Szerencsére semmi komoly meghibásodás nem volt, a motor és a befecskendező rendszer bontatlan! Ami cserélve volt az a generàtor, kormányszervó,EGR szelep. A sok km serintem a hosszú távokon való használatnak és a kíméletes vezetési stílusnak köszönhető.
Szerintem másfél évig nyugodtan kihúzhatod.Én is keveset megyek(5-6 ez km/év) főleg városi használatban,és másfél évente cserélem gond nélkül már sok,sok éve.
Az a 408 ezkm szép fútás.Leírnád pár szóban,hogy ez alatt milyen hibák jöttek esetleg elő,ami nem természetes kopásból adódott?
A UNIX-tól 0,54-es szorzóval veszem az alkatrészeket, nekem így igenis sok a 30 ezer. Nincs nekem ezzel semmi bajom, csak amikor a vezérlést cseréltettem, 17 ezerért megvettem az alkatrészt, 20 ezret meg elvettek a munkadíjra...
Valamint nem azt mondtam, hogy kilinccsel kell olajat cserélni, csak ha nincs hozzá 8-8-as négyszögkulcsa, akkor az passzol bele.
És nem azt mondom, hogy mindent otthon kell megjavítani (bár adott hozzá a garázs és a szerszámok is), de egy olaj, és szűrő cserékkel, valamint fék, vagy folyadékok cseréjével még nem fogok szervizbe menni. Egy fékhatás mérés és beállítás, vagy futómű beállítás már más tészta, azt én sem tudom itthon elvégezni, azzal minden bizonnyal elfáradok egy szervizbe.
Megmondom őszintén 1 db ilyen járt nálam, az is vizet szívott mikor nagy esők voltak.Az elég gyenge lett, beállt mint a szög.Szóval nem ismerem még őket.Neked kell kipróbálni.
Jó estét bocsánat hogy zavarlak benneteket a kérdéseimmel csak szeretném megrendelni az általatok is ajánlott szerviz anyagokat .Na most egy kérdésem maradt a Delphi HDF 938 cikk számú gazolaj szűrőt ajánlották ma még nekem amit 7300 forintos âron tudnâm megvenni . Ha azt mondjátok hogy ez jó akkor 18000 forint körüli összegben áll meg az egész ennek örülnék.
13 éves 65LE diesel Tháliánk nyugdíjba vonul, idáig munkába napi 115-120 km-t mentünk vele. Össze is jött 408ezer Km( 30ezres olajcsere periódussal).
Most ezentúl évente max. 3-5ezer km lesz a futás teljesítménye, részben rövid távokon használva!. Az a kérdésem, hogy évente cseréljek olajat, vagy 2 évente is elég szerintetek?
Azért egy rendes karbantartás és egy sima olajcsere között is van különbség.Főleg ha úgy számolja az ember hogy hétvégén nekiugrik az ajtókilinccsel olajat cserélni otthon akkor sok lehet a 30 ezer.Viszont ha teszel bele:
4.6 liter 5w-40 olajat
olajszűrőt
levegőszűrőt
pollenszűrőt
esetleg egy jobb üzemanyagszűrőt
kis fagyálló,ablakmosó, egy-két izzó...
elvégzel egy fék-futómű átvizsgálást
Mindezt nem webáruházból rendelve,mert a szerelő nyilván nem azon az áron fogja adni.Munkadíjjal könnyen 30 ezer körüli összeg jöhet ki egy dci motoros autónál.A gázolajszűrő megdobja a költséget.
Egy benzines is simán 20 ezer körül lehet.Ez az összeg bármerre változhat az alkatrészek és az olaj választás függvényében.Viszont cserébe ha jó helyre vitted minőségi munkát, bevált alkatrészt és megbízható forrásból olajat kapsz.Valamint hozzá sem kell nyúlnod az autóhoz,és még a fáradt olajjal sem kell küszködni.
Majd minden alkatrészgyártó készít ilyen segédletet, kisebb nagyobb leírásokat találhatsz bennük, pollenszűrnél lévőre kattints rá képes segítséget ad.
Azért a szerelő kérdés nem fekete és fehér, hiszen aki hivatalosan dolgozik, van nem kis költsége, aki meg feketén annak működése nem igazán reális világban mozog, de ez egy más kérdés.
Mivel nem írtad, hol és milyen anyagokkal javítanák ilyen arany áron a kocsidat kíváncsi lettem ezekre :D, áruld el.
Jó napot a márka társaknak . Van egy 1.4-es 8 szelepes Renault Thaliám és nem indul csak teker az önindító de nincs élet az autóban. Négy autószerelő adta vissza hogy nem tudnak vele mit kezdeni. Elkeseredésemben magam próbálok utána járni a dolgoknak a neten találtam ezt a fórumot . megkérem a márka társakat ha valaki tud segíteni ötlettel hogy mit nézek meg sorba mert új kora óta nálam van az autó sosem volt vele baj nem szeretném elherdálni vagy eladni . Viszont most használhatatlan de nem akarom feladni hátha jó lesz még. A segítséget előre is köszönöm jó napot.
Az alapvető probléma nem az, hogy meg akar gazdagodni, hanem az hogy mindezt szar munkával! Az igényes, jól elvégzett munka ne legyen "olcsó" de ne is kerüljön a gatyádba!
Köszönöm a gyors segítő választ . Ez a baj ezzel a világgal hogy nem megélni akarnak az autó szerelők hanem megazdagodni. Tisztelet a kivétel de úgy gondolom hogy kevés van a kivételből. Mindenkép megfogadom a tanácsot. Jó egészséget és kellemes napot kívánok mindenkinek.
Igen, ELF olaj való bele, szűrőnek inkább a Mann-Filtert javasolnám. Levegőszűrőnek jó a Champion vagy a Purflux is. Cserélnék még gázolajszűrőt is a helyedben. Mellesleg nem kell bele az 5 liter. 4 liter bőven elég. Még maradni is fog. Egy olajleeresztő csavar alátétet is vegyél. Nekem gumis belsejű kell alá az 1.4-es 8 szelepeshez, nem tudom a dieselnél réz kell-e alá vagy szintén ez a gumis belsejű. Ha meg tudod magadnak csinálni, akkor rohadt sok a 32000Ft érte. Ha nem, akkor is, de nem tudsz mit tenni.
Köszönöm ez is valami . Nekem Mahle szűrőt ajánlottak remélem az jó? És amit még ajánlottak az ELF valami Evolution ha jól írtam. Azt mondták ez való bele és 32 ezer forintot akarnak kérni.Tényleg ilyen drága vagy csak engem akarnak Palira venni???