Remélem jó helyre írok. Vegyes tüzelésű központim van,a problémám az lenne vele,hogy 20-foknál melegebb hőmérsékletet nem tudok elérni a házban.7-radiátorom van 25-KW-os öntvény kazán ez 98-nm-re.A radiátorok teljesítménye a reális léköbhöz számolva nagyobb mint kellene,tehát elvikleg jobbnak kellene lennie a hőleadásának,de nem így van.A hálózat nyitottrendszer és rézcsöves falon kívüli vezetéssel.A kazán nem tartja meg tartósan a 60-fokos vízhőmérsékletet.Pár jó tanács jól esne köszi
Az már régen rossz, két szempontból is. Egyrészt mekkora szar villamos hálózat kell ehhez...
Másrészt a kazánnak (és minden más elektromos berendezésnek) a CE jelöléshez kapcsolódóan (ECE, Electromagnetic Compatibility... ) _kötelessége_ tudni magát megvédeni bizonyos hálózati behatásoktól. Villámtól nem, de feszültségingadozásoktól igen. Ha másképp nem, akkor kikapcsolással, hibaüzenettel. Ha ettől tönkremegy, az mindenképpen garanciális hiba. Ha sokszor tönkremegy, akkor tervezési hiba, a gyár adja csak vissza szépen az ECE bizonyítványát...
Ezzel kapcsolatban egyébként van egy sztorim: hosszabbítóról (50m) használtam szünetmentest, írogatta, hogy 210 maradt a 230-ból, táplált rá akkuról, szenvedett, satöbbi... Aztán rájöttem, hogy a hosszabbító fel volt tekerve... :)
1. csak olyan szunetmentes jo, aminek szinuszos a kimenete. a negyszog, trapez, meg kvazi szinusz cuccokrol nem igazan mennek a szivattyuk. morognak, melegednek. es ezek a szunetmentesek nem az olcsobbak kozul valoak.
2. a szunetmentesnek van sajat fogyasztasa! 10-20W, nemsok, de megis evi 4-5ezer forint. plusz haromevente akksicsere, az is hoz egy evi 2-3ezer koltseget. az mar evi 6-8ezer osszesen.
Nálunk sajnos gyakoriak a 8-10 sec-os áramkimaradások. Olasz gépeket javítok (nem épületgépész vonalon), a leggyengébb pontjuk még manapság is az elektronika. Én azon gondolkodom, hogy egy 6-800W-os szünetmentes tápot adok a kazánnak. A kb. 110W terhelést, még ha induktív is néhány percig ki kell bírnia, és elvileg a fesz.ingadozásokra is megoldást jelent. 10.000Ft-alatt megúszható és semmilyen szerelést nem igényel. Szerintem az már régen rossz, ha a kazán konnektorán egy hétköznapi háztartási gép ki/bekapcsolása olyan fesz.ingást okoz, ami tönkreteszi a panelt.
Köszönöm szépen srácok a türelmet és a sok választ!
Akkor lehet, hogy a garancia miatt van előírva a külön ágra történő bekötés és a védelmi eszközök használata. Ha holnap kijön a faszi az új panellel akkor részletesen kifaggatom, mostmár tudom melyik eszköz mitől véd.
A jelenlegi panelen valószínüleg a fűtés trafója ment ki. Ezt persze nem mérte ki semmivel, csak erre tippelt, mivel a fűtéskor nem érzékeli, hogy begyulladt az égőfej. Hmv-nél meg érzékeli és szépen teszi a dolgát.
Azért lehet, hogy egy konnektorba dugható eszközre beinvesztálok, de nem szeretnék új ágat húzni neki. Legutóbb amikor említettem neki akkor rábólintott arra is. Hátha nem köt bele máskor.
Egyébként régebben, mondjuk egész nyáron, nyugalmi helyzetben sokszor érzékelt a kazán feszültség ingadozást és egy hibaüzenet mellett bemozdult a szivattyúja, mintha egy gyors újraindulást csinált volna. Az egész kb 5 másodperc volt neki és simán pihent tovább hibaüzenet nélkül. Csakhogy volt olyan, hogy ezt 10 percenként megcsinálta, máskor meg napokíg nem. Szóval lehet döglődött már ez a kazán régen...
A falvastagság kétszeresét kell levonni az átmérőből.
Tehát a 20 cső 2 mm falvastagsággal 16 mm belsőt eredményez. Réznél a 18 cső 16 mm belsővel rendelkezik. Az ötrétegűnél az idomok nagy szűkítést eredményeznek és vele együtt nagy ellenállást is.
Nekünk sincs a kazánnak külön kismegszakító, de amikor a szüleim házában új gáztervvel építettük ki a gázt, és a fűtést, akkor előírták a 6 amperes kismegszakítót. Persze biztosan nem a kazán meghibásodása miatt.
Ami azt illeti, 22-es 5 rétegűvel megy fel, és 18-as rézcsővel tervezem elvinni a gerincet jobbra meg balra. Abból menne a leág a radiátorokhoz 15-el. A földszinten is így van.
Már nem tudom pontosan, hogy a 22-es 5 rétegűnek mekkora a belső átmérője, de nem sok külömbség lehet a 18-as rézcsőhöz képest.
T elággal nekem egyszerűbb lenne, már csak a hely miatt is.
Nekem is lecserélték a 32 éves Fég cirkómat. Egy BAXI Luna 3 kondenzációs turbós kombira. Nos az lenne a kérdésem normális , hogy a szivattyu megy állandóan. Mert igy 1,8KW -ot eszik csak a szivattyu naponta.Valahogy megkellene oldani , hogy lekapcsoljon.A hozzá való termosztáttal megy AVS 77. Ez egy folyamatos szabályozásu.A menűben sok mindent lehet állitani , de erre még nem jöttem rá. Kb 6 percig ég a gáz 3 perc szünet ,10 másodperc égés majd 3 perc szünet majd ismétlődik.Közben a szivattyu nem kapcsol le. A viz kb 30fokos. Kint +10fok van. Bent 21 fok.Azt kellene megoldani , hogy a szivattyu lekapcsoljon,meg a ciklusok hosszabbak legyenek. Álltalában 4KW -al megy , mert lemodulál 4-20 KW a teljesitménye.