Én is elkezdtem ezen az úton haladni. Ma jött meg az első helyzetjelző led pár. Kell még hátra kettő, meg a rendszámba 2db. Találtam egy nappali fényt ami elvileg elfér a lökhárító rácsában. Első nekifutásra itt megállnék. Után lehetne a belsejét is, de mivel nem értek hozzá inkább kérdezek. Az ajtó nyitásra, meg leállítás után is az autó felkapcsolja a belső pipicset. Ha azt ledre cserélem, megmarad a fényerőszabályzás? (Mármint a felerősödik és elsötétedik funkció.) A led bírja, de az elektronikája?
1998-ban kaptam egy retúrjegyet a TGV-re, Párizs - LeMans vonalon. Az volt ráírva hogy 210 km, menetidő 45 perc. Hmm, gondoltam retúrjegy, azaz 105 km-re levő LeMansba 45 perc alatt elszáguld. Nagyon komoly a hazai vasútakhoz képest. Hát nem. 210 km volt 45 perc, amikor kiderült alig tudtam összesöpörni az arcom :-)))
"Voici ton offre, monsieur, mais alors il faut que ça soit vraiment un offre et pas une proposition... Sinon des propos marchent bien pour moi aussi, si tu me comprends ;)"
erre egyet tudok mondani: zsö nö kompré pár (je ne comprais pas?) :-))) 1998-ban egy egész hónapig kint csücsültem Le Mans-ban munkaügyben és ott ragadt rám egy kevés franszia. Biztos keverem, meg biztos nem úgy írják :-) pár dolog még néha eszembe jut :-))) jah, írni egyáltalán nem tudok fransziául, csak amiket láttam és megmaradt, mint a 'vous etes ici' :-))) no meg elstoppoltam Le Mans-ból Mont Saint Michel-be és persze senki sem beszélt angolul vagy magyarul, csak egy mamika ici picit lengyelül, a többit a nem létező franciatudásommal kellett kipótolni :-)))
Vegyél egy ilyen lámpát 1200-ért, bele 3db elemet vagy aksit. Közepét megnyomva világít addig amíg le nem kapcsolod. Nagyon jó fénye van és kicsi a fogyasztása. Az ajtóra felragasztod, és kb pont oda világít ahova kell.
Az lenne az igazán fájintos, ha a gomb kinézetű kijelző gomb lenne, és ha nem akarom a csipogást azt megnyomva elhallgatna akkor, de amúgy mindig szólna. Így ha csak átáll az ember a kert végébe kinyomhatná, de megmaradna a figyelmeztető funkciója.
A szösszenet arról szólt, hogy rá akartam világítani arra a különbségre, ami a francia offre (offrö) és az angol offer között van. Merthogy az angol offre az javaslat, a francia offre meg ajándékot jelent, és az ajánlat -o javaslat az a proposition.
Ádi ezt úgy megcsavartad, hogy ez a francia még a webfordítónak is kínai. :)
"Itt az ajánlatát, uram, de aztán van, hogy tényleg a kínálat, és nem egy javaslatot ... Ellenkező esetben a kapcsolat jól működik nekem is, ha értesz engem :)"
Egyes ponthoz eszembe jutott olyan is, hogy az egészet lehetne egy kivehető, akkuról menő mennyezeti lámpával is helyettesíteni, ami a helyén szépen töltődik, és bármikor kivehetem, ha vmit akarok látni a motorban, itt-ott...
Az elejével tökéletesen egyetértek, szóval ugorjunk is a megoldandó feladatokra. (A megvalósítással lehetnek némi késedelmek sajnos, mivel itt nincs helyem és eszközöm szerelni az autót, csak egy konnektortalan, sötét, nyilvános mélygarázs, egy autónyi hellyel... Képzeld oda magad, milyen szívesen állnál neki bontani a pugot ilyen környezetben... De az tuti, hogy amint hazaértünk (amit én most július első felére tennék), nekiállok a konkrét megvalósításnak is, ha már nem előbb.
Megvalósítandó projektek:
1. hátsó világításként, hogy tényleg effektív legyen, egy mennyezetbe épített megoldás kellene szerintem, legalább 10, de inkább 20W teljesítménnyel, eco-módtól független vezérelhetőséggel (assebaj, ha nem automata, hanem van rajta egy kapcsoló). Ha még beleférne, hogy led-ed is legyen, annál jobb, kevesebbet enne. Ez a mennyezeti helyszín azért fontos, mert a kis oldallámpával akkor sem lehet sötétben látni pakoláskor, amíg még megy... Én spec azt sem bánom végső esetben, ha a mennyezetben meglévő lámpatestet vezéreljük meg másképp. Mondjuk kapcsoló nincs rajta... Ez esetben pedig ajtónyitásra-zárásra kéne ki-bekapcsolnia, és végkimerülésig égnie, ha nyitva van vmelyik ajtó... De lehet, kéne oda tenni egy olyan lámpatestet, mint ami elöl van, annak van 3 kapcsolója, és összesen 15W égője.
2. egyetértek.
3. NAGYON NEM értek egyet :)) De tényleg, a magam életét oké kockáztatni (bár azt sem, mert hogy élik át, és mihez kezdenek a még nem létező gyerekeim meg a párom, ha megpusztulok, vagy nyomorék leszek), de hogy vki más a csipcsip hiánya miatt felejtse el magát bekötni, azt nem bírja a lelkiismeretem. De mivel engem (még?) nem zavar az öv, én ezt hagynám.
4. De innentől ezek már bónusz kategória: rádió menjen saját felelősségre végkimerülésig.
5. A szivargyujtót kéne esetleg felszabadítani, azaz a róla menő navi töltés kábelezését elrejteni. Ezze kapcsolatban gondolkodom egy megoldáson, hogy a navit az ablak helyett a középkonzol tetejére, a légbefúvók fölött rögzíteni valahogyan, esetleg mágneses elven, hogy ne kelljen fúrni-faragni. De lehet, hogy az bezavar a gps-vevőnek? Ezen kívül a konzolra, a szivargyujtó mellé a dobozba integrálni egy vagy két USB-töltőt, és esetleg aux-in-t is :)
6. az egyik vakkapcsolómat szeretném majd átkötni élőre, hogy a nappalifényemet ki-be lehessen kapcsolni egy mozdulattal. Viszont ez nem bonyi dolog elektronikai oldalról, szóval ez a pont nem is neked szól :P
Voici ton offre, monsieur, mais alors il faut que ça soit vraiment un offre et pas une proposition... Sinon des propos marchent bien pour moi aussi, si tu me comprends ;)
>1, csomagtér világítás ne kapcsoljon ki (20 másodperc múlva)...
ez jól jött volna nekem is
>2, csomagtér 12V csatlakozó ne kapcsoljon ki ha nincs gyújtás...
ez 2003-ban gyárilag meg volt oldva
>3, ha vezetőülés biztonási öv nincs bekötve, ne csipogjon 2-3 percig...
ezt eszedbe ne jusson megcsinálni! Még ha megadnak csinálod, akkor rajtad a felelősség, da de ha másnak? Nem volt elég a kikötött aut kertkapu villogó este példának?
Én bevállalom ezt, most ez az egyszerűbb, csak 25km-t kell megtenni vészüzemmódban, azonkívül még várhatóan lesz egy-két hiba az autón, amiket mindenképp rendbe kell tenni, pl. a turbóra csatlakozó csöveket mind le kell bontani, mert olajat eresztenek és ahol az kijön ott a nyomás is. Majd ha a végére érek a hardver javításnak jöhet a programozás;-)
Érdeklődöm, hogy szedett-e már szét valaki világítás kapcsolót? Valami érintkezési probléma lehet, mert lekapcsolgatja a reflektort és a ködlámpát is, hasonlóan a auto üzemmódhoz, sőt néha indításkor felkapcsolja a tompítottat, majd ezután egyszer csak lekapcsolja.
"...kár, hogy a kocsijaink átkábelezése már a következő autó-generációra csúszik át :P..."
Hát Ádi,
Az jutott eszembe, hogy a vezérléses megoldás nekem a nonplusz ultra lenne, de egyszerűen nem jut rá időm, hogy leüljek ezzel szórakozni :-( és egyáltalán nem biztos hogy erre szükség is van. A problémáinkat kb 100 módon meg lehet oldani, de egy két elem majdnem mindegyikben megegyezik :-)
Voici mon offere: :-)
Csináljuk azt, hogy első körben leírod hogy mik a problémák, amiket meg kellene oldani, aztán kihozzuk a leg célravezetőbb megoldást, és (most figyelj) mire jössz a talira, minden problémád meg lesz oldva. Na? Nem központi vezérléssel (de a lehetőséget el nem vetve), hanem olyan eszközökkel, amik Neked is rendelkezésre állnak.
Persze ehez az kell, hogy amit megbeszélünk, amiben megegyezünk, azt meg is csináld, vagy csináltatod - ahogy mondom, ezek olyan megoldások lesznek, amiket Te is elfogadsz és a "problémák kiküszöbölésére" vezetnek.
Egyik elvem, hogy nem "berheljük szét" az autót, hanem olyan megoldást implementálunk, amit akár később elég könnyen -, ad abszurdum két mozdulattal - ki lehet kapni az autóból és visszaáll az eredeti működés. Másik elv, hogy a beépített dolgok is csendben a háttérben húzódnak meg, végül is nem befolyásolja a normál, gyári működést, de ha életre keltjük, akkor segít nekünk, hogy az idegesítő dolgok ne úgy működjenek (lámpa világít a csomagtartóban amikor kell)
Mivel mindez ügye a mi 307-esünkkel történik, itt a fórumon publikálunk mindent :-) hátha kedvet kap más is :-)))
Megoldandó problémák:
1, csomagtér világítás ne kapcsoljon ki (20 másodperc múlva) amikor nagyon kell már economy módban...
2, csomagtér 12V csatlakozó ne kapcsoljon ki ha nincs gyújtás...
3, ha vezetőülés biztonási öv nincs bekötve, ne csipogjon 2-3 percig ha megnyomok egy gombot :-)...
Én is így tudom, a nagymamámnál Lengyelországban szoktam látni gyerekkoromban hogy "összefirkálták" :-) a bejárati ajtó fölött... :-) aszt' megkérdeztém mié' csinálják...
Házszenteléskor szokták felírni krétával, felénk is szokás. Gáspár, Menyhért, Boldizsár, hozzanak szerencsét a ház lakóinak, költözzön be a szentlélek a házba - ha jól idézem. Nálunk is volt. Majd a héten megkérdezem, itthon pontosan mit szoktak felírni.
Ilyen hidegben nem nagy csoda. Amikor kinyit a termosztát 82-90 fok környékén, akkor jéghideg víz áramlik a motorba. Ez lerántja a hőmérsékletet, de a termosztát csak később reagál.
Ha eddig nem csinálta, akkor nem tudom, de az én 15 éves Fiatomban is megy föl-le a mutató. Na meg egy picit a Peug-ban is mozog.
Arra emlékszem, hogy régen a Seat-omban egy tized milimétert sem mozdult a 90 fokról...
Be lehet tenni fordítva, nekem sikerült :) Van egy állása az izzónak amikor a helyére kattan, nagyon nehéz megtalálni, de lehetséges :)
Ha fordítva rakod be akkor inkább az eget világítják, legalábbis én így tapasztaltam, mindegy, a lényeg, hogy nem látni velük rendesen. Sőt, ferdén is be lehet rakni, úgy is sikerült már rázárni azt a fém bizbaszt. A garázsajtón szoktam ellenőrizni a vetítési képet, a kresz-tankönyves ábrát kell hoznia akkor van a helyén.