S.O.S!! Ügyfeleink és a fórumozók segítségét kérnénk! Saab 9-3 1.9tid (manuális) típusú autót keresnénk kölcsönbe 2-3 nap erejéig! Szükség esetén csereautót is tud biztosítani az A-Zperformance. Az autót a tulaj az eredeti állapotában kapja vissza. Sürgős lenne. Kérem,aki tud nélkülözni egy ilyen autót, sokat segítene vele..emailben várjuk a jelentkezést az info@a-zperformance.com cimre. KÖSZÖNJÜK!
Fogsz el lézeres hőmérőt és hidegindítástól végignézed vele a motor bemelegedését - blokk, hűtőcsővek, hűtő.
Sokat el fog árulni, hogy termosztáttal vagy jeladóval van a baj, esetleg minden tök jó, csak computer kap fals értéket vagy csak rosszul van kalibrálva.
A vízhőmérséklet továbbra is piszkálja a gondolataim. A jelenség, hogy nem méri a víz hőmérsékletét, amikor közlekedek az autóval, viszont legutóbb kb 10 percet álltam vele egy helyben és a motor alapjáraton járt. Ez alatt az idő alatt lassan elkezdett felfelé kúszni a nulla irányából a üzemi hőfok irányába a mutató, viszont még ekkor sem érte el a kívánt értéket a mutató. Ezután leállítottam az autót, mert megbizonyosodtam arról hogy még jó ideig várakozni fogok ott.
A kérdésem az lenne, hogy mivel most megy első körös szervizre az autó a hőmérséklet jeladó cseréjével megoldódhat-e ez a probléma, vagy valahol máshol kell keresni a hibát.
Én egy leharcolt kulcsot kaptam mint "pótkulcs" az autóhoz, amikor átvettem. Kulcsházat beszereztem, illetve már rendeltem 3 db mikrókapcsolót is (ebay). Az átfutási idő, mivel ingyenes postával küldik így 3-4 hét, de mivel nem sürgős így nekem belefér. Forrasztását pedig egy tűhegyű forrasztópákával meg lehet oldani.
Egy problémám van, remélem tudtok segíteni. Van egy 2002-es Saab 9-5 Arc 2.3 autóm. Este leálltam vele ,semmi gond nem volt, reggel se kép se hang. A kulccsal nem tudom nyitni, ha ráadom a gyujtást a következő hibák vannak. Kiirja hogy kulcsot nem érzékeli, a fényszoró lekapcsolt állapotban világít, a hátsó lámpa féklámpa hibát ír ki, inditozáskor csak kattanik de nem inditózik. Továbbá a jobb első ülés nem müködik és egy relé az ülés alatt kattog. Arra már rájöttem hogy mind ezeket amik hibák vannak a Twice mobul vezérli vagy ellenörzi. Most ez a modul romolhatott el? Külföldi forumokon olvastam hogy ez a modul néha beázik és ilyen hibát produkál, viszont beázás nincs, ellenőriztem. Valami további ötlet, aki kicsit jobban beleásta már magát ilyenekbe?
A baj ott kezdődik, hogy a szerelőd vsz. nem tudja értelmezni a hibaüzenetet.
Nem gyújtáskimaradásról van szó, hanem égés kimaradásról, ami sokkal tágabb fogalom, mint a gyújtáskimaradás.
Itt van az az eset, amiről itt (is) számtalanszor elmondtam: nem szabad kritikátlanul elfogadni a hibaüzeneteket, akkor sem, ha egy pár ezer forintos kínai játékszerrel, akkor sem, ha Tech2-vel, akkor sem, ha annak az ötszörösébe kerülő holmival olvasták ki, pénzzel szaktudást venni elég nehéz ügy. Itt vsz. értelmezési hibáról van szó.
Tényleg lehet gyújtáskimaradás is, (DI, gyertyák, kábelköteg, csatlakozó, stb).
De ugyanígy lehet egy eltolódott benzin-levegő keverési arány, falls levegő szívás, megsérült befszelep tömítőgyűrűk, kompresszió hiány, időszakosan nem záró szelepek (beégés, szelepszár szorulás...) eldugult bef. szelepek, összeomló üzemanyag nyomás, lambda szonda, stb.
A leggyorsabb teszt: ráállni oszcilloszkóppal a kat. előtt található lambda szonda jelvezetékére. (feltéve, hogy a szonda hibátlan)
Üzemmeleg motort alapjáraton járatni.
A fojtószelep ház és a hengerfej szívósorral érintkező felülete között minden számításba jöhető pontot egyenként megfújni pl. féktisztító spray-vel, közben
-figyelni a motor viselkedését, nem emelkedik-e meg az alapjárat valamelyik fújást követően
-figyelni a lambda szonda jelét, nem emelkedik-e meg a feszültség " . Ha igen, akkor ott tömörzárási hiba (falls) van.
Ez egy mindennap használt hasznos módszer, de csak a lehetséges hibák egy része mutatható így ki.
elvileg igen, pár indítás után el kell tűnnie a hibajelnek, de egyszerűbb lett volna törölni..A szerelőnek egy sima OBD2-es olvasóval is mennie kellett volna....ha meg ez nincs neki akkor milyen szerelő?
Amit te xenon trafónak nézel, az a xenon vezérlő, én is azt hittem pár hónapja hogy az a trafó, de felhívták a figyelmem hogy a trafó a xenon "izzóba" van integrálva, azért olyan nagy és szögletes az izzó fém része.Biztos hogy a xenon vezérlő ment tönkre? Cseréld meg a bal és jobb izzót, és ha az nem világít ami eddig se akkor az izzó a rossz...Ha az nem világít ami eddig igen, akkor a vezérlő a rossz...( Valeo gyártmány, a lámpatest aljára van csavarozva, kb 15 perc kicserélni ha tudod hogy kell kiszedni a lámpatestet....)
Üdv Mindenkinek!! Nálam sokkal nagyobb tudású emberek segítségét kérném. 9-5 aero 2002 évjárat. check lámpa világít... szerelővel kiolvastatva, 1-es 2 -es 3-as henger gyújtáskimaradás. Cseréltem DI panelt, a hiba még ott van. egy jó autóból szereltem ki, amiben nem küldött hibajelet. szerelőm szerint, pár indítás után el kell tűnni a checknek. Xenon elktronikát(trafót) vennék, ha lenne valakinek bontott darab reális áron kérem jelezze!
A kormanyzar persze, hogy forog mivel sebvaltozaras. Amikor forgatni kezded a kulcsot, ovatosan mozgasdd a sebvaltot is. Valoszinü ott van gond. Az öreg 9-3-asomnal mar 10 eve kell egy kis rasegites.
Amit Gábor az utca embere számára emészthető módon elmond, az rendben van, követhető, sokat segíthet. (Apróság, de kicsit zavaró: nem a beadagolt benzinhez illesztik a beáramló levegőt, hanem fordítva: a beszívott levegőhöz fecskendezi be a rendszer a benzint, alapesetben 0,97.....1,03 Lambda érték között. Gyorsításkor, motorfék esetén, hideg motornál ez borul.)
Ventilátor nem ment se fűtés se hűtés. Jólvan majd megyek megnézetem. Ki száltam a kocsiból bezártam. Na inna tól ki már nem nyílt, se villogás se semmi. Na gondoltam lemerült, vettem elemet azzal is ugyan olyan.. kulccsal ki nyitottam hálistennek a riasztó is elhllgatott miután bele tettem a kulcsot. Most jó a klíma minden működik zár is... Ez mi a Fen e lehetett?
A magasabb alapjárat, így természetes jelenség, mivel a pillangó szelep nyitási szögén változtatsz. Ezért is mondta a videóban Gábor, hogy ez csak egy áthidaló megoldás, ameddig nem keresel fel egy szervizt a probléma kivizsgálására. Egyébként igen, lehet hogy csak ki kell takarítani a pillangó szelepet és jó lesz. Elektromos diagnosztikában BmS1 felhasználó a guru, ahogy olvasgattam.