Keresés

Részletes keresés

Subaruwrxsti Creative Commons License 2015.02.24 0 0 63941

Laca, goglarka, rajpura. Ezért szeretek továbbra is ide járni többek közt, mert ennyire pontosan meg lehet határozni egy-egy talán már elfeledett alkatrész gyártási idejét, kisebb nagyobb történetét. És ez persze a közösség tagjainak köszönhető. Nagyon köszönöm a válaszaitokat Szakik!

 

Azért így már más a helyzet, ha tényleg tegyük fel 70-es évekbeli.. még ha 50-es évekbeli lenne, azt mondanám, hogy nekem megéri az a STANDARD gép. Szuper ajánlat lenne. Igaz a női váz kicsit ebbe is beleszól, de az állapot szinte teljesen kárpótol. Erősen gondolkodom tovább is, hogy hogy s mint legyen. 

 

 

HercegHerceg: megnéztem napközben az említett Turát, ami a tied. Nagyon szép darab. Olyan mintha most gurult volna le a gyártási szalagról. Ezek a kisebb érdekességek pedig talán még specialisabbá teszik. :) Az árában gondolkodtál már, van elképzelés? 

Előzmény: Törölt nick (63940)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.24 0 0 63940

itt van pár kép a super kometröl, katalogus alapjan már 52-ban biztosan volt komet super, még menetes fejrésszel, hozzá spéci szerszám a fogaskerék lehajtásához. Egy idö után elhagyták az olajzót is. Egyszerűsödött és silányodott, valószinüleg, bár volt honnan romlani. Ez a két super agy 1962 koruli E és H dátumozással. A 161 a modell neve. A 36 meg a küllőfuratok számát jelzi. 

subaru kometje M jelzesu, valamikor a 70-80as evekbol valo.

 

 

Előzmény: goglarka. (63936)
gepesz Creative Commons License 2015.02.24 0 0 63939

Semmire. 0 Ft.- + posta ktsg. A nyeregcsövet kiveszem belőle. :-))

Mindjárt mélek. Azért írtam itt, mert itt kezdtük.

Előzmény: gyekeny (63937)
kétkerekes Creative Commons License 2015.02.24 0 0 63938

Mindég rácsodálkozom a kimerítő részletes szakszerű válaszaidra.

Talán érdemes lenne ezeket valamilyen formában leírni és hozzáférhetővé

tenni mert biztos nagy hasznát venné a veterános társaság.

Előzmény: goglarka. (63936)
gyekeny Creative Commons License 2015.02.24 0 0 63937

Szia gépész!

 

Köszönöm a válaszod.

Igen, olyan csavarra és feszítő elemre lenne szükségem, mint amilyen a képeken, a jobb oldali ülés (a bőr huzatos) orr részének.

Ha jól veszem ki az írásodból, akkor meg tudnál válni tőle. Te mekkora összegre gondoltál érte? Megírnád kérlek privátban az emailcímemre: tibor.vona@gmail.com.

 

Köszönöm előre is.

 

Üdvözlettel,

Vona Tibor

 

 

Előzmény: gepesz (63902)
goglarka. Creative Commons License 2015.02.24 0 1 63936

Ez a ,,Komet,, jóval háború utáni.

 

36-ban még máshogy néz ki. Bár létezik egy még koraibb változata ennek is.  (régi típusú ,,Komet,,)

 

A régi típusú F&S ,,Komet,,-ot a harmincas évek elején váltja az újabb modell. Ennek a kettőnek a mechanikája csak elvben megegyező(tehát kúphajtás és belső lamellás tárcsafék kombinációval) egymással azonban már nem csereszabatosak.

 

Feltehetőleg valahol a harmincas évek végén, esetleg negyvenes évek elején ehhez csapódik még az F&S ,,Komet-Super,, modell.

Azonban itt nem arról van szó hogy mint új modell leváltja a korábbit hanem a benne rejlő szerkezeti elv már más. Nem kúphajtást párosít belső lamellás tárcsafékkel, hanem újabb variánsként a kúphajtást már belső dobfékkel társítja és ezt az elrendezésű agyat már F&S ,,Komet-Super,,-ként említi.

 

A te esetedben a fényképen levő agy mechanikájára, elrendezésére utal a ,,Super,, felirat.

Előzmény: Subaruwrxsti (63932)
vwlaca Creative Commons License 2015.02.24 0 0 63935

a 36 a küllőszámot jelöli, az agy kb. 50-es évek, ha van olajzója. Ha nincs, akkor inkább ötvenes évek végétől felfelé.

Előzmény: Subaruwrxsti (63932)
HercegHerceg Creative Commons License 2015.02.24 0 0 63934

Szia!

A meggypiros Túra, ami a veteránkerékpár szavazáson is részt vett - a zsűri véleményei is olvashatóak az értékelésben róla.
Leginkább mert "túl sok" kerékpárja van, illetve vannak hasonszőrű darabjai. Majd neki is lesz kiállítása elvileg mint tavaly is volt. Került hozzá már néhány szép darab kerékpárom, jó kezekben vannak. :)

A Komet agyhoz sajnos nem értek, de talán majd jön valaki és ír róla.

Előzmény: Subaruwrxsti (63932)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63933

Azért is furcsa, jobban megnézve a kéréseket, mert van ahol például 1950-es dolgokról írnak, illetve van ahol azt mondták, hogy 1940 közepétől a végéig gyártották/szerelték (sajnos pontosan nem tudom hogy melyikre gondolnak, az eredeti oldal már nem létezik, csak a szöveg egy része látszik).

 

 

Herceg: a BringaExpót szerintem innen páran megnézzük, az eddigiek alapján. Elsosorban én is a kiállításra vagyok kiváncsi, ami párszor már említve lett. Köszi a tippet! 

Előzmény: Subaruwrxsti (63932)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63932

Szia, pontosan melyik kerékpárra gondolsz a gyűjteményedből, végül hogyhogy nem vitte el akinek felajánlottad? :) Jól hangzik, de tényleg nem ugrik be, hogy melyik bringáról lehet szó. 

 

 

A STANDARD-os, előzőhöz hozzászolva, kaptam egy képet a hátsó agyról. Komet Super, feliratok pedig a 161 és a 36 M. Utána néztem, de egyértelmű információt nem találtam a jelöléssel kapcsolatban, bár az egyik leírás alapján elképzelhető hogy tényleg 1936-os, azon viszont nem ilyen az embléma és szöveg elrendezése. Ebben kérnék egy kis segítséget, hogy ez valóban 1936-os lenne? A Komet Super mivel másabb, mint a sima Komet agy? Csatolom a képet.Komet Super 161 36 M

Előzmény: HercegHerceg (63929)
HercegHerceg Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63931

Ezt az oldalt akartam még ajánlani, aki szeretne regisztráljon (nem kell belépőzni, sem sorban állni, megvenni; külön szokott menni hungexpoban az "átlag" látogatóktól), s így meg lehet tekinteni Siklósi Jani kiállítását, illetve a többi kiállítást is, amik egy időben zajlanak.
Ja és eddig soha nem kérdeztek semmit, pl. a regisztrált cégről, sőt még személyazonosság igazolása sem volt szükséges, úgyhogy hajrá. ;)
Annyi, hogy elvileg 27-től a végéig, vagyis 26, az első nap ilyen szempontból kiesik.

http://utazas.hungexpo.hu/hungexpo

HercegHerceg Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63930

Szintén szoktam figyelni az ilyen darabokat, akár Camping, akár Rekord, akár valamelyik 28-as kerekű. :)

Előfordulnak bizony a közlekedésben, nem csak az osztrák régi kerékpárok.

Előzmény: Subaruwrxsti (63928)
HercegHerceg Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63929

Szia!

Amit múltkor felajánlottam már másnak, azt a kerékpáromat még akár el is adnám... illetve az leginkább a falra felakasztandó darab lenne... még ha nem is lenne szükséges képkeretbe foglalni. :)
Viszont az már valszínű épp túl fiatal is lenne az elképzelésednek.
Teljes mértékben használható, időnkénti kerekezésre, megjelenésre, vigyázva rá. Talán az eredeti gyári gumijait venném akkor le, hogy ne kopjanak, s guruláshoz másik darabokkal használnám.

Előzmény: Subaruwrxsti (63922)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63928

Szia, ment a mail.

 

 

 

Más:

Ma az Apollóval elgurultam a munkahelyemre (hiányzik a majdnem mindennapi kerékpározás, legyen akár veterános akár csak egy 89-es Apollós :)), szerencsére zárt, fedett részen tudunk parkolni a bringákkal. Furcsáltam az egyik bringa hátsó lámpáját, olyan volt mint az enyémen, na meg számtalan másik régebbi biciklin. Parkoltam mellé, megnéztem, és egy Marathon volt az. Persze ugyanabban a kék színben mint az enyém. 

Egyszer a Nagykörúton, még nyáron mentem egy ismerősömmel (neki van az eredeti Csepel Szilaja), és jött egy szintén ismerős bringa. Az is egy Marathon volt, igaz egy váltó kartól és sok egyébtől megfosztva. Kb. másfél hete az egyik CBA előtt várakozott két kozépkorú ember, az egyik egy ugyanilyen kék Apollóval érkezett. Teljesen gyári volt ugyanúgy (talán a kormányszarvat és esetlegesen a külső belső gumikat leszámítva). Szép darabok és sosem fognak pusztulni. Több van belőlük mint az ember gondolná. :) Jó érzés ezeket a nem is olyan régi gépeket látni, pláne meg dobban az ember szíve, ha pont egy ugyanolyan darabbal találkozik... :) 

Előzmény: vwlaca (63924)
HercegHerceg Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63927

Üdv!

Más része, mint amik a fotókon szerepelnek, megvan/nak/ a kerékpárnak? Pl. a szép míves lánctányér, kormány, sárvédők, stb. vagy csak ennyi az érdemlegesen említendő, mint amiket láthatunk?

Szép darabot lehet belőle faragni, kérdés, hogy mekkora befektetni való munka, pénz, idő kell / lesz-e hozzá.

Előzmény: csoszi53 (63908)
HercegHerceg Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63926

Szia!

Rendben, nem szaporítom akkor a szót tovább, remélem meglesz a kívánt alkatrész. Esetleg ha más nincs, akkor esztergályoltatni, hátha van egy mester a közelben aki megcsinálja (bár gondolom minta alapján könnyebben dolgozna).

Üdv!

Előzmény: gyekeny (63898)
hagymatech Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63925

http://www.jofogas.hu/csongrad/Veteran_Herkules_vagy_Styria_kerekpar_elado_17849642.htm?g=i6ic7y9k-0e8xycjmhvc-S.ITEM_PAGE.C.c17_a26.pt.C1_S3-09f2gpg&gp=1

 

Véletlenül megláttam.......hátha valakinek már csak ez hiányzik....:D

 

A dinamót viszont szivesen elüzletelném....

 Névképzés aranyos, de a lehetőségből kimaradt a Curjel.....és Josef Zwicker & Shon.

 

  

 

 

vwlaca Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63924

Szia,

 

van egy ilyen szépségem, sajna helyhiány miatt meg kell válnom pár géptől.

Ha érdekel, jelezz vissza.

üdv

 

Előzmény: Subaruwrxsti (63922)
marceefekete Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63923

Én még csak 2 lukasat láttam az agár (windhund) hátsó lábánál illetve az E betű alján. Egyébként ezt nem is figyeltem, csak a lánckerék, a fékkar és az ülés formáját.

 

Előzmény: madzagos (63921)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63922

Hmm, kár a nyaktábláért és az állapotáért. De az ára nagyon korrekt. Tetszik a pedál, eredetileg ilyen volt a Steyr-en is, ez a kis pöttyös fajta.

 

 

 

 

Szakik, a STANDARD kerékpárról mit tudunk, kb. mettől meddig gyártották? Emiatt kérdezem, mert rajta nagyon gondolkodom: http://olx.hu/i2/hirdetes/28-os-noi-veteran-kerekparmade-in-germany-ID2NLEH.html

Visszaolvasva régen, elvétve volt szó róla, de kb. annyi derült ki hogy ahány Standard annyi féle.. 

Illetve ő is szóba jött, de árban azért borsosabb. Valószínűleg nem tudnám finanszírozni. http://jofogas.hu/magyarorszag/Puch_Styria_1936_Veter_n_ker_kp_r_23628852.htm?ca=1_a&w=1&p=20193185,1424720346

 

Kíváncsi vagyok hogy ti inkább melyiket javasolnátok, tényleg jó lenne végre egy igazi veterán géppel megjelenni. Férfi vázas lenne az ideális, sőt én például egy 70-es évekbeli szép Turának is örülnék, de lehetetlen szinte ilyesmit kifogni, ár vagy állapot miatt. Úgy néz ki több esély van a női vázasoknál. 

Előzmény: mekbull 2 (63918)
madzagos Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63921

Az express sárvédődísz felfogatása egy likas.... ezen kettő van...

 

Előzmény: marceefekete (63919)
mekbull 2 Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63920
köszi nem tudtam milyen tipus.
Előzmény: marceefekete (63919)
marceefekete Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63919

helyes kis Express Damenrad

Előzmény: mekbull 2 (63918)
mekbull 2 Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63918

Sziasztok eladó egy 28-as veterán női kerékpár.olcsón adom gyűjtőknek ajánlanám 12000 ft.retró kerékpáros táska hercules eladó.

pazolta Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63917

Kedves Tibor!

 

Nem kell feladni, mert mindig jön valami segítség, hol innen, hol az utcán szembe jőve...:)

 

Sajnos a vázszám nem mindig segít a pontos behatárolásban. mert vannak felderítetlen - homályos időszakok ahonnan kevés konkrétan behatározható információ van jelen...

 

A gép egyetlen fotóját ki kellene bővíteni más képekkel is mert a korabeli hirdetés képek már nem előhívhatóak...

Előzmény: gyekeny (63898)
pazolta Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63916

Hali!

 

Az nem biztos, hogy 30 előtti.... inkább 30-40 közötti.

 

A furcsa 3 szegecs elrendezés csak a Toroczkónak volt, de ez nem az!!

 

Én inkább cseh Iris-re gondolok a szép muffolás is a csehekre vall...

 

A lánckerék magyar szoc. termék...

 

A vázszám nem sokat mond sajna..

Előzmény: csaba 321 (63905)
goglarka. Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63915

A Mokány linkje a A Veterán kerékpár-SKISS en

 

Részletes képek elérhetők a kerékpárról, ajánlom figyelmébe:

 

http://skissregikerekpar.gportal.hu/gindex.php?pg=36241580&gid=2926382

Előzmény: csoszi53 (63908)
pazolta Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63914

Úgy látom jól el voltál az este...

Előzmény: goglarka. (63912)
madzagos Creative Commons License 2015.02.23 0 1 63913

Szia Józsi!

 

Úgy tűnik ez tényleg egy Mokány! Szép bicaj! Néhány éve egy ilyen bicaj volt az első veterán gépem, én is itt kaptam nagyon sok infót és biztatást, hogy elkészüljön... Ha visszakeresel jó sokat a hozzászólásaimban biztos sok képet találsz a folyamatról.

Sajnos a Te bicajod is átkozottul hiányos. Első lépésként dúrj fel mindent a padláson, fészerben, hátha előkerülnek még apró biszbaszok... Ugyanis a hiányzó apróságok nagyon nehezen beszerezhetők.

Persze azóta már került elő néhány Mokány talán könnyebb dolgod lesz.

Az eredmény kárpótol mindenért!

 

 

 

 

Sok kitartást kívánok!

 

Előzmény: csoszi53 (63908)
goglarka. Creative Commons License 2015.02.23 0 0 63912

Akkor ezek szerint a múzeumokban a teremőr a kiállító hisz ő jelen van nem úgy mint a maga a művész.

 

Azért remélem elugrassz megnézni a kiállítást te is, még ha nem is vagy kiállító mint írtad.

 

Legalább az említett két kerékpár megállítótábláját megvizslathatnánk, hogy felirat szerint ki a kiállító. Bár hogy nem derült még ki ha nálad van,  érthetetlen.

 

Szerintem gyere el attól még hogy nem vagy kiállító nem dől össze a világ. Jó muri lesz!

Előzmény: pazolta (63907)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!