Szeretném kérdezni hogy pár napja vettem észre hogy kicsit kotyog a bal hátsó kerék .Mi a teendő ? Hogyan kell esetleg vsökkenteni a kotyogást ?Elég ha a kerékagy csavaranyán húzok egy kivsit , vagy valami más a megoldás .
Ez igaz? Én nem hallottam, de ha igaz, az megnyugtató! A 93LE-re is igaz, ott sem ver bele a szelep a dugattyúba? Jó kis kocsim van, nem cserélem le! :)))
Bármeliyk autóriasztó szerelő átprogramozza neked megfelelő anyagi juttatás fejében. :) Itt http://www.autoriasztok.hu/ szerelték be a riasztót, távirányító kódolással is foglalkoznak.Kódoláskor kell nekik mind 2 távirányító.
B verzió: ha tudsz forrasztani vagy van ismerősöd aki csinál ilyen dolgokat, meg kell cserélni a nem használt másik gombbal. Illetve leméred mekkora gombok vannak benne és lehet venni ilyen apró gombokat elektronikai boltban.
Ilyen távirányító van a kocsimhoz, de most megdöglött a gombja, és a tartalékot előszedve látom az még viseltesebb, de legalább működni látszik. Kéne egy jó, és megbízható távirányító, esetleg ha másmilyen elemmel aminek az elhelyezése jobban ki van találva az se baj...
Menjek el a caesar-hoz? Vagy valami ötlet? Gondolom átprogramozzák valahogy.
Sziasztok! 2 hete 110-es tempónál leállt a motor (12 éves, 76 lovas, 16 szelepes, 145e km), nem is indult el újra. Hazavontatás; ELM 327 hibakiolvasó rádug; vezérműtengely jeladó áramkör hiba. Vettem egy gyári jeladót, továbbra is ua. hibakód, ill. nem indul. Szervízkönyvben rákeres: ezzel a hibával járnia kellene a motornak (csak szimultán befecskendezéssel); tehát nem a jeladó a hibás, csak nem ad jelet. Vezérműburkolat le: elszakadt a vezérműszíj (4 éves szíj, 40e km-el). Új szíjat fel, hengereket sorban sűrítőütembe, majd a gyertyanyíláson át egy csővel befújtam, hogy görbültek-e a szelepek? Sehol nem eresztett. A motor kis köhécselés és füstölgetés után beindult, azóta is vidáman működik.
Tanulságok számomra:
a) az elektronikus hibakiolvasásnak nem szabad egyből bedőlni, végig kell gondolni az összes lehetőséget azon a "tájon", amit a kód jelez
b) a vezérműszíj is öregszik, kevés használat mellett is
c) vannak még csodák, hiszen elvileg a szelepeknek és a dugattyúknak össze kellett volna ütniük
Folyományok: van egy szép új, gyári vezérműtengely jeladóm a polcon. Amennyiben valakinek szüksége lenne rá (bár nem tudom milyen gyakran hibásodnak ezek meg), 22e Ft helyett 16e Ft-ért vagy egy pár új hátsó lengéscsillapítóért megválnék tőle.
Igazából olyan motort keresek, amelynek ismerem az előéletét. Máskülönben lutri. Még ha be is indíthatom és nem is füstöl, megeshet, hogy pár ezer megtett km után előjön ugyanez a hiba. Merthogy típushiba a Wagon motoroknál - ezt a motorszerelő műhelyben mondták.
Az utolsó olajcsere óta kb. 10e km-t mentünk, 2l olaj hiányzott a motorból. De csak az utóbbi 1 héten kezdett el füstölni! És elég égett szagú a kipufogógáz... Ez így együtt nem túl egészséges. :( Nem is járunk azóta a kocsival. Amúgy 70%-ban autópályán jár(t)unk vele, többnyire a feleségem, nem hajtotta.
A szerelőben megbízom, régi ismerős, és amúgy sem az az átverős-lenyúlós típus. (Az egyik legkeresettebb Mitsubishi specialista az országban.) Azt mondta, annyira ereszti a motor az olajat, hogy azt már nem oldja meg a szelepszár szimering csere. Azért nem tanácsos így járni a kocsival - szerinte - mert a korom erősen koptatja a motort.
Többeknek segített már a Premium minőségű üzemanyag használata is. Utána nem árt egy kis autópályás megtekerés sem, ha leginkább csak városban járó autóról van szó.
Szia. Mit jelent az, hogy zabálja az olajat? Mármint mennyit?
Nekem is 100ezer km után kezdte el enni, de nem volt nagyon vészes, így hagytam...
Most már 200ezer is benne van, ugyanúgy csipegeti mint akkor kb. Olyan 10 ezer km-enként 1L
Hozzáteszem, hogy nekem munka autó, szinte állandó városi használatban, rengeteg indítással!
Több szerelőnek is szállítok kaját, mindtől kértem véleményt, és naggyából mindenki mást mond! :)
De akiben bízok is, az aszt mondta, hogy ezek a motorok el mennek simán 500ezret!
Lehet hengerfej bontás nélkül is szelepszár szimeringezni állítólag, csak vigyázni kell hogy nehogy beessen a szelep!
A legtöbb szerelő persze azt mondja hogy ha normálisan meg akarod csinálni, akkor szinte teljes motorgenerál kell, henger fúrással új dugókkal, stb... Ez kb 200e ft! Persze nekik ebből van pénzük, éshát egy wagon r motor viszonylag egyszerű feladat nekik!
Száz szónak is eggy a vége, én egyenlőre nem fogok hozzányúlni, legalábbis addig biztosan nem ameddig ilyen szépen beindul, és megy! Szépen pár hetente kihúzom a nívót, és rátöltöm a szükséges mennyiséget!
Ha motorcsere helyett generál lesz (jelenleg az utóbbi a sanszos), megírom, mennyibe volt. A szerelőm amúgy nem foglalkozik Suzukival, Mitsubishi szervize van. Én, mint régi ismerős vagyok az egyetlen kivételezett.
Lehet, hogy nekem is többe lesz, mivel ez az összeg csak előzetes becslés. Minthogy a szerelőm sem generálozott még WagonR-t. A szakmunkákat /remélem, nem írok hülyeséget:hengerfej felszabályozás?/ motorfelújító műhelyben csináltatná (ez köbö 30e), ehhez jönnek még az alkatrészárak (16db szelepszár szimering: 10e, + egyéb alkatrészek: 25e) és az ő munkadíja. Ez eddig egy százas.
Azt nem írtam, hogy 50e-ért kapok jó motort, hanem ennyiért is láttam. De ismeretlen/ellenőrizetlen forrásból nem vásárolnék. Ezért írtam, hogy ha tudtok egy megbízható forrásból származó motort...
2002-es 1.3-as WagonR-em van, alig több, mint 100e km-el. Az utóbbi időben füstöl és zabálja az olajat. Sajnos úgy néz ki, nem elég a szelepszár szimering csere, motorgenerál szükséges. A szerelő (megbízható, régi ismerős, Mitsubishi specialista) kb. 100e-ből tudná megcsinálni/csináltatni a munkát mindennel együtt, minőségi alkaltrészekkel. "Nincs sok kedvem" kiadni ennyi pénzt hirtelenjében, ezért motorcserén (is) gondolkodom, mivel az, a neten talált hirdetések alapján, fele ennyiből is kihozható lenne.
Ha tudnátok egy megbízható forrásból származó motort, megköszönném! Azon is gondolkodom, hogy ha már cserélni kell, jobb lenne egy Ignis motort tenne a járgányba, a családi tapasztalatok szerint az egy jobban sikerült konstrukció. A kérdésem az lenne, hogy megoldható ez egyszerűen, mivel a későbbi WagonR-ekben már Ignis motor ketyeg, vagy több átalakítás/fődarab csere szükséges az Ignis motor beépítéséhez?
Nem tudom milyen fémes kattogás lehet. Nekem fémes nyikorgás volt, közepes döccenőknél. Ha kisebb, vagy nagyobb volt, nem hallatszott. Először azt sem tudtam előlről, vagy hátulról jön. Nekem is bentről hallatszott. Aztán addig kerestem, míg megtaláltam. A műszerfalat a tűzfalhoz rögzítő csavarból kettő fel volt lazulva. Meghúztam őket és nem nyikorgott tovább.
Nem értem a horpadásokat. A karosszéria nem horpad csak úgy, főleg nemkavicsoktól. Ha utcán parkolsz (nincs garázs, zárt udvar) akkor nem csodálkozok a horpadásokon. Szándékosan és véletlenül is okozhatják. Enyémen nincs horpadás sehol sem, pedig betöltötte a 11 éves kort. Igaz, utcán nem nagyon aludt még. Szabad ég alatt is igen ritkán.