Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vastagpeti Creative Commons License 2015.03.13 0 0 28602

Szia. Nem kúpos csapágy van a Wagonban, hiába húznál rajta!

Cserélni kell a csapágyat, ez az eggyetlen megoldás!

Előzmény: 55pista (28601)
55pista Creative Commons License 2015.03.13 0 0 28601

Szeretném kérdezni hogy pár napja vettem észre hogy kicsit kotyog a bal hátsó kerék .Mi a teendő ? Hogyan kell esetleg vsökkenteni a kotyogást ?Elég ha a kerékagy csavaranyán húzok egy kivsit , vagy valami más a megoldás .

sanyooo1 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 28600

Ez igaz? Én nem hallottam, de ha igaz, az megnyugtató! A 93LE-re is igaz, ott sem ver bele a szelep a dugattyúba? Jó kis kocsim van, nem cserélem le! :)))

Előzmény: h.c.s (28596)
tasi2 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 28599

Szia! Igen ott voltam... Én cseréltem. Nem tudom, milyen márkájú volt a szíj.

Előzmény: stegere (28597)
Fujita Creative Commons License 2015.03.10 0 0 28598

Szia!

 

Szia!

 

Bármeliyk autóriasztó szerelő átprogramozza neked megfelelő anyagi juttatás fejében. :) Itt http://www.autoriasztok.hu/ szerelték be a riasztót, távirányító kódolással is foglalkoznak.Kódoláskor kell nekik mind 2 távirányító.

 

B verzió: ha tudsz forrasztani vagy van ismerősöd aki csinál ilyen dolgokat, meg kell cserélni a nem használt másik gombbal. Illetve leméred mekkora gombok vannak benne és lehet venni ilyen apró gombokat elektronikai boltban.

Előzmény: Vilmos a gázos (28595)
stegere Creative Commons License 2015.03.10 0 0 28597

Szia.

 

Ott voltál mikor a vezérműszijadat cserélték 4 éve??? Vagy lehet nem cserélték....

 

Milyen márkát tettek be??

 

Szerelőm szerint van több gyártmány-nem tudom fejből-- amit  még ingyen sem rakna be..... 25 éves tapasztalata van...

 

Ha szervizbe cserélték lehet valami ócsó kinait :))  raktak.....

Előzmény: tasi2 (28593)
h.c.s Creative Commons License 2015.03.09 0 0 28596

Itt az élő példa arra, amit régóta beszélnek, hogy ebben a motorban nem ver bele a dugattyú a szelepekbe.

Ez megnyugtató.

Előzmény: tasi2 (28593)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2015.03.09 0 0 28595

Sziasztok! 

Ilyen távirányító van a kocsimhoz, de most megdöglött a gombja, és a tartalékot előszedve látom az még viseltesebb, de legalább működni látszik. Kéne egy jó, és megbízható távirányító, esetleg ha másmilyen elemmel aminek az elhelyezése jobban ki van találva az se baj...

Menjek el a caesar-hoz? Vagy valami ötlet? Gondolom átprogramozzák valahogy.

 

 

t.lantos Creative Commons License 2015.03.09 0 0 28594

4 ev alatt a szij nem oregedhet el.

 

Előzmény: tasi2 (28593)
tasi2 Creative Commons License 2015.03.09 0 0 28593

   Sziasztok! 2 hete 110-es tempónál leállt a motor (12 éves, 76 lovas, 16 szelepes, 145e km), nem is indult el újra. Hazavontatás; ELM 327 hibakiolvasó rádug; vezérműtengely jeladó áramkör hiba. Vettem egy gyári jeladót, továbbra is ua. hibakód, ill. nem indul. Szervízkönyvben rákeres: ezzel a hibával járnia kellene a motornak (csak szimultán befecskendezéssel); tehát nem a jeladó a hibás, csak nem ad jelet. Vezérműburkolat le: elszakadt a vezérműszíj (4 éves szíj, 40e km-el). Új szíjat fel, hengereket sorban sűrítőütembe, majd a gyertyanyíláson át egy csővel befújtam, hogy görbültek-e a szelepek? Sehol nem eresztett. A motor kis köhécselés és füstölgetés után beindult, azóta is vidáman működik.

   Tanulságok számomra:

   a) az elektronikus hibakiolvasásnak nem szabad egyből bedőlni, végig kell gondolni az összes lehetőséget azon a "tájon", amit a kód jelez

   b) a vezérműszíj is öregszik, kevés használat mellett is

   c) vannak még csodák, hiszen elvileg a szelepeknek és a dugattyúknak össze kellett volna ütniük

   Folyományok: van egy szép új, gyári vezérműtengely jeladóm a polcon. Amennyiben valakinek szüksége lenne rá (bár nem tudom milyen gyakran hibásodnak ezek meg), 22e Ft helyett 16e Ft-ért vagy egy pár új hátsó lengéscsillapítóért megválnék tőle.

 

PS153A Creative Commons License 2015.03.09 0 0 28592

Szia,

köszi a tippet! Nézelődöm.

Igazából olyan motort keresek, amelynek ismerem az előéletét. Máskülönben lutri. Még ha be is indíthatom és nem is füstöl, megeshet, hogy pár ezer megtett km után előjön ugyanez a hiba. Merthogy típushiba a Wagon motoroknál - ezt a motorszerelő műhelyben mondták.

 

 

Előzmény: stegere (28586)
PS153A Creative Commons License 2015.03.09 0 0 28591

Hali!

Az utolsó olajcsere óta kb. 10e km-t mentünk, 2l olaj hiányzott a motorból. De csak az utóbbi 1 héten kezdett el füstölni! És elég égett szagú a kipufogógáz... Ez így együtt nem túl egészséges. :(  Nem is járunk azóta a kocsival. Amúgy 70%-ban autópályán jár(t)unk vele, többnyire a feleségem, nem hajtotta.

 

A szerelőben megbízom, régi ismerős, és amúgy sem az az átverős-lenyúlós típus. (Az egyik legkeresettebb Mitsubishi specialista az országban.) Azt mondta, annyira ereszti a motor az olajat, hogy azt már nem oldja meg a szelepszár szimering csere. Azért nem tanácsos így járni a kocsival - szerinte - mert a korom erősen koptatja a motort.

Előzmény: vastagpeti (28582)
stegere Creative Commons License 2015.03.08 0 0 28590

Ez igy olcsóbb volt-1500 ft  egy falkon és 2 teli tankba osztottam el--,mint  a prémium üzemanyag..

 

Lehet csak bebeszélem,de mintha jobban is harapna....

 

180.000 -el vettem tavaly májusba.... most 185.000 -nél van....

 

Ma megmozgattam rendesen... 

Előzmény: Landsmann_ (28588)
Landsmann_ Creative Commons License 2015.03.08 0 1 28589

Amúgy mennyi km van benne?

Előzmény: stegere (28587)
Landsmann_ Creative Commons License 2015.03.08 0 0 28588

Többeknek segített már a Premium minőségű üzemanyag használata is. Utána nem árt egy kis autópályás megtekerés sem, ha leginkább csak városban járó autóról van szó.

Előzmény: stegere (28587)
stegere Creative Commons License 2015.03.08 0 0 28587

A másik dolog....

 

Kivillant a szervizlámpám és azonnal tettem a benzinbe SPURI-t--kék szinűt-- és most már 500 km után nem villant fel egyszer sem...

 

Hátha segitek ezzel  valakinek....

stegere Creative Commons License 2015.03.08 0 0 28586

Szia.

 

Sok helyen látni törött ---gondolom totálkáros- wagonokat.. aminek oldalról vagy hátúlról csókolták meg....

Eleje ép...gondolom a motor sem sérült..

Több helyen be lehet inditani is....

 

Sztem megérne  1 próbát ha találsz olyat amiért nem kell 300 km -t autóznod....

Előzmény: PS153A (28579)
sztgyi Creative Commons License 2015.03.08 0 0 28585

Háááát ez annó nem volt kerek .

Előzmény: Landsmann_ (28584)
Landsmann_ Creative Commons License 2015.03.08 0 0 28584

Kerek km-óra állás:

https://landsmann.files.wordpress.com/2015/03/dsc00866.jpg

 

vastagpeti Creative Commons License 2015.03.08 0 0 28583

Rosszul írtam, mert kb 5ezrenként kell neki 1liter olaj.

Az ismerős szerelőnek hiszek, aki azt mondta a minap: had egye, nem mai darab már...

De azért hogy 100ezer km után motor generál kellene az durva lenne! A gépkönyv szerint 100ezer nél vezérlést kell cserélni, nem dugattyúka! :)

Lehet majd ezt a csak szimeringezést megpróbálom, azzal sokat nem veszíthetek!

 

Ez persze az én véleményem!

Előzmény: vastagpeti (28582)
vastagpeti Creative Commons License 2015.03.08 0 0 28582

Szia. Mit jelent az, hogy zabálja az olajat? Mármint mennyit? 

Nekem is 100ezer km után kezdte el enni, de nem volt nagyon vészes, így hagytam...

Most már 200ezer is benne van, ugyanúgy csipegeti mint akkor kb. Olyan 10 ezer km-enként 1L

Hozzáteszem, hogy nekem munka autó, szinte állandó városi használatban, rengeteg indítással!

 

Több szerelőnek is szállítok kaját, mindtől kértem véleményt, és naggyából mindenki mást mond! :)

De akiben bízok is, az aszt mondta, hogy ezek a motorok el mennek simán 500ezret!

 

Lehet hengerfej bontás nélkül is szelepszár szimeringezni állítólag, csak vigyázni kell hogy nehogy beessen a szelep!

A legtöbb szerelő persze azt mondja hogy ha normálisan meg akarod csinálni, akkor szinte teljes motorgenerál kell, henger fúrással új dugókkal, stb... Ez kb 200e ft! Persze nekik ebből van pénzük, éshát egy wagon r motor viszonylag egyszerű feladat nekik!

 

Száz szónak is eggy a vége, én egyenlőre nem fogok hozzányúlni, legalábbis addig biztosan nem ameddig ilyen szépen beindul, és megy! Szépen pár hetente kihúzom a nívót, és rátöltöm a szükséges mennyiséget! 

Előzmény: PS153A (28574)
PS153A Creative Commons License 2015.03.05 0 0 28581

Ha motorcsere helyett generál lesz (jelenleg az utóbbi a sanszos), megírom, mennyibe volt.
A szerelőm amúgy nem foglalkozik Suzukival, Mitsubishi szervize van. Én, mint régi ismerős vagyok az egyetlen kivételezett.

Előzmény: sanyooo1 (28580)
sanyooo1 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 28580

Nekem a szelepszár szimmering cserére mondtak 50-100 ezret, persze még olyannal nem beszéltem, aki csinált volna ilyet wagonon. 

Előzmény: PS153A (28579)
PS153A Creative Commons License 2015.03.05 0 0 28579

Hali!

Azt mondod, a 100e olcsónak számít? 

Lehet, hogy nekem is többe lesz, mivel ez az összeg csak előzetes becslés. Minthogy a szerelőm sem generálozott még WagonR-t. A szakmunkákat /remélem, nem írok hülyeséget:hengerfej felszabályozás?/ motorfelújító műhelyben csináltatná (ez köbö 30e), ehhez jönnek még az alkatrészárak (16db szelepszár szimering: 10e, + egyéb alkatrészek: 25e) és az ő munkadíja. Ez eddig egy százas.

 

Azt nem írtam, hogy 50e-ért kapok jó motort, hanem ennyiért is láttam. De ismeretlen/ellenőrizetlen forrásból nem vásárolnék. Ezért írtam, hogy ha tudtok egy megbízható forrásból származó motort...

Előzmény: sanyooo1 (28577)
szmeagol Creative Commons License 2015.03.05 0 0 28578

le kell dönteni az üléseket és simán.

Előzmény: t.lantos (28575)
sanyooo1 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 28577

Szia!

A motorcsere jogi-anyagi vonzatára gondoltál? 50.000 Ft-ért jó motort hol kapsz?

A 100.000 Ft-os szerelőd engem érdekelne! Add meg az elérhetőségét!

Köszönöm! 

sanyooo

Előzmény: PS153A (28574)
PS153A Creative Commons License 2015.03.05 0 0 28576

Köszi!

Előzmény: t.lantos (28575)
t.lantos Creative Commons License 2015.03.05 0 0 28575

Nem tudsz Ignis motort beletenni.

Előzmény: PS153A (28574)
PS153A Creative Commons License 2015.03.05 0 0 28574

Sziasztok!

 

2002-es 1.3-as WagonR-em van, alig több, mint 100e km-el. Az utóbbi időben füstöl és zabálja az olajat. Sajnos úgy néz ki, nem elég a szelepszár szimering csere, motorgenerál szükséges. A szerelő (megbízható, régi ismerős, Mitsubishi specialista) kb. 100e-ből tudná megcsinálni/csináltatni a munkát mindennel együtt, minőségi alkaltrészekkel. "Nincs sok kedvem" kiadni ennyi pénzt hirtelenjében, ezért motorcserén (is) gondolkodom, mivel az, a neten talált hirdetések alapján, fele ennyiből is kihozható lenne. 

 

Ha tudnátok egy megbízható forrásból származó motort, megköszönném!
Azon is gondolkodom, hogy ha már cserélni kell, jobb lenne egy Ignis motort tenne a járgányba, a családi tapasztalatok szerint az egy jobban sikerült konstrukció. A kérdésem az lenne, hogy megoldható ez egyszerűen, mivel a későbbi WagonR-ekben már Ignis motor ketyeg, vagy több átalakítás/fődarab csere szükséges az Ignis motor beépítéséhez?

Előre is köszi!

Landsmann_ Creative Commons License 2015.03.04 0 0 28573

Nem tudom milyen fémes kattogás lehet. Nekem fémes nyikorgás volt, közepes döccenőknél. Ha kisebb, vagy nagyobb volt, nem hallatszott. Először azt sem tudtam előlről, vagy hátulról jön. Nekem is bentről hallatszott. Aztán addig kerestem, míg megtaláltam. A műszerfalat a tűzfalhoz rögzítő csavarból kettő fel volt lazulva. Meghúztam őket és nem nyikorgott tovább. 

Nem értem a horpadásokat. A karosszéria nem horpad csak úgy, főleg nemkavicsoktól. Ha utcán parkolsz (nincs garázs, zárt udvar) akkor nem csodálkozok a horpadásokon. Szándékosan és véletlenül is okozhatják. Enyémen nincs horpadás sehol sem, pedig betöltötte a 11 éves kort. Igaz, utcán nem nagyon aludt még. Szabad ég alatt is igen ritkán. 

Egyébként milyen idős, mennyit futott?

Előzmény: roni98 (28572)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!