Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

no_holy_shit Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147968

"a 3B motorok húszszelepes turbók a 7A húszszelepes szívó motorok voltak és még nehezebb összeszedni egy ilyen komplett rendszert."

1, amit belinkeltem ott az van leirva h hogyan legyen a 20V motronicjat a 10V-re rakni

2, azt nem tudtam,h nehez a beszerzes... mea culpa

 

"szóval az átépítés értelmetlen és megfizethetetlen."

ezt nem tudtam. de meg marad az opcio pl. szabadonprogramozhato vezerlövel. (vagy mas szeria vezerlovel es chipelessel, amihez kell vki aki eleg nerd...)

 

"van még aki ért a Jetronikhoz bár már ehhez sem kapható néhány fontos elem."

csak azt az embert meg kell talalni es akkor ott van az alkatreszellatas.

 

de persze az beszel belolem, hogy en idegenkedem a elektronizalt mechanikus befecsitol. (K-jet is megkopik, de az legelabb full mechanikus de legalabb egyszeru. KE szamomra vhogy inkabb a ket rendszer hatranyat ötvözi mint elönyet. de valszin leginkabb elöitelet)

Előzmény: Quattroman (147965)
Kisa Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147967

Amennyire nekem rémlik két féle jeladótárcsa van, az egyik alá kell egy hézagoló alátét a másik alá nem.

Régebben volt ilyen hibám, ott a vez. cserénél kihagyták a hézaglót, mert eredetileg nem volt, így a nagy hézag miatt nem adott jelet.

Előtúrták a maradékot és ott volt benne az új alátét, beraktam, eltűnt a hézag és megjavult.

Hátha valaki pontosabban tudja...

Előzmény: cam aro (147966)
cam aro Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147966

motort csereltek, es vez.lancot. 

07" D corsa. Z14xep. 

 

majd jottek hogy vilagit a MIL. 

jelado tarcsa forditva felszerelve, maskent nem is fer el, de pozicioba rakni igy nem lehet.  

markakereskedes szerint ra valo a jelado tarcsa.

( van lapos fajta is. ami elfert volna, de az szerintuk mas motora valo, es nem erre.  ) 

 

az uj lanckerekel helyre allt a rend, de hezagolo nelkul..azt olyat en meg nem lattam.. :o 

veztengelyek jol futnak, eredetinek tunnek, mintahogy a lanckerek is gyarinak. 

nem ertem...  

 

 

 

Quattroman Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147965

a 3B motorok húszszelepes turbók a 7A húszszelepes szívó motorok voltak és még nehezebb összeszedni egy ilyen komplett rendszert.

szóval az átépítés értelmetlen és megfizethetetlen.

van még aki ért a Jetronikhoz bár már ehhez sem kapható néhány fontos elem.

pl az alufej oldalán lévő alapjárat szabályzó "kocka"

Előzmény: no_holy_shit (147964)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147964

ez volt gyarilag motroniccal, ha nem tevedek...

http://audi100.selbst-doku.de/Main/MC2AufMotronicUmbauen

Előzmény: no_holy_shit (147963)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147963

OFF:

valszin ha normalis motoruzemet akarsz akkor hosszutavon jobb/olcsobb atterni egy digitalis vezerlore. (tehat elektromos injektor motoroniccal, digifanttal, vagy vmi szabodprogramozhatoval)

 

KE-hez nem ertenek sokan es nem tömegcikk (nincs sok utangyartott/bontott) es relativ sok a mechanikus alkatresz ami kopasra hajlamos.

 

persze ha eredetiseg a lenyeg az mas.

 

Előzmény: Dzsany (147961)
Quattroman Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147962

Ez a KE Jetronic rendszer maga állítsa a hidegindítást és az alapjáratot úgyhogy még alapjárati állítócsavarja sincs. Ezt a beállitát stroboskóppal végzik.

 

ne haragudj meg de ez egy zagyvaság. stroboszkóppal csak a gyújtás időpontját lehet állítani, az üzemanyagrendszert nem.

sajnos azt kell mondjam fogalmad nincs az egészről hogy működik. ez egy komplex rendszer és nem tolerálja a belepiszkálást, a beállításához nyomásmérők és CO teszter szükséges.

 

Ps, van alapjárat állítója

Előzmény: Dzsany (147961)
Dzsany Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147961

Köszi a segítséget, bővebben, a"2,3-as Audi motor teoretikuisan 0 km-es kopásmérés után, hengerfej síkolva, szelepek becsiszolva, új vezérlés,benzinpumpa 70%-os de ki fogom cserélni, aksi új szikra van trafó belefér a normába,irídium gyertyák, kábelok jók,porlasztók működnek, a hidegindítós is, de csak direktre kötve, elosztó kalapács működik stb. Szóval a motor kap szikrát, benzint csak úgy, ha a tárcsáját kitámasztom egy picit, ekkor egyenletlenül megy egy darabig, aztán a{szerintem}túl dús keveréktől beköoi a gyertyát és ledöglik. Ez a KE Jetronic rendszer maga állítsa a hidegindítást és az alapjáratot úgyhogy még alapjárati állítócsavarja sincs. Ezt a beállitát stroboskóppal végzik.Még egy dolog, a hidegindításnál a dúsítö porlasztönak egy késleltető hőellenáláson keresztül az indítómotor működése közben kellene áramot kapnia ami nem megy. Azt mondjátok, hogy a gond az alapjárati tömbben lessz,hát azt is kicsréltem,ugyanis van még egy tipusazonos komplet gépem, ami kipróbáltan működött.  A végeredmény ugyanaz. Az segítene, hogyha tudna valaki szakműhelyt felszereléssel erre a problémára Esztergom, és környékén, esetleg Pesthez közel. Köszönet.

Előzmény: Quattroman (147834)
technikman Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147960

Hát... én még csak ilyen képpel találkoztam Suzinál, igaz a hozzám érkezők zöme bevásárló és iskolás autó...

Előzmény: Törölt nick (147959)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147959

kicseréltem a tömíteset a swiften.

Ez van a szelepdedél alatt:

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147958

Kar ezt ragozni, a hibridcsavarral a gyarto szerint rogzitheto a lemezfelni is. Pont.

A 120Nm-es okolszabalyt nem biztos hogy megkoszoni a kerekagy, mert a francia oldalak a faceliftes 308-asra (5x108-as osztokor) 90Nm-t irnak.

 

Előzmény: cam aro (147945)
Sunny65 Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147957

Sziasztok!

 

Szeretném megkérdezni, hátha tudja valaki kapásból, hogy a BMW e90 320D M47-es motornál a karterteknő levehető-e "simán" vagy le kell bontani a bölcsőt hozzá??

 

A helyzet az, hogy nem ártana kitakarítani, 260e km van benne most és sajna nem tudom milyen olajjal járt az előző tulaj és cserélte-e rendesen...

250-nél cseréltem olajat, én a bele való olajat raktam bele, fullszintetikust, most úgy látom, bár lehet, hogy csak előzőleg nem tűnt fel, mintha a jó olaj adalékai feloldották volna a régi lerakódásokat, mert az olajbetöltőnél jó látjható az olajsár... Előtte is lehetett, de most minha több lenne.

Ki kéne takarítanom a rendszert, karterteknőt stb., de a bölcsőt ha nem szükséges nem venném le...

 

Gondolkoztam, hogy esetleg megpróbálok tisztító adalékot, Pro-Tec stb. belerakni az előírásnak megfelelően, aztán átmosni valami olcsóbb olajjal és mehet bele a rendes olaj.

De kicsit tartok tőle, hátha többet ártok ( dugulás), mint használna.

 

Vagy talán az lenne a legésszerűbb, szépen ahogyan majd most is, 10ekm-nél lecserélem a minőségi olajra és talán pár olajcsere után már jobb lesz a helyzet, tisztul a rendszer.

 

 

 

kornel8 Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147956

Ezt nem értem, a trafó meg van, hogy melyik hibás. "de minek"- ezt nem értem

Előzmény: cam aro (147948)
kornel8 Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147955

Az még gyári denso volt, ami a kulcsot beadta. A Beru-t néztem, nem is tudom most beszerezni, a készleteket látván. Mást esetleg helyette?

Előzmény: 409 (147942)
kornel8 Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147954

Köszönöm, ez eszembe se jutott, hogy az elektronika bele van építve. A gyertyákban 30000 km van, a hézagokat mértem, 1,1 mm volt. A marelli már nem igazán jó vétel? Esetleg negatív tapasztalat van róla?

Előzmény: Kisa (147933)
cam aro Creative Commons License 2015.12.21 0 0 147953

nemikepp erintve erzem magam. /valoszinu jogosan :)/ 

 

nem hasznalok nagy betut. 

azert nem, mert herotom van a szabalyoktol   eloirasoktol. /es mert talan lusta vagyok / 

ha holnaptol az a szabaly eloiras  hogy kis betuvel kezdunk, es nagyal folyatjuk. .akkor az lesz az elvart irasmod ? 

turot, hat muxik ami muxik. 

 

nem tartom az irastan eloirasait.. 

egyreszt milyen eloirasokrol beszelunk, egy elo nyelv eseten ? 

hisz folyamatosan valtozik, bovul, alakul..be lehet ezt foglalni szabalyokba ? 

be, persze.. ideig orakig, evekig.. 

..latjatok feleim szumtukel mik vogymuk.. isa por es homou vogymuk.. 

ezt vajon hany huszoneves erti ?? ...es mi hany huszonevest ?? :D

na es akkor ki a hibas ? :)  

 

SK a velemeny, de nem az irasmod, a nyelvtan helyeseg az ami szamit.

...hanem az erthetoseg. 

na abban viszont nagy csorba van sok esetben :)) 

...nalam fokent, de mondanam..is... :D 

==========

409-nek  ismet igaza van. 

...azert ez mar bosszanto.. :)) 

Steven 68 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 147952

Azért is írtam,hogy senkit nem akarok megbántani. Ugyanis,ha a kérdező ( válaszoló ) így tud írni,fogalmazni, az is egy bizonyos szakmai tudás. A szocializálódás helyhez kötöttsége még önmagában nem jelent semmit arról,hogy ítélkezzünk mások felett. De,ha már az írástan

helyességéről beszélünk, rengeteg értelmetlen szó kerül leírásra aminek a Magyar nyelvhez semmi köze, sőt szégyene,és kiráz tőle a hideg ( műxik,1szer,h,valszeg, stb ). Az is lehet,hogy most is elbeszélünk egymás mellett,de nekem ez a véleményem. 

Előzmény: 409 (147951)
409 Creative Commons License 2015.12.20 0 1 147951

"Nem mindenki rendelkezik hozzáértő szaktudással,.....hogy pontosan leírja a problémáját."

 

 Most marhára nem erről van szó! Többek között én is írtam, hogy ezeket a tagolatlan, írásjel és nagybetű nélküli betűhalmazokat nem olvasom el. Egyszerűen csak azért, mert ráuntam, hogy hogy az időmet töltsem az értelmezésével. Ha a kérdezőt nem érdekli, hogy érthető legyen a gondja, akkor engem miért érdekeljen? Majd biztosan/talán jön olyan, aki az ilyet elsőre is érti, Ő majd segít. Ha tud.

 Szóval nagyon nem a szaktudás hiányáról van szó, hanem arról az írásmódról ami a net egyes régióiban divatos, vagy talán kötelező. Nem ezeken a helyeken szocializálódtam, és bevallom, nem is vágyom rá.

 

Előzmény: Steven 68 (147944)
Steven 68 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 147950

Igen ez így van,hogy az értelmezhetetlen kérdésre nehéz válaszolni,de mivel emberek vagyunk és mindenki más mentalitású, ez így benne van a pakliba. Én meg azt bánom,hogy akkor amikor kellett volna nem a diagnosztikára fektettem a hangsúlyt,hanem a kaszni+fényezésre. Most sokkal nagyobb a kereslet egy jó diagnosztikásra mint a kasznisra,azért mert az autó nem baj,hogy szét van rohadva,csak menjen. Olyanokkal találkozom,hogy a lengővilla már majdnem kiszakad amikor hozza javításra, a többiről nem is beszélve. 

Előzmény: Paco155 (147949)
Paco155 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 147949

Hogyne kérdezhetnéd meg.

Az én szakmám nem karosszérialakatos, így csak a saját autómat vagyok hajlandó mókolni. Mert ha elbaszom akkor magamnak baxtam el. Elemcsere szerencsére megy, ami meg hegesztéses azt szakemberre bízom.

Különböző okokból a nyáron megtanultam alapszinten fényezni, de ez már inkább a festés mint a karosszérialakatolás témaköre.

Sokat kérdezek én is itt a neten ahogy azt láthattad a fényezőben is. Sokszor válaszolok. És van amikor csak közbeugatok.  Arra viszont mindig nagy figyelmet fordítottam, hogy érthető legyen amit írok.

A kollégától sem azt kértem, hogy professzori szinten magyarázza meg mit is kérdez. Hanem azt, hogy ne sms-t írjon. Az egyben, mondatvégi szóközök és természetes tagolás nélküli irományok egybeömlesztve mindenek csak nem érthetőek, az olvasó azt sem tudja melyik szava melyik mondatrészére vonatkozik.

Előzmény: Steven 68 (147944)
cam aro Creative Commons License 2015.12.20 0 0 147948

ha trafo cserevel megy a hiba, akkor ott tobb kerdes lehet. 

...de minek ? :D 

Előzmény: kornel8 (147932)
cam aro Creative Commons License 2015.12.20 0 0 147947

 

 

ez a gyari lemezfelni csavarja. 

a tobbis csak eshetoseg. 

===========

Előzmény: FeZ_ (147928)
cam aro Creative Commons License 2015.12.20 0 0 147946

ja, lattam googlin, ezert kerdeztem hogy hol nezted. 

 

kellemes szerkezet lehet... 

Előzmény: diosensei (147924)
cam aro Creative Commons License 2015.12.20 0 0 147945

sporol a kereskedo.

egy lemezfelnin sem lattam meg ilyen csavart hasznalni, csak azon ami alloy kerek helyett ep kapott egy mankot/potot. egyeb. 

 

ez egy atmeneti megoldas. mondjuk pont a felvazolt esetekre. 

nem vita hogy muxik, de attol meg atmeneti. 

 

mivel az alateteket nem tartja semmi, -csak a ricni- elobb utobb kopni fognak.

azt akkor majd csilingel. node azt usse kavics. :) 

 

120Nm az olyan okolszabaly forma. nagyot nem losz melle vele. 

Előzmény: Törölt nick (147921)
Steven 68 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 147944

Én is olvasom a fórumot igaz nem olyan régóta csak mióta érdekel a diagnosztika mert nekem még csak a Lada,Trabant,stb korszak jutott. Ezzel senkit megbántani nem akarok,de elég sok nyers hozzászólásokat láttam innen-onnan, és a kérdezők megsértődtek. Nem mindenki rendelkezik hozzáértő szaktudással ( én sem=azért igyekszem pótolni ),hogy pontosan leírja a problémáját. Amúgy,hogy állsz a kaszni javítás szakmában,ha megkérdezhetem ?

Előzmény: Paco155 (147941)
Steven 68 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 147943

Kalapács ( nagy Samu ) megoldja a problémát !  Természetesen ez csak tréfa volt,amúgy én gumikalapáccsal szoktam finoman ütögetni amíg nem hallod,hogy valahol enged.

Előzmény: Törölt nick (147937)
409 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 147942

"A négyes henger trafóját átraktam a hármas hengerre, gondolva, hogy a trafó lesz a hibás és ez be is jött."

 

Ha ez nem a marelli volt, akkor ez azt jelenti, még egy gyári megdöglött. Várható előbb-utóbb a maradék is. A marelli nem egy nagy szám manapság. :-// Újabban csak a bajunk van vele minden téren. Érdemes lenne  mind a 4-et kicserélni egyformára. Pl. Beru. (+ a gyertyákat is!!)

Előzmény: kornel8 (147932)
Paco155 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 147941

Szerintem azért nem tette oda, mert pl te még a kifejezett kérés után sem vagy hajlandó megtenni a tagolást. 

Valószínűleg egy sort sem olvastál vissza (mondjuk ez esetben akár hónapokat is kellene), ezért inkább szólok: Sokan már közölték, hogy nem hajlandóak rejtvényt fejteni, így az ömlesztett szövegeket inkább el sem olvassák.

Értelemszerűen így jó pár olyan ember nem fog válaszolni neked aki akár segíthetett volna.

Előzmény: diosensei (147930)
Quattroman Creative Commons License 2015.12.20 0 0 147940

melegítsd hőlégfúvóval

Előzmény: Törölt nick (147937)
kovacs1000 Creative Commons License 2015.12.20 0 0 147939

Helló,

 

köszönöm szépen a választ, így már világosabb. A szett nem probléma.

Kellemes ünnepeket!

Előzmény: Kisa (147936)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!