Na vazze az újabb VW-ekben meg nincs ilyen lámpa, úgy kellett rábukkanni a problémára :)
Ez egy általános hibajelző, leginkább a motorvezérlés valamilyen kisebb-nagyobb problémájára utal.
A lambda szonda hiba egy a sok száz lehetőség közül, talán kicsit gyakoribb, mint más.
Ki kell olvasni a hibatárolót műszerrel, addig kár találgatni.
Ha nincs semmilyen érezhető változás a motor működésében, akkor lehet vele közlekedni, de diagnosztika utűn azt is meg tudják mondani, mennyire sürgős a javítása.
Kormolodni kormolodhat rendesen, mert naponta 60km-ert kocsikazok es abbol eleg nagy resze a kilometereknek falukon keresztul van, ahol jo nemet szokas szerint 30-as korlatozas van.:( Akkor majd hazafele kiegetem.:)
Nemet kezikonyvbol forditva:kipufogógáz-kibocsátás figyelmeztető lámpa.
Tegnap parszor rovid idore (elozeskor) felporgettem a motor fordulatat 5000 -re es akkor vilagitott ki. Nem tudom ez osszefugg-e vele? A motor ugyanugy reagal a gazra mint azelott es egyenletesen is mukodik. Szerinted akkor azert hasznalhatom a kocsit? Ha hazajutok akkor megnezetem, hogy mi a gond. Ilyenkor milyen alkatresz szok meghibasodni?
A kézikönyv inkább emisszióval kapcsolatos hibának mondja. De ne vedd szentírásnak. Ha nem változott a működése, akkor valószínűleg nem vészes probléma és haza lehet vele még menni.
Megint beugrottam egy tanacsert.:) VW Polo 1,4 16 szelep, 2003-as, 55kW-os es ezust metal szinu. A muszerfalon kivilagitott a motort abrazolo hibajelzo. A kezikonyv kipufogogaz (lambda szonda hiba) problemat ir. Mivel kulfoldon vagyok meg egy darabig, az kilometerben kifejezve 1600km, amit meg rafutok mire hazajutok. Kerdesem az lenne, hogy mennyire problemas igy a kocsival jarni? Tortenhet valami nagyobb baja?
Meglett a hiba. Először is kiderült, hogy a termosztát rossz, nem zár rendesen, a víz sohasem ment ~75fok fölé, és így a "rendes" regenerálás sem fog elindulni=>Termosztátcsere Majd diagra téve kiderül, hogy alacsony turbóteljesítmény, és dugult dpf hiba van eltárolva.
Kényszerregenerálás ismét. Próbakör, rángatás, hezitálás maradt, plusz, a szerelők szerint ennek a motornak erősebbnek kellene lennie... További nyomozás után kiderült, hogy a Turbó-IC közötti szakaszon kihasadt a csőharmónikánál egy kb 10mm hosszú szakaszon... Csőcsere (módosított-immáron gumiból készült, nem műanyagból) után öröm-boldogság. Kocsi húz ahogy kell, dpf hiba pedig már nem visszatérő vendég.... üdv.
köszönöm, megtaláltam, Lenkey, ők lesznek a megoldás
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Ez a diesel wagon r+ elég szívás, jól fogyaszt de minden alkatrésze macerás, a katalogusok sem stimmelnek vele. Multkor a kerékcsapágy+ féktárcsa volt problémás csak minta alapján sikerült venni utólag, alvázszám alapján rosszat kaptam. Lengéscsillapitót szintén rosszul hozzák a katalogusok, az még minta alapján sem volt, végül felújitattam a fehérvári úton. Most a tartóbakok, nem stimmelnek sem a fiattal sem az opellal, csak gyári van, csak rendelésre, csak aranyárban.
Benzineshez minden van fillérekér, de ez...a szabadonfutós generátort már le sem írom.
VAGMAN1MemberJoined:Jan 8, 2005Messages:306Likes Received:0
FIXED! It was one of the 2 fuses for the dash - fuses nr. 11 and 15 (5amp).
#5VAGMAN1,Dec 11, 2007armsMemberJoined:Jan 13, 2007Messages:833Likes Received:1
Was going to recommend rechecking fuses 11 and 15 but you said they were ok in your first post.
Üdv! Olyan kérdéssel fordulnék egy szakértőhöz, hogy egy 2000-es évjáratú A3 1.6 benzin valamiért amikor elindítom, nem mutat semmit az órán (km és dátum/idő), és a vízhőfok mutatója negyedről indul. Egyszercsak aztán 1 perc elteltével betölt mindent, és a KM felett FUSE üzenetet kapok. Minden biztosíték jó az autóban az ajtó mellett, és az akkunál. Hol lehet a hiba?
Ha megtaláltad a baját szívesen elolvasnám. Ugyan ezt a hibát produkálta nekem egy, de elálltak a javíttatástól mikor felvázoltam nekik, hogy mi lehet a gond vele. Kíváncsi vagyok, hogy vajon hüleséget mondtam-e nekik?
Nincs jelölve az áramlási irány. Sem out, sem input se semmi. Képe alapján látszik, hogy van egy hosszabb és egy rövidebb, 120 fokban horpasztott oldala. Egy valami biztos az egyik csatlakozó szárba belefújva szájjal könnyebben átjut rajta a levegő, másikba fújva sokkal nehezebben jut át. A kérdés: Jó e a felszerelése a cuccnak, ha a logika szerint úgy rakom fel, hogy a könnyebben áthaladós csati szár lesz a bemenet és így nem terheli annyira a szivattyút. Vagy ép a másik irány lenne a nyerő?Tapasztalatok alapján melyik lehet a bemenet, illetve a kimenet? Köszi.