Mielőtt nekifognék a regisztrációhoz, megkérdezném, hogy a pay-palhoz számlaszámot is meg kell adni, vagy elég egy bankkártya szám? Csak vásárolni szeretnék. Második kártyát érdemes használni, amire csak annyi pénzt teszek ami épp elég az aktuális vásárláshoz?
De nálam ugye az a helyzet, hogy 2 terméket küldtem egy csomagban. Az "item not received" kezdeményezése megbukott. Most meg visszaküldené a csomagot, "Missing parts or pieces" okkal.
De nyilván nem tudná mindkét terméket visszaküldeni, mert állítása szerint csak az egyik volt a csomagban.
Szerintetek lehet ugyanannál a terméknél többször is claim -t indítani? Vagy csak a dispute-ig tud eljutni másodjára?
Úgy történik, hogy a vevőnek bizonyítania kell tracking-el, hogy visszaküldte és csak azután refundolnak.
(itt is két verzó van: az egyik, hogy megvárják amíg a return célbaér nálad, a másiknál már menet közben - miután már visszaküldte de te még nem kaptad meg - zárják az ügyet és refund)
Minden az ügyintézőtől függ aki az ügyet éppen abban a fázisában vizsgálja.
Én már azt sem értem, hogy egy ügyben hogy tud két claim-ot indítani. Ha jól tudom -bár semmi jogi tapasztalatom nincs- ez törvénytelen.
Bár ez a második próbálkozás még csak dispute.
Most return-nal próbálkozik. Nem tudom mit szeretne returnolni, ha az első állítása az volt, hogy nem kapta meg a terméket. Létezik az, hogy ennyire hülye legyen az Ebay, hogy most ellenem ítél? Ez csak költői kérdés.
És vajon egy return ügyben ha valamiért mégis a vevőnek adnak igazat, akkor csak arra kényszeríthetnek, hogy vegyem vissza a terméket, vagy refundolják a lóvét automatikusan?
Nekem is volt már hasonló ügyem. Nem foglalkoztam a visszaküldés lehetőségével, és automatikusan bezárult. Mikor a vevő megnyitotta a paypalon zárolva lett a pénz aztán szépen feloldották.
"Ez így ebben a formában nem áll meg... nem igaz" ;)
Ha nem is ugyanilyen de hasonló esetem volt már és ugyanazn termék esetében az első ügyben nekem döntöttek, a második kisebb jelentőséggel bíró ügyben neki.
Semmilyen racionális érv nem volt mellette de mégis neki döntöttek.
A vevő átvette a csomagot nov. 4-én. Én viszont pellengérre vagyok állítva még mindig, bizonygatnom kell, a pp nem is reagál a leveleimre.. Kíváncsi vagyok a végére.
Nem kis küzdelem árán, az Ebay végül nekem adott igazat, és feloldotta a PP-m zárolását. Az "Item not received case" lezárult.
Már épp fellélegeztem, erre a vevő indított egy másik ügyet, miszerint vissza akarja küldeni a cuccot "Missing parts or pieces" címen. Hát az eszem megáll! Ilyen van? A PP-met megint zárolták.
Most ilyenkor vajon mit kellene tennem? Nyilván visszaküldeni nem tudja az egész cuccot, mert az állítása szerint nincs nála az egyik termék.
A minap olvastam az automatikus banki adategyeztetésről. Valahol azt írták,hogy a paypal is elküldi a számlaadatokat az adóhatóságnak,máshol meg azt írják,hogy nem.Tudd erről valaki infókat?
Még egy gondolat a dollár PP-ről való USD számlára vagy más pénznem azonos devizanemű számlára való utalásról. Lehet, hogy működik de bizonyos esetekben még mindig jobban jár az ember, ha a PP forintban küldi a pocsék árfolyamán. Ugyanis ha történetesen megérkezik a pénz a devizaszámlára az adott devizanemben és azt a delikvens nem tartogatja, hanem történetesen át akarja forintra váltani, átküldeni saját forintszámlára, akkor - legalábbis az én bankomnál - hiába jobb a deviza vételi árfolyam, mint amit a PP számol, a banki költség x % de minimum kb. 5-6 dollár. Vagyis 1-2-300 dollárig nem jövök ki jobban, sőt. Persze gondolom bankja is válogatja.
Itthon pedig a magyar posta kovetoje, ugyanezzel a szammal (mellesleg itthon kap egy CX*********HU formatumut, amit persze csak akkor tudsz meg, ha mar a kezedben van, bar az ugyfelszolgalat meg tudja mondani)