De ez annyira hihetetlennek tűnt, hogy ezt hozta ki belőlem.
Mondjuk még mindig nem értem, azt, hogy miért nem szívta le az akkut az indító motor!
Régen ( fiatal koromban ) én is jártam így, meg is ijedtem rendesen, de arra volt magyarázat.
Gyújtást állítottam egy megszakítós járgányon. ( osztófej csere után először csak úgy, hogy annyira beinduljon, hogy stroboszkóppal finomítani tudjam )
Összeraktam, indítózok, ... semmi!
Jó, a többit kaja után,... elmentem enni.
Aztán visszamentem, gyújtás rá, mérem a trafón a feszültséget, bactatom a vezetéket a 15-ös pont körül, erre halk puffanás, és a kocsi elindul a garázs hátsó felébe, a fal felé.
Szerencsére csak egyet mozdult a főtengely, és nem volt akkora ereje a hengerben délelőttről maradt keverék begyújtásának, hogy be is induljon, de kicsit meglepődtem.
Pont ideális helyzetben állt meg minden ebéd előtt.
Hali! Ezek közül a programok közül melyiket ajánlanátok hiba olvasásra? Van ELM és KKL obd-m is. Egy Passatban szeretném kiolvasni, hogy miért világít az ABS (,és esetleg a fékkopás jelző lehet-e a kevés olaj miatt).
Tegyem le a füvet,cseréljek akkut stb :-))). Tudom,viccnek szántátok!!! Én a mentőgyakorlatban a szüléslevezetésben,komplex újraélesztésben,közúti balesetet szenvedett embertársaim fájdalmának csillapításában stb,stb. vagyok otthon. Ezért kértem mát több alkalommal segítséget az általam tisztelt autószerelőktől ill. hozzáértőktől. Köszönöm szépen a segítségeteket!!Vélhetően még találkozunk ezen a topicon.Minden jót kívánok és le a kalappal előttetek.
Sétálás után,most értem haza a szerelőtől. A műhelyben megismétlődött a tegnap esti.Általatok felsoroltak közül az indítómotor rendellenes működése okozta. Javítás alatt.
Suzuki Grand Vitara G16B motor, valós 50000 km-rel. 2-3000 fordulat között enyhén hullámzóan jár a motor hidegen és melegen is. Normális ez?? Van rá valami megoldás?
Még egy dolog: ugyanez a kocsi. Megállok valahol (pl. lámpák), kiveszem üresbe. Újrainduláskor állóhelyzetben elég nehezen veszi az egyest (2-est is: korábbi autóimnál is fordult elő ilyen, de akkor 2-es, majd vissza 1 és simán ment. Ennél sajnos nem). Ez csak állóhelyzetben történik. Ha már csak egy picit gurul, könnyedén veszi az összes fokozatot. Vélemény?
Amúgy a kocsi totál újszerű, mindene rendben, se hibakód, se semmi!
Én egyszerűen a klíma kompresszor közepének a forgását tudom elképzelni(nyomás-kiegyenlítődéséig)a többihez nincs elég nagy fantáziám.:)Ennek van is kis hangja.(a többi szerintem kamu,ha a gen. is meg a szíj is forogna akkor értelemszerűen a főtengely is-tehát járna a motor)
Rendesen,üzemszerűen működő autóról volt szó aminek leállítás után volt egy kis hangja.
régebben írtam hogy tanács kellene öcsém Corsa C-jéhez.. (1.3 cdti)
Tünet volt hogy 3000-es fordulat környékén elfogyott az erő , az elektronika leszabályzott..
Két hibakód is volt, fejből nem megy most mik, az egyik MAP szenzor hiba , a másik meg talán turbónyomás hiba...(CE lámpa és villáskulcs ikont is gyújtott)
Megoldás megszületett..Lett új MAP szenzor bele, de a hiba nem tűnt el, viszont nagyon ritka lett
Aztán 2 hónapra rá meghalt a 9 éves akksi benne..
Ahogy bekerült az új akksi azóta hibátlan...( kb 1 hónapja)
leállítás után már nem foroghatna csak ha a generátor villanymotort játszik. pontosabban akkor sem mert kellően feszes szíjnál a főtengelyt (mintha kihagytad volna a felsorolásból) nem tudná átforgatni.
Egy érdekes "jelenséget" szeretnék megosztani. A kocsi adatai: lásd előzményt.
Parkolás után,miután leállítottam a motort az utastérben "érdekes" hangot hallottam.Felnyitottam a motorház tetőt és láttam,hogy nagyon lassan forog a generátor illetve az ékszíjkötés miatt a klíma kompresszor és valószínű lent a vízszivattyú is. Rövid időn belül amikor megállt,kézzel nagy erőt kifejtve az ékszíjra megtudtam forgatni az előbb felsorolt (generátor,klíma stb.) forgó alkatrészeket.
Normális dolog ez?? Remélem érthetően írtam le. Nem vagyok autószerelő,ezért kérek itt segítséget.Köszönöm.
Nem fogod megúszni a mérünk-számolunk módszert. Órával mérd meg mindegyiknek a magasságát. Utána találomra be, aztán keress hézagokat. Ahol tudsz hézagot mérni, ott már választani is fogsz tudni. Újrarakod a mért hézagoknak megfelelően, és ekkor már valószínűleg még több hézagod lesz. Valószínűleg 2-3x szét kell szedned, mire mindet helyre tudod rakni. Ha fel lett újítva a hengerfej, szelepek cserélve/csiszolva, szelepülékek javítva, akkor az eredeti gyűszűk nem nagyon lesznek jók.
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem ! clio 1.5 dci (k9k 702) szelepemelőkről lejött jelőlésem és nem tudom melyik hol volt ! Manual szerint szívó 0.20 kipuff 0.40 de nem boldogulok vele mert akárhogy cserélgetem nem jön ki :( van valami varázslat ? Mert a manual is csak annyit ír hogy jól jelöljük meg mielőtt kivesszük!