A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ha a kocsi gazdái közül senki, akkor lelövöm én a megoldást a két leszállásjelző témában. Nem kell elméleteket gyártani, senki nem kérte, hogy ilyen legyen. Egyszerűen elb...ták a gyár részéről.
Van még sok finomság a kocsiban, még látható helyen is (az előre néző kamera beépítését ajánlom például), a nem látható helyekről meg jobb nem is beszélni. Sajnos a leszállásjelző a legkevesebb.
Off szolgáltató helyett én a BKV-t preferelálom, nem csak azért, mert ráncos, trilexes, budiajtós 200-asok az első buszos emlékeim, vagy mert 200-ason szocializálódtam (huh mennyi szép emlék:), de a tömegközlekedés egy stratégiai ágazat, nem kéne tovább kiszervezni.
Ha van rá megoldás, és van, oldjuk meg házon belül, felesleges beszerzések nélkül.
Természetesen, a megkezdetteket (ezen belül is főként a PKD-t) kell elsősorban befejezni igen.
Bár a Conecto opciót szerintem akár jövőre is le lehet hívni ha a szerződés engedi, a pótlások/tartalékok biztosítása csuklós téren egy fokkal fontosabb priorítású szvsz.
Szerintem mielőtt új beszerzéseket vízionálunk a meglévőkre legyen keret, az opciókkal együtt...van még lehívásra váró 60 Conecto is, és a PKD is tartalmaz 400%-os opciós mennyiséget.
Én elhiszem, hogy kell a dupla csuklós, de én ezt jelen helyzetben, amikor mindenre alig van pénz (takarítás főleg, lásd az x-es volvók) nem érzem gazdaságosnak, és közlekedésguru tt-vel tök véletlenül kidumáltuk, hogy utána helyük sem nagyon lenne, ahol elférnének, szóval ugyanúgy ott állnának a garázsban két pótlás között.
Én elsősorban abban látnék rációt, hogy a selejtezések legyenek elsőkörben visszafogva, ezáltal növelve a pótlásra szánható kocsik számát, illetve további a Garázstartalékokat, Központi Tartalékokat képezni (tudom, utóbbi a BKK hatásköre)
Saját erőből biztosan nincs anyagi kerete a BKV-nak kb. 50-60db duplacsuklós beszerzésére, ez szerintem tényként könyvelhető el köreinkben.
A helyprobléma az kisebb gond lenne, mert szerintem a 7-esen, 107-esen elférnének, és igény is lenne rá, ha egy kicsit jobban megnyirbálnák őket cserébe.
De duplacsuklóst akár OFF céggel (nem gondolok most konkrétra, bár tény, hogy legesélyesebb szerintem vagy a Volán vagy a VT lenne) is lehet behozatni, ha kap rá szerződést a BKK-tól.
Én elhiszem, hogy kell a dupla csuklós, de én ezt jelen helyzetben, amikor mindenre alig van pénz (takarítás főleg, lásd az x-es volvók) nem érzem gazdaságosnak, és közlekedésguru tt-vel tök véletlenül kidumáltuk, hogy utána helyük sem nagyon lenne, ahol elférnének, szóval ugyanúgy ott állnának a garázsban két pótlás között.
Na lehet most le leszek hordva. A kérdésem SZL-nek szól: komolyan gondolkodtok abban, hogy csak a 3-as metró pótlásokra kocsikat vesztek? Ott a valag 280-as, 435-ös, a BKV kiadása úgyis csökkenni fog, nem lenne egyszerűbb nem kivágni a magaspadlós kocsikat? A csökkent kiadás miatt elférhetnek a garázsokban, aztán ha a 3-as pótlás véget ér mehetnek a levesbe. Tudom, évekig fog tartani, de csak olcsóbb így.
F5 volt ma, szóval vele kellett volna az előbb utaznom (KöKI, 15:25-ös indulás), de a 03-06 ment helyette. Szóval tippre már ki is esett.
És közben az ész megáll, mert a Futár szerint meg forgalomban van, és éppen Rákoscsabán köröz, 03-06 meg KT. De akkor vagy széthaluztam magam, vagy pedig valami nagyon érdekes van...