Laca, goglarka, rajpura. Ezért szeretek továbbra is ide járni többek közt, mert ennyire pontosan meg lehet határozni egy-egy talán már elfeledett alkatrész gyártási idejét, kisebb nagyobb történetét. És ez persze a közösség tagjainak köszönhető. Nagyon köszönöm a válaszaitokat Szakik!
Azért így már más a helyzet, ha tényleg tegyük fel 70-es évekbeli.. még ha 50-es évekbeli lenne, azt mondanám, hogy nekem megéri az a STANDARD gép. Szuper ajánlat lenne. Igaz a női váz kicsit ebbe is beleszól, de az állapot szinte teljesen kárpótol. Erősen gondolkodom tovább is, hogy hogy s mint legyen.
HercegHerceg: megnéztem napközben az említett Turát, ami a tied. Nagyon szép darab. Olyan mintha most gurult volna le a gyártási szalagról. Ezek a kisebb érdekességek pedig talán még specialisabbá teszik. :) Az árában gondolkodtál már, van elképzelés?
itt van pár kép a super kometröl, katalogus alapjan már 52-ban biztosan volt komet super, még menetes fejrésszel, hozzá spéci szerszám a fogaskerék lehajtásához. Egy idö után elhagyták az olajzót is. Egyszerűsödött és silányodott, valószinüleg, bár volt honnan romlani. Ez a két super agy 1962 koruli E és H dátumozással. A 161 a modell neve. A 36 meg a küllőfuratok számát jelzi.
subaru kometje M jelzesu, valamikor a 70-80as evekbol valo.
Igen, olyan csavarra és feszítő elemre lenne szükségem, mint amilyen a képeken, a jobb oldali ülés (a bőr huzatos) orr részének.
Ha jól veszem ki az írásodból, akkor meg tudnál válni tőle. Te mekkora összegre gondoltál érte? Megírnád kérlek privátban az emailcímemre: tibor.vona@gmail.com.
36-ban még máshogy néz ki. Bár létezik egy még koraibb változata ennek is. (régi típusú ,,Komet,,)
A régi típusú F&S ,,Komet,,-ot a harmincas évek elején váltja az újabb modell. Ennek a kettőnek a mechanikája csak elvben megegyező(tehát kúphajtás és belső lamellás tárcsafék kombinációval) egymással azonban már nem csereszabatosak.
Feltehetőleg valahol a harmincas évek végén, esetleg negyvenes évek elején ehhez csapódik még az F&S ,,Komet-Super,, modell.
Azonban itt nem arról van szó hogy mint új modell leváltja a korábbit hanem a benne rejlő szerkezeti elv már más. Nem kúphajtást párosít belső lamellás tárcsafékkel, hanem újabb variánsként a kúphajtást már belső dobfékkel társítja és ezt az elrendezésű agyat már F&S ,,Komet-Super,,-ként említi.
A te esetedben a fényképen levő agy mechanikájára, elrendezésére utal a ,,Super,, felirat.
A meggypiros Túra, ami a veteránkerékpár szavazáson is részt vett - a zsűri véleményei is olvashatóak az értékelésben róla. Leginkább mert "túl sok" kerékpárja van, illetve vannak hasonszőrű darabjai. Majd neki is lesz kiállítása elvileg mint tavaly is volt. Került hozzá már néhány szép darab kerékpárom, jó kezekben vannak. :)
A Komet agyhoz sajnos nem értek, de talán majd jön valaki és ír róla.
Azért is furcsa, jobban megnézve a kéréseket, mert van ahol például 1950-es dolgokról írnak, illetve van ahol azt mondták, hogy 1940 közepétől a végéig gyártották/szerelték (sajnos pontosan nem tudom hogy melyikre gondolnak, az eredeti oldal már nem létezik, csak a szöveg egy része látszik).
Herceg: a BringaExpót szerintem innen páran megnézzük, az eddigiek alapján. Elsosorban én is a kiállításra vagyok kiváncsi, ami párszor már említve lett. Köszi a tippet!
Szia, pontosan melyik kerékpárra gondolsz a gyűjteményedből, végül hogyhogy nem vitte el akinek felajánlottad? :) Jól hangzik, de tényleg nem ugrik be, hogy melyik bringáról lehet szó.
A STANDARD-os, előzőhöz hozzászolva, kaptam egy képet a hátsó agyról. Komet Super, feliratok pedig a 161 és a 36 M. Utána néztem, de egyértelmű információt nem találtam a jelöléssel kapcsolatban, bár az egyik leírás alapján elképzelhető hogy tényleg 1936-os, azon viszont nem ilyen az embléma és szöveg elrendezése. Ebben kérnék egy kis segítséget, hogy ez valóban 1936-os lenne? A Komet Super mivel másabb, mint a sima Komet agy? Csatolom a képet.
Ezt az oldalt akartam még ajánlani, aki szeretne regisztráljon (nem kell belépőzni, sem sorban állni, megvenni; külön szokott menni hungexpoban az "átlag" látogatóktól), s így meg lehet tekinteni Siklósi Jani kiállítását, illetve a többi kiállítást is, amik egy időben zajlanak. Ja és eddig soha nem kérdeztek semmit, pl. a regisztrált cégről, sőt még személyazonosság igazolása sem volt szükséges, úgyhogy hajrá. ;) Annyi, hogy elvileg 27-től a végéig, vagyis 26, az első nap ilyen szempontból kiesik.
Amit múltkor felajánlottam már másnak, azt a kerékpáromat még akár el is adnám... illetve az leginkább a falra felakasztandó darab lenne... még ha nem is lenne szükséges képkeretbe foglalni. :) Viszont az már valszínű épp túl fiatal is lenne az elképzelésednek. Teljes mértékben használható, időnkénti kerekezésre, megjelenésre, vigyázva rá. Talán az eredeti gyári gumijait venném akkor le, hogy ne kopjanak, s guruláshoz másik darabokkal használnám.
Ma az Apollóval elgurultam a munkahelyemre (hiányzik a majdnem mindennapi kerékpározás, legyen akár veterános akár csak egy 89-es Apollós :)), szerencsére zárt, fedett részen tudunk parkolni a bringákkal. Furcsáltam az egyik bringa hátsó lámpáját, olyan volt mint az enyémen, na meg számtalan másik régebbi biciklin. Parkoltam mellé, megnéztem, és egy Marathon volt az. Persze ugyanabban a kék színben mint az enyém.
Egyszer a Nagykörúton, még nyáron mentem egy ismerősömmel (neki van az eredeti Csepel Szilaja), és jött egy szintén ismerős bringa. Az is egy Marathon volt, igaz egy váltó kartól és sok egyébtől megfosztva. Kb. másfél hete az egyik CBA előtt várakozott két kozépkorú ember, az egyik egy ugyanilyen kék Apollóval érkezett. Teljesen gyári volt ugyanúgy (talán a kormányszarvat és esetlegesen a külső belső gumikat leszámítva). Szép darabok és sosem fognak pusztulni. Több van belőlük mint az ember gondolná. :) Jó érzés ezeket a nem is olyan régi gépeket látni, pláne meg dobban az ember szíve, ha pont egy ugyanolyan darabbal találkozik... :)
Más része, mint amik a fotókon szerepelnek, megvan/nak/ a kerékpárnak? Pl. a szép míves lánctányér, kormány, sárvédők, stb. vagy csak ennyi az érdemlegesen említendő, mint amiket láthatunk?
Szép darabot lehet belőle faragni, kérdés, hogy mekkora befektetni való munka, pénz, idő kell / lesz-e hozzá.
Rendben, nem szaporítom akkor a szót tovább, remélem meglesz a kívánt alkatrész. Esetleg ha más nincs, akkor esztergályoltatni, hátha van egy mester a közelben aki megcsinálja (bár gondolom minta alapján könnyebben dolgozna).
Én még csak 2 lukasat láttam az agár (windhund) hátsó lábánál illetve az E betű alján. Egyébként ezt nem is figyeltem, csak a lánckerék, a fékkar és az ülés formáját.
Kíváncsi vagyok hogy ti inkább melyiket javasolnátok, tényleg jó lenne végre egy igazi veterán géppel megjelenni. Férfi vázas lenne az ideális, sőt én például egy 70-es évekbeli szép Turának is örülnék, de lehetetlen szinte ilyesmit kifogni, ár vagy állapot miatt. Úgy néz ki több esély van a női vázasoknál.
Nem kell feladni, mert mindig jön valami segítség, hol innen, hol az utcán szembe jőve...:)
Sajnos a vázszám nem mindig segít a pontos behatárolásban. mert vannak felderítetlen - homályos időszakok ahonnan kevés konkrétan behatározható információ van jelen...
A gép egyetlen fotóját ki kellene bővíteni más képekkel is mert a korabeli hirdetés képek már nem előhívhatóak...
Úgy tűnik ez tényleg egy Mokány! Szép bicaj! Néhány éve egy ilyen bicaj volt az első veterán gépem, én is itt kaptam nagyon sok infót és biztatást, hogy elkészüljön... Ha visszakeresel jó sokat a hozzászólásaimban biztos sok képet találsz a folyamatról.
Sajnos a Te bicajod is átkozottul hiányos. Első lépésként dúrj fel mindent a padláson, fészerben, hátha előkerülnek még apró biszbaszok... Ugyanis a hiányzó apróságok nagyon nehezen beszerezhetők.
Persze azóta már került elő néhány Mokány talán könnyebb dolgod lesz.
Akkor ezek szerint a múzeumokban a teremőr a kiállító hisz ő jelen van nem úgy mint a maga a művész.
Azért remélem elugrassz megnézni a kiállítást te is, még ha nem is vagy kiállító mint írtad.
Legalább az említett két kerékpár megállítótábláját megvizslathatnánk, hogy felirat szerint ki a kiállító. Bár hogy nem derült még ki ha nálad van, érthetetlen.
Szerintem gyere el attól még hogy nem vagy kiállító nem dől össze a világ. Jó muri lesz!