"a 3B motorok húszszelepes turbók a 7A húszszelepes szívó motorok voltak és még nehezebb összeszedni egy ilyen komplett rendszert."
1, amit belinkeltem ott az van leirva h hogyan legyen a 20V motronicjat a 10V-re rakni
2, azt nem tudtam,h nehez a beszerzes... mea culpa
"szóval az átépítés értelmetlen és megfizethetetlen."
ezt nem tudtam. de meg marad az opcio pl. szabadonprogramozhato vezerlövel. (vagy mas szeria vezerlovel es chipelessel, amihez kell vki aki eleg nerd...)
"van még aki ért a Jetronikhoz bár már ehhez sem kapható néhány fontos elem."
csak azt az embert meg kell talalni es akkor ott van az alkatreszellatas.
de persze az beszel belolem, hogy en idegenkedem a elektronizalt mechanikus befecsitol. (K-jet is megkopik, de az legelabb full mechanikus de legalabb egyszeru. KE szamomra vhogy inkabb a ket rendszer hatranyat ötvözi mint elönyet. de valszin leginkabb elöitelet)
valszin ha normalis motoruzemet akarsz akkor hosszutavon jobb/olcsobb atterni egy digitalis vezerlore. (tehat elektromos injektor motoroniccal, digifanttal, vagy vmi szabodprogramozhatoval)
KE-hez nem ertenek sokan es nem tömegcikk (nincs sok utangyartott/bontott) es relativ sok a mechanikus alkatresz ami kopasra hajlamos.
Ez a KE Jetronic rendszer maga állítsa a hidegindítást és az alapjáratot úgyhogy még alapjárati állítócsavarja sincs. Ezt a beállitát stroboskóppal végzik.
ne haragudj meg de ez egy zagyvaság. stroboszkóppal csak a gyújtás időpontját lehet állítani, az üzemanyagrendszert nem.
sajnos azt kell mondjam fogalmad nincs az egészről hogy működik. ez egy komplex rendszer és nem tolerálja a belepiszkálást, a beállításához nyomásmérők és CO teszter szükséges.
Köszi a segítséget, bővebben, a"2,3-as Audi motor teoretikuisan 0 km-es kopásmérés után, hengerfej síkolva, szelepek becsiszolva, új vezérlés,benzinpumpa 70%-os de ki fogom cserélni, aksi új szikra van trafó belefér a normába,irídium gyertyák, kábelok jók,porlasztók működnek, a hidegindítós is, de csak direktre kötve, elosztó kalapács működik stb. Szóval a motor kap szikrát, benzint csak úgy, ha a tárcsáját kitámasztom egy picit, ekkor egyenletlenül megy egy darabig, aztán a{szerintem}túl dús keveréktől beköoi a gyertyát és ledöglik. Ez a KE Jetronic rendszer maga állítsa a hidegindítást és az alapjáratot úgyhogy még alapjárati állítócsavarja sincs. Ezt a beállitát stroboskóppal végzik.Még egy dolog, a hidegindításnál a dúsítö porlasztönak egy késleltető hőellenáláson keresztül az indítómotor működése közben kellene áramot kapnia ami nem megy. Azt mondjátok, hogy a gond az alapjárati tömbben lessz,hát azt is kicsréltem,ugyanis van még egy tipusazonos komplet gépem, ami kipróbáltan működött. A végeredmény ugyanaz. Az segítene, hogyha tudna valaki szakműhelyt felszereléssel erre a problémára Esztergom, és környékén, esetleg Pesthez közel. Köszönet.
Szeretném megkérdezni, hátha tudja valaki kapásból, hogy a BMW e90 320D M47-es motornál a karterteknő levehető-e "simán" vagy le kell bontani a bölcsőt hozzá??
A helyzet az, hogy nem ártana kitakarítani, 260e km van benne most és sajna nem tudom milyen olajjal járt az előző tulaj és cserélte-e rendesen...
250-nél cseréltem olajat, én a bele való olajat raktam bele, fullszintetikust, most úgy látom, bár lehet, hogy csak előzőleg nem tűnt fel, mintha a jó olaj adalékai feloldották volna a régi lerakódásokat, mert az olajbetöltőnél jó látjható az olajsár... Előtte is lehetett, de most minha több lenne.
Ki kéne takarítanom a rendszert, karterteknőt stb., de a bölcsőt ha nem szükséges nem venném le...
Gondolkoztam, hogy esetleg megpróbálok tisztító adalékot, Pro-Tec stb. belerakni az előírásnak megfelelően, aztán átmosni valami olcsóbb olajjal és mehet bele a rendes olaj.
De kicsit tartok tőle, hátha többet ártok ( dugulás), mint használna.
Vagy talán az lenne a legésszerűbb, szépen ahogyan majd most is, 10ekm-nél lecserélem a minőségi olajra és talán pár olajcsere után már jobb lesz a helyzet, tisztul a rendszer.
Köszönöm, ez eszembe se jutott, hogy az elektronika bele van építve. A gyertyákban 30000 km van, a hézagokat mértem, 1,1 mm volt. A marelli már nem igazán jó vétel? Esetleg negatív tapasztalat van róla?
Azért is írtam,hogy senkit nem akarok megbántani. Ugyanis,ha a kérdező ( válaszoló ) így tud írni,fogalmazni, az is egy bizonyos szakmai tudás. A szocializálódás helyhez kötöttsége még önmagában nem jelent semmit arról,hogy ítélkezzünk mások felett. De,ha már az írástan
helyességéről beszélünk, rengeteg értelmetlen szó kerül leírásra aminek a Magyar nyelvhez semmi köze, sőt szégyene,és kiráz tőle a hideg ( műxik,1szer,h,valszeg, stb ). Az is lehet,hogy most is elbeszélünk egymás mellett,de nekem ez a véleményem.
"Nem mindenki rendelkezik hozzáértő szaktudással,.....hogy pontosan leírja a problémáját."
Most marhára nem erről van szó! Többek között én is írtam, hogy ezeket a tagolatlan, írásjel és nagybetű nélküli betűhalmazokat nem olvasom el. Egyszerűen csak azért, mert ráuntam, hogy hogy az időmet töltsem az értelmezésével. Ha a kérdezőt nem érdekli, hogy érthető legyen a gondja, akkor engem miért érdekeljen? Majd biztosan/talán jön olyan, aki az ilyet elsőre is érti, Ő majd segít. Ha tud.
Szóval nagyon nem a szaktudás hiányáról van szó, hanem arról az írásmódról ami a net egyes régióiban divatos, vagy talán kötelező. Nem ezeken a helyeken szocializálódtam, és bevallom, nem is vágyom rá.
Igen ez így van,hogy az értelmezhetetlen kérdésre nehéz válaszolni,de mivel emberek vagyunk és mindenki más mentalitású, ez így benne van a pakliba. Én meg azt bánom,hogy akkor amikor kellett volna nem a diagnosztikára fektettem a hangsúlyt,hanem a kaszni+fényezésre. Most sokkal nagyobb a kereslet egy jó diagnosztikásra mint a kasznisra,azért mert az autó nem baj,hogy szét van rohadva,csak menjen. Olyanokkal találkozom,hogy a lengővilla már majdnem kiszakad amikor hozza javításra, a többiről nem is beszélve.
Az én szakmám nem karosszérialakatos, így csak a saját autómat vagyok hajlandó mókolni. Mert ha elbaszom akkor magamnak baxtam el. Elemcsere szerencsére megy, ami meg hegesztéses azt szakemberre bízom.
Különböző okokból a nyáron megtanultam alapszinten fényezni, de ez már inkább a festés mint a karosszérialakatolás témaköre.
Sokat kérdezek én is itt a neten ahogy azt láthattad a fényezőben is. Sokszor válaszolok. És van amikor csak közbeugatok. Arra viszont mindig nagy figyelmet fordítottam, hogy érthető legyen amit írok.
A kollégától sem azt kértem, hogy professzori szinten magyarázza meg mit is kérdez. Hanem azt, hogy ne sms-t írjon. Az egyben, mondatvégi szóközök és természetes tagolás nélküli irományok egybeömlesztve mindenek csak nem érthetőek, az olvasó azt sem tudja melyik szava melyik mondatrészére vonatkozik.
Én is olvasom a fórumot igaz nem olyan régóta csak mióta érdekel a diagnosztika mert nekem még csak a Lada,Trabant,stb korszak jutott. Ezzel senkit megbántani nem akarok,de elég sok nyers hozzászólásokat láttam innen-onnan, és a kérdezők megsértődtek. Nem mindenki rendelkezik hozzáértő szaktudással ( én sem=azért igyekszem pótolni ),hogy pontosan leírja a problémáját. Amúgy,hogy állsz a kaszni javítás szakmában,ha megkérdezhetem ?
Kalapács ( nagy Samu ) megoldja a problémát ! Természetesen ez csak tréfa volt,amúgy én gumikalapáccsal szoktam finoman ütögetni amíg nem hallod,hogy valahol enged.
"A négyes henger trafóját átraktam a hármas hengerre, gondolva, hogy a trafó lesz a hibás és ez be is jött."
Ha ez nem a marelli volt, akkor ez azt jelenti, még egy gyári megdöglött. Várható előbb-utóbb a maradék is. A marelli nem egy nagy szám manapság. :-// Újabban csak a bajunk van vele minden téren. Érdemes lenne mind a 4-et kicserélni egyformára. Pl. Beru. (+ a gyertyákat is!!)
Szerintem azért nem tette oda, mert pl te még a kifejezett kérés után sem vagy hajlandó megtenni a tagolást.
Valószínűleg egy sort sem olvastál vissza (mondjuk ez esetben akár hónapokat is kellene), ezért inkább szólok: Sokan már közölték, hogy nem hajlandóak rejtvényt fejteni, így az ömlesztett szövegeket inkább el sem olvassák.
Értelemszerűen így jó pár olyan ember nem fog válaszolni neked aki akár segíthetett volna.