tud; az N2 is csak CD-t játszik de már bituneres és RTX-et és CD tx-et is tud; az N3 tud MP3-at, bituneres és Rtx-et és CD tx-et is tud.
Elvileg a készülék oldalán és az alján is van jelölés, amin feltüntetik a gyártót, gyártási számot, típust, gyártási időt és még néhány (számomra megfejthetetlen) adatot.
Annyit szerepelt már a tempomat, lassan kedvet kaptam hozzá. Tulajdonképpen mi a különbség a limiteres meg a sima között.
Nekem inkább arra kellene, hogy a sebességkorlátozásokat be tudjam tartani és ne kelljen állandóan a órát figyelni. Szóval megnyomom, hogy 55 és akkor 55-el megy amíg ki nem kapcsolom. Gázadásra is kikapcsol, vagy nyomogatni kell?
A limiteres kar megy "sima" üzemben, vagy akkor csak a sima kart lehet betenni?
Mármint milyen típusszámot? Ez alap RD4-es rádió a ráncfelvarrottból, gondolom mindbe ugyanezt rakták, ez nem mp3 képes, ha jól rémlik Blau. Vagy ezen belül is volt millió típus?
Te lettél volna az eléső, ha sikerül életrekelteni a limiteres kar összes funkcióját. :) Szal nyugodtan hidd el, hogy a limiter megfelelő gázpedál hiányában nem fog menni. Alap karral valszeg nem lesz gondod.
Hát, biztos lehet állítani.. Csak nem tudom megkockáztassak megint 3e-et, esetleg a semmire, vagy inkább 3500ért vegyek egy 12vos mini erősítőt, aztán addig tekerem fel, amíg akarom.. Netán közvetlenül rákötöm a hangszórók kábelére és kész is az mp3 lejátszó. :) Bár, ennyi erővel egy normál autó erősítőt is berakhatnék, arra meg rá az mp3 lejátszó. Csak ilyenkor ugye nincs kormányos hangerő vezérlés..
Ma (is) voltam szervízben. A konklúzió az lett, hogy az autóm nem érti a limiteres kart (nehezen hiszem, 2004-es SW HDI,136le). Azt tanácsolták, hogy próbáljak meg egy sima tempomatost.
Ebből következik, hogy van egy eladó limiteres tempomat karom, nekem 7.500 volt, ennyiért adnám. Esetleg cserére keresek limiter nélkülit. De akár egy próbalehetőség is érdekelne, ha van valakinek ilyen, de nem válna meg tőle.
hogy örültek neki mikor "kimutattam", hogy mennyi energiát lehet megtakarítani azzal hogy magától kapcsolódnak ki a dolgok, milyen kényelmes hogy maguktól kapcsolódnak be a dolgok, és milyen biztonságos hogy este csipog, ha még nem zárkóztunk be
Szerintem ha csak ezzel foglalkoznál, meg tudnál élni belőle. Nekem tetszik a megoldásod! Meg is venném a licencet. :))) Hozom a megrendelőket te meg gyártod. Na!?
"Igen? Mert itt már többször olvastam, hogy próbálták, de nem sikerült nekik hangosabbra venni.."
Mondjuk igen, állítani lehet a PPS-ben, de én is hallottam már, hogy nem volt elég érzékeny a legérzékenyebb beállítás sem egy adott alkalmazáshoz. Ebben benne van az hogy nem jól csinálták meg a gyárban a dolgokat, de volt már halkra állított mp3 lejátszó is... sajnos tapasztalatom nincs erről, de tudom hogy lehet érzékenységet állítani a PPS-ben az AUX-okhoz.
"...Felejtsük el a motorvezérlést, de ezt már írtam is.
Ami ezen kívül benne lehet egy autó computerben az smafu, szerintem még egy nyamvadt szakdolgozatnak sem menne el..."
Én is motorvezérlést írtam, de persze ez alatt a teljes autó vezérlésére gondoltam. Nyilván ezek a vezérlők inkább hasonlítanak mikrovezérlő programozáshoz, mint pc-s program írásához, és az a max egy-kétszáz kimenetet vezérelgetnek a bemenetek alapján, ha le akarjuk egyszerűsíteni. Ennél pc-re ezerszer bonyolultabb összefüggésekkel rendelkező programokat lehet írni.
Ha valaki tud, ismer egy ilyen vezérlő rendszert, akkor az lehet könnyű neki, ne adj isten, ő írta, akkor még azt is tudja hogy mit miért talált ki. Valami olyasmit akartam kihozni az egész hozzászólásomból, hogy aki nem ismer valamit elég mélyrehatóan, - akár azért mert nem vette a fáradtságot, vagy venné a fárdtságot de nincs dokumentáció és nincs aki elmagyarázza, esetleg titkolják az egészet - az attól függően, hogy milyen tapasztalatokat sikerült addig szereznie, a saját fejében összerakja, hogy hogyan próbálja megoldani az adott szoftveres részt is tartalmazó problémát, aztán végigpróbálgatja az általa lehetségesnek gondolt problémákra az általa lehetségenek gondolt megoldásokat. Nem utolsó sorban minden ilyen próbálkozás egyben tapasztalatszerzési lehetőség, nem igaz?
A többi dolgot meg vagy ráfogja valamire vagy elmondja az igazat, mert senki sem szeret tapasztalatlan szakembernek látszani, jó, ha valami egyszerű embernek is érthető magyarázatot ad, hiszen tudjuk hogy az emberek milyen apró dolgokból képesek eldönteni egy kérdést :-) vagy akár egyenesen prejudikálni másokat...
...de ezt sem lehet tudni legtöbbször, mert ahogy a legtöbben nem látunk bele a "motorvezérlésbe", az autó vezérlőinek pontos működésébe, úgy nem igazán látunk bele mások fejébe sem :-) asszem.
ps. talán egy szakdolgozatnak elmenne :-) én is egy RS485-ön egymással beszélgető vezérlőből (MCU) álló lakásvezérlést csináltam szakdolinak, pedig csak pár lámpa, kapcsoló, mozgásérzékelő, csipogó, led, ajtó- ablak- érzékelő, hőérzékelő, kapumotor és egy fényérzékelő van a be és kimenetein :-))) és hogy örültek neki mikor "kimutattam", hogy mennyi energiát lehet megtakarítani azzal hogy magától kapcsolódnak ki a dolgok, milyen kényelmes hogy maguktól kapcsolódnak be a dolgok, és milyen biztonságos hogy este csipog, ha még nem zárkóztunk be :-))) boccs az off-ért.
Tegnap vettem énis ledeket otthonra és ezekre már azt mondta a az elektroboltos srác, hogy nem 1.5V/20mA-re kell méretezni, hanem 3V/20-xxmA-re. Kicsit furcsállom, de majd holnap behozom melóba és megnézem, hogy szeretik. :)
A LEDes világítás leggyengébb pontja mindig a tápegység. A LED nem fog tönkremenni, legalábbis nem egyszerre mind. A tápját viszont miniatür méretűre csinálják, hogy beleférjen a foglalatba, viszont nagy a feszültségkonverzió 230/12V, 230/5V, ezt nem tudom pontosan, de egy LED 1,5 V-os, viszont sorba kötnek pár sort. Szóval a félvezető elektronika szokott kipurcanni az áramingadozástól. Ez persze nem a 250V-ot jelenti, hanem a feszültségtüskéket, mint pl. mikor kihúzod a heggesztőtrafót a konnektorból :)
Azért az a konektor remélem jó vastag kábellel van behúzva a villanyórától!
Ugyanis az összes kikompoenzált meddő teljesítmény át fog rajta folyni. Azt nehéz kiszámolni, hogy mekkora pontosan ez a meddő teljesítmény, de pont annyi, amit meg akarsz spórolni, szóval a vezetéket is erre kell méretezni. Akárki, akármit mond, a legjobb, ha levágod róla a dugót, s közvetlenül az óra után kötöd az órából kijövő vezetékere, legalább 2,5mm2-es vezetékkel :)
Amikor én akartam a tempomatot aktiváltatni Érden a PÉ-TA M6 nevű helyen, a sokadik zaklatásom után már az volt a kifogás, hogy nem lehet megcsinálni, mert bovdenes a gázpedálom (2.0 HDI). Na akkor eldurrant az agyam és mondtam az embernek ugyan mutassa már meg azt a bovdent!! Utána kicsit ciki lett neki a további beszélgetés!
Nem volt időföggő a számlázandó, aszondta 7500 és 0,5 - 2 óra között lesz a dolog.
Ezt így összesen sokalltam. :)
Meg azt, hogy ugyanez vonatkozik arra is hogy kiderítsék, a computer alkalmas-e rá egyáltalán.
Na de mindegy, már más úton vagyok és igazából annyi az igazi mondanivalója számomra az esetnek, hogy az ember minden egyes újabb mondatával húzta be a strigulát a kvázi "Nem értünk hozzá" kifejezés mellé. Egy olyat nem tudott mondani amitől megbíztam volna benne.