Azt elfelejtettem írni, hogy a radiátorokon csak egyszerű csapok vannak, semmi szelep, meg ilyesmi. Azzal indítottam, hogy a használtakat teljesen kinyitottam, de amikor visszaveszek belőle sokkal zajosabb a rendszer. Ahogy légtelenítődött, ez javult, de azért még lehet hallani csörgedezést is itt-ott. Továbbra sustorog minden, ha változtatok a radiátorcsapok állásán.
24 kw-os volt a régi is, az új is. A nagy helyzet az, hogy felszerelték, bekapcsolták, de a hivatalos beüzemelés - gondolom ekkor kellett volna azért ezt-azt beállítani - még nem történt meg. Szóval minden a gyári értéken megy. Én próbálok okosodni a szerelési útmutatóból, semmi gond nem lenne az alapdolgok átállításával, ha tudnám, hogy mi mivel függ össze.
Igyekeztem röviden és célratörően kérdezni, de nem gond leírom. Szüleimtől örökölt házban élek most, egyedül. Mivel túl nagy és rossz elosztású, kénytelen vagyok csak bizonyos helyiségeket fűteni, vagyis vannak:
- Teljesen lezárt radiátorok: 1 szobában, előszobában, külön wc-ben.
- Kicsit kinyitott radiátorok: fsz-ban, konyhában.
- Teljesen kinyitott a háló-dolgozó-stb szobában.
Namármost. A harmadik szoba, ahol a termosztát van gyakorlatilag a nappali (volt, amíg a szüleim éltek) ez most átjáró a nem fűtött előszoba és a kicsit fútött konyha között. A termosztát a konyhajtó mellett van, ahonnan jön megy a levegő... szóval nem is jó helyen. Ezek a radiátor állapotok a múlt heti cirko cseréig álltak fenn, bár a lezártakat nem fogom ezután sem kinyitni. Nagyon egyszerű, azt szeretném, hogy ahol a legtöbbet vagyok, ott melegebb legyen.
Ez mondjuk ebben a formában marhaság. A PI vezérlő mindig - lehet hogy lassan, de biztosan - megtalálja a beállított pontot.
Már persze ha az fizikailag az adott paraméterekkel lehetséges. Ha gyorsabb tanulásra akarja valaki ösztökélni a termosztátját, akkor tegye kicsit feljebb mint amit végül akar (23-ra 21 helyett) és amikor elérte a 21-et, akkor vissza lehet tenni 21-re.
Ez igaz. Viszont akkor tanuljon meg kérdezni a kérdező. Mert a kérdésére a válaszom megfelelő megoldás. Ha másik helységben akarja a hőmérsékletet mérni mint ahol vezérelni tud, akkor rádiós termosztát kell neki. Hogy egyéb baromsága is van, azt elfelejtette leírni...
Egyébként, léteznek öntanuló szobatermosztátok, amik eléggé meg tudják bonyolítani az ember életét. Ha kifogtál egyilyet, akkor az is koplikálhatja a dolgot.
Ezek érzékelik a túlfutásokat és a következő ciklusban kompenzálni próbálják az előző ciklus hibáit. Szerintem ez nem mindenütt egyformán jó ötlet.
A ház egyébként sehogy nincs szigetelve, viszont terméskőből van. Ablakok vacakok, plédekkel tömködve, az épület folyamatos mozgása és repedezése miatt nyílászárócserére még csak nem is gondolhatok
Köszönöm, támpontnak ennyi is elég. Most levettem 50-re, és teljesen kinyitottam a termosztátos szoba radiátorát. Így aztán lesz 17-18 mindenütt, ami épp csak elég számítógép előtti ücsörgéshez. Az a bosszantó, hogy ez a vadiúj, drága csoda nem képes (?) arra, amire a 16 éves Fég volt.
és még tovább . a nyáron amikor konstatáltam a gázrendszerem szivárgását az a következő volt :
18 liter / 24 óra.
Ez liter / secundumban a következő :
18 / 24 x 3600 = 0.000208 liter / secundum és ez a gáz mind a tényleges légtérbe került.
kiszámoltam, hogy 200 nap kellen ahhoz, hogy elérje az alsó robbanási határt a gázkoncentráció - ha légmentesen le lenne zárva a lakás.
Ilyen eset viszont gyakorlatilag ritkán fordulhat elő. Csak akkor ha pl. valaki huzamosan távol van - viszont légcsere ilyenkor is van.
Ennek ellenére lecseréltettem az egész gázrendszert , ez került kb. egy millába.
de vissza a kéményhez.
az a 0, 00512 l/sec vagy 18 lit/ óra érték azért nem a légtérbe jut hanem pl. a kémény kürtőbe ( nálam egy 80 -as átmérőjü cső megy egy 140 x 140 -es téglakürtőben ), tehát elvileg oda is mehet.
no mindegy sok hűhó semmiért, mivel sok minden van azon a papíron csak egy nincs - felelőséget vállalnak é vagy sem
Próbálok rövid lenni. Sokféle ötlet után arra gondoltam,hogy a családiházam lakóterének fűtését végző Baxi kombi falikazánom üresen álló melegvíz körét felhasználnám egy melléképület fűtésére. Kérem írjátok meg a véleményeteket, hátha nem veszek észre valamilyen buktatót. A meglévő alkatrészeimből egy zárt, külön keringtetővel rendelkező fűtéskört csöveznék a melegvíz csatikra. A szivattyút a melléképület termosztátja kapcsolná, így a kazán vízelvételt érzékelve átváltana a melegvízkör fűtésére. Ezt a kisebb kört fel tudnám tölteni fagyállóval, így kikapcsolt állapotban sem lenne fagyveszély. Ez a dolog nem érintené a meglévő fűtéskört, tehát nem befolyásolná a lakótér ellátását. Csak a megfelelő méretű radátorrol kéne gondoskodnom. Én három problémát látok, de azokkal ki lehet békülni:
- a melegvíz elsőbbsége alkalmanként befolyásolhatja a lakótér hőmérsékletét
- a fagyálló miatt később már nem biztos, hogy a vízkört eredeti funkciójára lehet használni
- a melegvíz kör max. programozható hőmérséklete 60 °C -> nagyobb radiátort kell méretezni a melléképületbe
Kérem,ha nagy ostobaság amit leírtam jelezzétek felém!
Igen, sajnos valószínűleg egy elég rosszul méretezett rendszerről van szó, de ezen változtatni nem akarok. Most viszont valami kis gyorssegítségre lenne szükségem, amíg a jövő héten elő nem kerítem a szerelőt. Felrakták az újat, kutyafuttában be lett állítva, de alapból minden a gyári értéken maradt. Utókeringetetés: 5 perc, égőtiltási idő:20perc, a hőmérséklet meg a maximumon. Előbbi kettőhöz egyelőre nem nyúltam, de pl fogalmam sincs mekkorára állítsam a fűtési vízhőmérsékletet. 30? 50? 60? 75? Hogy befolyásolja ez a keringetést? Az előbb lemértem: (60 fok mellett) 10-11 percig megy a keingető, 2 perc szünet, majd megint megy 10-et és így tovább. Nagyon idegesít. Vegyem lentebb a hőfokot? Akkor szerintem még tovább fog keringetni, nem?
A termosztáttal csak a konkrét helyiség hőmérsékletét lehet szabályozni , de a többiét csak a radiátorszelepekkel.
A termosztát csak annyit csinál megy a fűtés vagy sem, bekapcsol ---kikapcsol.
A helyiségek hőmérsékletét viszont a megfelelő méretű radiátorokkal és a szeleppel lehet szabályozni. De ha kicsi a radiátor akkor nyithatom a szelepet - meleg nem lesz.
Kösz, de állítólag a Vaillant esetében - ezen a fórumon a nyáron volt szó róla - nem szerencsés más gyártmányú termosztátot használni, mert megváltozik az egész szabályozás. A V.-nak is van ilyen mobil termosztátja vagy 60 ezerért....
Tudom sokan utálják a vegyél-ezt vegyél-azt típusú hozzászólásokat, de mi volna ha vennél pl. egy Computherm Q7RF-et (rádiós termosztát) , és akkor oda teszed a termosztátot ahol mérni akarsz, a vezérlőt meg oda, ahol a kazán van...
Tanácsot szeretnék kérni. Hogyan lehetne beállítgatni (= radiátorcsapok állása+termosztát hőmérséklet+kazán fűtővíz hőmérséklet keringetési idő hossza) hogy abban a szobában, ahol a termosztát van, csak 16-18 fok legyen, viszont egy másik szobában 20-21? Egyszerűnek tűnik a kérdés, pedig nekem nem az.
A régi Fég cirkot be lehetett csapni úgy, hogy a termosztátos szobában csak kicsit volt nyitva a radiátor és lentebb volt véve a hőmérséklet, itt nem is volt meleg, a teljesen nyitott radiátoros szobába viszont nyomta a meleget. A nemrég felszerelt Vaillant atmotec plus + vrt 40-es termosztát valahogy nem akar így menni. Mindenhol egyforma, a beállított a hőmérséklet, függetlenül attől, hol mennyire nyitott a radiátorcsap és passz. Közben meg persze szinte állandóan jár a keringető, szinte érzem, hogy kétségbeesetten próbál kűzdeni a rossz beállítás ellen.
Már próbáltam mindenféle variációt és kazánvíz hőmérsékletet, de valahogy nem bír összejönni, közben meg már most elmegy vagy 10 m3 naponta ezen a 60-70 fűtött m2-n. Ha mindent kinyitok és van 19-20 fok, akkor kb 12m3/nap, ez őrület. Nincs valahol egy jó leírás arról, hogyan függ össze ez a pár tényező, hogy jobban értsem a lényeget? (Termosztátot átteni a másik szobába csak végső megoldás lenne, egyébként sem lenne neki jó hely, csak egy ajtó mellett közvetlenül. A radiátorokra felszerelhetó hőérzékelős vagy milyen csapokról valaki azt mondta, neki olyan van, de nem sokat ér.) Előre is köszönök bármilyen tippet.
Nálam nem kérték a légbeejtőt a tűzhelyhez, mivel szintén régi a nyílászáró. Az van az engedélyezett terven, ha fokozott légzárású kerül beépítésre, akkor utólagos számítás elvégeztetése kell tervezővel. Ezt így vették át most októberben. A terv augusztusi. (igaz a kazáncsere miatt volt, a tűzhelynél nem volt módosítás, csak egy flexi és elzáró beépítése)
Amikor majd atveszik, akkor alairatnak veled egy papirt, hogy megertetted, hogy ha utolag bedugaszolod a szellozot gombocragyurt ujsagpapirral, es abbol baj lesz, az a te buntetojogi felelosseged.
A szar ablak azert nem jo formalisan, mert ha egyszer kicsereled, akkor nem lesz ujra gazatvetel.
hú, köszönöm a válaszokat, akkor megpróbálok még ezzel futni pár kört.
a valóság, h a konyhában csak gáztűzhely van (az egész lakásban az az egyetlen nyilt égésterű eszköz), 100 éves épület 4 méteres belmagasság, min. 6-8 m2 alapterületű konyha,
_ÉS_ a gáztűzhely mellett egy 1/2 m2-es 100 éves ablak (világítóudvarba), amit nem lehet bezárni (merthát száz éves)! tehát a tűzhely mellett egy félig nyitott ablak van!
a gáztervre idézem a következőt írták: (gépészeti műszaki leírás):
"Konyha javasolt de nem kötelező szellőzése: 1 db ablakkeretbe integrálható helios zlas 100 légbevezető elem"
ehhez képest a tervrajzon a tervjóváhagyó berakott egy "2x" a légbeeresztő elemhez.
azt mondta a tervezőm, h sajnos 2-őt kell beszerelni, ahogy a rajzon írják.