Ha már nosztalgia...ma délelőtt előkerült a Filmmúzeumon a Kenguru c. film.Hatalmas:) Sajnos nem tudtam végignézni,mert indulnom kellett...
A Gálffi ahogy rója az országutat a Zillel :)) Akkora volt a kormány, csoda,hogy kilátott mögüle :)
A Koltay játszotta a kamionos havert, ő volt a király a Makk hetesben:)) Hozta a seftes vászondzsekit Marlboros szatyorban 400 Ft-ért :)
Valami hasonló párbeszéd zajlott közöttük:
- Te figyelj, dumáltál a főnököddel?
- Aha... szóltam, de most nincs felvétel...különben is félnek, hogy dobbantasz.Jobban szeretik a családos embereket...
- Te...és jó a Volvót vezetni?
- Ja......
- Ha egyszer úgy adódna megengeded, hogy vezessem egy kicsit?
- Nem fog úgy adódni...
- Naaaa......csak 20 métert...............
**csönd**
- Beszélj már mégegyszer velük!
- Jó majd beszélek....de jó ha tudod 3 alapfeltétel van....jó szakmai ismeret...nyelvtudás....és politikai megbizhatóság................................
A németeknél van iskolai képzés sofőröknek 2 v. 3 éves, de a legtöbb sofőr (kb 98%-uk ott is olyan), hogy van jogsija beül azt dolgozik, közben meg megtanulja az egészet. A legtöbb cég ott sem szereti a kezdőket, mert nincs tapasztalat, így meg rábizni egy pár éves szerencsét elég necces. De sofőrnek nem születik senki... Most akarják ugye bevezetni az EU-ba, hogy minden buszos meg teherautósnak majd vizsgázni kell meg tanfolyamra járni (írt róla a C&T-is), de kérdés, hogy hogy fognak pár év alatt az EU-ban több százezer sofőrt iskoláztatni meg vizsgáztani. És amíg tart a vizsga addig ki dolgozik majd, meg ki fizeti a vizsgadíjakat. Ez az amikor politikus akar rendet tenni, olyan akinek fingja sincs az egészről.
A probléma így is az, hogy a teherautós, buszos jogsi tényleg elég drága ahogyan te mondtad, honvédségi utánpótlás már nincs, ehhez meg majd hozzájön még az iskola. Kevés ember ruházik így ebbe bele, főleg, hogy egy lábbal a bőrtönbe, 1 lábbal a temetőben, és ugye a cigány életről meg a folyamatos stresszről ne is beszéljünk.
Hát igen de lassan elfogynak az MHSZ sofőrök és egy fullos jogsi sem olcsó a mai világban. Ha vannak 4 kezes fix fuvarjaik, és gondolom, vannak ott pl. elég jól be, lehet idomítani az embereket, csak hát az alap képzés ennyi pénzért olyan amiien..... Kíváncsi lennék ez hogyan is működik, mondjuk Hollandiában vagy Németországban mert szerintem sehol se úgy születik az ember hogy rátol egyből a rámpára.(végül is az se para ha van hely:-)
Nem lehet én is, kérdeztem, de ha veszel egy CTM magazint, akkor találsz benne egy állás, ajánlatott a waberes papihoz, sőt ha még most visszaküldöd, akkor még ajándéksorsoláson is részt vehetsz:o)....nem viccelek!!!
Waberers hamarosan el fog jutni arra a szintre, hogy mindegy hogy ki vagy csak gyere hozzá dolgozni
Erről jut eszembe a németeknél a Renault Mascott-ot (3,5-6,5t össztömeg) a személyautós Renault kereskedők is árulják Renault Master Maxi néven. Normál esetben a sima Renault Master csak 3,5t össztömegű.
A mobile.de-n van egy új nagydobozos hátsókerekes Renault master 3,5t-ra visszaminősítve. Elég jó az ára, 21.000 Euro azt hiszem. Csak kint van Hamburgban.....
Ha sokat adnak el belőle, akkor az árat is alacsonyan lehet tartani (mivel a többi lategória nálunk annyira nem fogy muszáj azt nyomni, amit legalább vesznek). A MB meg azt mondja, hogy ott a csillag az elején, fizesd meg ha ilyet akarsz.
Könyvet is adnak hozzá, vagy azt külön kell venni? Bővebben a tananyagról pár szó. Miről is van szó. Ez milyen ADR-es vizsga volt? Csak általános, vagy valamilyen meghatározott kategóriára.
Sőt ha megnézzük a furgon piacot akkor szerintem nyugodtan kijelenthetjük,hogy az IVECO veri az összeset mind méretben mind árban is.
Mivel magyarországon élünk így sokat nyom a latba az ár,mert azt a pénztárcánkhoz kell mérni.Ahogy elnézegetem a piacot az IVECO elég jól rájött a dolgok nyitjára és ezért elég piac vezető helyzetben van.
Énfelújitós voltam, tehát 5 éve már megvan, ma csak ismételni kellett. Egy váci iskolán kerültem a "Sárosi féle" ADR suliba. WWW.hvesz.hu Péntek, szombat,vasárnap suli, hétfőn ülepszik a téma, kedd vizsga. Nekem 40 volt a felujitó. Hallottam 60-at, 70-et, de mér 95-öt is, ki hanyad kézből jut oda, és mennyire húzzák le. Kb a csoport fele megbukott a tesztlapon, ami 2 van, ut még szóbeli, ami nekem nem kellett. Elég jó az oktatás, pest környékéről érdemes hozzájuk menni, de nem közvetitőn keresztül!!! Tanulni kell, mert elsőre nem egy sima ugy, az tuti. Még vmi kérdés? Kihagytam vmit?
"Valami érdemleges vélemény az árajánlatokról??? Esetleg a technikai adatok terén????"
Egyenlőre csak szemmel futottam át. Majd átnézem részletesebben is. Ami feltünt, hogy a MB a szokott módon, mindent igen drágán felárért ad, és még az autó is lényegesen drágább.
"Ma délután sikeres ADR vizsgát tettem. Ezért voltam szabin. "
Na azért ennyivel nem intézzük el ezt a vizsgát. :o) Valami beszámolót a tanfolyamról és a vizsgáról szivesen hallanánk. Időbe mennyi volt, néhány témakört, hogy miről is van szó (beszámoló a tananyagról), mennyire komoly az ilyen vizsga, mennyit kellett készülni, esetleg a tanfolyam költségéről néhány szó, stb. Hátha más is akar ilyen vizsgát tenni és jól jönne neki némi bátorítás, meg információ.
Is. A mostani meló távol van tőle, mint Makó Jeruzsálemtől. Viszont jól fizet. Alkatrészezek is, most épp egy Rába kipufogórendszert kell előteremtenem.
Na akkor ma ismét feltettem egy teherautós anyagot, ahogy arra tegnap igéretet tettem.
Egy igazi ritkaságot tettem fel, egy 90Mb-os filmet egy MAN-ÖAF építőipari járművekről, amint terepen kínozzák őket. (összkerekes nyergesvontató, hajtott és kormányzott hátsóhíd stb.
A CD-t amin volt egy külföldi kiállításon kaptam a gyártótól.
1.rész 2.rész
A letöltéshez pár szó. Az file-t winrar-al 2db-ra daravoltam, az 1.rész 50Mb, a 2.rész 38Mb.
A linkre kattintás után a lap alján a Free gombra kell kattintani, majd a megnyiló oldalon, egy számláló kb. 50 másodpercet fog visszafele számolni. Ha elért nullára akkor megjelenik a file linkje. Arra kattintva indul a letöltés.
Elképzelhető, hogy a 2. linket nem engedi letölteni most, hanem csak 1 óra múlva (ez akkor van, ha sokan használják a rendszert, és ekkor be van vezetve a forgalomkorlát).
Nem tűntem el, csak keveseb időm van. Most meg olyan melóm van, aminél nincs internet-elérésem. Hébe-hóba vagyok otthon, ez is egy ilyen alkalom. Egy ideje read-only vagyok, de nem volt miért beleszólnom.