ez nem ugy analog, hogy nincs benne processzor. hanem ugy analog, hogy a kazannak nem ki-be jelet ad, hanem egy analog jelent, hogy mennyire kell futeni. jo esellyel annyit mond a kazannak, hogy hany fokos vizzel kell futeni.
Mivel nem csak ki-be állapota van az ilyen termosztátnak, ezért neki nincs hiszterézis nevű paramétere. Természetesen a vezérlésnek van "hibája", ebből adódik egy valamekkora hiszterézis a vezérelt oldalon. Nálam például PID kontrollerek vannak, amik milliószor gyorsabbak mint a vezérelt rendszer, és a konkrét körtől függően van 0.05-0.2 fok hiszterézise.
itt a 63-as oldaltol van szo a cuccrol. erosen ugy tunik, hogy ez egy kulso homersekleterzekelos vezerles. ugyhogy a hivatkozott 0.5-4 allithato parameter a kulso homerseklethez a futoviz aranyossagi tenyezoje lesz. meg kell probalni feltolni 2-re, melegebb lesz a futoviz, lesz esely hogy kikapcsoljon a kazan. de lehet hogy inkabb a talppontot kellene allitani. meg valojaban ezek a beallitasok azok, amiket a beuzemelonek kellene a penzeert elvegezni.
"Társasház fszt,alatta pince ,nincs hőszigetelve a pince sem meg a falak sem. B 30-as tégla. Nagy ablakok 150x240 3drb , 150x180 1drb, 150x100 1drb .Ablakok régiek 2-es , 3mm üveg.62 négyzet méter"
Valaki kiszámolhatná, hogy 30fokos előrével mekkora teljesítményt adnak le.....
Irta, analog termosztatja van. beallitotta 21 fokra, es a cucc szepen rajott, hogy 30 fokos vizzel tudja tartani a 21 fokot. nincs hiszterezis, nincs kezzel beallitott eloremeno, a termosztat megnezi hogy a beallitotthoz kepest mennyire ter el a homerseklet, es az alapjan valtoztatja az eloremenot.
iminimin: szepen 21 fok van a lakasban, ugye?
nekem ugy tunik, ez a cucc igy mukodik es kesz.
napi 1.8kWh az havi 2500 forint, nem a vilag vege, cserebe azert hogy a kazan a leheto legkevesebb gazt fogyasztja. ezert a penzert 16m3 gazt kapnal, ami kb egy orlang havi fogyasztasa. max utanna lehetne nezni, hogy csokkentheto-e a szivattyu teljesitmenye.
biztos atallithato olyanra, hogy kezzel kelljen eloremeno homersekletet valasztani, es a termosztat hiszterezissel ki-be kapcsolgassa a kazant, de akkor tokre kar volt ilyen draga termosztatot venni.
Ha 1 fok a termosztát hiszterézise, akkor 22 foknál kell kikapcsolnia:
Ha megy állandóan szivattyú, akkor eddig még nem sikerült elérni a 22 fokot!
Lehet a 30-as fal miatt, 30 fokkal csak temperálod a lakást, szinte csak a hőveszteséget pótlod!
A kazán ki-be kapcsolgat.
- VIzet felfűti 30fokig,
- gázégőt kikapcsolja,
- csak keringeti a vizet, bizonyos ideig nemkapcsolhat vissza gázégő, vagy bizonyonyos hőmérséklet eléréséig nem kapcsol vissza. (tehát lehet, hogy az előremenőd az üzemidő nagy részében még 30fok sincs !!)
Majd újból bekacsol a gázégő...és ez ismétlődik.
Állítsd feljebb az előremenő hőmérsékletét , mondjuk 40-45 fokra.
Ha lenne még egy készüléked, mondjuk vízmelegítőd, ami ugyanabba a kéménybe csatlakozik, akkor ha kicsi lenne két készülékre a kémény keresztmetszete, be kellene kötni a vízmelegítő és a cirkó közé egy reteszt, hogy egyszerre csak az egyik mehessen!
Ha csak církód van, akkor hagyd benne a röidzárat!
Nyitott rendszerem van caldera öntöttvas kazánnal mindenhol rézcső falon kívül.28-as indulóval ebben egy merülőhüvelyes termosztát , 22-es csőre szűkül 2-körre majd 15-ös radiátorleállásokkat.a rendszerben 7-radiátor ebből egy törörlközőszárító.a kazánnál grundfost keringető szivattyú van a visszatérő ágra kötve ,amit a termosztát (merülőhüvelyes) vezérel.És van még egy 1.5 báros biztonsági szelep is a visszatérő ágon.Tanács kellene hogy hogy kell beállítani a termosztátot meg a szivattyút hogy állandó melegellátás legyen a házban mert a szivattyú is 3-fokozatban állítható most 1-esen megy .az emelőmagasság 4-méters a szivattyúnak.egyszintes családi házról beszélünk.Valamint a huzatszabályzót hogy állítsam be és a kéményhuzat szabályozót hogy tekerjem el vagy teljesen nyitva kell lennie??ha nyitva hagyom teljesen akkor szerintem kirántja a cug a meleget a kéménybe mert nagy a huzat
A szoba termosztát 21 fokra van állitva. Acél lemez kermi tipusu uj radiátorok vannak felszerelve. 60x160 1drb, 60x130 1drb, 60x70 1drb, 60x60 1drb , fürdöszobába törölközőszáritós cső radiátor van. Csak radiátorok vannak. Társasház fszt,alatta pince ,nincs hőszigetelve a pince sem meg a falak sem. B 30-as tégla. Nagy ablakok 150x240 3drb , 150x180 1drb, 150x100 1drb .Ablakok régiek 2-es , 3mm üveg.62 négyzet méter .A hiszterézist 0.5-4 ig lehet állitani.most 1-en van.
Ha eléri a beállított hőfokot, akkor normálisan működik. Ha a beállított utókeringetési ideig keringet, akkor normálisan működik. Legföljebb szarul van beállítva a házadhoz.
Az nem lehet, hogy van egy gázkazánod is, és nincs lezárva amikor vegyestüzelésűvel fűtesz (és akkor megy ki a kéményen amit a vegyestüzelésűvel fűtesz...)?
De jó lenne, ha a problémafelvetők egy kisregényben elmondanák, hogy mijük is van...
Normálisan működik az a kazán (új, junior beretta) ami néha csak egy két percre kapcsol be, eléri a beállitott (jelenleg 45fok) hőmérsékletet, s kikapcsol, majd elkezdi keringetni a vizet a rendszerben(padlófűtésről van szó), s miközben folyamatosan hül le a viz van olyan állapot h már csak 30fokos vizet keringet a csövekben amitől szerintem nem lesz meleg a padló, s valóban nincs is meleg a nagyobb hidegekben (-10fok) nem tudom elérni a házban a 20 fokot! Mi lehet a baj? A gázfogyasztásom viszont horribilis, mégsincs kellő meleg!
honnan tudod hogy valyogfal kozott nem mukszik? ismersz olyat, akinek nemmukszik?
en a haloba tennem. a nappaliba termofej, hogy ha megy a kalyha, elzarja a radiatort. a haloba meg nincs termofej. es addig fojtani a halot, amig a tobbi helyiseg jo nem lesz. (ha fojtod a haloban a radiatort, akkor lassan tudja felfuteni, sokara melegszik fel, sokara kapcsol ki a termosztat, es addigra a tobbi helyiseg felmelegszik amennyire kell, es elzarja oket a sajat termofejuk)