Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ambree Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54624

Azt megtudná mondani nekem valaki, hogy miért kell a különálló nappalifényt lekapcsolni -, illetve miért kapcsol le automatikusan azoknál az utólagos nappali fényeknél, ahol ezt egy elektronika megteszi - ha bekapcsolod a tompitott világítást mondjuk este? Mi az oka? (mi az összefüggés?)

Előzmény: Martinka. (54618)
Zolysys Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54623

Yesss :)

 

Nekem mindig az jut eszembe .. kb 5-6 éve mentünk Aggtelek környékén. A kicsi meglátott valami regadozó madarat. Mondtuk rakjuk ki a testvérét.

Közölte:

-Nem mert leragadozza az a madár!

:D:D:D:D

Azóta mindig leragadzozza van ha épp látunk valami olyat :):):):)

Előzmény: Ambree (54621)
Martinka. Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54622

Kedvet kaptam egy SW-re. De komcsi. :)

Előzmény: Ambree (54621)
Ambree Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54621

...természetesen akik még nem látták, azoknak :-) aki látta és van neki 307SW biztos tetszik... :-)

Előzmény: Ambree (54620)
Ambree Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54620

Petinek és akik esetleg még látták ezt az igen jól sikerült reklámot a 307SW-ről...

Előzmény: peti0807 (54596)
Zolysys Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54619

Ezen gondolkodott anno

de LED sort vett ha jól emlékezem. És a lökősbe akarná beaplikálni :)

Előzmény: Martinka. (54618)
Martinka. Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54618

Ádi, ennek a nappalifény dolognak a gyári "nappalifény"-hez van köze? mert először azt hittem, de most már úgy gondolom, hogy valami extra ledsor lesz beszerelve és azt kellene kapcsolgatni... (?)

 

Ha jól tudom nem lesz extra ledsor, hanem a gyári refi lesz használva nappalifénynek. Az elektronika (amit be kellene építened) leveszi a refi fényét 20%-ra. Ez a funkció gyujtástól helyzethjelzőig működik ill. Ahogy felkapcsolod a tompítottat azonnal lekapcsol. A fénykürt is megmarad, a használat idején 100% utána visszaáll 20-ra.

 

Előzmény: Ambree (54608)
Zolysys Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54617

NEM!

Csináld meg a következőt, ha van hozzá szerszámod stb

1: Akku le

2:Levegőszűrő lecsatlakoztat

3: 3 torx tartja a folytószelepházat

tekerd ki

4: vedd le a folytószelepet

5: tisztítsd ki

6: összerakás értelemszerűen

Akku vissza

és Go

FONTOS hogy akku nélkül csiáld ha szerencséd van nem kell a 2 végállást újra tanítani :)

Előzmény: 19steven86 (54615)
Martinka. Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54616

Sajna nem elérhető. :( Mámint Jena. A számát köszi!

Előzmény: Ambree (54614)
19steven86 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54615

Sziasztok!

 

A problémám a következő lenne: Peugeot 307 1.4 benzines autóm hidegindításkor első 50-100 métren rángat, fordulatszám folyton leesik, gázadásra szinte alig reagál.

 

Gondolom megint a pillangó szelep piszkos, mert az már egyszer volt tisztítva, és azóta (többnyire) csak napi 3-5 km-es távon haszánálom az autót.

A helyzet az, hogy nincs kedvem emiatt megint felkeresni egy Peugeot szervízt, mert a tavalyi évben jártam náluk eleget (Kuplung csere 35.000 km-nél és hasonlók), ami miatt meg is utáltam egy életre a márkát, de ez most nem lényeg.

 

A kérdésem az, hogy szerintetek a Spuri, vagy ahhoz hasonló tisztitó adalékok megoldhatják ezt a problémát, nektek van hasonló tapasztalatotok?

 

A válaszaitokat előre is köszönöm!

 

Üdv:

 

Steven

Ambree Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54614

küldtem mailt...

Előzmény: Martinka. (54613)
Martinka. Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54613

Aki tudja Jena telszámát küldje el nekem priviben. Köszönöm!

Xe3 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54612

Ja, egyébként én is a "mindig becsatolom magam" táborát erősítem! :)

Akkor szoktam röhögni magamon egyet, mikor a bekapcsolás reflex olyankor is működik, mikor az utcáról begurulok a kapun a garázsba :)

Előzmény: Ambree (54606)
Ambree Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54611

Tegnap este kicseréltem a reflektor H7 izzóját a frissen vásárolt nightbreaker-re. Megnéztem a xenon "bólintást" hogy mikor csinálja. Most azt gondolom, hogy minden gyújtásráadáskor "kalibrál" a fényszóró magasságálító.

 

Én az automata világítást használom, nem szoktam kapcsolgatni. Ha gyújtás ráadás után várok pár másodpercet, akkor még nem világít a lámpa, ezért nem látványos a "kalibrálás". Ha ezután a pár másodperc után indítózok, akkor már kalibrált magassággal kapcsolódik be a lámpa... erről hittem azt, hogy akkor nem csinálja...

 

Amikor viszont ráadom a gyújtást és - a csak télen látható - izzítólámpa elalvás után azonnal beindítom, akkor a már felkapcsolódott lámpa miatt látható, hogy le-fel jár a fénycsóva... ennyi. Bocsi ha valakit félrevezettem :-)))

Előzmény: naveed (54557)
Ambree Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54610

"...kiterjesztett fényerővel..."

Hogy tisztábban láss Ádi, ilyen (egyébként) flexibilis, öntapadós LED szalag kell a plafon lámpába mert negyon könnyű beépíteni, ilyen van (már) az enyémben is:

 

csak ezen kb 60 LED/m sűrűségben vannak, Neked a nagy fényerő miatt 120 LED/m sűrűségű hideg fehér led szalag kell majd... szerintem.

Előzmény: ádibébi (54602)
Ambree Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54609

"...1. kiterjesztett ideig, kiterjesztett fényerővel, átpozícionálva. De ezt majd kitalálom, milyen fényforrásból jöjjön a manna. (Igazad van, a hátsó mennyezetlámpán is van kapcsoló...)..."

Nem lesz ezzel gond, mert teszünk kiegészítő hidegfehér ledeket a hátsó plafon csillárba és azt akkor külön vezéreljük, hogy ne legyen díszkivilágításod a hátsó traktushoz minden alkalommal amikor ki- be- szálltok :-)))

 

Nem gond megcsinálni, mert a már hátrahúzott fix 12V vezetéke ott lesz a bal hátsó kerékdob mögött, ahonnan nagyon könnyen lehet vzetéket vinni a plafon csillárhoz a kárpit mögött... legyél túl valahogy a fix 12V hátravezetésén.

Előzmény: ádibébi (54602)
Ambree Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54608

Persze-persze Ádi,

 

Kicsit félreértettél, mert csak össze akartam foglalni azokat a funkciókat amiket upgrade-elni, vagy implementálni szeretnénk. Már leírtad ezeket, úgyhogy tudom az igényed :-) de a megvalósítás előtt úgyis fixáljuk a részleteket.

 

"...a nappalifény-kapcsolás mindössze annyi, hogy a már kész és működő doboz tápellátását biztosító kábelt (vagy a testet, tökmindegy) kell oda bevinnem, és megszakíthatóvá tennem..."

Viszont ez nem biztos hogy "annyira" egyszerű, mert a gyári kapcsoló valójában egy nyomógomb, nem marad úgy, vagy nem tud megszakítani. Ha mégis felvesszük a listára, akkor egy relét vezérelhet a gyári gomb, plusz megadhatjuk az inditáskori alap állapotot (tehát alapból világítson és lekapcsolni lehessen) akár, és a gyári gomb továbbra is lehet multi-funkciós. Érthető amit írtam? (lehet "rosszul" fogalmaztam)

 

Ádi, ennek a nappalifény dolognak a gyári "nappalifény"-hez van köze? mert először azt hittem, de most már úgy gondolom, hogy valami extra ledsor lesz beszerelve és azt kellene kapcsolgatni... (?)

 

Hja, a toltaólámpával nem foglalkozok, ez simán beköthető...

 

Ne aggódj Ádi, ha nem lesz rá időm, úgyse csinálom meg, én családcentrikus vagyok, igyekszem a munka helyett a gyerekekre odafigyelni (nem félreérteni) ellenben a feleségemmel, aki munkamániás... inkább nem részletezem, de jól kiegyenlítjük egymást.

Előzmény: ádibébi (54602)
Ambree Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54607

"...Nekem nem csipog, ha nincs bekötve. Ezek szerint ezt az előző tulaj kikapcsoltatta? Vagy 2003-ban még ez a "hasznos funkció" nem létezett?..."

Igen, valószínüleg, mert az én 2002-es 307-esemben sem volt még ilyen fícsör :-) Nem mondom hogy hiányzott, szimplán nem kötöttem be magam a városban, legjobban az zavart, hogy egy nehezen belátható kereszteződésbe érve, nem engedett előrehajolni, ügye tipikusan lassítva érkezel meg egy kereszteződésbe, amikor is az öv "lezár" emiatt nem tuddz előrehajolni.

 

Az új SW-nknél, a feleségem megígértette velem, hogy nem herélem ki az öv-csipogót, és "az erősebb" motor miatt MINDIG bekötöm magam. Én megígértem és betartom - kivéve a pár méteres dologot :-) - megtanultam a nehezen belátható kereszteződésekbe érkezés fékezése előtt a bal kezem hüvelykujjával kilazítani az övet, így nem köt hozzá a támlához :-)))

Előzmény: naveed (54603)
Ambree Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54606

"...Ahhoz, hogy a többi ülésnél is jelezzen, üléskapcsolókra van szükség (beleülsz és tudja, hogy van ott valaki, vagy valami..."

Na ez tiszta sor :-)

 

"...El tudom képzelni, hogy magasabb felszereltségű autóknál ez benne van..."

Nekem supreme van, ami elvileg a 307-nél 2007-ben a legmagasabb felszereltség volt. Inkább szándékos műszaki okot látok az SW kapcsán, a hátsó variálható ülések 'képében' :-))) Egyszer volt nálam pár napig egy közepes felszereltségű 207-es, amiben minden ülésben volt 'súlyérzékelő-s kapcsoló', mind az öt ülés visszajelzett ha valaki nem volt bekötve... vittem is "krumplis-zsákot" a hátsó ülésen és bosszankodtam is kicsit amikor a csipogás miatt végül megálltam és bekötöttem :-)))

 

"...Aki egy kicsit türelmes, az tud várni 2-3 percet, utána abbahagyja a csipogást..."

Nekem nem a türelmemmel van baj, mert az van amikor kell, hanem a zörejek, zajok, hangosodó csipogások, amiket - egy áldott adomány miatt - nem bírok elviselni. Konkrétan 3 percig vinnyog, de egyébként vannak bizonyos körülmények, melyek bekövetkeztével újra kezdi a csipogást, de mindegy.

Nekem, pont az a párszáz méter - , ami nem több 2 percnél - érdekes, mert ha hagyom csipogni, ahogy hangosodik, pont eléggé fel is idegeesítem magam :-))) a többi rendben van, amúgy 5 perc miatt is bekötöm magam, 95%-ban magamtól és 5%-ban a csipogás hatására, teljesen okés, ezért sem akarom kiherélni, csak rövid ideig némítani, hogy ne idegesítsen fel, amikor "gurulok pár méter" miatt nem kötöm be magam...

Előzmény: Xe3 (54605)
Xe3 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54605

Ahhoz, hogy a többi ülésnél is jelezzen, üléskapcsolókra van szükség (beleülsz és tudja, hogy van ott valaki, vagy valami. El tudom képzelni, hogy magasabb felszereltségű autóknál ez benne van. Az Opel asztra pl. tudja ezt a funkciót. Ez akkor zavaró, ha egy zsák krumplit teszel az első ülésre, s elkezd csipogni, hogy kapcsold be az övet :)

 

Aki egy kicsit türelmes, az tud várni 2-3 percet, utána abbahagyja a csipogást...

Előzmény: Ambree (54600)
Xe3 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54604

Hár igen. Én is régóta szidom azt a jóembert, aki így találta ki ezt a kapcsolót...

Már csak azért is, mert a hátsó ködlámpa kötelező, az első pedig nem. A jelenlegi megoldásban nem tudod csak a hátsót bekapcsolni, pedig ugyanezen kapcsoló mennyiséggel 2 verziót is tudnék rá.

 

1. Ha előre forgatod, felkapcsol az első, ha megint előre forgatod, lekapcsol az első. Ha hátra forgatod, felkapcsol a hátsó, ha megint hátra forgatod, lekapcsol a hátsó. Szerintem ez lenne a leg logikusabb verzió!

2, De ha ragaszkodunk ahhoz a logikához, amit az az Istenáldása kitalált, akkor legalább már megcsinálhatta volna úgy, hogy, ha előre forgatod, felkapcsol az első, ha megint előre forgatod felkapcsol a hátsó. Ha hátra forgatod, akkor lekapocsol az első, ha megint hátra forgatod, akkor lekapcsol a hátsó is.

 

 

 

 

 

Előzmény: naveed (54603)
naveed Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54603

Nekem nem csipog, ha nincs bekötve. Ezek szerint ezt az előző tulaj kikapcsoltatta? Vagy 2003-ban még ez a "hasznos funkció" nem létezett?

Mondjuk igazából mindegy is, nálam megvan a reflex és már a garázsból kifelé is bekötve megyek.

 

Más, nemrégiben megnéztem a ködlámpám, hogy egyáltalán bekapcsol-e. A 2003-as SW-ben nem lehet külön kapcsolni a hátsót az elsőtől?

A világítás karon egyet előre forgatva felkapcsol az első, másodikra a hátsó, visszafelé forgatva, pedig hátsó és végül az első kapcsol le.

Meglepő volt, azt hittem egymástól függetlenül is lehet.

Előzmény: Ambree (54600)
ádibébi Creative Commons License 2011.02.04 0 0 54602

Ahogy mondod, egy-két pontosítás:

 

1. kiterjesztett ideig, kiterjesztett fényerővel, átpozícionálva. De ezt majd kitalálom, milyen fényforrásból jöjjön a manna. (Igazad van, a hátsó mennyezetlámpán is van kapcsoló...)

5. pontot én nem mondtam, nekem lehet, nem is lesz rá szükség - ellenben a nappalifény-kapcsolás mindössze annyi, hogy a már kész és működő doboz tápellátását biztosító kábelt (vagy a testet, tökmindegy) kell oda bevinnem, és megszakíthatóvá tennem. Azért itt emlegetem, mert a vezetékezés ugyanoda megy, mintha kapunyitó lenne.

 

Egy dolog még kimaradt, ez vmi erősebb tolatólámpa-megoldás kitalálása, de szerintem ez nem a te feladatod lenne, mivel a vezérlése már gyárilag ugye megvan, ott van, csak hát semmit sem ér, ahogy világít... És gondolom, azt a drótot el lehet vinni egy másik fényforráshoz is - majd kitalálom, hová... De az is lehet, inkább egy tolatóradart szerzek, és akkor nem érdekes, ha nem látok :DD

 

Ambree, nehogy megfeszülj ezen a dolgon. Csak ha minden egyéb dolgodra maradt elég időd, és már vakaródzol, annyira unatkozol (hehe, két gyerek mellett :))), akkor foglalkozz ezzel, jó? Nem venném a lelkemre, ha emiatt nemet mondanál a párodnak vagy vmelyik lurkónak pl :)

Előzmény: Ambree (54598)
Ambree Creative Commons License 2011.02.03 0 0 54601

Én nem látom a verdát ;-)

Előzmény: Smíró (54599)
Ambree Creative Commons License 2011.02.03 0 0 54600

"...biztonási öv nincs bekötve, ne csipogjon 2-3 percig... ezt eszedbe ne jusson megcsinálni! Még ha megadnak csinálod, akkor rajtad a felelősség, da de ha másnak? Nem volt elég a kikötött aut kertkapu villogó este példának?..."

Az én autómban, csak és kizárólag a vezetőülés övét ellenőrzi, ha más nincs bekötve nem jelez. Ez más SW-jében máshogy van???

Én szoktam párszáz métert menni, hazafelé boltból csak kenyér, beugrok, még 200 méter és otthon vagyok, nem kötöm be magam és csipog, és idegesít :-))) ha valaki akarja, úgyis ki tudná kötni két mozdulattal, vagy bedugni hát mögött...

Az a nyüves kerkapu villogó meg nem kikötött volt, hanem szánt szándékkal be nem kötött, én fölöslegesnek ítéltem :-))) 3 másik védelem hibája kellett plusz oltári pech, hogy mindezek mellett pont a száznyolcvanadik másodpercben gurultam elé (3 perces időzítést programoztam neki). Egyébként most olyan programot kap, hogy jelezni fogja a lakásban, ha "elromlik" az infrakapu, hogy dögölne meg ott ahol van...

Előzmény: Sas-307 (54481)
Smíró Creative Commons License 2011.02.03 0 0 54599
Ha a nickre katt, latod a verdat a bemutatkozasnal.
Előzmény: peti0807 (54592)
Ambree Creative Commons License 2011.02.03 0 0 54598

Ádi, összefoglalom a felmerült funkciókat:

 

1, csomagtér világítás kiterjesztett ideig (vagy kapcsolóra, eco mód nélkül)

2, csomagtér 12V kiterjesztett ideig (vagy...)

3, autórádió ne kapcsoljon ki (ennek még utánanézek, gyujtást mindenképpen követnie kell átalakítás után is)

4, navi töltőkábel saját 12V körrel, első 12V aljzat felszabadítása és kábelrejtés miatt (nekem ez már működik + radardetektor rejtett kábel központi kijelző mögé és saját 12V kör gyújtásra)

5, kapunyitó távirányító gombja a középkonzol tetejére (vészvillogó mellé) (de nekem már ez is működik)

6, vezetőülés biztonsági öv figyelmeztető 100 sec némítás (ezt csak magamnak, időnként megyek párszáz métert, olyankor kell, máskor felelőségteljesen MINDIG bekötöm magam)

 

a nappalifény dolgot passzolom. minden funkció opcionális lesz. mikrovezérlő csak pár relé időzítést kezel majd, 1-2 nyomógomb ultra-funkció bevitelét intézi, elvileg nem lesz bonyolult, talán 1-2 led visszajelzés még...

 

...más óhaj sóhaj? bárkitől egyéb ötlet?

Előzmény: ádibébi (54485)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.02.03 0 0 54597

működő tempomat karod van-e?:)

Előzmény: Spiler307 (54587)
peti0807 Creative Commons License 2011.02.03 0 0 54596

Köszi a válaszokat, meg fogok nézni pár 307 SW-t!

Előzmény: ádibébi (54594)
Ambree Creative Commons License 2011.02.03 0 0 54595

Nah Ádi, mi legyen a projekt neve? :-)))

 

Ha ez helyzet, hogy nem nagyon van helyed bontani, akkor nem hiszem hogy megleszünk a következő taliig, de a legelső lépés, amit egyébként jól lehet szeparálni a következőktől az az, hogy hátravezetsz fix 12V-ot, ez mindenképpen kelleni fog. Amikor én ezt megcsináltam, le is írtam, hogy pontosan hol, hogyan, mit szereltem, útmutatónak jó lehet, nézd vissza, a 2009-es topiktali előtt csináltam meg... ha jól emlékszem 2-3 óra kellett a teljes vezetékeléshez és a táp rákötéshez, ami tehát most is megvan csak a biztit ügye nem tettem be...

 

Egyébként a minap rendeltem pár olyan mikrovezérlő csipet az ebay-en amit ehez a 307 elekrto upgrade dologhoz meg a fiam jeep-jéhez gondoltam. off: A fiam folyamatosan rágja a fülem az index-ért (az most még nem működik) meg a 'nitró'-ért (12V-os motorra 24V-ot engedünk pár másodpercre a kormányon levő piros gombokkal), amikhez az időzítések miatt lenne egyszerű ilyen vezérlővel csinálni, így lenne legegyszerűbb hardverben, a helyzetjelzővel (melegfehér led) elől-hátul, xenon (hidegfehér led) tompitott és reflektor jól sikerült...

Előzmény: ádibébi (54485)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!