Nem. A "gázkommandó" (mert így hívják magukat), vasárnap ebéd időben jelenk meg, és váratlanul.
Nálam így történt. A gázóracsere (ami időszerű volt) után 2 azaz kettő héttel. És miért? Mert a fogyasztásom, köszönhetően a vegyeskazánnak és a gázcirkó cserének az évi 3000 köbméterről leesett 1200-ra.
Mennyire életszagú az, hogy TELEFONON jelentkeznek be gázóracserére ??
Hányótoknál történt így ?
Általában papírt hagynak időponttal,hogy mikor jönnek....
"Miért éppen csak a TIGÁZ területén laknak "lopósok"?
MErt itt van pénz...több mint vidéken...
És a szép új magyarterrán ház mellett nincs kialakítva hely fát tárolni...meghát az csúnya, meg koszol, meg dolgozni köll vele
"Szegény gazdagok"!!!"
Ha te azt tudnád, hogy TIGÁZ területen hány olyan jómódú, vagy még annál is jobb (értsd kurva gazdag), van aki simán megengedhetné, hogy kifizesse a gázszámláját
Százalékér elárulom...:-))
DE NEM....inkább megy a mutyi , a visszatekergetés..nem jár annyi kosszal,melóval
Tanulságos. Mindenki gyanús aki takarékoskodik, szilárdfűtésre tér át és nem hajlandó az (valószínűleg) alacsonyabb energia tartalmú gázból toábbra is rengeteget fogyasztani.
Volt időszak, amikor ezt "lkollektív bűnösség"-nek hívták.
Még egy gondolat. Nem érdekes? Miért éppen csak a TIGÁZ területén laknak "lopósok"?
"Látható, hogy a rézcső érdessége a legkisebb, azaz ennek a csőnek a felülete mondható a legsimábbnak. Ez azt is jelenti, hogy az áramló közegekkel szemben ennek a csővezetéknek van a legkisebb súrlódási ellenállása. "
De ha mégis igazad lenne...ha nagyobb (gyorsabb ?) az áramlás, akkor meg kisebb a hővesztése (hőleadása ? )
A keringetö szivattyutól nem lesz melegebb a víz a kazánba.A rendszer vas csöves szerelésü? Mert csak igy lehet ekkora hö vesztés.A lakásban milyen a hömérséglet?
Üdvözlöm a Kedves hozzászólókat. FŰtési problémáim lennének amire keresem a megoldást. Van egy Viadrus u22 6 tagos kazánunk amivel egy 120 m2-es házat fűtünk és a ház tetőtér beépítéses. A probléma az lenne, hogy a kazánban a vizet nem tudom 60 fok felé fűteni. Fával tüzelünk. A kémény tégla és a huzatja elvileg jó. Keringető szivattyú berakását javasolják, de szeretném először megtudni, hogy fog e ez javtani a helyzeten. Nem tudom, hogy miként működik egy keringető szivattyú és, hogy ez miként segítene azon, hogy a kazánba a víz hőfokja 60 celzius felé mennyen. A házban minden radiátor fűt, a rendszer nem levegős. Eőrre is köszönöm a hozzáértő fórumozók válaszát.
Csak egyet felejtessz el! Míg a beszerelő munkatárssal a fogyasztó egy aktust él át, addig az üzembehelyezővel házasságot is köt. Ha érted mit akarok érzékeltetni.
Mi kivitelezünk és szertvíz is vagyunk. Evidencia a szervizesbarát szerelési mód. Csak egy példa. A vízfeltöltés, utántöltés csak úgy lehet, hogy ne kellejen nekem a kerti locsoló tömlőt a hó alól kiszednem télen ha tölteni kell a rendszerbe. Ez a leggyakoribb. Az oldaltávolság valóban hülyeség. Van olyan gyár (BIASI) aki a szerelőit vizsgakor nem is engedi csak szemből szerelni. Mert hátha szekrényben van!
De ezek nem arra valók , hogy holmi szolgáltató ebbe belekössön.
Anno amikor kb. 20 éve telepítettem egy falikazánt, áttanulmányoztam az akkori GOBMSz -t.
és valóban volt a sok telepítési előírás (de inkább ajánlás) között egy olyan is, ha a kazán a falsarokba esik, akkor ott 10 cm -nek kell lenni.
Mivel akkor pont egy olyan helyen dolgoztam ahol a Gombsz-t is karban tartották, rákérdezetm a kollégánál, hogy miért van ez az előírás . A válasz egyszerű és frappáns volt : hogy a cirko szivattyúját kényelmesen lehessen szerelni.
Nos nekem csak 7 cm jött ki és azóta volt szivattyú csere minden probléma nélkül.
Tehát az ilyen előírások nem arra valók hogy holmi üzembehelyezők és Meósok kötekedjenek, hanem arra, hogy a szerelő tudja hová praktikus tenni.
Így van ez a magassággal stb.
Ha a megrendelő felmentést ad, akkor ok.
Mehet akár 1,6 m magasra is.
Ez a dolog a megrendelő és a szerelő közti megállapodás kérdése. A megrendelő adhat felmentést.
pl. van egy olyan előírás ( mindig ez a kurva előírás ), hogy a kazán előtt 80 cm -nek kell lenni. Igen annyinak a kényelmes szerelés érdekében.De ha 74 cm-re sikerül és vállalják a karban tartást, nincs senkinek joga ezt felülbírálni.
Most az ilyen gáz meósok, kéményesek és egyéb magukat hatóságnak képzelő szakik ezen szoktak lovagolni. Élvezik a fogyasztó kiszolgáltatott helyzetét.
Van egy jó hírem a kazánodat oda szereled ahová akarod, akár a szomszédodban :-) is lehet, akkor is jól fog működni a kazán.
Az idős kollegának teljesen igaza van, hallgass rá nem fogod megbánni.
Kazánt előírás szerint 400 és 1400 mm magasra lehet szerelni. Kéményseprőket akkor tudod kikerülni, ha az égéstermék elvezetés nem hosszabb 3 méternél.
Egyszer már nekiindultam a dolognak, elmentem egy tervezőhöz. Elmondtam neki, hogy a kivitelező azt mondta, hogy lent legyen a kazán, és hogy drága a kémény. Erre ő kapásból ajánlotta magát, hogy ő elkészíti a teveket (a kazán fent lesz), és akkor megspórolhatom a kéménybélelés árát.
Mindez kb 125 ezer ft-omba került volna (gáztervvel). Utólag belegondolva, nem biztos, hogy hiteles lett volna az ajánlat, mert talán ő azért mondta, hogy fent is jó lenne a kazán, mert azt akarta ezzel bizonyítani, hogy ha őt megbízom, akkor spórol nekem egy csomó pénzt. De mint írtam azóta járt nálam másik 2 tervező is, bár ők csak a gáztervet intézték volna. Homlokegyenest ellent mondtak egymásnak. Náluk már óvatosabb voltam, és úgy adatam elő a dolgot, hogy nem tudom mi lenne a jó, javasoljanak valamit.
Egyébként az egyiket direkt azzal a céllal hívtam, hogy terveket is kellen készíteni. De ő azt mondta, hogy arra nincs szükség, egy jó szerelő rutinból megoldja a dolgot.
Szakmai szempontból: ha zárt, keringetőszivattyús a rendszered, akkor bárhol lehet a kazán, fent is. Gázterv, ha lesz új gázfogyasztó, új vezeték, akkor szerintem kelleni fog.
"Menedzsment" szempontból: ha olyan véleményt akarsz, aki vállalja is a felelősséget (mert ez a feladata) akkor fizess meg egy épületgépész tervezőt. Hidd el, meg fogja érni azt az 50 (de max 100) ezer forintot. Sereg anyagköltséget tud neked spórolni a "mesterekhez" képest. Ugyanis neki nincs érdeke a kivitelezésben...
Utánajártam, nem csak termosztát csere volt, hanem lecserélt az emberünk egy flexibilis csövet is valami acél (?) - ha jól tudom szintén flexibilis csőre a fali vezeték és a kazán között. Mondjuk akkor sem kevés...
Ja és az új termosztátot kb. 25.000 Ft. ban számolta el.
Mindezt a tulajjal egyeztetve aki ki is fizette, úgyhogy innentől kezdve nincs szívfájdalmam.
Vegyesből nem tudom hány fokos víz jön, de pl 5 rétegű műanyagból lehet beléjük tekerni 2 spirált. Egy szekunder és egy primer. Így a hordók lehetnék légköri nyomáson.
Szeretnék tanácsot kérni a kazán elhelyezésével kapcsolatban.
Vásároltunk egy családi házat, aminek a tetőterét beépítettük. A kazán eredetileg a pincében működött. ÉTI 25-ös.
A fűtést fel kell vinni a tetőtérbe. A kazánt pedig cserélnénk kondenzációsra. Az alsó szinten levő fűtéscsövekhez nem nyúlnánk. A tetőtérben a fürdőszoba fölött nincs padlás, csak közvetlenül a tető. Adná magát az ötlet, hogy a kazán legyen a tetőtérben. Ekkor (állítólag) nem lenne szükség a kéményseprők bevonására se.
Kértem árajánlatot egy szerelőtől. Ő azt mondta, hogy hagyjam meg a régi rendszert lent, és egy teljesen újat építsek ki a tetőtérben. A két szintet össze lehet kötni, ha akarjuk, végső esetben, (ha a lenti kazán elromlana) lehetne fűteni a rendszert fentről is (ideiglenesen), de az jóval kissebb hatékonysággal működne.
Ez a variáció nem nagyon tetszett, (2 kazánt üzemeltessek?) ezért hívtam másik szerelőt. Ő azt mondta, hogy ez a rendszer annak idején úgy lett építve, hogy a vezetékek lentől indulnak, a kazán kizárólag a régi kazán helyén lehet. A rendszer kizárólag azon a ponton lehet megtáplálni, ahonnan most. Ő fűtésszerelő mester volt. Ebben az esetben a kéményt béleltetni kellene. plussz 300 ezer kiadás, sőt a kéményes azt mondta, hogy a tartalék kéményt is köteles vagyok bélelteni, az úgy már 600 ezer Ft plussz kiadás.
Nagyon drága volt a fűtésszerelő mester ajánlata, ezért kerestem újabb ajánlatot. Kijöttek, de azt mondták, hogy ők nem értenek az elmélethez, hívjak előtte épületgépész tervezőt, az mondja meg, hogy a kazán hol legyen. Kaptam is egy címet. Felhívtam. Az illetővel csal emailben tárgyaltam Küldtem neki alaprajzot is. Ő azt mondta, a kazán lehet fent is, teljesen mindegy, hogy hol van.
Megzavarodtam. Most akkor lehet a kazán fenn is? Hogy megerősítsem a dolgot, kértem újabb árajánlatot mástól. Kijöttek, megnézték, de ők se mondtak semmi konkrétat, azt mondták első az, hogy a gáztervet beadjuk, küldték a gáztervezőt. A gáztervező azt mondta, hogy ez a rendszer alsó kiosztású, kizárólag a pincében lehet a kazán. Erre én mondtam neki, hogy mások azt mondták, hogy fenn is lehet. Errő ő elmondta mindenféle buta, analfabéta pancsernek azt, aki ilyet állított. Azt mondta, hogy nem ismeri a szakmáját az, aki ilyet állít. Nagyon határozottan állította azt amit mondott.
Gondolkodási időt kértem..... Szükségem volt villanyszerelőre, az dolgozott nálam, mellesleg elmeséltem neki, hogy még mindig nem haladok a fűtésszereléssel.
Ő ajánlott egy ismerős fűtésszerelőt. Az illető kijött, és azt mondta, hogy szerinte jobb lenne, ha a kazán lent lenne. De ő is első körben a gáztervet említette, küldte a gáztervezőt. Kijött a mérnök. (idősebb, tapasztalt úriember) Megnézte a házat, és azt mondta, hogy a legideálisabb helye a kazánnak a tetőtérben lenne. Ebben egyetértettem vele, hiszen akkor megspórolnám a 600 ezer ft kéménybélelést, sőt a cirkulációs vezeték beépítését is, mivel akkor arra nem lenne szükség. Sőt talán a külön HMV tárolóra se, talán elég lenne az átfolyós kazán is. Mondtam neki, hogy jártak itt már többen is, épületgépészek is, és azt mondták, hogy csak lentről lehet megtáplálni a rendszert gazdaságosan. Természetesen működne fentről is, de rosszul. És azt nagyon határozottan állították. Kérdeztem, hogy szerinte vajon ők ezt mire alapozták? A mérnök úr azt mondta, elképzelni se tudja, hogy mások miért állítottak ilyet, ő biztos abban, hogy a tetőtérben is jó helye lenne a kazánnak. A kazánban van beépített szivattyú, szivattyús rendszerben pedig teljesen mindegy, hogy a kazán hol van, csak az a lényeg, hogy legyen megfelelő vastagságú cső, amiben kering a víz... Legalább 3/4-ed colos.
A végén tudom , úgyis nekem kell dönteni. De ha a szakértők se értenek egyet akkor én hogyan hozzam meg a döntést? Ezért szeretném kikérni a fórumhoz hozzászólók véleményét. Kinek van efféle tapasztalata, esetleg meg tudná magyarázni, hogy miért kell lentről meghajtani, vagy ha ez nem fontos, miért mindegy a dolog.
Nagyon jó lenne, ha kapnák valami hasznos tanácsot.
Nem tudnátok abban segíteni ,hogy van egy Bosch 3000W OW 23-1 KE-m , és lehet-é ezen a nem turbós cirkón megcsinálni azt , amit az elődjén : volt egy orosházi Kalor 25-ünk , ami soha sem romlott el (, és amikor leszereltük , s eltettük arra az időre , hogy amikor a mai direkt a lepukkanásra előprogramozott buboréktárgy ha letérdel , csak szépen elővesszük az öreg varburgot , s újra vele fűtünk ), szóval valaki javasolta , hogy vegyünk le a gázellátásából vagy 30 %-ot , és akkor hatásfokcsökkenés nem lesz , de ennyivel lesz kisebb a számla , és ez szépen be is jött a Kalor 25-nél .
Lehet ezt a "trükköt" ennél a buborékboschnál is csinálni ? Eddig 1 bizonytalan választ gyűjtöttem be , azért kérdezlek Tikteket .
a vegyes kazan a szobatermosztattol fuggetlenul mukodjon, ha elindul a kazan szivattyu akkor egybol induljon a padlofutes szivattyu is es addig menjen amig megy a kazan szivattyu
vegyes tuzelesu kazannal valo futest nem lehet vezerelni szoba termosztattal, ez nem gazkazan ami leall ha lekapcsol a szoba termosztat, ha a szobatermosztat lekapcsol es van meg fa a kazanban akkor a felesleges hot valahova el kell tarolni (puffer) kulonben felforr a viz, vagy a szobatermosztat lekapcsolasa utan egy automata eloltja a tuzet egy vodor vizzel vagy elzarja a levegot :) Vegyes tuzelesu kazant szoba termosztattal csak pufferrel egyutt tudod vezerelni. Ha nincs puffer akkor amig eg a tuz addig menni kell a futeskori szivattyunak. Ki kell tapasztalni, hogy mennyi fat kell rapakolni,. hogy ne legyen tulfutes a hazban.
Dehogy is minek mert próbálsz segíteni?(Ránéztél volna a rendszerre) Akkor ez így "jól" működik legyen maxon a padlófűtés? (Igazi megoldásmeg puffer lenne)
Adott egy 130nm-es lakás vegyes és gáz fűtéssel ill padlófűtéssel zárt rendszer! A probléma a következő, ha a padlófűtés termosztátját (http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=611276) kikapcsolom, vagy eléri a hőfokot és kikapcsol akkor a kazán hamar felfőzi a vizet illetve 80 fokra megy ez miért van? A szerelőm azt mondta mert kevés viz van a rendszerben és nem tudja eléggé keringetni a vizet.
Értelek és igazad van, mert gondolkodni szabad!! :)
Csak mostanában jártam én is hasonló cipőben.
2007-ben Soroksáron vásároltam egy házat, ahova én nem jelentkeztem be. Csak a gyerekek meg a párom. 2009.január.1-én változott az ingatlanadó. Erről most nyáron értesített az önkormányzat. Cirka 600e ft kell befizetnem.
És én is megkaptam pár embertől, hogy miért nem olvasgatom az önkormányzati honlapot vagy miért nem megyek be faliújságot nézni.
Úgy gondolom, hogy az önkormányzat a partnerem és ha valamit váltóztat akkor szól nekem.
Ezért van az a sok CO mérgezés, mert az emberek nem mernek szakembert hívni a problémájukhoz, mert átverik őket! Ezeket kéne nagyon szigorúan büntetni!
(Emlékszem, gyerek koromban a Szovjetúnióban halálra ítélték azokat a hivatalnokokat, akik korruptak voltak. Milyen igazuk volt...)
A szerelőtől tanulni kéne marketinget. Mert egy ilyen kindertojás dobozt rásózni valakire ennyiért, az már művészet. Gond az, hogy olyanok elöl veszi el a kenyeret, akik normálisan dolgoznak.
Fiamék budapesti albérletében egy Siemens RDE 10.1-es szobatermosztátot cserélt le a hétvégén egy gázszerelőnek látszó gátlástalan disznó a képen látható "csoda" termosztátra mintegy 71.000 !!!
Van valahol a neten kéményszámoló program, azzal kell nézni. Ha jó magas, megfelelhet. Nekem is vagy 9 méter a kéményem, vékony, mégis minden rendben a tűzzel.
Családi házban szeretném jelenlegi kéményemet (Schiedel) gáz helyett vegyestüzelésre használni, azonban a füstcső átmére csak 130mm és ahogy nézem az összes vegyestüzelésű kazán füstcső igénye 147mm-nél kezdődik.
A kazántól elindulva egyre jobban nyitva kell lenni a torlóknak.
A torlón van egy kupak,azt csavard le.Alatta találsz egy imbuszkulcsos,vagy csavarhúzós tekerentyűt.Ezt zárd el teljesen,majd nyisd vissza kb félfordulatra.A kazántól távolodva 1-1,5 fordulat és így tovább.
Ha kifele kell tekerni vigyázz,mert van amelyiknek nincs végállása,simán kijön a házából(utána meg a víz).A síkjánál beljebb legyen 1mm-rel.
A radiátorszelepeket nyisd ki,indítsd el a fűtést,figyeld a radiátorokat,hogy egyforma mértékben melegedjenek.(amelyik lassabban melegszik nyissál rajta,amelyik gyorsabban,azon zárjál finoman).
Semmilyen EPS se XPS nem jó oda igazán, csak a kőzetgyapot. És le lehet betonozni az alját, csak vízszigetelni kell a falat (bevágással) és a betont el kell választani a faltól egy szigetelőcsíkkal. Akkor semmi közük nem lesz egymáshoz. Ja és természetesen a beton alá kell tenni minima 10 cm hőszigetelést, ez lehet EPS. EPS alá természetesen kell vízszigetelés, fölé meg fólia.
persze. a plusz kimenet megy a tarolod csokigyojanak bemenetere. a kimenete meg megy a rendes visszaterobe. a valtoszelep annyit valt, hogy nem a radiatoros kimeno csovon kuldi a melegvizet, hanem a masikon.
Vettem egy ilyen kazánt Ariston Genus Premium System 24FF
ha erre szeretnék rakni egy indirekt tárolót meg egy fűtési kört, akkor kell még valami ketyere hozzá? Azt írja, hogy van benne váltó szelep,de csak 1 meleg víz kimenete van. Már ha jól néztem a leírást.
Úgytűnik kicsit foghíjassan adtam a dolgokat. A gázkazánt azért akarom levenni, mert nem akarok gázzal fűteni. Nem tudom, hogy jó-e még nem próbáltam, mert nem költöztem be ugyanis lesznek egyéb átalakítások és még nem tudok beköltözni. Villanybojler csak egy ki 50 L-es van az kevés. Ha leszedem a kazánt és helyére vízmelegítőt rakok akkor rá tudom tenni a már meglévő gázcsőre és bele tudok kötni a kéményébe ami bélelt. A villanybojler helye el lesz bontva, mert 2 fürdő lesz egybe nyitva, amiből egy WC és egy fürdő lesz. A gáztűzhely gázcsövét rövidíteni kell, így kell egyik oldalról a másikra helyezni ugyanazon a falon. A vegyestüzelésű meglesz (remélem).
Öreg , Gyakran elromlik ? (ezt még nem tudhatod, hiszem most vetted a házat ),
aztán a villany bojlerrel mi a baj ?
tény többe kerül ezzel a melegvíz mint gázzal, de ha van éjszakai, már nem annyira húzós.
Aztán : a mai villanybojlerek viszonylag hosszú életüek - kb. 20 év a zománcos tartállyal, a horganyzottal bizony ennek a harmada volt.
és ha már ki van építve egy bojler helye, bárki felszerelheti. A legmacerásabb a felemelés szokott lenni.
A vízbekötés a mai flexi csövekkel egyszerű, a villanynál már oda kell figyeni, de azt is meg lehet oldani házilagosan ( hacsak nem abszolúte laikus valaki )
Maga a bojler ára 50 -60 eft ( kisebb családnak fele ennyiért is van . )
természetesen a vegyes kazán telepítése nem elvetendő - ha van rá pénz !!
Tervezés 35 eft, gázmeo 20 eft, kémény szakvélemény 40 eft, de lehet kibéleltetik az meg egy 150 eft , aztán az átfolyós vízmelegítő üzembehelyezése 15 eft
és a szerelő se dolgozik ingyért, legyen 60 eft
Ez mindjárt olyan 320 eft és még holvan az átfolyós melegítő ?
Hogy pontosabb legyek, a kazáncseréhez is kell ugyan ez(terv, szívás :), egyedül ha azonos kazánt veszel-teszel, akkor nem kell terveztetni. Minden egyéb esetben igen. Ez viszont magával hozza a kémény problémáját, mert a régi szabál ma már nem jó, valszeg kell neked majd egy zárt átfolyós, turbós csővel. Inkább hagyd meg a villanybojlert......(ha éjszakain van)
Üdv! HÁT igen. A padlófűtés.Szerintem nagyon utána kell járni mielőtt az ember megcsináltassa. Egyszerre építkeztünk a szomszédokkall. Náluk a gépész mondta: Ó majd a visszatérőt megtekerjük padlófűtésnek és az majd milyen jó lesz. 85m2 re egy vagy két kőrből megoldották a fűtést. papucsban járnak mert hideg a padló. Mink másik gépészt kerestünk. 85m2-re 7 padlófűtéskört és négy radiátorkőrt rakott. 1100m3 gáz fogy évente( 30+5cm a fal). Érdekes,hogy a padlót nem érzem különösen melegnek,de ha rálépek mondjuk a konyhapultnál (ott nincs cső) akkor nagyon lehet érezni a külömbséget. A szobák viszont ahol csak radiátor van penészednek.( Szavo csodákra képes. tudom ajánlani) Gondoltam ezt megosztom veletek!
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok milyen lépésekt kell tennem annak érdekében ha le akarok cserélni egy gázkazánt átfolyós vízmelegítőre? Ez annak apropóján történne, hogy most vettem egy családi házat ahol jelenleg a fűtés gázkazánról, a melegvíz pedig villanybojlerről van megoldva. A fűtés vegyestüzelésű kazánról menne és csak a melegvízhez és a főzéshez kellene a gáz. A kérdés lényege az lenne, hogy kell-e új gáztervet készítetteni, kell-e újra engedélyeztetni? Még annyi lenne a változtatás, hogy a gáztűzhely csöve át lenne helyezve a fal egyik végéről a másikra.
Hány báron kell lennie a nyomásnak a kazánnál, padlófűtéses rendszernél, s nem kellene ennek az értéknek növekednie akkor amikor megy a fűtés? Ha kell akkor mennyire mehet fel?
Padlófűtéssel fűtünk, 21 fokra van állítva a termosztát a szobában, s a kellő hőmérsékletet mégse tudjuk elérni! A cirkóból kijövő víz 40-45fok között van. Mi lehet a baj, miért nincs 21 fok, s miért van a rendszer végén lévő helységekben 17 max. 18 fok? Miért párásodik s penészedik a kisszoba, annyira h már a mennyezetről csöpög a víz!
Sziasztok! Vailant geyser 275/9-es típusú vízmelegítőmbe kialudt a láng. Hogyan gyújtsam meg? Köszi előre is a választ. 3 gombos a kazán 2 tekerő és egy szikráztató gomb.
Bocsánat hogy csak így betoppanok, de egy kis segítség kellene a szakértő uraktól.
A bátyámnak van egy Demrad Solaris 24Kw-os kombi kazánja.
A probléma az hogy a szobatermosztát bekapcsol, a kazán elindul, de csak kis lánggal ég, úgy, mintha már felfűtötte volna a helyiséget - gondolom lemodulál.
Így szinte be sem tudja fűteni a helyiségeket, ill. nagyon sokára. A használati melegvizet tökéletesen előállítja, ott nincs ez a jelenség.
Valóban. Kevertem a 13-as imbuszos flexeléssel (nálam hatszög profilú szerszámmal kellett betekerni a radiátorszelepet, valószínűleg ezért a keveredés).
"a kivitelező felel a gázkészülék cseréjéért abban az esetben,........"
Csakhogy az nincs meghatározva ki a kivitekező.
A gáz szerelő , aki előkészíti a terepet ? Az üzembehelyező? Aki gyakorlatilag csak begyújtani hajlandó a készüléket.
meg felel fele, csak előtte sok sok papírt kér.
Én nem 36 kW-os szeretnék cserélni csak egy 10 kW -ost, de mindenki csak félmunkát akar végezni.
De körvonalózódik a móka : Mivel a C12 fégnél valamiért a gyártó a gázcsatlakozást 5 -6 cm -rel kijebb hozta, így nem cstlakoztatható.
De a gázcsövet le lehet vágni ( csak a hegesztésnél kell a gázórát levenni ).
tehát : gázcsap elzár , kiszellőztet, majd 2 db. bilins oldása után flex - szel a gázcsőből egy kb. 15 cm -es szakasz, rá menet, majd gömbcsap és flexi csővel csatlakoztatni az új készülékhez. Ennyi a szakmunka - természetesen a csatlakozás gáztömör.
Ezuután jön az üzembehelyező - kérdés ő milyen papírokat kér ?
Egyébként lapradiátornál kb. 13-as imbusznak megfelelő a nyílás. Ez persze nem járatos mréet, de 14-est ha kicsit megflexeled, tökéletesen működik :-).
Ok, így már értem :) Az egyik szerelő amikor előkészítette a radiátorokat, akkor betekerte a légtelenítőt és a dugót, majd a két Cafnit. És ez is zöld pasztás, megnéztem :)
Hát nemtudom, nekem októberben volt a gázmeo, akkor még nyoma sem volt ennek. Én májusban kezdtem a fég nyilt kazán cserét, és október 10.-én lett meg az új gázórám...
Én átmostam a rendszert, gyakorlatilag nálam az acélcsöveken kívül minden új, az összes radiátor, és a kazán is. Ezen kívül feltettek egy Fernox mágneses leválasztót is.
Lehetséges, hogy 2011 ősszel már egyszerűsített formában, napok alatt tető alá lehet hozni egy kazáncserét, az eddigi 2-3 hónap helyett, feledésbe taszítva ezzel a fekete szereléseket. A júniusi Gázkonferencián a FŐGÁZ Zrt. illetékese egy egyszerűsített eljárásra tett javaslatot.
Ennek megfelelően 36 kW teljesítményig a kivitelező felel a gázkészülék cseréjéért abban az esetben, ha az új készülék osztályba sorolása vagy azonos, vagy magasabb kategóriájú (tehát modernebbet, biztonságosabbat lehet, nem úgy mint a most hatályos GMBSZ szerint), mint a régi.
Ezeken túl nem csatlakozhat gyűjtőkéménybe, és természetesen a kivitelezést végző szakembereknek ebben az esetben is rendelkezniük kell mestervizsgával, műszaki biztonsági felülvizsgálói jogosultsággal, regisztrációval és felelőségbiztosítással.
Radiant RMAxxE, ha kéményes, RMASxxE, ha parapetes (xx a teljesítmény-érték kW-ban)
Részlet a leírásból (letölthető a netről):
"Előfordulhat, hogy a gázvezetékben lévő levegő miatt meg kell ismételni a gyújtást. Ebben az esetben először nyomja meg a blokkolást oldó, pirosan világító gombot (2), majd ismételje meg a gyújtást."
Nálam most cseréltek 11 radiátort új Vogelre. Akkor "elavult" a szerelésem, ha a szaki kóccl csinálta ? A csövek vascsövek, falon kívűl, a szelepek új Herz szelepek + torlók.
Nemrég költöztünk új lakásba és itt egy 12-13 éves Radiant kombi kazán van. Az utóbbi időben azt játssza a kazán, hogy hol 3 naponta, hol hetente egyszer kigyullad rajta egy piros gomb és onnantól nem fűt és melegvizet sem csinál. A szivattyú jár benne, de nem melegíti a vizet. Ha megnyomom ezt a gombot akkor rögtön begyújt és a következő 3-7 napban szépen végzi a dolgát.
Mi a fene lehet ez gomb és mitől gyullag ki a lámpája?
Leírásom sajna nincs a kazánhoz, még a pontos típust sem tudom, nincs ráírva, annyit tudok, hogy Radiant. Mellékelek egy képet azon látszik a gomb, ami épp világít. A gomb mellett nincs semmi piktogram csak egy nyíl mutat a gomb körül balról jobbra.
Október elején volt kint gázszerelő, akkor kitisztította, átnézte a kazánt, de kezd idegesíteni a dolog.
Na, ha már ilyen jó kis témát dobtam fel, akkor tovább megyek.
Múlt hónapban cseréltem le a radiátoraimat, illetve szakik cserélték. Nem figyeltem mivel tömítettek, de valami kóc szerű cucc, de mégsem az, mert mintha valami nejlon lenne, vagy én nem is tudom. Egyes kötéseknél kilógott ez a cucc és azt szépen öngyújtóval leégettem egész picire, így már festhető volt ott is a cső.
Acél csöves a rendszerem és lapradiátort tettek fel fél colos szelepekkel.
Aki akar nyugodtan ítéljen el: falfestékkel kentem le a csöveket. Nekem így jobban tetszik, mint a kék falon virító fehér vascsövek, mert ugyanazzal festettem a csövet amivel a falat. Így nem is nagyon lehet észrevenni, hogy van ott cső.
Nem ez a lényeg:
Ahol ez a valamilyen kócos megoldás van, ott olyan, mintha a diszperzit nem száradt volna meg. Tehát mondjuk a szelep legszélénél van egy közel egy cm-es sáv ahol sötétebb a festés, mintha nedves lenne, vagy zsíros. De ugyanakkor teljesen száraz és stabil, nem lehet levakarni sem.
Nos, mi lehet ez? Valami ki oldódott a kócból, ami ott maradt a festék alatt, vagy keveredett a festékkel. Valami szilikon féle lehet?
Hangsúlyozom: nem biztos, hogy kóc jellegű anyagot használtak, annyit tudok, hogy a szelepeknél kilógott valami madzag szerű izé, ami nem volt száraz, nem a sima kenderkóc az biztos. Lehet, hogy pont a loctite volt, nem tudom.
Tegnap raktak fel egy A+ kategóriájú irodaházban acéllemez radiátort kóccal. Tökéletesen tömít, maximum picit ronda. Mondjuk én is a Loctite zsinór mellett vagyok hobby célra (is) az a legjobb, a szallag semmirevaló nem tudom használja-e bárki.
Milyen csőmenet tömítő anyagot javasoltok háztáji felhasználásra. Jelenleg az egyik radiátorszelepem csepeg, vagyis épphogy ott van egy vízcsepp állandóan. A teflonszalagot régebben használtam itthon de csak hidegvízre. Valami unzverzális kellene és nem tul drága, mert egy évben 2-3 alkalommal szerelgetek itthon vizes cuccokat, mondjuk csapot cserélek valahol és ezzel be is fejeződött az egész felhasználás.
Thermo öv 25 kazánom a fűtési szezon kezdete óta zúg, és rezonál, de úgy mintha egy nagy teherautó állna az ablak alatt és pörgetné a motorját. Múlt évben rakattam keringető szivattyút a (nyitott) rendszerbe, először arra gondoltam az adja a hangot, de ha kihúzom akkor is tovább búg, egészen addig míg a viz hőfoka fel nem megy 60 fokra, akkor elhallgat.
Szezonkezdet előtt töltöttem a rendszert. Lehet, hogy levegő került a kazánba és nem tud kijönni? Más elképzelésem nemigen van, mivel mozgó alkatrész meg nincs benne ami ezt a hangot adhatja.
A légtelenitőn nem akart jönn,a hollandi lazitásos módszereknél valszeg kijött mert a viz spriccelés elött kicsit sziszeget,na meg azóta még nem glugyogott:-)
Egyébként valszeg azért sem jön ki a légtelenitön mert inkább a hollandi felé emelkedik.
Még egy "pattogós" kérdésem lenne - gázkonvektor, már némileg korszerűbb fajta (ez is valami FÉG, kb 10 éves lehet), akkor pattog nagyon, amikor ki- vagy bekapcsol, vagyis hirtelen hűl vagy melegszik.
Ez valami hibának a jele vagy normális?
A kb 25 éves Fég-Onyx ilyet gondot nem ismer...csak simán baromi nehéz begyújtani :)
A szelepet zárd el felül, lazítsd meg a hollandit mellette, alsó csap legyen teljesen nyitva, bekapcsolt fűtésnél. Így a víz alul beáramlik felül kinyomja talán a levegőt, feltéve ha a hollandi felé emelkedik a radiátor.
Köszönöm mindekinek a választ kazán-karbantartással kapcsolatos kérdésemre!
Nagyon megnyugtattatok,mert azt még nem is írtam,hogy a parapetes cirkó kiemelt zöldövezetben üzemel,erdő közelében,tehát nagyon tiszta a levegő,és pormentes.Amúgy nem is a tesómék miatt aggódtam-elvégre felnőtt emberek,azt csinálnak amit akarnak-de van 3 kisgyerek!
Bennem az maradt meg,hogy mikor én egyszer két évig kihagytam a karbantartást,télen,a leghgidegebb időben leállt a fűtés. Mivel Oceán típusú volt,csak egy szervíz jöhetett ki,és egy hetet kellett várni. Mivel városi részben laktunk,irtó sok kosz,por jött ki a kazánból,a szerelő szerint szerencsénk volt,hogy nem fulladtunk meg.Nyílt égésű,kéményes kombicirkó volt,a 90-es években nem is tudom,volt-e zárt. Utána minden évben elvégeztettem a karbantartást,és tökéletesen működött.
Sokan szidják az Oceánt,mi is csak az olcsósága miatt vettük (mert akkor vezették be a márkát),de bevált. Mások Sonier Duvalt vettek,és 8 év múlva ki kellett dobni,mert 150 000 Ft-os alkatrész kellett volna bele,és mi van,ha megint elromlik,és hasonló drága a javítás?
A kérdésem az lenne hogy ezt a rendszert milyen termosztáttal lenne takarékosabb üzemeltetni, egy kis hisztorézisű normál termoval, mondjuk computherm q7 ami ritkábban de hosszabb ideig járatja a cirkót vagy egy pi integrálló pl. cm 707 ami sűrűbben de kevés időre indít, mert ez ugye minimum 20 percenként ráfűtőget.
Tisztelt Urak, majdhogynem végigolvastam a topicot, de nem kaptam választ egy felmerülő kérdésre.
Adott egy kb 100 nm régiépitésű egyszintes családi ház, rosszul szigetelő régi ablakok és ajtók.
A fűtés lapradiátoros westen 20p kombicirkó, vagyis gyorsreagállású rendszer.
A cirkó fűtővize 65 fokra van állítva kb, ugy működik hogy mikor elkezd fűteni kis lánggal indít kb 5 mp-ig, utána nagy lángra kapcsol és ezen fűt egészen addig még meg nem közelíti a beállított, itt 65 fokot ekkor visszaveszi a lángot és tartja a 65 fokot, kis lánggal ég míg a termosztát le nem állítja.
A kérdésem az lenne hogy ezt a rendszert milyen termosztáttal lenne takarékosabb üzemeltetni, egy kis hisztorézisű normál termoval, mondjuk computherm q7 ami ritkábban de hosszabb ideig járatja a cirkót vagy egy pi integrálló pl. cm 707 ami sűrűbben de kevés időre indít, mert ez ugye minimum 20 percenként ráfűtőget.
Az egyik lakásban szivárgott, de az óra előtti közös vezeték volt lyukas. Ezért kellett elzárniuk az egész társasház főcsapját. Ez még nem lett volna baj, mert egy nap alatt gyorsan megjavítják és kész. De a főgáz azt mondta, hogy csak akkor adják vissza a gázt, ha az egész társasház vezetékrendszerét felújítják. Ami viszont 3 hét a hideg időben.
Szivatós cég ez a főgáz, el fogom kerülni őket nagy ívben, alternatív dolgokat fogom előnyben részesíteni.
Eddig évente volt, a gari miatt, de szinte enni lehetett volna a belsejéből, semmi por nem volt benne. A szerelő is mondta, hogy felesleges évente (azért kipucolta, nem csak sumákolt), meg ezen nem is áramlik folyamatosan a (poros) levegő, mint a kéményesen. Kb. 1000m3 gázt égetett el az egy év alatt, ahogy halaloszto írta, ha 5000 lett volna, akkor lehet, hogy negyedévente is lehetett volna takarítani...
Én úgy vettem észre a saját turbósomon, hogy évente teljesen felesleges kipucoltatni. Most, hogy már lejár a garancia, inkább átállok a kétévente karbantartásra. Azt majd meglátom, lehet, hogy elég 3 évente...
Anno amikor megvettem vagy 4 évig állandóan hívott a márkaszervíz, hogy menjek hozzájuk. Soha nem mentem feléjük, drágák.
Az egy évet kibekkeltem - addig volt garancia, aztán magam, amit tudtam, a többit meg ismerős szerelővel mindig megbeszélés szerint.
Tény 3, 6, 8 , 10 és 12 években eleve kellett menni a műszaki felülvizsgálatra, olyankor ami kellett azt megcsinálták.
Így van ez a kazánnál is. Vannak rendszeres karbantartást igénylő dolgai és vannak olyanok amiket akkor kell elvégezni amikor kaput.
Vajon a Saunier Duval Semia 24 E kazánnál mik a karbantartási műveletek ??
Az hires kéményes szaktanácsadó olyan épületes dologgal jött, hogy a szivott levegő ágba beköltözhetnek a darazsak. Na erre mondám - nem probléma, majd elhajton őket, mivel nem félek a darazsaktól.
"Mivel nincs kéménye,nem tudom,lehet -e szénmonoxid-visszaáramlás,vagy csak többet fogyast,és az élettartama lerövidül?"
Attól még lehet visszaáramlás.
Most hogy konkrétan ismerném ezt a kazánt, ha nincs kéménye, akkor valószinű parapetes.
Úgy általában nem árt akarbantartás, pl. a Fég nyilt égésterű kazánoknál a hőcserélőt ajánlatos tisztogatni, ha nem is évente, de 2 évente biztos.
Elkoszolódik. És ha már ott van a szerelő a lángot is beállíthatja. Ionizációs kazánnál gondolom az elektródákat illik tísztítani.
Másról nem tudok.
Ja és illik megmondani, hogy akkor mit is kell csinálni a karbantartás címszó alatt !!
Magát a rendszert ( gázvezeték, kazán kémény ), mivel veszélyes üzem, illik is merni és az arra hivatottak pl. akéményseprők ( akik nagy ellenőrők )nem ártana ha a látogatásuk alkalmával nem csak főlényeskednének, hanem a lakosságot is reálisan tájékoztatnák és nem holmi kéményajtó papírjain lovagolnának.
Amúgy 5 évente az egészrendszert át kell vizsgáltatni - ezt törvény írja elő. Az más tészta, hogy itt sincs tisztázva, hogy mi tartozik ebbe. bele.
Viszont ha valami elromlik, azt akkor kell megcsináltatni, különben nincs fűtés !!
ha ugy vesszuk, eddig megsporoltak 6x10000 forintot. ha elromlik a kazan a telen, es 50-ert csinaljak meg nekik, mondhatnak hogy meg pluszban vannak. de ehelyett azt fogjak mondani, hogy vazze de draga a javitas csesszemeg.
es persze ha rendszeresen van karbantartva, akkor is elromolhat...
Azt szeretném kérdezni,hogy mi történik akkor,ha valaki nem végezteti el a kazánja évi karbantartását.
Tesóméknak 7 éve van egy turbó-parapetes Vaillant kombicirkójuk, ionizációs lángőrzéssel. Nem hajlandóak tudomásul venni,hogy a kazánt karban kell tertani,az érv az,hogy ők szegények!!!
Amikor már 3 éves volt a kazán,addig erőszakoskodtam,míg szerelőt hívtak,de azóta nem tudok hatni rájuk.(Tehát 4 éve nem végezték el az éves karbantartást,de nem is romlott el.)
Mivel nincs kéménye,nem tudom,lehet -e szénmonoxid-visszaáramlás,vagy csak többet fogyast,és az élettartama lerövidül?
Ha már a villanybojlerről van szó, hadd kérdezzek egy remélhetőleg egyszerűt :) Egy kb 10 éves példány nálunk időként egy nagyon pattan fémesen. Ez valami komolyabb hibának lehet az előjele, esetleg csak sok a vízkő rajta és tiszításra vágyik?
Ez is nagyon jó megoldás lehet. Továbbá ha nem kap levegőt ( nem nyilik ki csap sehol) akkor a vákum szerintem benntartja a vizet, nem tud lefolyni, vagy csak nagyon lassan. Hangsúlyozottan ugye csak alsó bekötésű villanyboylerről beszélünk.
Egyébbként egy ilyen utcai vízelzárásnak (csőtörésnek )mennyi lehet az esélye?
Nos, ez természetesen előfordulhat, bár még ilyen nem történt a praxisomban. De hát valamit valamiért. Továbbá mindíg van egy első alkalom. Viszont nem villanyboylerről beszéltünk, ott valóban fent áll ez a lehetőség.Bár baromi régen nem foglalkoztam villanyboylerrel.
Az indirekt tárolónál meg nincs ilyen probléma.
Egyébbként jó móka a bejövő hidegvízre felszerelt szűrő-nyomáscsökkentő egység a hidegvizes tágulási tartállyal is.Ajánlott típus a HONEYWELL FK06, kb 25k.( cserébe nagyon jól működik, viszont az olcsóbb, noname cucokkal sokszor volt probléma) meg a tartály. meg a bekötéséhez szükséges anyag. Alig kerül többe, mint egy gagyi 120 literes boyler. Viszont elismerem, hogy igazad van. Tehát a megoldás?
"Illetve annyi, hogy sima hidegvíz kizárásnál a tárolóból is visszaürült a melegvíz, de ez családi házban nem probléma, ha a tároló vagy boyler elé be van téve elzáró szerkezet, aminek illene bennelennie, mert ilyenkor kizárható."
És olyankor sem probléma, ha olyankor ürül vissza egy bojler - mondjuk csőtörés van az utcában- amikor nem vagy otthon ÉS nem tudod elzárni az elzárót.
Fűti a bojler a semmit ? Meddig ?Míg szétég a fűtőszál....
Egyébbként szeretném felhívni a hölgyek-urak figyelmét arra ,hogy miről beszélünk?Tágulási tartályról vagy indirekt tárolóról, mert nem mindegy. Már csak a csonkok számától függően sem (1 vagy5-9).Meg a funkciójúk is más. Meg a méretük. Meg az elhelyezésük.Meg a bekötésük.
A HMV tágtartályokat a bejövő hidegvíz oldalra szokjuk tenni. Ennél egyszerűbb megoldás is van. Minden biztonsági szelep úgy műxik, hogy van benne egy visszacsapó szelep, amely elzár. Melegítéskor ugye a víz térfogata változik, ill. változna, ha tudna, de a visszacsapó miatt nem tud.Ergó megnő a belső nyomás, tehát a biztonsági szelep elengedi (csöpög vagy folyik). No most, ha az a visszacsapó ki van hekkelve, akkor nem csöpög, nem folyik. A víz ugyanúgy felmelegszik, a biztonsági szelep ugyanúgy elengedi a túlnyomást, csak nincs túlnyomás.Annyi történik, hogy a víz visszatágul a hidegvíz(bejövő) felé. Mielőtt lehülyéznétek, gondoljátok végig a folyamatot.Az elmúlt kb. 15 évben minden ilyen biztonságival ezt csináltam, és soha nem volt velük probléma.Illetve annyi, hogy sima hidegvíz kizárásnál a tárolóból is visszaürült a melegvíz, de ez családi házban nem probléma, ha a tároló vagy boyler elé be van téve elzáró szerkezet, aminek illene bennelennie, mert ilyenkor kizárható. Egyébbként a visszatágulás nem jár nagy vízmennyiséggel, és az is csak akkor, ha éppen melegszik a cucc, normál üzem közben kb. 200 literig észrevehetetlen a felhasználói visszajelzések szerint( azaz még senki sem panaszkodott emiatt).
Tegnap elkezdett folyni a konyhai csaptelepünk (6 éves). A kerámiabetét ereszt valahol. A csaptelep egy alap Kludi csaptelep, a 35mm-es Kludi kerámibatét kb 6000 forint. Interneten láttam, hogy vannak sokkal olcsóbb darabok is (kb 1000/db), amik ránézésre teljesen hasonlóak a Kludihoz. Érdemes ezekkel próbálkozni, vagy ezekbe mindenképpek a Kludit kell vennem? Esetleg a tömítések cseréje szokott segíteni ezen?
A laikus emberkenek szeretek segiteni akár önzetlenül is mert igy jut elöre a világ.Amúgy én sem ".......reszelő" vagyok.Nem sértésnek szántam az elözöt.
Bárhova rakhatod a tartályt ha a megfelelö tartályt rakod a megelelö helyre. A HMV tartálynak ugye két csöve van az egyik a bemenö a másik a kijövö. A bemenöhöz a biztonsági szelep és a boyler közé közsd be a csövét. A kimenöhöz pedig rögtön a tartály kijövö csöve után.Másmilyet árulnak a hideg víz oldalhoz és mást a meleghez.Viszont mind a kettönek 5bár nyomáson kell lenni a bene lévö labdának.
Most csak akkor halkul el ha teljesen nyitva a csap. köszönöm a tanácsot, ez a megoldás tetszik. Legalább a kazánnál is mególdódik ez a tulnyomásos(kicsi) probléma. A bejövő ill elmenő csövek közt szűrők vannak és nem látom át,hogy hová lehetne beiktatni de ez már legyen a szerelő gondja. Esetleg a vízóraaknába van rá mód?
Vizre használatos nyomáscsökentöt épits be a lakásba jövö csörenszerbe.De elötte nézd meg a nyomást hogy mekkora.Söt most nézd meg hogy surog e,mert ilyenkor este nagy a viz elvétel a rendszerböl és ha most nem surog vagy kevésbé halod akkor ez a meg oldás.Ne feled éjszaka felmehet a nyomás akár 4,5-5 bára is.
Falun lakunk, Kecskemétről jön a víz. Anyomás elég nagy. mosókagylóknál a schell szelepeken zártam el valamennyit és az csak nyitáskor hangos de úgy sem tökéletes. A fűrdőkádnáll ill zuhanyzónál ezt nem lehet megcsinálni. Konkrétan a csap tövéből lehet hallani a zajt. az a baj,hogy a minőségi csapok nagyon drágák és ha nem tudom biztosan, nem merem kicserélni(az a fránya válság). A Kínai capokkal eddig más probléma nem volt pedig használjuk elég sokat.
A termo szelepek a radiátorba vannak és alsobekötésüek a radiátorok,vagy also és felsöek?Mert ha beépitet belsö szelepes a szelepet szét szedve lehet szükiteni belülröl és megszünik a surogás.
Nálam is szivárgott a régi jó 'békebeli' ,még városi gázra épített vezeték rendszer.
Igaz se a művek, se más nem jött rá. Én gondoltam egyet - elzártam minden fogyasztót , majd mértem a fogyasztást. Bizony kb. 20 liter / nap jött ki.
No akkor tanulmányoztam az alsó és felső robbanási határértéket és megállapítottam, hogy kb. 200 nap kell légmentesen lezárt lakáshoz, hogy ez az érték kialakuljon. Ami persze nem igaz - mármint természetes légcsere mindig van.
Ennek ellenére kidobtam az egész gázrendszert, most lesz az új rézcsövesnek az átvétele.
Egyébként csak úgy brahiból felhivtam egy pár szivárgás bevizsgálót. Mind ajánlkozott volna - kb. 25 eft -ért, de mikor megkérdezetem javítható, mondák nem. Kb. olyan a szitú, mint amikor a végstádiumban lévő rákbetegnek CT ajánlanak.
Amúgy nem értem miért az egész háznak zárják el a szolgáltatást - nem elég a 'lúdas' fogyasztót kizárni ?
Anno zománcipari kemencéket is építettünk és ennek ellenére erre az égető fül kifejezésre nem jöttem rá ( "égető fület"), pedig mi fenén vinnék be a kemencébe a zománc olvasztásra váró árút ?
Hát a fülre akasztják és a konvejjor szépen beviszi, ráég a zománc, majd a kemence másik oldalán kijőn. Téglás, anno 1974, villanybojlerek tartályát így zománcozták. Régen volt !
És ez az "égető fül..." ezek szerint másra is használható.
Nem tudom mi a vastag, de az osztóról 28x1 csövel indulnak a padló és a mennyezet vezetékei.
Radiátorok sorba kötve? Azaz egycsöves fűtés? Én még olyat csak egyszer csináltam kivitelező koromban, megjegyzem nem is működött. :-) Hál istennek kifizették némi heves vita és hangos beszélgetés után, mivel a szerződés nem a fűtésre vonatkozott, hanem a rendszer tömörségére és légteleníthetőségére. Az teljesült. :-)
Ha hideg házat kell felfűteni az nem érdekel meddig tart. Volt házam amit két hétig kellett fűteni mire elérte a 20 fokot. Ha ez az idő egy két nap akkor biztos lehetsz, hogy minden jelentősen túl van méretezve. Azaz többet áldoztál rá a kelleténél.
mint írtam nem kondenzációs a kazán. akkor kb pont le is sz**nám. így viszont megy a "kilukad a hőcserélő" effekt. és most is szépen befűt a 45 fokos vízzel valóban, csak rohadtul el kéne ezt kerülni. és pont az a gond, hogy hogyan akarsz a visszatérőre szabályozni, hiszen mire langyos víz jön vissza, már be is fűtötte a lakást. (még így 45 fokos vízzel is)
ezért kérdeztem valaki okosabbat mint én !!
várnám akkor továbbra is a tanácsokat, hogy hogy a bánatba kéne beállítattnom a kazánt !
Az nem semmi... Mondjuk a padlófűtés szép vastag csöveit, eleve az osztón mindjárt párhuzamosra kötve jól meg lehet küldeni, míg a radiátorok szép sorba vannak kötve az jó kis terhelés...
Nekem is sípolnak (még lesz néhány radiátor a rendszerbe kapcsolva, így nem foglalkoztam a jelenséggel túl sokat), de csak akkor, amikor épp zárna a termofej. Ha nyitom vagy zárom, mindkét esetben elhallgat.
Most a szivattyúd akkor is át akarja tolni a 100% vízet, ha nem kell csak a 10%. Ebből lehet zaj a szelepken. Az Alpha csak annyi vizet keringtet amennyire szükség van, és ha az igény változik akkor a keringtetett vízmennyiség ennek megfelelően változik.
Rendben van, hogy lesz egy új, energiatakarékos szivattyúm, de szerintetek ez megoldja-e a zaj-problémát? A rendszer a radiátoroknál és a kazánháznál lévő légtelenítőkön keresztül is légtelenítve. A radiátor termosztatikus szelepe kb 2-es fokozattól, felfelé tekerve egyenletes zajt hallat... A szivattyú hangját csak akkor hallani, ha odatapasztom a fülem a szivattyúhoz - akkor is csak minimálisan... Egyébként meg nem mondom h. a szivattyú éppen jár vagy áll..
Úgy értem nem a szivattyú zajos közvetlenül, hanem - mivel nagyobb a teljesítménye (vízhozam, nyomás) - így a szelepeknél fellépő nyomáskülönbség nagyobb lehet mint 0,2 bar - ekkor a radiátor szelep zajos lehet.
Hajolj oda a szivattyúhoz. ha zajos, akkor ott is zajos és hallod.
Ha nem a szivattyú okozza a zajt, akkor tök hiába cseréled ki.
Nem lehet, hogy csak légteleníteni kéne rendesen?
Én a szelepekre sokkal inkább gyanakodnék!
Lehet, hogy Alpha2 25-60-ast vennék inkább, ha már csere, mert az a helyettesítő, az is vissza tud szabályozni 5W-ra pont mint a 25-40-es, nem sokkal drágább, és lehet hogy szükség lenne rá amikor minden radiátornak menni kéne.
A 25-40 egy kis fing, a 25-60 sokkal nagyobbat tud tolni ugyanazzal a fogyasztással.
Ja és ha a rendszer teljesen oké, akkor a szivattyúk teljesen zajtalanok.
A 25-80-ast lehet hallani, de azt is csak ha figyelsz és amúgy tök csönd van. Ha már megy a kazán, akkor a láng zaja elnyomja.
Családi házunk radiátor-fűtési rendszerébe Grundfos UPS25-60 tip. keringtető szivattyú van beépítve, mely az I-es fokozaton üzemel. A rendszerben lévő radiátorok: 3db (hálószobákban), 2db törölköző szárító + 1db radiátor a garázsban. Zömmel csak a 3db szobai radiátort használjuk ill. néha az egyik törölköző szárító megy. A radiátorok és törölköző szárítók termosztatikus szeleppel ellátottak.
A gond az, hogy zajosak a radiátorok (légtelenítés után is). A szakember szerint valószínűleg nagy a keringtető szivattyú, melyet most kicserélnék. Véleményetek szerint a Grundfos Alpha2 25-40 jó választás? Vagy felesleges, és jó az UPS sorozat egy, a meglévőtől kisebb szivattyúja..?
Öntöttvas vegyestüzelésű kazánom van, zárt rendszerű,müanyag 5 rétegű csövekkel. Milyen egyszerű és olcsó biztonsági megoldást tudnátok javasolni arra,hogy ne mehessen túl meleg víz a csövekbe ?
Megoldás lehet az,hogy beépítek egy http://www.regulus.hu/downloads/DBV1_HU.pdf DVB 1 két utas termosztatikus visszahütőszelepet a szivattyú elé az előremenő ágba majd ahelyett, mint amit a hidraulikus séma /vagy gyártó/javasol,hogy a beáramlóhidegvízet vezzesük a visszatérőbe a szivattú után vezetném az előre menő ágba.
Ugyanugy a szivattyú elé helyezem az előremenő ágba egy behegesztett csonkba az érzékelős végét,majd a hűtőviz ki-t csatlakoztatnám a szivattyú után. Ezzel elkerülhetném azt,hogytúl meleg víz jusson a műanyag csővekhez ?A megnővekedett nyomást pedig a visszatérőben elhelyezett 1.5 b biztonsági szelepre bíznám.
Az utobbi megoldás olcsóbb lenne / már ha müködik / de mindenképp szeretném Veletek, hozzáértőkkel megbeszélni.
A puffertartályos megoldásokat szeretném elkerülni.
Először is visszatérőre szabályozunk, nem előremenőre. A Bosch turbós (gondolom kondenzációs) cucc kevesebbet fogyaszt ha kisebb hőmérsékletet kell csinálnia (tud modulálni). Neked meg kisebb lesz a veszteséghőd, egyenletesebb a kecó hőmérséklete. Én örülnék.
Várható hogy tulnagy a bejövö nyomásod.Ezért halod surogni a vizet.Házi vizelátod van vagy vezetékes?Nagyobb városban laksz vagy falun,van a közelben többemeltes ház vagy ház tömb?A városi nyomás nagyobb mint vidéken.
Visszatekertem, bár lehet most túl jól sikerült, mert cirka 23 perc volt, mire 65 fokig fűtött.
Holnap azt hiszem nekiállok ingázni a gázóra és a cirkó között, hogy sikerüljön valami olyan arányt elérni, hogy ne is szakadjon ki a gázóra a helyéről, de meleg is legyen.
Persze jó kérdés, hogy mi is a jó arány, mert ha kisebb a zsana, lassabban melegszünk (de ugye az aktuális szóba hőmérsékletnél melegebb radiátor már haszon), kevesebb meleg is megy ki a kéményen, de tovább is ég a kazán.
Egyébként összesen 6 radiátor, ebből 3 nagy dupla, 1 kicsi dupla, 1 kicsi szimpla és 1 nagy szimpla és kb 70nm alapterület. Lévén a ház műszakilag sajnos egy halál (reméljük jövőre összejön egy utólagos külső szigetelés), így a cél egy élhető 18-19 fok tartása hozzávetőleg rentábilisen... tavaly decemberben kipróbáltuk a 22 fokot... 80K volt az ára... :P
Először is szeretnék köszönetet mondani a topic résztvevőinek, mert igen sokat és hasznosat tanultam a FÉG C-24-el való együttélésről és elég sok kisebb és közepes problémát sikerült már megoldani a bejegyzéseket böngészve.
Viszont, most lenne egy kérdésem, mert volt egy tömbszelence csere, amit elvből nem én csináltam, viszont szakibácsi úgy megtekerészte szerencsétlen cirkót, hogy az igen érezhetően és láthatóan gorombábban megy (olyan zsana van, hogy ihaj), illetve az itteni számítás értelmében a 24 kW-s kazán 25.5 kW-nyi gázt eszik... és sajna ez egy nagyon tré fűtési rendszer, nagyon tré hőleadással, így a jelenlegi beállítás egyértelműen többet fűt a kéményen, mint a házon.
Tehát a kérdés az, hogy mennyire kellene visszavenni a naftát és mekkora időhöz és elmenő vízhőmérséklethez viszonyítva? Eddig egyébként 65-70 fok körüli elmenővel ment.
Üdv! 2008- ban építkeztünk. A vízcsövek műanyagból vannak. A két hálószoba között van a fűrdőszoba és ha valaki alszik akkor nem lehet használni a csapokat mert rohadt hangosak. Miért lehet ez? nagy a víznyomás? Vagy a pár ezer forintos praktikeres csapok?
Tájékoztatok mindenkit, hogy az Energia Hivatal vizsgálta a TIGÁZ által ránk vert kötbér ügyet. Megkaptuk a választ: Mely szerint a szabálytalan gázvételezés tényét a szakértői vélemény nem támasztotta alá, ezért a "Hivatal" kötelezte a szolgáltatót,hogy 30 napon belül törölje a kiterhelt kötbért, illetve a szakértői számla értékét. Mindenkinek javaslom, hogy ha ilyen helyzetbe kerül - és tényleg nem követett el semmilyen szabálytalan dolgot- akkor harcoljon az igazáért. A TIGÁZ azt a hatalmas /9 milliárd/ veszteségét akarja ilyen módon kompenzálni. Nem szabad bedőlni, csak a 60 napra vigyázzatok."
Mint aktív fogyasztóvédő, a "panaszfal.hu" lapján ma találtam ezt a jó hírt!
Préselt csavarozható érvéget tegyél fel, miután valahogyan fogóval rápréselted futtasd be forrasztóónnal. Szerintem, bár nem szabályos, a feladatát ellátja, de gondoskodj róla, hogy utódaid se váltsák ki műanyagra a rézcsövet sehol, soha, javításkor kis darabon se!
Nálunk a Főgáz elzárta a gázt az egész társasházban, mert az egyik lakónál szivárgott. De annak ellenére, hogy nem adnak gázt hetekig, a gázszolgáltatási alapdíjat kiszámlázzák. Erre van eszük.
Olyan kérdésem lenne,ha van néhány rádiátor és annak a fele el van zárva,akkor kb fele energia kerül felhasználásra?A thermosztátos helyiségben természetesen megy a radiátor az adott hőmérséklet eléréséig.
A 24 . órában derült ki, hogy a zuhanytálcát is földelni kell. Pont a befalazás előtt szól a vízes szaki, hogy ezt el ne felejtsem.
Kérdésem : az egyik fülre, ami a tálca alatt van egy védőföldelés huzalt rákötök, a másik végét pedig az EPH val védett egyik rézcsőhőz, akkor ez elegendő ?
Írnom kellett volna, már kb két hetet égett. Néhány napja elaludt, de néhány perc alatt visssza lehetet gyújtani. Aztán kb. két nap normál működés után újból elaludt gyújtólángon, de már nem tudtam újra bekapcsolni. Kicsi a gyújtóláng plusz lehet hogy a mágnes kapcsoló is meghalt?
Ha most gyujtod be az idén elöször lehet hogy a fö lánghoz vezetö vastagab csöbe beköltözöt valami.Szereld szét nézd meg, vékony drota tisztizsd ki.Hát ha csak ennyi a baj.Össze zserlés után habal probáld le nem e ereszt.
Sziasztok! Gázkonvektoros típus hibával kapcsolatban kérném a segítségeteket. Visszaolvastam a fórumban, de nem találtam rá konkrét választ vagy utalást.
Adott egy 32 éves Promontor 45 gáz konvektor. Gyújtóláng szikráztatásra könnyen meggyullad. 5-10 perc gomb nyomás után (piros láng, ami adja a gázt) sem kapcsol be a konvektor. A gyújtólángnál lévő csavart szinte teljesen kitekertem, nagyon nem lett látszatta, nem lett nagyobb a láng.
Van egy rézcső, ami megy a gyújtólángtól a gombokhoz, gondolom az lehet a thermo cső. Az teljesen átforrósodott a gyújtólángnál, mégsem kapcsolt be a konvektor.
Van ötletetek hogy mit állítsak, szedjek szét hogy működjön, vagy hogy kiderüljön mi a baja.
Illetve nagyon szívesen fizetek szerelőnek is, hogy megcsinálja. Ajánljatok lsz. szerelőt, akár magatokat is, aki ért hozzá, és nem varázsol nekem egy 20-25 centis gyújtólángot megoldásként. Erre már sajnos volt példa, valóban mindig be lehetet kapcsolni a kályhát csak alaplángon is min 25-27 fok volt a lakásban.
Ez egy Radiant tipusu készülék.Szivattyút nehezen fogsz találni hozzá.De tudok ajánlani egy szerviszt."delpestgaz.hu"Szerviz tel.szám:06-30-516-34-27.Sok sikert.
RCM20-as gázkazánunk bedobta tegnap a törülközöt. A szivattyú - Salmson DYL30-15PH - nem indul, holott villanyt (230 V) kap, a vezérlőn a relé kapcsol. Még nem szereltem ki, feltételezem, hogy a kondenzátor romlott el vagy a csapágy megszorult és a motor beállt.
Jaja, nyilván nem játék a gáz, szóval az lesz, ami biztonságos, csak most előzetesen fel akarom mérni, hogy érdemes-e foglalkoznom a kérdéssel, vagy legyen inkább villanytűzhely ;)
sosem hasznaltam szivattyuhoz, ezeket furdoszobai ventillatorhoz meg hasonlokhoz szanjak. hogy a villany lekapcsolasa utan meg x percig menjen a ventillator.
Akkor "át kell verni" a szivattyút. Kell hozzá egy relé, amivel érzékeljük amikor a szivattyú lekapcsol, egy időzítő, némi drót, stb., ügyesebb villanyszerelőnek nem lehet gond egy ilyet összerakni, sőt az se elképzelhetetlen, hogy egyben lehet ilyet kapni.
Vagy csőtermosztáttal is össze lehet kötni - ez tán még jobb is, mert ez tényleg a hőmérsékletre szabályoz.
Szóval egy sima csőtermosztát, azon van olyan kimenet ami a beállított érték _felett_ kapcsol, drót, kész.
Rá lehet hákolni (csoki, etc...) a kazán belső keringetőjére is.
Visszaolvastam, hát, ha eddig nem szedted le a cirkó burkolatát, akkor inkább hagyd! Persze áramtalanítás után meg lehet próbálnod, de csak ha van hozzá vénád.
A cirkódon azt a két pontot zárd össze egy szigetelt vezetékdarabbal, amelyet a relének kell összekapcsolnia. Ha ekkor elindul a fűtés, akkor a relé nem kapcsol, hiába kattan.
Bátor vagy, ami elismerésre méltó, de jobb ha nem piszkálsz olyan dologba, amiben hálózati feszültség van, mert könnyen a halálozási statisztikát fogod növelni!
Hívj szerelőt, vagy várd meg, amíg hazaér aki ért hozzá!
a vevő 220-ról megy, azon nem tud lemerülni az elem. és odáig eljut a jel, mert mikor kapcsol az adóegység, akkor vált a vevő ledje pirosra. és a manuális üzemmódot is tudja, aminek aztán végleg semmi köze az elemes adóegységhez. csak a cirkót nem kapcsolja.
az adóban jó az elem, mert vezérli a vevőt, a vevő meg állítólag 220-ról megy. és különben is, annak a lámpái is világítanak. csak nem kapcsolja a cirkót.
- ha 3 van, akkor a zöld-sárga a védőföld (nem muszáj hogy legyen)
- a másik kettő ugye egy fázis a kazánTÓL meg egy másik a kazánBA vissza, a termosztát ezt kapcsolja össze v szedi szét, ezekből egyet a C-re (common) , egyet az NO-ra (normally open) kell kötni
De egyébként ezt a termosztát leírásában benne van.
Ha a két vezetéket rövidre zárod (összekötöd) - megteheted lekapcsolt biztosítékkal - akkor a kazánnak mennie kell.
Ha nem megy, akkor vagy a vezetéked rossz, vagy a kazán.
Ennyi, tök egyszerű. Csak nappal csináld, hogy láss, és le tudd kapcsolni a biztosítékot!
múlt héten még működött a fűtés. a kazán egyébként jó, melegvizet simán csinál. ideiglenesen az is jó lenne, ha manuálisan tudnám vezérelni addig, míg a kétezermester haza nem jön,
az alapjan amit irsz, vagy a kotesekkel es a kabellel van gond a vevo es a kazan kozott, vagy magaval a kazannal.
a ket csavar utan a vevo lejon az aljarol, amibe be kell kotve legyen 5 vezetek. vigyazz, halozat van benne, ami agyon tud utni.
fazis, nulla, vedofold, es a ket vezetek ami a kazanhoz kell menjen.
ha itt a kotesek jonak latszanak, akkor az utolso kettot (ami a common es a NO pontokra megy) egy drotdarabbal osszezarva a futes el kell induljon. ha elindul, akkor megis a vevo a ludas. ha nem, akkor lehet a kabel masik veget a kazannal megkeresni, ott osszezarni. (nem a 220-as drotokat!!!). ha igy sem indul, akkor a kazan a rossz, ha igy indul, akkor a drot.
a kazan amugy aram es gaz alatt van? lampag egnek rajta, nincs nyari uzemmodba teve, nem ir hibauzenetet? ez a kazan csinalja a melegvizet is? melegviz van?
valaki tudna nekem segíteni? van egy computhermax q7rf jelzésű termosztátom, és nem kapcsolja be a cirkót. a hordozható és a falra szerelt rész között a kommunikáció megvan, mert a fali egység lámpája felvillan pirosan, mikor bekapcsolja a hordozható egység, de a cirkó nem indul el. manuális módban is próbáltam a fali egységet kapcsolni, akkor se történt semmi, csak a lámpák világítottak a fali egységen. odáig eljutottam, hogy a fali egység alján van két csavar, még nem csavartam ki őket, de a csavarhúzót már előkészítettem :-))
az ezermesterem még vagy egy hétig külföldön van, és bár még 20°C felett van a lakásban a hőfok, de azért mégiscsak nyugodtabb lennék, ha működne.
nőnemű vagyok, nagy bátorsággal, de semmi szakértelemmel, ha vmi egyszerű dolgot tudtok mondani, megpróbálhatom :-)
Tágulási tartály természetesen van, beépítve. Az októberi "karbantartás" (hogy érvényes legyen a garancia, 8000 Ft-ért) előtt nem volt gond soha a nyomással. De ettől még lehet tágulási tartály hiba. Radiátorokat átnéztem, nem ereszt sehol. De a fő gondom az, hogy miért megy fel a nyomás 3 bar-ra, majd kihülés után vissza 0,5-re? Kerülhet olyan levegő a rendszerbe, ami nem jut el a radiátorokba vagy a légtelenítő szelepekig?
A zakatolás problémára (az égéstérből jön) elgondokodtató a kémény. Szétválasztott rendszer amúgy, oldalról szív, kéménykürtőn keresztül van kivezetve a "kipufogó".
80%-on csendes, fel is fűti magát egy idő után, de egyrészt nem tudom elég lesz-e ez télen, másrészt ilyenkor a hatásfok elvileg kisebb.
Ha egyébként nincs több hőigény, nyugodtan vedd le 80%-ra. A láng leadott hőjéhez képest kevés víz áramlik (szállítja el a meleget és jön forrásba) a hőcserélőben.
A leírt nyomásváltozásos hiba rossz, vagy nagyobb rendszer esetén kevés beépített tágulási tartályra utal.
Én nem hagyok már senkit semmihez nyűlni, borzasztó áron melóznak, a garancia érvényességéért nekik kell fizetni, és leköpnek. Még ha szép is a 12%, sose térül meg. Ha tönkremegy, teszek be ugyanazt ami volt.
Én úgy jártam a Bosch fali turbós gázkazánnal, hogy elindulás után elkezdett remegni az egész, mint állat.
Negyedszeri látogatásnál rájött a szervizes, hogy a turbú kémény csövénél a belső cső 1 centivel rövidebb, mint a külső és szépen visszaszívott az égéstermékből.
Mondanom se kell, hogy 13%-al többet evett a kelleténél (mostaninál).
Fogtam a flexet és a külső csőből levágtam 2 centit. Azóta úgy megy, mint a kisangyal (kopp-kopp).
Az új króm csaptelepemet sikeresen megkarcolta a szerelő beépítéskor :( Nem mély a karc, tudtok esetleg valamilyen bevált szert az eltüntetésre? Eddig fogkrémmel próbáltam, nem sok sikerrel.
Egy éve végrehajtottunk egy "fűtés korszerűsítést". Vaillant átfolyós vízmelegítő és FÉG C21 párost cseréltünk Immergas turbós kombira, a művelet félmillába került. Az éves fogyasztás durván 12%-al lett kisebb. 350 m3-el lett kevesebb az éves fogyasztás. Megérte? Nem vagyok róla meggyőződve.
Ráadásul ez az Immergas kazán több gondot okozott, mint az öreg FÉG 20 év alatt. És a szerelők nem értenek hozzá. Mondom a problémát. Ha elkezd teljes teljesítményen fűteni, elkezd zakatolni, rázkódni a kazán, mint egy rossz centrifuga, aki a közelben tartózkodik az ugrik és kikapcsolja (ez pl. éjjel kettőkor elég kellemetlen). A téli szezon alatt csak ritkán csinálta, természetesen a mostani őszi "karbantartás" alatt sem. A szerelő szerint hibátlan. Mutattam neki a felvételt a hangról (kamerával), de nem is reagált rá, ilyet még nem hallott. Akkor nem zakatolt a dög. Másnap már megint csinálta. Beszéltem egy másik szerelővel, látatlanba azt mondta, hogy hőcserélő. Nekem kicsit fura volt ez a magabiztosság. Közben arra rájöttem, hogy ha visszaveszem a teljesítményt, akkor nem zakatol. 80%-on csendben van. Viszont már a nyomással is gond van. 50 fokon már eléri a 3 bar-t, hideg állapotban meg lemegy 1 alá, volt hogy 0,5 alá, el sem akart indulni, utána kellett tölteni.
Aztán két hétre rá ki is jutott hozzánk a szakszervízes szerelő, nyomkodott a készüléken valamit (tesztüzem) és közölte hogy tökéletes. Nem zakatolt, mondtam hogy le van véve, de azt mondta, teljes teljesítményen megy. Mutatom a nyomást, leengedett belőle (!), és ajánlott plusz tágulási tartályt (eddig miért nem kellett?). Mutattam neki is a felvételt, ilyet nem hallott, egyszeri apró hiba lehet, nyugodjak meg, nem fogja többet csinálni. A kazán csendben működött napokig, aztán gyanús lett hogy elég lassan melegít, megnéztem, és kiderült hogy 80%-on áll a teljesítmény. Felemeltem max.-ra, 20 perc után újra elkezdett zakatolni. Visszavettem.
Úgyhogy most eléggé csalódott vagyok, a történet még folytatódik. Csalódott vagyok a "modern" technikában, úgy érzem hogy átvertek, de rendesen. Csalódott vagyok a "szakemberekben" is. Csalódott vagyok a gyári mosolygós reklámokban is (24 órás ügyelet, remek szaktanácsadás, szervíz).
Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a hiba? Immergas Eolo Mini a kazán. Nem levegősek a radiátorok, a meleget is leadja, ezzel nincs gond.
A gázfogyasztást nem naponta hanem évente kell feljegyezni. Persze az óra mindig méri és feljegyzi.
Csak az éves - sőt a- a több éves fogyasztás az, ami mond valamit - mármint a hozzáértőknek !
Viszont az őrláng fogyasztaás tényleg érdemes mérni - már egyórás méréssel lehet következtetni a napi - fogyasztásra, de jobb ha másnap ugyanabban az órában megnézzük - persze csak akkor ha ekkormás nem megy.
De a napi 1 m3 az nagyon sok - nem mérési hiba véletelen ??
A 0,25 - 0,35 m3 / nap a reális.
Most hogy ez kárba vész vagy sem, az vita tárgya - végül is az is melegít egy picit - nyáron biztosan haszontalan.
Összehasolítani persze lehet a házakat - csak nem úgy hogy 790 - 1780 m3 a fogyasztás, az értelmetlen.
A fajlagos gáz ill. a fajlagos energia felhasználás az ami mond valamit.
Mert a 3 liter bor az sok vagy kevés ?
Így hülyeség. De ha egy estére vagy egyhétre számoljuk már más az ábra. Még az is számít hányan isszák !!
Valahogy így
fajlagos borfogyasztás x liter /fő/nap. (este)
mert úgyi a 0,5 liter bor ( fő/ este egy szolid szám , de a 2 liter/fő/este már húzos lehet.
Tehát ha összeakarod hasonlítani a két ház energia felhasználásának a megfelelőségét, akkor csak afajlagos értékkel boldogulsz.
Mindkettőn 4 cm szigetelés. A tégla poroterm. De mint mondtam a mért időszakban az öreg házban nem is ment a fűtés, így lett majdnem ugyan akkora az elfogyasztott gáz mennyiség. Mondjuk ha azt monja morgen66, hogy elfogyaszthat 1m3-t az őrláng, akkor az ebben az esetben két őrláng és a gáztűzhely tuti kiadja az elfogyasztott 2m3 gázt.
De ne is hasonlítgassuk a kettőt egymáshoz.
Inkább tegyük fel úgy a kérdést, megéri egy korszerűbb kazánnal kiváltani egy bojlert és egy ósrégi Fég cirkót, egy kombinált cirkóra? Megéri az a kb 200 ezer pénzt a művelet? Gondolva jövőre, magasabb gázárakra stb.
Pénz kb120-150. Családi ház. Sok a gázszámla azt mondja. A tesóméknál és nála is mérték naponta 24 órában az elfogyasztott gázmennyiséget. A tesóméknál 3-m3 nála 2 lett. Tesóméknál ment a fűtés nála nem, csak a bojler és a gáztűzhely. Arra gondoltunk az őrlánggos öreg készülék, és esetleg a vízkövesedett bojler okozza a majdnem akkora fogyasztást. Azt is mondta, hogy egyszer megmérte szintén így 24 óránkénti óraolvasással csak az őrláng 1-m3 fogyasztott. Ez is létezhet? Miért merült fel, hogy nem is kellene lecserélni a Féget?
Apám gázkazán cserére szánta el magát. Eddig egy ősrégi parapetes Fég kazán, egy gázbojler és egy vegyestüzelésű kazán szolgáltatott. Én mint laikus azt mondtam neki, vegyen egy Turbós kombi készüléket, kémény hiányában. Berakni a fürdőbe a bojler helyére. Bekötni a HMV redszert a bojler csatlakozásaiba, és a közelben menő fűtéscsövekbe a fűtés részét. Mennyire jó ez a gondolat? És ha lehetséges, akkor kérnék készülékmárkát és típust, mit érdemes vásárolni. Ajánlottam neki a Saunier Duval-t, mert nálam évek óta tökéletesen teszi a dolgát, minden hiba nélkül, csak az kéményes. Kérnék ötleteket és készülék ajánlatokat. Köszönöm!
Adott egy félkész ház félkész padló+fal fűtésrendszere(csak csövek+osztó). A fagyveszély miatt kicsit meg kellene melengetni a vizet a csövekben. Arra gondoltam feldobok egy szivattyút illetve egy elektromos fűtőbetétet. A kérdés a fűtőbetét költséghatékony beépítése. Van valami jó ötletetek?
"igazad van, csak gyakran elofordul, hogy nagyon-nagyon nehez lesz az ahitott szakember megbizasa. az ember meg mar csak olyan, hogy a kisebb ellenallas iranyaba indul el, akkor is ha sejti hogy a vegen zsakutca van." Nekem ez a történet úgy tűnik (lehet tévedek) de itt mintha egy kivitelező "sos" kérése lenne! Tehát ez egy "rendes körforgalom". A képzetlen (bár ügyes) ember dolgozik, a főnök meg intézkedik.
"ugyanis ezzel a jogositott-nemjogositott temaval olyan jol bebiztositottak magukat a jogositott szerelo urak, hogy nemegy kornyeken valogathatnak a melok kozott." Ezt épp az ilyen (papírnélkülmindentjobbancsinál) emberek akadályozzák meg. "es valogatnak is." Így bizony! Évek óta válogathatok, kinek írok ajánlatot, kinek nem. Aztán az én ajánlatonra dolgozik az "ügyes ember"!!!!!"korbebastyazzak magukat rendesen, aztan meg megoregednek, es leteszik a lantot." Vagy képeznek tanulókat (25 évig ingyen és tenném ma is igény esetén) illetve családi vállalkozás viszi tovább a boltot."viszont annyira bebiztositottak magukat, hogy utanpotlas nulla." Ez barátom nem a mesterek hibája! Van valami cirádás kurva nagy épület a Duna partján, ott csak a diplomások képzése volt (van) előtérbe. Magam, európában (nem tévedés) évi 40-50 előadást tartottam gyakorlati szak és leendő szakemberek részére. Az utóbbi öt esztendőben pl.: csak a kereskedők hívnak!!! Érdekes nem? Ők nem alkarnak kevesebbet tudni a kínált portékáról mint a fogyasztók!!!"erdekes lenne egy korfat rajzolni az igazolvanyos gazszerelokrol. aki az igazolvanyt osztja, "Az igazolvány megszerzéséig nagyon sok iskola elvégzése íí8nem kis pénzért) kizárólag felnőtt képzésben szükséges. Osztásról nem beszélhetz az aki ismeri a meneteét.
A fiam és én "Minősítő biztonsági felülvizsgáló"-k vagyunk. Rezsi költségekkel együtt kettőnknek több mint 2 miila!!! Szerinted nem lett volna jobb (rövid távon) kontárként üzemelni? "az megtehetne, neki megvannak az adatok, elgondolkozhatna kicsit..." A névsor közzé van téve! De a fogyasztó nem ott válogat. Inkább a nevenincs "papírnélkülisjobbantudja" közül válogat.
Ja utána vagy ő, vagy a "generálkivitelező" itt eseng egy másik genyának aki át is ad ilyen munkát. Hígítva ezzel a szakmát.
Ennyit így reggel!
És most elhúzok Innen Budapestről, Székelyudvarhelyre, üzembehelyezni egy EDILKAMIN OTTAWA pellet kazánt! Mert ugye több lábon állni sem rossz a tüzelőberendezések terén.
A keringetőt megnéztem, nem lehet rajta semmit sem állítani, csak a kazánból kijövő csőre helyezett termosztátot, ami a keringetővel van összeköttetésben.
Na most ha jól sejtem, akkor vegyes kazánról van szó, aminek a keringetőjét csőtermosztát kapcsolja?
Hogyan lehet a tömegáramot csökkenteni ill. hol találom a radiátorok torlóit.
A keringetőt megnéztem, nem lehet rajta semmit sem állítani, csak a kazánból kijövő csőre helyezett termosztátot, ami a keringetővel van összeköttetésben.
Tavaly Herz márkájú termofejeket tetettünk fel radiátorainkra. Azon a télen a tetőtérben csak egy-két helyiségben tapasztaltuk, hogy ha beindul a keringetőszivattyú, sípolni kezd a radiátor. Ekkor azonban, ha kicsit állítottunk a termofejen valamelyik irányban, abbamaradt a sípolás.
Az idén viszont a tetőtér minden szobájában akkora a sípolás, hogy aludni sem lehet tőle + csak akkor hagyja abba, ha teljesen nullára tekerem a fejet.
Van valami tapasztalatotok, mit lehet ez ellen tenni?
Koszi, ez egy remek erv a vizleengedes ellen. Csak azt nem tudom, hogy helyhianyon kivul mi szol akkor a kombi puffer mellett, ha nem is az en esetemre gondolok?
1. a tarolo leeresztes egy baromi iroasztalszagu dolog. nincsenek ezek belul olyan szuperul feluletkezelve, hogy a szezononkenti felev levegon allastol ne rozsdasodnanak szarra par ev alatt. raadasul a leengedett pufferben mi lesz a melegviztarolo hoszigetelesevel?
2. egy mezei vegyeskazan, plane szenbol nem szereti a "rarakast". tehat a kazan tuzter meretet ugy erdemes megvalasztani, hogy egy toltet felmelegitse a puffert. ennel sokkal nagyobbra nem erdemes, mert nem fogsz tudni mit csinalni a plusz hovel.
Tapasztalt, megbizhato szerelo javaslata: Vegyes kazan + 1000 literes puffer, kulon 150 literes hocserelos indirekt tarolo HMV-nek, amit futesi szezonban a vegyes fut, nyaron villany, kesobb ha lesz ra keret akkor napkollektor. 32kW-os, 6 tagos kazan, jo nagy tuzter miatt.
Energetikus, gépeszmernok szerint: Vegyes kazan, kombi puffer. Telen adott ugye a melegites, nyaron pedig leengedni a puffert, hogy ne hutse a villannyal futendo belso HMV tarolot. Kis kazan, felesleges szerinte a nagy.
igazad van, csak gyakran elofordul, hogy nagyon-nagyon nehez lesz az ahitott szakember megbizasa. az ember meg mar csak olyan, hogy a kisebb ellenallas iranyaba indul el, akkor is ha sejti hogy a vegen zsakutca van.
ugyanis ezzel a jogositott-nemjogositott temaval olyan jol bebiztositottak magukat a jogositott szerelo urak, hogy nemegy kornyeken valogathatnak a melok kozott. es valogatnak is. korbebastyazzak magukat rendesen, aztan meg megoregednek, es leteszik a lantot. viszont annyira bebiztositottak magukat, hogy utanpotlas nulla. erdekes lenne egy korfat rajzolni az igazolvanyos gazszerelokrol. aki az igazolvanyt osztja, az megtehetne, neki megvannak az adatok, elgondolkozhatna kicsit...
Ez szép. De az igazság az, hogy te nem akarsz megfizetni olyan szakembert, aki dolgozni is tud, de van róla vizsgája is! Még mindig az a véleményem, hogy aki ilyen embert foglalkoztat, (segédmunkásként) az ne ország-világ előtt akarja legalizálni az ügyet.
Amit a férjem kifelejtett: 4 gyermekkel költöznénk az új házba. A legkisebb 5 hónapos, a legidősebb 9 éves.
A házban a konvektorok 2 éve nem voltak beüzemelve, a fürdőszobában egy régi villanybojler van, ami az eladó szerint használhatatlan, a fürdőszobában egy db wc -van, a zuhanyzó vagy fürdőkád kialakítása, és csempézés ránk vár. Semmilyen fűtés nincs a fürdőben, a házon 3 kémény (volt) tetőlemez alá vannak bontva. A használt cserépkályha vásárlása és újra felrakása, födém szigetelése, egy fal bontása áll elöttünk. Hamarosan ki kell költöznünk a lakásunkból és vár minket egy ház, amit még akkor gyorsan fel kell újítanunk. Szeretném, ha lépésekben segítenétek mivel kezdjük, hogy ne készűljünk ki teljesen a felújítás során. A kémények közül melyiket kell üzembehelyezni, vagy érdemes -e? A cserépkályhának ami a falbontás után nagy légteret fűtene be, biztos kell egy kémény! A másik kémény a fürdőszoba konyha falnál van, a harmadik 2 nagyszoba között található. Ezekben a szobákban van konvektor. Valamint van egy háló amiben szintén van egy konvektor. Az ablakok műanyagok, de szerintem nincs rajtuk szellőző. A nem használt kémények, födém szigeteléskor gondot okozhatnak. A szigetelésre és a konvektorok cseréjére lehet, hogy csak nyáron lesz lehetőségünk. Felújítási hitel...Valamint a beköltözéstől számított 2 hónapig csak 300-400ezerFT áll rendelkezésünkre a felújításra. Na, most kérem a segítségeteket. Köszönöm! Kné.
Azt hiszem, hogy a kérdés ennél komplexxebb. A szerelő 20 éve a szakmában van és 100 hegesztése közül 99 hibátlan. Való igaz hogy nem szerzett papírt, mert Ő nem jelesekedik tanilásban és adminsztrációban. Ettpl még jó szakember talán sokkal jobb mint néhány akinek van píprja. A link kollágja, akinek viszont papírja van 1 hegesztést sem tud megcsinálni. Miatta kell valakit keresnem.
Lehet bérelni Sajószentpéteren és Miskolcon is, meg kitudja még hol, egyébként újat akarok venni és nem otthonra :-) ezért kéne hogy tartós legyen, ismerem az összes típus kinézetét és műszaki adatait, azért kérdezem mások véleményét, hogy tudjam, jó vétel lenne vagy keressek más típust, márkát.
Minden rendben jóváhagyott terv szerint elkészült, csak a MEO-s ember tutyimutyi és az idő sürget, mert a bérlő fűteni akar. A szerelőmnek nincs jogosultsága MEOT-kérni. A segítség tárgya S.O.S bejelenteni és átadni.