Szürke színű VW Passat 1.9 TDI kombi AWX motorral. Első futóművet újítanám fel cakk-pakk. Melyik gyártmány az, amelyiket meritek ajánlani? Természetesen már meghallgattam a tulajtól, hogy ő látott ám a neten 40ért (...Wertteile-t, meg Starline-t...).
De mondtam neki, hogy ezektől kíméljük meg egymást.
Másik, az előzőtől független kérdés: a Hans-pries/Topran márkájú cuccok a használható, vagy inkább a "hagyjuk" kategória?
Erről Novoth Tibi és Cam többet tudna nyilatkozni, de gondolom nem akarsz erre fél millát, vagy akár sokkal többet is elkölteni.
A szkóp csak az egyik része a dolognak, mert kellenek (vagy nagyon jól jönnek) kábelek, csatlakozók, közdarabok, egyenáram mérésére alkalmas lakatfogók nagy érzékenységgel, nyomásmérő cellák..stb.
Egy csatornával is lehet tesztelni, de szinkron vizsgálatához legalább kettő kell.
4 csatornás használható szkópok pedig bőven százezres nagyságrendben vannak.
Az autójavításban alacsony frekis jelek vannak, ezért legtöbbször az analóg szkópok kevésbé jók.
A tárolós szkóp szinte elengedhetetlen, ezt pedig a digitálisak tudják olcsón.
Ennek ellenére alap mérésekhez az ebay-es 6-10 ezer Ft-os szkóp is használható, az analóg is jó tud lenni pl. zajosság vizsgálathoz, de azok nagyok, érzékenyek vigyázni illik rájuk.
Vannak saját kijelzős cuccok, és olyanok, amihez noti kell, ezek kezelése nyűgösebb, de komolyabb cuccok nem túl drágán.
Ha csak ismerkedni akarsz vele, vegyél egy DSO138-as kitet, rendes mérőkábelt, ez nincs 8000 Ft, mégis jó alap dolgokra.
3c passat....mi ez a hang? Mintha szekéren ülnék. Lengéscsillapító stabilizátor rúd volt cserélve mindenhol, mert jött az a tipikus tompa huppogó hang. Most meg ez van, a jobb első kerék felől hallom. Elég egy kisebb úthiba, gödör, pukli, ezt adja.
30 km/óránál rögzítettem anyósülésre tett telóval lehúzott ablaknál. A menetzaj és a dízelhang ellenére jól hallatszódik az a fémes csörgés, ami idegesít.
Üdv Mesterek ! Milyen típusú ( felszereltségű ) oszcilloszkóp kell egy diagnosztikához,ECU méréshez, egy, vagy kétsugaras,analóg-digitális ? Mennyiért lehet ilyen műszert venni (olcsóbb árkategóriára gondolok ) ? Elnézést,ha rosszul kérdeztem!
Ha vastagon retkes a motor, akkor igaz lehet. 1.9D-nél használtam. Ennél volt korábban rendszeresen cserélve az olaj, csak az utolsó után másfél évet állt a gép. Ezért gondoltam átmosni. Nagyon sok sarat kihozott. Egy 20 literes kannából van vágva a leeresztő tálcám, és a 6 liter olaj alján kb. fél centi sár ülepedett le másnapra. Azután, hogy az új olaj átjárta a motort, a vezérműtengely környéke szép tiszta lett. Kicsit nedvez az olajteknő tömítése, ha úgy adódik, leveszem majd, és megnézem a szivattyút. Egyelőre nem veszem észre, hogy fojtaná az olajat, mert azonnal alszik indítás után az olajnyomás lámpa.
Nekem volt, hogy égett/füstölt a gumi a szíjtárcsában ... ember mondi égett gumiszag van a kocsiban meg néha nincs töltés, meg szervó, meg klíma, meg stb :)
Amikor nem indul, bár ez kétemberes feladat, vedd le a levegőszűrő tetejét és nézd meg, hogy indítózás közben spricceli-e a benzint a befecskendező Ha nem, szintén indítózás közben, kocogtasd meg valami szerszámmal a befecskendezőszelepet. Ha erre azonnal indul, lehet befecskendezőt cserélni.
Ma is volt furikazas a swiftel , de gond nélkül ment minden kb 8 inditas 5-15km es távokon.Megnézte egy szerelő akkor is indult persze a rohadék.... De azt mondta bal oldalrol jön valami hang a vizpumpa felöl, na ennek nem örültem.Ezenkivül belenezett az olajbetöltö nyiláson es kormos piszkos vezerműtenget látott.Azt mondta csak olajcsere szükseges, megkérdeztem nem kellene e a szelepfedelet levenni es letisztitani a vezerműtengelyt meg a szelep lemezkeket meg minden felét... ő szüksegtelennek tartja szerintetek??
Nem tudom ebben az autoban van e valami cső ami felviszi az olajta azt is egy drottal megtisztitanam, hogy jobb legyen a kenése a vezermőtengelynek.
Amugy a 1996 -os swiftben a vezerlés csere (munkadij+feszitö,vizpumpa, szij) mennyibe kerül?